Munca, iulie-septembrie 1986 (Anul 42, nr. 8865-8877)

1986-07-04 / nr. 8865

ANUL XLII nr. 278 865 3 iulie 1986, 12 pag. 1,50 lei Proletari din toate țerile, uniți-va ! ORGAN AL CONSILIULUI CENTRAL AL UNIUNII GENERALE A SINDICATELOR DIN ROMÂNIA je m lumina, d Mimau, PARTIDUL, CEAUȘESCU, ROMM!“ Dar de inimă al Țării, pentru copiii țării. Dăltuit in marmură pentru a grăi viitorimii, pe frontispiciul noului Palat al pionierilor și șoimilor patriei, din București, se află scris : „Palatul pionierilor și șoimilor patriei, ridicar ca • expresie a dragostei părintești a tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a tovarășei Elena Ceaușescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim viceprim-ministru al guvernului, președintele Consiliului Național al Științei și Invățământului, reprezintă o minunată mărturie a grijii nemărginite față de cele mai tinere vlăstare ale patriei, cărora le-au dăruit acest grandios edificiu de cultură și educație patriotică, revoluționară, ce va purta prin vremi strălucita imagine a împlinirilor fără egal ale ..Epocii Nicolae Ceaușescu“, cea mai luminoasă din întreaga existență multimilenară a poporului român“. Inaugurat in prezența tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, a tovarășei ELENA CEAUȘESCU, Palatul pionierilor și șoimilor patriei este încă o dovadă grăitoare a preocupării consecvente a partidului, a secretarului său general, a întregii noastre societăți pentru a se asigura celei mai tinere generații a țării condiții optime de învățătură și activitate creatoare, de educare și instruire, de dezvoltare a aptitudinilor și talentelor. In vibranta cuvîntare pe care a rostit-o cu acest prilej, secretarul general al partidului, adresîndu-se tuturor copiilor țării, a subliniat că tinăra generație are datoria să-și însușească cele mai noi cunoștințe ale științei și tehnicii, ale cunoașterii umane, de a învăța necontenit pentru a le stăpîni și dezvolta, deoarece orînduirea pe care o edificăm pe pămintul patriei — comunismul — nu se poate realiza decit pe baza celor mai înalte cuceriri ale științei, culturii, ale cunoașterii umane in general. Prezent și viitor sub strălucita acoladă a gindului înalt al fierbintei iubiri de țară. Pentru că, adresindu-se copiilor de astăzi, cerîndu-le să învețe cu ardoare, secretarul general al partidului s-a adresat, de fapt, celor care sînt chemați ca, in anii ce vin, construind comunismul, să dezvolte minunatele realizări de pină acum, să continue tradițiile revoluționare ale neamului nostru, lupta sa pentru a păstra independența patriei în care am trăit, trăim și voi trăi atît cit vor dăinui aceste pămînturi cu inimă de Carpați. Dar pentru ca viitorul ce aparține celor care astăzi abia descoperă tainele științei, ale culturii, să nu fie umbrit de nici un nor, de la manifestarea inaugurală a unui edificiu-mărturie al vocației constructive, pașnice, a poporului nostru", tovarășul Nicolae Ceaușescu a adresat, incă o dată, un vibrant apel către toți conducătorii de state din Europa și din lume. In numele copiilor țării și ai Terrei, de a se face totul pentru înlăturarea armelor nucleare, a oricăror arme de pe planeta noastră, pentru a se edifica o lume fără văz (Continuare in pag. a 10-a) PRODUCȚIE SUPLIMENTARĂ DE ÎNALTĂ CALITATE în organizarea sindicatelor ZILE ȘI SĂPTĂMÎNI DE PRODUCȚII RECORD ■ In perioada care a trecut din acest an, ca urmare a unei mai bune organizări a întrecerii socialiste și organizării de zile și săptămîni de producție record, colectivele de muncă din peste 30 de unități buzoiene, printre care Antrepriza de construcții hidrotehnice Siriu, Antrepriza de construcții-montaj reparații, întreprinderea de transporturi auto. Filatura de lină și întreprinderea de producție și industrializare a legumelor și fructelor, raportează realizarea înainte de termen a prevederilor la producția marfă industrială pe primul semestru. Până la finele lunii iunie, aceste unități au obținut o producție suplimentară în valoare de circa 150 milioane lei. ■ In perioada care a trecut din acest an, colectivul Combinatului de lianți și azbociment din Fieni, unitate distinsă cu titlul de „Erou al Muncii Socialiste“, prin mai buna organizare a producției și a muncii, a întrecerii socialiste și aplicarea inițiativelor muncitorești, folosind la întreaga capacitate utilajele, a reușit să livreze economiei naționale și șantierelor de construcții. suplimentar. 