Munca, iulie-septembrie 1977 (Anul 33, nr. 8394-8407)

1977-07-22 / nr. 8397

_ ___________I Anul XXXIII • nr. 8397 22 iulie 1977 , 8 pagini, 50 bani Proletari din toate țarile, unifi-va! Expunerea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, Hotărirea și Chemarea marelui forum al clasei muncitoare AMPLU ȘI MOBILIZATOR 1 PROGRAM DE ACȚIUNE De la tribuna Congresului consiliilor oamenilor muncii, cel mai reprezentativ forum democratic al clasei muncitoare, Congres ce a constituit o grandioasă manifestare politică in viata patriei noastre, la încheierea lucrărilor, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al partidului, a rostit un înflăcărat îndemn adresat participanților, și prin ei tuturor celor ce muncesc, de a face totul pentru a asigura realizarea cu succes, atît a planului cincinal, cît și a prevederilor suplimentare, asigurînd astfel dezvoltarea într-un ritm mai înalt a patriei noastre socialiste, ridicarea bunăstării și fericirii întregului popor. Acest îndemn la muncă, la înălțarea țării, a fost în unanimitate însușit ca un angajament al tuturor participanților la marele forum, angajament al întregii noastre clase muncitoare. Și cu acest prilej de înaltă semnificație istorică s-a manifestat puternic indisolubila identitate de idei și voință de acțiune între partid și popor, identitate exprimată vibrant prin adoptarea în unanimitate a importantelor hotărîri ale Congresului, hotărîri ce vor determina un nou avînt in procesul edificării socialiste în toate domeniile. Marele forum al clasei muncitoare și-a exprimat deplina satisfacție pentru faptul că tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, cel mai iubit fiu al clasei muncitoare, al poporului, a fost ales ca președinte Consiliului național al oamenilor muncii, ceea ce constituie singura garanție a îndeplinirii cu succes a marilor sarcini și răspunderi ce revin Consiliului național, consiliilor oamenilor muncii, Hotărirea Congresului consiliilor oamenilor muncii, precum și Chemarea Congresului adresată muncitorilor, tehnicienilor, inginerilor, tuturor celor ce muncesc în economia noastră socialistă au adoptat expunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu și cuvîntarea rostită la încheierea lucrărilor drept călăuză de neprețuită valoarea în înfăptuirea programului de lucru pentru perioada următoare, pentru îndeplinirea hotărîrilor Congresului al XI-lea al partidului. Spiritul de dăruire și abnegație al clasei noastre muncitoare, a hotărîrii sale de neclintit de a grăbi ritmul dezvoltării socialiste s-a evidențiat și prin angajamentul asumat de cei peste 10 000 de participanți la congres, reprezentanți ai celor ce muncesc, de a realiza suplimentar, față de prevederile cincinalului, o producție de 120-130 miliarde lei, cu 20-30 miliarde mai mult decit s-a propus inițial în planul prezentat congresului. Acest angajament de patriotică dăruire solicită din partea consiliilor oamenilor muncii, a organelor și organizațiilor sindicale. (Continuare in pag. 2-a) In perioada cincinalului actual se vor construi aproape un milion de apartamente la orașe și circa 250 000—300 000 de locuințe la sate. In întreaga țară, acest vast program se materializează în noi și impunătoare ansambluri arhitecturale, adevărate mărturii ale politicii partidului nostru de ridicare continuă a nivelului de trai al populației. In fotografie : Noi blocuri de locuințe în cartierul Gheorghieni din Cluj-Napoca. Panoul de onoare . Situîndu-se în fruntea întrecerii socialiste, minerii și preparatorii de la unitățile din bazinul „Poiana Ruscăi“ au asigurat creșterea productivității muncii valorice cu peste 20 la sută față de prevederi. Ei au dat peste plan, în 6 luni și jumătate, aproape 1 600 tone