Munca, ianuarie-martie 1983 (Anul 39, nr. 8683-8694)

1983-01-07 / nr. 8683

1 i I (Urmare din pag. 1) subdezvoltării, întărirea colaborării și solidarității țărilor în curs de dezvoltare, realizarea unor înțelegeri corespunzătoare între țările sărace și țările bogate în vederea realizării unui sprijin mai puternic pentru țările în curs de dezvoltare, pentru făurirea unei noi ordini economice și politice internaționale. Fie ca anul 1983 să ducă la întărirea conlucrării și mai puternice a tuturor statelor, fără deosebire de mărime sau orinduire socială, să crească rolul Organizației Națiunilor Unite și al altor organisme internaționale in soluționarea tuturor problemelor complexe în interesul tuturor națiunilor, al păcii și colaborării . Fie ca noul an să ducă la încetarea conflictelor existente și trecerea la soluționarea tuturor problemelor litigioase dintre state numai și numai pe calea tratativelor ! Acum, la începutul noului an, doresc să reafirm hotărîrea României socialiste, a poporului nostru de a dezvolta relațiile cu toate țările socialiste, cu țările în curs de dezvoltare, cu toate statele lumii, fără deosebire de orinduire socială, în vederea realizării unei lumi mai drepte și mai bune pe planeta noastră. Reafirm hotărîrea poporului român de a conlucra activ cu toate forțele antiimperialiste și realiste, cu popoarele de pretutindeni, avind convingerea că stă in puterea unită a acestor forțe, a popoarelor de a da un nou curs evenimentelor mondiale spre destindere, spre colaborare, spre întărirea independenței naționale și asigurarea păcii. Dragi compatrioți. Intrind în noul an de muncă și luptă pentru dezvoltarea economico-socială a patriei, pentru pace, să ridicăm paharul pentru clasa muncitoare, țărănime, intelectualitate, pentru toți oamenii muncii, fără deosebire de naționalitate, pentru întregul nostru popor, pentru roi împliniri pe drumul socialismului, al bunăstării și fericirii, pentru scumpa noastră patrie, pentru libertatea, independența și măreția Republicii Socialiste România. Vă urez tuturor, dragi tovarăși și prieteni, un an nou de muncă și impliniri, de succese și satisfacții tot mai mari, multă sănătate și fericire. LA MULȚI ANI ! MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului popor, la posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘul NICOLAE CEAUȘESCU „ÎN TEM PENTRU Am început anul de muncă cu o zi de luni, din plin, întreaga țară intrind în fireasca și singura existență supremă ce dă sens demnității omului rea generatoare de viață, de impliniri. Am pornit, după popasul de sărbătoare dintre ani, cu voință nouă, cu hotărîre însuflețită de a face din anul al treilea al cincinalului o trainică treaptă in urcușul spre înălțarea țării. Ne-am început cu sporită concentrare activitatea, puternic înflăcărați de vibrantul Mesaj pe care ni l-a adresat nouă, tuturor, de Anul Nou, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretarul general al partidului, președintele republicii noastre. Am început anul 1983 continuînd un drum cu înțelepciune trasat de partidul nostru, de Congresul al XII-lea. L-am început sub impulsul hotărîrilor Conferinței Naționale a partidului, care a statornicit cu rigoarea proprie comuniștilor stadiul atins în edificarea socialistă și ceea ce avem de făcut pentru a ridica România pe o nouă traiectorie a dezvoltării sale, atingerea țelului strategic al unei noi etape din istoria sa. Anul ce a trecut ne-a prilejuit, prin bilanțul aniversar al celor trei decenii și jumătate de la proclamarea Republicii, și de edificare socialistă, măsurarea istoricelor realizări care au transformat o țară cu o economie înapoiată în una în plină dezvoltare. La festiva adunare consacrată aniversării a trei decenii și jumătate a Republicii, desfășurată în prezența tovarășului Nicolae Ceaușescu, am adus dovezile faptelor unui popor stăpîn pe destinele sale. S-a pus în lumină cu putere că în cei 35 de ani care au trecut de la proclamarea Republicii, țara noastră a parcurs mai multe etape istorice, jalonate de mari și hotăritoare succese in înfăptuirea politicii Partidului Comunist Român de construire a societății socialiste. Cu precădere s-a reliefat, în bilanțul devenirii noastre, că un moment istoric hotăritor în această perioadă l-a constituit Congresul al IX-lea al partidului, care a inaugurat perioada cea mai fertilă în impliniri din viața patriei și a poporului, perioadă legată inseparabil de numele tovarășului Nicolae Ceaușescu, conducătorul ales al partidului și țării. Ctitor al României contemporane, tovarășul Nicolae