Munca, octombrie-decembrie 1979 (Anul 35, nr. 8512-8524)

1979-10-05 / nr. 8512

Agenda politică a săptămînii In prezența tovarășului NICOLAE CEAUSESCU s-a deschis Expoziția realizărilor economiei nationale — „EREN ’79" și „TEHNOEXPO" In acest miez de toamnă, în care întregul nostru popor își concentrează eforturile pentru a întîmpina cu un buchet ci mai bogat de realizări Congresul al XII-lea al partidului, consemnăm un eveniment jubiliar : inaugurarea, ieri, la București, în prezența tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU și a tovarășei Elena Ceaușescu, a altor tovarăși din conducerea de partid și de stat a Expoziției realizărilor economiei nationale — „EREN ’79“, o adevărată frescă a drumului parcurs de țara noastră în cei 35 de ani care au trecut de la revoluția de eliberare socială și națională, antifascistă și antiimperialistă. Intimpinat cu calde sentimente de dragoste și stimă, durate și ovații, secretarului general al partidului ii sînt prezentate, rînd pe rînd, produse ale industriei constructoare de mașini, din care aproximativ 60 la sută sunt noi sau îmbunătățite, multe dintre acestea veritabile premiere ale industriei chimice, ramură de primă importanță in economia națională, a cărei pondere ocupă circa 25 la sută din totalul exportului țării noastre , ale industriei ușoare, care se evidențiază printr-o linie de design de bună factură, ale industriei lemnului, care atrage atenția printr-o gamă variată de mobilier, ale industriei alimentare, care evidențiază dezvoltarea ei complexă. Imagini clare ale potențialului economic al țării noastre, care întreține, în prezent, legături comerciale cu 141 țări. Prin nivelul lor calitativ și tehnic ele vor asigura amplificarea și extinderea schimburilor comerciale, stimularea cooperării, in folosul și in avantajul tuturor partenerilor, al progresului fiecărei țări, al cauzei colaborării și păcii in lume. „ Pe tot parcursul vizitei, tovarășul Nicolae Ceaușescu, apreciind succesele înregistrate, mărturii ale priceperii și talentului clasei muncitoare, ale intelectualității noastre tehnice, a recomandat să se acționeze și in viitor cu mai multă intensitate pe linia creării unei game tot mai largi și mai perfecționate de produse, cu parametrii calitativi și de eficiență sporiți. . " Prezența tovarășului Nicolae Ceaușescu, a tovarășei Elena Ceaușescu, a fost salutată, de asemenea, cu sentimente de profund respect și admirație de reprezentanții firmelor de peste hotare, in pavilioanele și pe platformele Expoziției tehnice internaționale — TEHNOEXPO, care are loc concomitent cu EREN 19. Această manifestare de amploare, expresie concludentă a înaltului prestigiu de care se bucură România socialistă și președintele ei pe plan internațional, face parte integrantă din politica economică promovată de statul nostru în vederea adîncirii și extinderii relațiilor economice externe, reflectă, și în acest an, interesul crescând al oamenilor de afaceri din numeroase țări, dornici să-și prezinte produsele și, concomitent, să urmărească nemijlocit cele mai noi creații din domeniile științei și tehnicii românești. EREN ’79 și TEHNOEXPO reunesc, în actuala ediție, cum ne-a informat tovarășul Inginer Mircea Bădiță, directorul întreprinderii de tîrguri și expoziții — aproximativ o mie de firme producătoare și exportatoare din România, la care se adaugă peste 350 de firme străine. Ca principal expozant, țara noastră deține o suprafață de 48 000 mp. in pavilioane și 27 000 mp. pe platforme, iar cele 21 de țări participante expun pe o suprafață de 19 200 mp. Auspiciile favorabile sub care au fost inaugurate aceste două mari manifestări expoziționale, EREN ’79 și TEHNOEXPO, deschid noi orizonturi spre lărgirea și intensificarea cooperării economice și tehnico-științifice, spre realizarea unui amplu reciproc avantajos schimb de experiență între speicialiștii români și străini, contribuind, totodată, la impulsionarea relațiilor comerciale. Dezvoltarea bazei de materii prime sub semnul unei valorificări complexe In aceste zile premergătoare celui de al XII-lea Congres al partidului, zile pe care ni le-am pus sub semnul unei maxime eficiente a muncii în toate sectoarele, cronica politică a săptămînii consemnează ședința de lucru