Munca, ianuarie-martie 1978 (Anul 34, nr. 8421-8433)

1978-01-06 / nr. 8421

•rvmii, AAAI V 0 nr. 8 421 6 januarie 1978 Q 8 pagini, 50 bani fár le, unisi-vá! • Documentele Conferinței Naționale a partidului. ASIGURAREA ȘI GOSPODĂRIREA RAȚIONALA A COMBUSTIBILULUI ȘI ENERGIEI (pag. 3-a) • LEGILE ȚĂRII — LEGILE NOASTRE (pag. 4-a) • UNIVERS SOCIAL • LA INTERVENȚIA GAZETEI MUNCA (pag 5-a) Acțiunea gazetei „MUNCA" în cadrul Festivalului „Cintarea României" „ARTELE — FEREASTRĂ DESCHISĂ SPRE OM" (pag. 6-a) 22KM- MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor la posturile de radio și televiziune de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem un an deosebit de bogat în realizări economice și sociale, precum și in evenimente politice interne de profundă semnificație pentru prezentul și viitorul țării. Prevederile planului pe 1977 au fost îndeplinite și depășite : producția industrială a crescut intr-un ritm de peste 11,5 la sută, iar cea agricolă, deși condițiile naturale nu au fost din cele mai favorabile, poate fi considerată satisfăcătoare. Ca urmare a dezvoltării impetuoase a producției de bunuri materiale, a sporirii avuției naționale a fost posibilă creșterea suplimentară a veniturilor oamenilor provenite din muncii, în special ale celor retribuite, ridicarea peste prevederile inițiale a nivelului de trai al poporului. Toate acestea evidențiază, incă o dată, forța economiei noastre, superioritatea orînduirii noi pe care o clădim, capacitatea poporului nostru de a asigura progresul și prosperitatea patriei. In acest an au fost adoptate noi măsuri de perfecționare a planificării și onducerii unitare a economiei, a întregii >oietăți. Am amplificat cadrul organizație de participare a maselor la condurea vieții economice și sociale, a stații, am întărit și mai puternic democrasocialistă, sărbătorirea, în acest an, a Centenari Independenței de stat și a trei delii de la instaurarea Republicii — a eruit omagierea înaltelor virtuți ale forului român, a luptei sale eroice penlibertate, neatinnare și dreptate soală, a marilor victorii obținute în transormarea revoluționară a societății românești și, totodată, reafirmarea hotâririi noastre ferme de a nu precupeți nimic pentru măreția patriei, pentru apărarea și întărirea independenței și suveranității ei. Evenimentul politic cel mai important al anului a fost Conferința Națională a partidului care a stabilit un vast ansamblu de măsuri pentru intensificarea dezvoltării economiei naționale și accentuarea creșterii nivelului de trai al poporului, pentru perfecționarea activității in toate compartimentele societății în vederea înfăptuirii cu succes a istoricului Program al partidului. Pentru marile succese dobindite în toate domeniile de activitate, doresc să adresez, in aceste momente solemne, în numele conducerii de partid și de stat, precum și al meu personal, cele mai calde felicitări clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregului nostru popor — făuritor conștient al destinului său liber și fericit. Intrăm in noul an cu o perspectivă clară, cu un program precis a cărui realizare este menită să asigure înflorirea continuă, multilaterală a României. Anul 1978 — cel de-al treilea an al cincinalului — este hotâritor pentru îndeplinirea cu succes a istoricelor hotăriri ale Congresului al Xl-lea al partidului, a planului de dezvoltare economico-socialâ pină in 1980. Iată de ce este necesar — așa cum am subliniat și la Conferința Națională — să asigurăm un salt revoluționar de la acumularea cantitativă la o calitate nouă, superioară in întreaga activitate de construcție socialistă. Aceasta impune perfecționarea in continuare a planificării, organizării și conducerii producției materiale, valorificarea cu maximum de eficiență a potențialului economic și uman. La baza întregii activități trebuie să punem cele mai înaintate cuceriri ale revoluției tehnico-științifice contemporane, asigurând ridicarea nivelului tehnic și a calității tuturor produselor, aplicarea unor tehnologii noi care să permită reducerea consumului de materii prime, materiale și energie, scăderea cheltuielilor de fabricație. Să concentrăm energia, forța creatoare, inteligența și priceperea întregii națiuni pentru sporirea mai rapidă a productivității muncii — factorul hotâritor de care depinde creșterea venitului național, ridicarea nivelului de trai al celor ce muncesc, mersul tot mai ferm inainte al României pe calea progresului socialist. " Sunt pe deplin încredințat că și in anul ce vine, întregul nostru popor va acționa cu toată hotărirea și abnegația, sub conducerea partidului, pentru realizarea acestor țeluri mărețe, că prin perseverența și elanul lor revoluționar, toți oamenii muncii se vor dovedi la înălțimea marilor răspunderi pe care istoria le pune in fața generațiilor de astăzi ale României socialiste. Dragi tovarăși și prieteni. Anul pe care il încheiem s-a caracterizat prin accentuarea profundelor schimbări naționale și sociale in viața internațională, în raportul mondial de forțe, prin afirmarea tot mai puternică a voinței popoarelor de a pune