Munca, aprilie-iunie 1981 (Anul 37, nr. 8590-8604)

1981-04-03 / nr. 8590

Proletari din toate țarile, unifi-va! Succes deplin lucrărilor Congresului Uniunii Generale a Sindicatelor din România! ANUL XXXVII Nr. 8 590 vineri, 3 aprilie, 1981 12 pagini, 50 de bani SINDICATELE - participante active la întreaga viață economică și socială a țării Sintem, și întărim acest adevăr ce ne aparține cu fiecare zi-înfăptuire, o țară a efortului constructiv. O țară al cărei popor trăiește prin sine, prin munca sa eroică, pentru sine. Oamenii aparținînd acestui pămînt dau prezentului, prin încărcătura lui de fapte, expresia materializării voinței unanime, nestrămutate de a înălța tot mai sus patria socialistă, înfăptuind neabătut, cu abnegație, planurile elaborate de Partidul Comunist a cărui politică înțeleaptă, clarvăzătoare, este, prin esența sa, prin scopul său fundamental, creșterea necontenită a nivelului de trai material și spiritual al celor ce muncesc, politică a întregului popor. Este o realitate cu temei istoric. Care a străbătut istoria poporului nostru de-a lungul celor șase decenii de cînd a luat ființă Partidul Comunist Român. Aniversînd, acum, în miez de primăvară, acest memorabil eveniment în existența clasei muncitoare, a întregului popor, națiunea noastră, mai strîns unită ca oricînd în jurul partidului, al conducerii sale, al tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, secretarul general al partidului, trăiește cu profundă mîndrie patriotică împlinirea năzuințelor sale de libertate, progres și bunăstare. Cu forța pe care ne-o conferă înseși realitățile țării, ne afirmăm certitudinea că sîntem ceea ce suntem, că România și-a dobândit locul său de respect și prestigiu in lume prin ceea ce a gîndit și înfăptuit partidul. Este ilustrarea elocventă a faptului că Partidul Comunist Român și-a îndeplinit și-și îndeplinește cu cinste menirea istorică pe care și-a asumat-o, chiar din prima clipă a existenței sale, acum șase decenii, în fața clasei muncitoare, a poporului de a conduce țara, întreaga națiune pe calea luminoasă a socialismului și comunismului, de a asigura poporului nostru o viață tot mai demnă și civilizată, liberă și independentă. Sub conducerea partidului, îndeplinind politica sa, ne-am așezat munca temelie a vieții și, în același timp, ne-am deprins să ne gîndim munca cu răspunderea pe care o avem de a hotărî singuri asupra activității pe care o desfășurăm. Democrația socialistă — acțiune transpusă la scara întregii noastre vieți — a devenit modul nostru de a fi. In acest context, al afirmării depline a participării (Continuare in pag. a 10-a) ín cinstea glorioasei aniversări a Partidului Comunist Român și in întîmpinarea Congresului U.G.S.R. RAPORT MUNCITORESC PRODUCȚIE FIZICĂ PESTE PUN • In numeroase unități economice argeșene perioada 20—33 martie a fost marcată de către organizarea de către comitetele sindicatelor a unor decade, săptămîni și zile record in producție, consacrate aniversării a 60 de ani de la întemeierea F.C.R. și apropiatului Congres al U.G.S.R. La întreprinderea de autoturisme din Pitești, de pildă, s-a înregistrat un ritm mediu zilnic, de asamblare de 303—310 automobile „Dacia“, depășindu-se astfel cu 20 la sută nivelul producțiilor zilnice obținute anterior. Tot in ultima decadă a lunii martie, petrochimiștii piteșteni au prelucrat superior 40 030 tone țiței, obținând însemnate sporuri de producție, printre care 1 100 tone polietilenă, 300 tone dimetiltereftalat, 10 tone atrazin și altele, în condițiile economisirii a 20 000 kWh energie electrică și a 200 tone combustibil convențional, iar colectivul întreprinderii „Textila“, din aceeași localitate, — unitate distinsă recent cu „Ordinul Muncii“ clasa I, pentru ocuparea primului loc pe țară în întrecerea socialistă pe 1980 — a realizat, peste prevederile de plan aferente perioadei amintite, 23 090 mp țesături și 3 tone de fire tip bumbac, ca și o producție netă evaluată la 200 003 