minereu de fier concentrat cu un conținut bogat de metal. • Industria constructoare de mașini — care dispune în prezent de un puternic sector specializat în fabricația de mașini și utilaje agricole — a livrat unităților din țară, de la cincinal, începutul actualului printre altele, aproape 20 000 de tractoare, realizate în 12 tipuri, peste 2100 pluguri, 7 000 combine pentru recoltatul cerealelor, 400 echipamente de recoltat porumb știuleți. ÎNTRECEREA SOCIALISTĂ ’77 însemnări dintr-o întreprindere fruntașă Continua autodepășire Mi-a fost greu să mă decid : în ce ordine să-i notez distincțiile ? Pentru că, deși i s-a conferit, pentru rezultatele în producție obținute în 1976, Ordinul „Steaua Republicii“ clasa I, Combinatul siderurgic din Hunedoara rămîne prima mare unitate a industriei românești distinsă cu titlul de Erou al Muncii Socialiste. .....este pentru întregul nostru colectiv o perpetuă obligație la autodepășire“, mi-a spus, cîndva, puțin clișat, Gheorghe Dîrle, președintele comitetului sindicatului. Atunci, cînd mi-a spus așa, mi-a fost ciudă pe el. Oare de ce nu găsesc, întotdeauna, oamenii cuvinte potrivite să exprime frumusețea simțirii lor ? Cu vremea însă, l-am înțeles. La Hunedoara siderurgiștii, oricare ar fi ei, nu prea au timp de vorbe. Faptele îi absorb. De pildă, datele de excepție ale producției lui 1976, le socotesc rămase, undeva în urmă. „Asta-i situația — am avut acum, la semestru, o producție suplimentară de 100 000 de tone de fontă și oțel, din care, la cuptoarele Martin, am realizat un plus de 19 000 tone de oțel aliat și înalt aliat, adică tocmai din cel despre care tovarășul secretar general a zis, la Congresul consiliilor vame- Mihai COLEȘIU (Continuare in pag. 2-a) • CULTURA ȘI VIAȚA (PaG. A 4-A) • UNIVERS SOCIAL (PaG. A 5-A) • LA INTERVENȚIA GAZETEI „MUNCA" • BIROUL JURIDIC (PaG. A 6-A) AGENDA POLITICĂ A SĂPTĂMÎNI! Zile de activitate intensă în toate domeniile, dominate de ecoul puternic în conștiințe și în voința unanimă de acțiune al hotărîrilor Congresului consiliilor, oamenilor muncii, așa poate fi caracterizată săptămîna ale cărei evenimente le consemnează agenda noastră. Au început să se desfășoare adunările generale ale oamenilor muncii, prilej de bilanț, prilej de afirmare plenară a rolului crescînd al proprietarilor mijloacelor de producție și în același timp producătorilor de a răspunde prin fapte sarcinilor mari și înălțătoare trasate de partid Un ritm de lucru intens, de aleasă demnitate umană, imprimat de politica partidului nostru, de neobosita activitate a tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU. Secretarul general al partidului s-a aflat din nou, în această săptămînă, pe teren, în mijlocul constructorilor, al oamenilor muncii, analizind la fața locului problemele activității de reconstrucție, de construcție. Ne referim la vizita efectuată pe șantierele de refacere și consolidare a imobilelor avariate de cutremur din Capitală, la Expoziția de tehnologii moderne pentru manipularea mărfurilor și la vizita în comune suburbane ale Bucureștiului unde se desfășoară importante lucrări edilitare. în perimetrul Capitalei secretarul general al partidului a analizat modul cum se desfășoară activitatea de consolidare și reparare imobilelor avariate, cum se desfășoară munca de reconstrucție. Au fost apreciate pozitiv rezultatele care au permis ca numeroase imobile să fie redate locatarilor și circuitului comercial. Totodată au fost constatate și o serie de deficiențe în organizarea unor șantiere, în privința ritmului de lucru, secretarul general al partidului cerînd edililor Capitalei grăbirea lucrărilor pentru a se da în folosință cît mai multe apartamente. Vizita la Expoziția de tehnologii moderne pentru manipularea mărfurilor se înscrie în preocupările constante ale conducerii de partid de a mecaniza lucrările de manipulare, descărcare-încărcare a mărfurilor, de a crește eficiența în acest domeniu și a ridica productivitatea muncii. Ultima parte a vizitei de lucru a fost consacrată studierii, la fața locului, a proiectelor de sistematizare a cartierului Ciurel și a zonei adiacente comunelor Roșu și Chiajna. Activitatea politică ce vizează relațiile internaționale ale țării noastre a fost marcată de o seamă de evenimente revelatoare. