Munca, ianuarie-martie 1975 (Anul 31, nr. 8262-8274)

1975-01-04 / nr. 8262

Prófétán din födte țările, uniti vá ? ORGAN AL CONSILIULUI CENTRAL AL UNIUNII GENERALE A SINDICATELOR DIN ROMÂNIA Anul XXXI nr. 82628 pagini 50 bani Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1974 cu rezultate remarcabile in dezvoltarea economico-socială, in ridicarea bunăstării materiale și spirituale a întregului popor, în făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate în România socialistă. Oamenii muncii, fără deosebire de naționalitate, au întimpinat a 30-a aniversare a eliberării patriei și Congresul al XI-lea cu strălucite succese in realizarea planului producției industriale și agricole, in toate domeniile de activitate. Rezultatele obținute in creșterea producției materiale, sporirea venitului național au permis trecerea in acest an la majorarea retribuției tuturor oamenilor muncii, asigurind pină la sfirșitul anului 19/5 o creștere mai mare a veniturilor față de prevederile planului cincinal. Putem deci spune cu îndreptățită mîndrie că anul 1974, cu toate greutățile și lipsurile care s-au mai manifestat, a dus la creșterea avuției naționale, demonstrînd încă o dată justețea politicii marxist-leniniste a partidului nostru. Acum, la încheierea unui an de muncă încordată, dar plină de satisfacții, adresez, în numele conducerii de partid și de stat, precum și al meu personal, calde felicitări clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, naționalitate, fără deosebire de întregului nostru popor - făuritorul conștient al viitorului nou, liber, al României. Anul acesta va rămâne înscris cu litere de aur în istoria României ca anul în care Congresul al Xl-lea a adoptat primul Program al Partidului Comunist Român, precum și Directivele noului cincinal și prognozele de dezvoltare economico-socială pină in 1990. Aceste documente prefigurează in mod minunat viitorul patriei noastre, înarmează întregul partid și popor cu o orientare clară, teoretică și practică, în munca și lupta pentru edificarea societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea spre comunism a României. Planul dezvoltării economico-sociale pentru 1975, adoptat recent de Marea Adunare Națională, prevede un ritm înalt de dezvoltare a economiei naționale, asigură condițiile tehnicomateriale pentru realizarea cincinalului înainte de termen. Datorită situației grele economice internaționale, îndeosebi a crizei energetice, se impune să luăm toate măsurile pentru ca aceste situații să influențeze cât mai puțin asupra dezvoltării economiei noastre naționale, să asigurăm înfăptuirea neabătută a sarcinilor privind dezvoltarea economico-socială a țării, indice § S3, carea nivelului de trai material și spiritual al întregului popor. Datoria de onoare a fiecărui cetățean al patriei noastre este de a face totul pentru a contribui la realizarea cu succes a planului pe anul 1975, și deci a întregului cincinal, creînd astfel condiții mai bune pentru trecerea la realizarea hotâririlor celui de-al XI-lea Congres al partidului. Alegerile de deputați in Marea Adunare Națională și in consiliile populare, care vor avea loc in luna martie a anului viitor, vor constitui un important eveniment politic, întregul popor manifestind, prin votul pe care il va da candidaților Frontului Unității Socialiste, adeziunea deplină la hotărîrile Congresului al XI-lea, la politica internă și externă a partidului și statului nostru, hotărirea fermă de a înfăptui neabătut Programul Partidului Comunist Român de ridicare a țării pe noi culmi de progres și civilizație. Totodată, alegerile vor constitui și o puternică afirmare a democrației noastre socialiste, a participării maselor largi populare la conducerea întregii vieți economico-sociale, la făurirea in mod conștient a propriului lor viitor. Dragi tovarăși și prieteni. Evenimentele internaționale din anul 1974 au dus la accentuarea schimbării raportului de forțe pe arena mondială. Pe toate continentele se intensifică lupta forțelor progresiste și antiimperialiste, a maselor largi populare, împotriva politicii imperialiste de dominație și dictat, a colonialismului și neocolonialismului. Se afirmă cu putere voința popoarelor