lei. La rîndul lor, oamenii muncii din cadrul Întreprinderii miniere, Întreprinderii mecanice „Muscel“ și Combinatului de lianți din Cîmpulung au consemnat, în bilanțul realizărilor din această lună, depășirea sarcinilor de plan ce le-au revenit la producția fizică cu 1 500 tone cărbune, subansamble și piese auto însumind un milion lei, și respectiv, ciment în valoare de peste un milion lei. SURSA DEPĂȘIRILOR : CREȘTEREA PRODUCTIVITĂȚII • In cinstea apropiatei aniversări a 60 de ani de la constituirea Partidului Comunist Român și a Congresului U.G.S.R. și colectivele de oameni ai muncii din industria teleormăneană înscriu in ampla cronică a întrecerii socialiste importante succese in producție. In urma organizării superioare a muncii și aplicării unor procedee tehnologice avansate colectivul întreprinderii mecanice de material rulant din Roșiori de Vede a reușit să îndeplinească înainte de termen planul pe primul trimestru din acest an. Avansul cîștigat a fost materializat într-o producție marfă suplimentară în valoare de 1,5 milioane lei, echivalînd cu circa 300 osii montate pe vagoane. Tot la peste 1,5 milioane lei se ridică și producția fizică realizată peste plan, de la începutul anului, de către muncitorii, inginerii și tehnicienii întreprinderii de panouri și tablouri electrice din Alexandria, constînd în mijloace de automatizare electronice și electrotehnice. La rîndul lor, oamenii muncii de la Fabrica de prelucrări și confecții metalice din Roșiori de Vede au înscris în acest trimestru o producție marfă, peste prevederi, în valoare de o jumătate de milion lei, întregul spor fiind obținut pe seama creșterii productivității muncii. Soarele a fost pus la lucru ; căldura sa, captată de o serie de panouri mari, este folosită, la întreprinderea de prefabricate din beton „Progresul“ din București, pentru producerea aburului tehnologic necesar liniilor de fabricare a betoanelor. PLENARA CONSILIULUI CENTRAL I . AL U.G.S.R. în ziua de 28 martie a avut loc Plenara Consiliului Central al U.G.S.R . la care au participat membri și membri supleanți ai Consiliului Central al U.G.S.R., președinți ai comitetelor uniunilor sindicatelor pe ramuri de activitate și ai consiliilor județene ale sindicatelor. Plenara a analizat : Raportul Consiliului Central al U.G.S.R. asupra activității desfășurate de la congresul precedent și sarcinile ce revin sindicatelor pentru înfăptuirea hotărîrilor celui de-al Xll-lea Congres al Partidului Comunist Român . Propuneri privind unele completări și modificări la statutele organizațiilor sindicale. Plenara a aprobat în unanimitate cele două materiale ce urmează a fi supuse spre dezbatere Congresului Uniunii Generale a Sindicatelor din România. Plenara a dezbătut și aprobat, de asemenea, raportul privind execuția bugetului Consiliului Central al U.G.S.R. pe anul 1980 și proiectul de buget pe anul 1981. In cadrul dezbaterilor din plenară a fost subliniată necesitatea îmbunătățirii stilului și metodelor de muncă ale sindicatelor, perfecționării întregii lor activități, în vederea îndeplinirii în cele mai bune condiții a rolului și atribuțiilor ce le revin în sistemul democrației noastre muncitorești, în adincirea și întărirea autoconducerii și autogestiunii, pentru sporirea capacității lor de mobilizare a tuturor oamenilor muncii la realizarea exemplară a planurilor de dezvoltare economico-socială a țării. Plenara a chemat organele și organizațiile sindicale, pe toți membrii de sindicat să-și intensifice eforturile pentru a întîmpina măreața aniversare a 60 de ani de la crearea Partidului Comunist Român și Congresul Uniunii Generale a Sindicatelor cu noi și mari realizări în toate domeniile de activitate, pentru înfăptuirea exemplară a importantelor obiective stabilite de cel de-al Xll-lea Congres al partidului. In încheierea lucrărilor plenarei a luat cuvîntul tovarășul Cornel Onescu, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului Central al U.G.S.R.