65 mii tone ciment, 10 mii tone var. 41 km tuburi și plăci ondulate din azbociment, în condițiile economisirii a 480 (Continuare in pag. a 8-a) UN DRUM NOU DE LUPTĂ ȘI MUNCĂ ara, în hainele muncii sale de fiecare zi, a trăit cu intensitate ampla dezbatere asupra a două documente de bază pentru activitatea creatoare, prezentă și viitoare, a națiunii noastre socialiste : Legea Planului național unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste Romănia pe perioada 1986—1996 și Legea Planului de dezvoltare a agriculturii și industriei alimentare pe perioada 1986—1990. Dezbaterile care au avut loc in prezența tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al partidului, președintele Republicii, în cadrul Plenarei comune a Consiliului Național al Oamenilor Muncii și a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice și Sociale și în sesiunea Marii Adunări Naționale, au reliefat, încă o dată, elementele definitorii, de esență, ale strategiei dezvoltării economico-sociale a României, strategie ce își află temeiul în hotărîrile celui de-al XIII-lea Congres al partidului. A fost pusă cu pregnanță in lumină, in primul rind, ideea de continuitate a ritmurilor, constant înalte, a echilibrului intre posibilitate și necesitate in amplul proces de trecere a țării noastre de la stadiul de țară in curs de dezvoltare, la cel de țară mediu dezvoltată. A fost reliefat, in al doilea rind, faptul că, din cele două documente, se degajă realismul și fundamentarea științifică prevederilor stabilite. Pornind de la stadiul atins a în dezvoltarea țării, de la elementele concrete ale progresului multilateral al economiei românești, de la faptul că dispunem de tot ceea ce ne este necesar, ca mijloace și condiții, pentru înfăptuirea neabătută a Programului partidului, obiectivele planului cincinal in care ne aflăm au in vedere rolul tot mai important ce ii revine, in condițiile actuale, cercetării științifice și tehnologice ca forță de producție. Dezbaterile ce au avut loc în cele două inalte foruri ale vieții politice românești au subliniat cu putere rolul determinant, hotăritor, al tovarășului Nicolae Ceaușescu in fundamentarea celor două documente care au fost elaborate, in conformitate cu orientările si sarcinile stabilite de Congresul al XIII-lea, sub directa conducere și îndrumare a secretarului general al partidului, în structura lor armonioasă, cele două legi care dau un cadru amplu muncii întregii națiuni, poartă pregnant amprenta gîndirii revoluționare a tovarășului Nicolae Ceaușescu, ilustrează aplicarea principiilor și adevărurilor general valabile ale socialismului științific la condițiile concrete ale României. Din analiza datelor înscrise in cele două documente se desprinde limpede că prioritățile fundamentale ale actualului plan cincinal vizează dezvoltarea puternică, in continuare, a forțelor de producție și a bazei tehnico-materiale, accentuarea creșterii intensive, afirmarea noii revoluții științifice și tehnice și a noii revoluții agrare, continuarea cu fermitate a procesului de transformare revoluționară a societății, realizarea unei calități superioare a muncii și vieții, ridicarea pe o treaptă mai înaltă a bunăstării și civilizației întregului popor, intârirea independenței și suveranității României. Astfel, producția industrială, gîndită in strinsă legătură cu cerințele aplicării pe scară largă a celor mai noi cuceriri ale cercetării științifice si tehnologice, va crește intr-un ritm mediu anual de 7.5—8,3 la Sută, iar cea agricolă (media anuală este calculată in raport cu cea a cincinalului precedent) intr-un ritm mediu anual de 6,1—6,7 la sută. După cum se poate lesne observa, ritmurile industriei sunt superioare prevederilor din Directivele Congresului al XIII-lea. Aceasta demonstrează că in cincinalul trecut a avut loc cu succes adineirea procesului de modernizare a structurilor de producție, că s-a produs o ridicare permanentă a nivelului tehnic și calitativ, a competitivității produselor romanești. O atenție deosebită se acordă, in continuare, dezvoltării bazei de materii prime și energetice în scopul satisfacerii intr-o măsură tot mai mare a nevoilor economiei naționale și reducerii substanțiale a importurilor. Este insă limpede că balanța (Continuare în pag. a 8 a) T ÎNTRECEREA SOCIALISTĂ ’86 „Ziua constructorilor de mașini“ Duminică, țara cinstește puternicul detașament muncitoresc al constructorilor de mașini. Colectivele întreprinderilor din industria prelucrătoare a metalului, ramură de producție care demonstrează modernitatea economiei românești, intîmpină sărbătoarea intrată în tradiție cu deosebite fapte de muncă in întrecerea socialistă. De ziua lor, un cald salut tovărășesc și urări de noi succese in îndeplinirea angajamentelor asumate in întrecere . Consolidarea bunului renume Stinge omul brenerul, își ridică ochelarii și-mi spune, ruzind, că știe dinainte subiectul reportajului. Confirm. Intr-adevăr, am de gînd, să scriu iar despre calitatea de excepție a utilajului chimic exportat de „Grivița Roșie“. Aurel Drumcea, șeful unei brigăzi fruntașe de cazangii, zice că ar exista și o calitate a relațiilor uzinei cu beneficiarii externi ai produselor. „Mă refer la ceea ce facem cu toții, zi de zi, pentru bunul renume al firmei noastre pe piața internațională...“ Ce se mai poate face, pe fondul cultivării bunelor relații la export, în afară de parametrii tehnico-funcționali fără reproș Gheorghe FILMON (Continuare în pag. a 3-a)