de a fi pe deplin stăpine pe bogățiile naționale și de a le folosi in scopul dezvoltării lor economico-sociale independente, hotărirea lor de a lupta pentru o politică de pace și colaborare internațională. Au fost înregistrați noi pași pe calea destinderii, a soluționării problemelor complexe ale vieții internaționale pe calea tratativelor pașnice intre state. In același timp, s-au produs evenimente grave - cum au fost cele din Cipru - care au pus in primejdie pacea. Desfășurarea evenimentelor internaționale din anii care a trecut demonstrează cu putere că procesul destinderii este încă fragil, că se află abia la început, că in lume mai sunt încă puternice forțe reacționare care pot pune în pericol pacea și colaborarea internațională. Congresul al XI-lea a trasat o orientare clară și in ce privește activitatea internațională a țarii noastre. Succesele înregistrate pină acum de Conferința general-europeana ne permit să apreciem că in anul 1975 ea se va incheia cu succes, deschizind perspectiva unor relații noi, de colaborare, între toate popoarele continentului. Ca și in trecut, România va acționa cu toată fermitatea pentru extinderea relațiilor de prietenie și colaborare cu toate țările socialiste, cu statele care luptă pentru dezvoltarea economico-socială independentă, cu toate statele lumii, fără deosebire de orinduire socială. Considerăm că anul 1975 trebuie să marcheze o cotitură importantă pe calea înfăptuirii noii ordini economice și politice internaționale, spre lichidarea subdezvoltării, spre o colaborare pe baze noi intre toate statele. Mai mult ca oricînd sunt necesare măsuri hotârîte pe calea dezarmării generale și, îndeosebi, a celei nucleare, de încetarea cursei înarmărilor și de înfăptuire a unei politici de pace și colaborare internațională. Se impune întărirea rolului Organizației Națiunilor Unite in rezolvarea tuturor problemelor complexe care preocupă omenirea, participarea activă la viața internațională a tuturor statelor, fără deosebire de mărime. Pornim de la faptul că problemele complexe și făurirea noii ordini economice internaționale nu pot fi soluționate decit cu participarea activă a tuturor popoarelor. Evenimentele din anul care a trecut demonstrează cu putere că, prin acțiuni unite, popoarele care se pronunță pentru o politică nouă dispun de forța necesară pentru a putea deschide calea unei ere noi, de pace și colaborare internațională in care fiecare națiune să se poată dezvolta liber, corespunzător voinței sale. Știm că in anul 1975 sunt multe probleme complicate ce trebuie soluționate pe plan internațional, dar privim cu optimism și încredere desfășurarea evenimentelor. Avem convingerea că, mai mult ca oricînd, stă in puterea forțelor progresiste și antiimperialiste, a tuturor popoarelor să asigure triumful politicii de pace și colaborare — și vom acționa cu toată hotărirea pentru ca poporul nostru să-și aducă contribuția la triumful acestei politici ! S intem ferm hotârîți să facem totul pentru ca anul 1975 să aducă poporului român noi și mari succese în dezvoltarea economico-socială, in creșterea bunăstării sale materiale și spirituale, in ridicarea țării pe noi culmi de progres și civilizație socialistă . Nu vom precupeți nici un efort pentru a contribui la realizarea noii ordini economice și politice internaționale, la soluționarea tuturor problemelor in interesul popoarelor, al păcii și colaborării internaționale. In aceste clipe solemne, să ridicăm paharul pentru gloriosul nostru partid comunist — conducătorul încercat al națiunii noastre, pentru eroicul popor român, ziditor al celei mai drepte orînduiri sociale — comunismul, pentru înflorirea și prosperitatea Republicii Socialiste România ! La începutul noului an vă adrezes din toată inima, dragi tovarăși și prieteni, muncitori, țărani, intelectuali, bărbați și femei, tineri și vârstnici, români, maghiari, germani și de alte naționalități, cele mai bune urări de noi și mari satisfacții în muncă și viață, în împlinirea tuturor dorințelor, multă sănătate și fericire ! La mulți ani in ianuarie 1975 CUVÂNTAREA TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU rostită la posturile de radio și televiziune cu prilejul Anului Nou