pe care tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al partidului, a avut-o cu consiliul de conducere al Ministerului Minelor, Petrolului, Geologiei, consacrată analizării activității în domeniul industriei extractive și a acțiunilor ce se desfășoară pentru dezvoltarea bazei de materii prime și carburanți. Purtînd pecetea stilului de lucru dinamic al secretarului general al partidului, a exigenței și neodihnei cu care sînt căutate noi căi pentru valorificarea cit mai deplină a resurselor de materii prime de care dispunem in concordantă cu cerințele mereu crescânde ale economiei nationale, lucrările ședinței s-au caracterizat printr-un pronunțat spirit analitic față de neajunsurile care se mai manifestă în sectoarele geologic, minier, petrolier. Subliniind importanța deosebită a industriei extractive, ca principal producător de materii prime, tovarășul Nicolae Ceaușescu a criticat nerealizarea planului la extracția de petrol și cărbune, insistînd asupra necesității (Continuare in pag. a 2-a) ANUL XXXV , nr. 8 512 5 octombrie 1979 0 8 pagini, 50 bani Proletari din toate lurile, unitivul Telegrama adresată al P.C.R., tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU MULT STIMATE ȘI IUBITE TOVARĂȘE NICOLAE CEAUȘESCU rienara Consiliului Central al Uniunii Generale a Sindicatelor din România, dezbătind proiectele documentelor Congresului al XII-lea al Partidului Comunist Român, elaborate sub conducerea nemijlocită și cu aportul dumneavoastră hotărîtor, își exprimă, în numele tuturor membrilor de sindicat din țara noastră, români, maghiari, germani și de alte naționalități, profunda satisfacție și recunoștință față de Partidul Comunist Român, față de dumneavoastră, mult stimate și iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, care acționau cu înaltă răspundere patriotică pentru progresul patriei și prosperitatea poporului, (eluri fundamentale relevate cu strălucire în documentele programatice privind dezvoltarea economică și socială a României in cincinalul 1981—1985 și în perspectiva anilor 1990—2000. Avînd drept călăuză concepția novatoare și cutezanța revoluționară ce vă caracterizează, înalta răspundere comunistă cu care militau pentru ridicarea patriei pe cele mai înalte trepte de progres, documentele ce vor fi supuse dezbaterii și aprobării forumului suprem al comuniștilor, Plenara Consiliului Central al Uniunii Generale a Sindicatelor, dind glas voinței celor aproape șapte milioane de membri ai sindicatelor, își exprimă adeziunea deplină față de conținutul proiectelor de Directive și Programelordirectivă ale Congresului al XII-lea al Partidului Comunist Român, față de întreaga politică internă și externă a partidului și statului nostru. Asemenea tuturor programelor adoptate de cînd vă aflați în fruntea partidului și statului, în perioada cea mai bogată în împliniri din istoria contemporană a României, proiectele de documente deschid noi și luminoase perspective de ascensiune viguroasă a României pe calea progresului multilateral, întăririi independenței și suveranității ei naționale, creșterii și mai puternice a prestigiului considerabil de care se bucură țara noastră pe plan internațional. Animați de cele mai profunde sentimente de stimă și considerație pentru activitatea dumneavoastră neobosită dedicată înfloririi patriei și creșterii bunăstării poporului român, promovării păcii și securității in lume, participanții la plenară, in numele tuturor membrilor sindicatelor din România, își exprimă adinca bucurie și satisfacție și își manifestă adeziunea totală față de hotărirea adoptată în unanimitate de Plenara Comitetului Central al F.C.R. din 4—5 iulie 1979, de a se propune, în cadrul conferințelor organizațiilor județene de partid, candidatura dumneavoastră pentru înaltauncție de secretar general al Partidului Comunist Român. Suntem pătrunși de convingerea nestrămutată că prezența dumneavoastră în continuare în fruntea partidului și statului reprezintă cea mai deplină garanție că hotăririle ce vor fi adoptate de Congresul partidului vor fi transpuse în viață cu maximum de eficiență spre binele și fericirea națiunii noastre socialiste.. Conștient că Înfăptuirea mărețelor și însuflețitoarelor obiective cuprinse în proiectele documentelor