capăt cu desăvirșire politicii imperialiste, de dominație și dictat, de a deveni stăpine pe bogățiile naționale, pe destinele proprii. In 1977 s-a manifestat tot mai pregnant marea înfruntare, la scara planetei, dintre tendința spre o nouă reîmpărțire a lumii, a zonelor de influență, spre câștigarea de noi poziții dominante de către diferite state sau grupări de state, și tendința popoarelor de a trăi libere, de a-și asigura dezvoltarea economico-socială independentă fără nici un amestec din afară. Apare de aceea mai stringentă ca privind necesitatea ca forțele progresiste, antiimperialiste de pretutindeni, să-și unească eforturile și să acționeze ferm pentru înlăturarea gravelor pericole ce amenință pacea și liniștea planetei, pentru accentuarea cursului spre destindere și securitate, spre ințelegere și conlucrare egală intre națiuni. Acționind în acest spirit, România și-a adus și iși va aduce in continuare contribuția activă la soluționarea problemelor complexe, majore care preocupă omenirea. Am întărit și vom intari relațiile de prietenie, solidaritate și colaborare cu toate țările socialiste, legăturile multilaterale cu țările in curs de dezvoltare, cu țările nealiniate, cu popoarele care au pășit pe calea propășirii economico-sociale de sine stătătoare , extindem raporturile de colaborare și cooperare cu țările capitaliste dezvoltate, cu toate țările lumii, fără deosebire de orînduire socială. Considerăm că o cerință imperioasă a cauzei păcii și colaborării o constituie promovarea fermă viața internațională a și generalizarea in principiilor deplinei egalități in drepturi, independenței și suveranității naționale, neamestecului in treburile interne și avantajului reciproc, nerecurgerii la forță și la amenințarea cu forța, a dreptului fiecărei națiuni de a-și hotâri singură soarta, așa cum dorește ea. In acest context, se impun intensificate eforturile pentru promovarea largă a metodei tratativelor, ca unică modalitate rațională de soluționare a diferendelor litigiilor dintre state, pentru stingerea foșioarelor de conflicte și încordare care mai există in lume. Interesele păcii generale reclamă să se facă totul pentru ca anul 1978 să deschidă calea rezolvării conflictului din Orientul Mijlociu, să marcheze un moment hotâritor în instaurarea unei păci durabile prin retragerea și juste in această zonă, Israelului din teritoriile arabe ocupate în urma războiului din 1967, soluționarea problemei palestiniene inclusiv constituirea unui stat palestinian independent, respectarea suveranității și integrității tuturor țărilor din regiune, întărirea destinderii internaționale depinde in mare măsură — așa cum demonstrează realitatea — de înfăptuirea securității în Europa, Iată de ce este necesar să facem totul pentru ca reuniunea de la Belgrad să se încheie cu succes, dind un nou și puternic impuls înfăptuirii documentelor de la Helsinki, extinderii colaborării neîngrădite între state și, îndeosebi, trecerii la măsuri concrete de dezangajare militară, fără de care nu poate fi concepută pacea și liniștea continentului, a întregii omeniri. Este necesar, de asemenea, să intensificăm eforturile pentru reducerea cursei înarmărilor și trecerea la măsuri de dezarmare, in primul rind de dezarmare nucleară, pentru eliberarea omenirii de povara apăsătoare a cheltuielilor militare, de spectrul unui nou război nimicitor. Asigurând buna pregătire a sesiunii Organizației Națiunilor Unite pentru dezarmare, din anul 1978, să facem ca ea să constituie un important pas înainte în înfăptuirea acestui deziderat vital al zilelor noastre. Se impun, totodată, acțiuni ferme pentru lichidarea subdezvoltării, a împărțirii lumii in țâri bogate și țâri sărace, pentru instaurarea unei noi ordini economice internaționale care să asigure propășirea economică și socială mai rapidă în special a statelor rămase in urmă. Rezolvarea constructivă a marilor probleme internaționale cere, mai mult ca oricînd, întărirea solidarității și colaborării tuturor popoarelor, a căror conștiință crește neîncetat, a forțelor înaintate ce reprezintă uriașa majoritate a lumii care pot schimba cursul dezvoltării monstoiale, pot asigura făurirea unei lumi mai bune și mai drepte pa planeta noastră. Cu încredere deplină in forțele clasei muncitoare, ale eroicului și harnicului nostru popor, să pășim in noul an hotărîți să dobindim noi și tot mai mari succese in edificarea, sub conducerea partidului, a societății socialiste multilateral dezvoltate, a comunismului pe pămintul României ! Fie ca anul ce vine să aducă victorii tot mai însemnate in lupta popoarelor, a forțelor progresiste, antiimperialiste de pretutindeni, pentru o politică nouă, de egalitate și respect intre națiuni, pentru prosperitate in întreaga lume, pentru triumful păcii, destinderii și colaborării internaționale . In aceste clipe sărbătorești, vă doresc dragi tovarăși și prieteni, bucurii și satisfacții cit mai mari in muncă și viață, împlinirea tuturor dorințelor de mai bine, multă sănătate și fericire ! Vă adresez tuturor, din adîncul inimii, tradiționala urare „LA MULȚI ANI I"