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, președintele Republicii, a primit delegația Asociației de prietenie Ghana— România, prilej de reafirmare a prieteniei și colaborării fructuoase multilaterale româno-ghaneze. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu au primit delegația Uniunii și Ligii Societăților cetățenilor de origine română din S.U.A. și Canada, prilej pentru o cordială și prietenească întrevedere cu oaspeții ce ne-au vizitat țara. Tovarășul Nicolae Ceaușescu l-a primit pe secretarul general al Partidului Baas Arab Socialist din Liban și delegația Partidului Liberal Autentic — „True Whing“ — din Liberia. De asemenea, tovarășul Nicolae Ceaușescu a primit pe dr. Iosif Consantin Drăgan, om de știință de origine română. In această săptămînă s-a publicat și textul convorbiri pe care a avut-o tovarășul Nicolae Ceaușescu cu un grup de ziariști americani, convorbire în care s-au abordat numeroase probleme privind politica internă și externă a țării noastre, evoluția relațiilor româno-americane, precum și unele aspecte ale vieții internaționale actuale. Ziua constructorului te: Cu calde sentimenoamenii muncii, întregul popor urmăresc zi de zi munca ta de dulgher sau fierarbetonist, de sudor sau montor de prefabricate, de zidar sau faianțar, de instalator sau zugrav, munca, de o factură deosebită în acest an, a constructorilor tuturor angajați în înfăptuirea programului de investiții și, deopotrivă, pe frontul reconstrucției. Sunt vii în conștiința noastră, a tuturor, indicațiile și îndemnurile ce v-au fost adresate de primul dintre constructorii țării, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, la Plenara C.C. al P.C.R. din 28—29 iunie și de înalta tribună a Consagresului consiliilor oamenilor muncii. Pentru a da în exploatare cele 2 400 de noi capacități industriale și cele peste un milion de apartamente, prevăzute a se realiza în acest cincinal, secretarul general al partidului, vă cere să vă mobilizați mai hotărît, să vă organizați mai bine, să accelerați industrializarea lucrărilor — prin înfăptuirea programului de mecanizare stabilit —, să utilizați maximum mijloacele tehnice de care dispuneți. In cele trei decenii de activitate de șantiere, mai cu seamă in ultimii 10 ani, constructorii, sindicatele din construcții au acumulat, sub îndrumarea si conducerea organizațiilor de partid, o valoroasă experiență în toate domeniile, întărirea ordinei și disciplinei, generalizarea aplicării acordului global pe obiective și lucrări, respectarea cu strictețe a tehnologiilor, îmbunătățirea continuă calității lucrărilor, creșaterea exigenței în execuție și recepție — factori deosebit de importanți pentru asigurarea bunei desfășurări a muncii pe șantiere — sunt cerințe cărora constructorii sunt chemați să răspundă cu promptiletudine și eficientă, în conformitate cu prevederile noii Legi privind asigurarea durabilității, siguranței în exploatare, funcționalității și calității construcțiilor. Congresul oamenilor muncii s-a adresat Chemarea de a face ing. Artur IOAN (Continuare in pag. a 3-a) COLUMNA Drumul de jertfă și glorie al independenței PAISPREZECE ZILE LA MĂRĂȘEȘTI, ÍN 1917 _ m pag. a 5-a — Apare VINERI