Ceaușescu a imprimat politicii de dezvoltare un curs nou, a dat un puternic avînt creator maselor în edificarea socialistă, a elaborat strategia și tactica edificării societății socialiste multilateral dezvoltate. Față de anul 1938, patria noastră este de aproximativ cincizeci de ori mai puternică industrial, agricultura s-a dezvoltat de trei ori și jumătate, venitul național a crescut de cincisprezece ori. Toate acestea au determinat în viața poporului nostru un nou curs al vieții sale, pe coordonatele civilizației socialiste, ale bunăstării, ale științei și culturii. Am construit fabrici, uzine, locuri de muncă pentru milioane de oameni, locuințe, școli, așezăminte de cultură. Mărețele succese obținute au reliefat justețea politicii partidului, clarviziunea secretarului său general de a făuri o economie puternică, de a ne crea acea bază materială care să ne asigure potențialul material, care să ne garanteze construirea, în continuare, a noii vieți, independența și suveranitatea națională. Realizările obținute ne dau certitudinea că avem resursele necesare să înfăptuim programele noastre de dezvoltare, să ne apropiem mai mult de ritmurile de dezvoltare prevăzute pentru acest cincinal. Hotăritor acum, așa cum arăta tovarășul Nicolae Ceaușescu la Conferința Națională, precum și în vibrantul Mesaj de Anul Nou, este să ne mobilizăm forțele, să punem în deplină valoare resursele materiale și de materii prime, de energie, pentru a asigura condițiile necesare dezvoltării industriei noastre, realizării noii revoluții in agricultură. Atmosfera de unanimă mobilizare a tuturor forțelor poporului nostru, exprimată la aniversarea Republicii, a primit, în prag de An Nou o aleasă glăsuire in tradiționalele urări ale plugușorului. Tinera generație, șoimi ai patriei, uteciști, muncitori și țărani, elevi și studenți, în spiritul sentimentelor întregii suflări românești, au urat tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al partidului și președintele țării, tovarășei Elena Ceaușescu, celorlalți tovarăși din conducerea de partid și de stat, după datina străveche, sănătate, fericire, noi împliniri pentru progresul patriei, pentru bunăstarea poporului. „Am pornit ca-n fiecare an, Dumneavoastră, de sărbătoare, Să vă aducem intita urare“. Și rosteau colindătorii cu plugușorul, în numele tuturor, al nostru : „Am venit din țara toată Să-i rostim cu glas fierbinte iubitului nostru părinte Tovarășului Nicolae Ceaușescu. Intiia urare de plugușor. Vă aducem, drag conducător, Recunoștința-ntregului popor. Cu al tinereții nesecat elan Cu bucurie, ea in fiecare an De cind partidul v-a ales La cel de-al nouălea Congres Să ne conduceți țara-n demnitate Spre comunism, pe culmile visate“. Vestitorii cu plugușorul au urat conducătorului iubit ani mulți cu sănătate, însuflețiți de faptul că in 1983, întregul popor aniversează, cu mîndrie și vibrantă emoție, șaizeci și cinci de ani de viață și cincizeci de ani de neobosită luptă revoluționară ai tovarășului Nicolae Ceaușescu. Au urat fericire și împliniri tovarășei Elena Ceaușescu, partidului nostru. Au urat belșug în țară, pace in lume. Pacea, năzuința fierbinte a omenirii, a fost evocată și la solemnitatea, devenită și ea de tradiție, în care șefii misiunilor diplomatice din România au adresat felicitări tovarășului Nicolae Ceaușescu cu prilejul celei de-a 35-a aniversări a proclamării Republicii și al Anului Nou. Solemnitatea a reliefat prestigiul de care se bucură România în lume, contribuția ei și a președintelui ei, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la instaurarea, pe plan mondial, a unui climat de înțelegere, de dezarmare și pace. In acest spirit, răspunzînd felicitărilor exprimate, tovarășul Nicolae Ceaușescu a subliniat din nou că România va acționa, ca și pină acum, pentru a dezvolta larg relațiile cu toate statele lumii, fără deosebire de orinduire socială, că trebuie să se acționeze, in direcția păcii, a depășirii crizei economice, a soluționării problemelor pe calea tratativelor, pentru a schimba cursul evenimentelor spre o politică nouă, de destindere și pace. La urarea de an nou a tineretului patriei, vechiul an purta pe umeri un copil in haină albă, simbolizînd anul 1983, copil ce va deveni bărbat puternic. Așa îl vrem, noul an 1983 să fie puternic. Pentru el, încă din primele zile, ne-am îmbrăcat hainele de lucru. Vom face totul ca 1983 să devină treaptă hotăritoare în înaintarea noastră pe calea socialismului și comunismului. EINICA UNIRE A ȚÂRII PROPĂȘIRE!" MUNCA - pag. 2-a ■Sf ia Mu Vineri, 7 ianuarie 1983