necesită participarea amplă a tuturor forțelor națiunii, ridicarea pe Continuare in pag. a 2-a) In ziua de 4 octombrie a.c. a avut loc Plenara Consiliului Central al U.G.S.R. La lucrările plenarei au participat ca invitați președinți ai consiliilor județene ale sindicatelor, care nu sunt membri ai Consiliului Central, adjuncți ai consiliilor și comisiilor Consiliului Central, reprezentanți ai ministerelor și ai altor organe centrale, activiști ai sindicatelor. Lucrările plenarei au fost deschise de tovarășul Emil Bobu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului Central al U.G.S.R. Plenara a avut următoarea ordine de zi : Raport cu privire la proiectele documentelor Congresului al XII-lea al Partidului Comunist Român ; Rezoluția Plenarei Consiliului Central al U.G.S.R. privind dezbaterea proiectelor de documente ale celui de-al XII-lea Congres al Partidului Comunist Român ; Planul de măsuri privind acțiunile și activitatea politico-educativă ce vor fi desfășurate de organele și organizațiile sindicale in întimpinarea Congresului al XII-lea al Partidului Comunist Român. Documentele programatice ale Congresului al XII-lea al partidului, se apreciază în materialele supuse Plenarei, în cuvîntul participanților la dezbateri, atestă cu putere continuitatea și consecvența cu care partidul, secretarul său general, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, acționează pentru dezvoltarea armonioasă a întregii societăți, asigurînd creșterea in ritm înalt a (Continuare in pag. a 2-a) ÎNTRECEREA SOCIALISTĂ 79 De la angajament !a faptă Colectivul întreprinderii 3 miniere Petrila, care se numără in rîndul unităților de profil fruntașe din Bazinul Văii Jiului, a extras suplimentar, în perioada celor trei trimestre încheiate din acest an, 20 180 tone cărbune. Acest succes are o semnificație deosebită, prin faptul că reprezintă îndeplinirea și depășirea angajamentului asumat de mineri în cinstea celui de-al XII-lea Congres al partidului. ■ Oamenii muncii de pe platforma Combinatului de utilaj greu Iași — una din cele mai mari investiții realizate în acest județ în actualul cincinal — raportează că, în cinstea celui de-al XII-lea Congres al partidului, și-au îndeplinit și depășit sarcinile la producția industrială pe întregul cincinal. industriale Alba, înainte care de la a Colectivelor i din județul și-au onorat termen sarcinile de plan pe primii patru ani ai cincinalului, li s-a alăturat și cel al întreprinderii de produse refractare din municipiul Alba Iulia, unitate reprezentativă în cadrul centralei de resort. Se creează astfel premisele realizării unei producții suplimentare, pina la finele acestui an, în valoare de circa 110 milioane lei. ■ Oamenii muncii din industria județelor Prahova, Buzău și Dîmbovița au încheiat primele trei trimestre ale anului cu importante succese în îndeplinirea angajamentelor asumate în întrecerea socialistă. Unitățile economice din această parte a țării au livrat, în cursul acestui an, beneficiarilor interni și externi, un volum suplimentar de mărfuri a căror valoare depășește o jumătate miliard lei. Cu gândul la chipul sondei din stema țării Duminică e Ziua petrolistului, sărbătoare care semnifică înalta cinstire pa care partidul și statul nostru o acordă oamenilor care lucrează in schelele de forajextracție și rafinării, prețuirea de care se bucură activitatea lor încărcată de marile răspunderi pentru exploatarea rațională a zăcămintelor de hidrocarburi ale țârii, pentru valorificarea temeinică, superioară, a acestor resurse vitale ale țârii. ZIUA PETROLISTULUI Neastîmpărul dealurilor vămuite de aromele toamnei care pleacă și această precumpănitoare arhitectură a turlelor de sondă , casele, evocindu-ne năzuința de liniște a culelor oltenești, întrețesute de temeliile noilor blocuri și care se adună (14 kilometri) de-a lungul șoselei numită astăzi „Calea petroliștilor“ . Am ajuns la Țicleni. Ne povestește maistrul petrolist Constantin lumezeanu : „Noi pe aici împleteam grijile familiei cu durerea despăr- Octavian NICA (Continuare în pag. a 2-a) XII CONGRES — n latura de est a Ploieștiului își desfășoară instalațiile Combinatul petrolier de la Teleajen, unitate industrială care a cunoscut o puternică dezvoltare în acest cincinal.