Mureşul, 1933 (Anul 1, nr. 1-5)

1933-01-03 / nr. 1

lettre Foarte ieftin Cel mai jef»la vizare cu Cetate« Se poată cumpără la WIENER ceasornicar şi bijuter Tg -Murş PUţa Mărăşeşti No. 1 Informaţiuni ROMA: Sir John Simon ministrul de exetrne al Angliei a sosit azi la Roma pentru a trata cu Dl. Mussolini in chestia desarmarii şi a reorganizării Ligii Naţiunilor. Presa italaiană afirmă, că Dl. Mussolini va anunţa Dlui Simon, că Italia părăseşte Liga Naţiunilor, dacă marile putere nu reorganizează Statutul Ligii Naţiunilor. Din NEW-YORK se anunţă : La California bântue un potop uriaş. Pănă acuma sunt 130 de morţi, peste 500 de dispăruţi şi pagube materiale uriaşe. La casa de filme Centrul Mondial din Hooly- Wood, potopul a făcut pagube imense. Sute de sate sunt inundate. Din MADRID se telegrafiază. Primul ministru a declarat presei, că situaţia politică economică din Spania este îngrijorată din cauza crizei. Soluţia care se aşteaptă de dictatură de dreapta,căre va apara o lovitură de Stat anarchică. Se contempleaza şi readucera exregelui Alfons al XIII-a. — Să CAUTĂ mai multe fetelucrătoare cari cunosc technica cu mașini de cusut a lucrului manual și broderie. Adresa prin ziar. Şomeuri! Administraţia ziarului vă oferă ocazie de a câştiga zilnic 50 de lei! Incunoştinţare! Se aduce la cunoştinţa tuturor proprietarilor de vechicole cu tracţiune animală, fie întrebuinţate pentru transporturi publice de prsoane, fie pentru mărfuri, că sunt obligaţi ca vechicolele ce au, să fie prevăzute pe lângă tăbliţa cu Nr. de ord. sub care este înscris la Biroul Circulaţiei, cu încă o tăbliţă pe care să fie scris în mod vizibil numele, prenumele şi adresa proprietarului. Tăbliţele în chestiune se vor confecţiona dupa anumite dimensiuni, spre a fi uniforme şi se vor procura prin biroul circulaţiei din Chestura de poliţie, contra cost de Lei 20 fiecare. Cu începere dela data de 1 Ianuarie 1934, timp de 15 zile, proprietarii de asemenea vechicole, se vor comforma dispoziţiunilor de mai sus, conoscând că după data de 15 Ianuarie vechicole găsite că nu sunt prevăzute şi cu ceste tăbliţe proprietarii, lor vor fi trataţi ca contravenienţi şi pedepsiţi cu amendă dela 200 la 1000 lei (art. 62, lit. a din lege.) Subinspector: s. s. CARIADI. Ultimi orai Ultimele ştiri pe cari le primeşte ziarul nostru in clipa încheierii numărului de faţă confirma svonul că Dl Titulescu Ministru de externe a demisionat D-sa motivează demisia cu aceia că motivelele cari l-au îndemnat a colabora până acum în cabinetul Ducat a fost in mare parte de natură personală. D-sa lasă să se inţeleagă că mai târziu e posibil ca să între din nou în cabinetul Guvernul libera/ destinat D-sa/e, dar sub altă formaţie. Deo camdată insă se retrage din viaţă a politicei interne. Ultimele ştiri, au mai lansat versiunea că în cea mai scurtă durată, cu ocazia unei remanieri, Dl. Dinu Brătianu va fi atât şef al partidului liberal, cât şi preşedinte al consiliului de Miniştrii Consiliului, Dnii Miniştrii Tătărescu, Manolescu, Strunga şi alţi vorbitori reprezentând şi minorităţile. Pe drumul de veci pe cale Victoriei, ultima cale a lui defunctul a fost însoţit de reprezentanţii tuturor partidelor, şi armatei, de corpul diplomatic, didactic, repprezentanţii diferitelor corporaţiuni instituii de Stat şi particulare şi nenumărate delegaţii din toate colţurile ţării, ca nici când altă dată. Numai durere, întristare şi lacrimi s'au scurs pe feţele tuturor, fără deosebire şi regretul nemărginit s-a arătat peste tot pentru pierderea celui mai mare om al României de astăzi. Domnul să-l odihnească şi uşoară să-i fie ţărâna. înmormântarea lui I. G. Duca Eri de masă a avut loc înmormântarea rămăşiţelor pământeşti fostului preşedinte al Consiliului de Minişri. Funerariile religioase au început la ora 11 a. m. la Ateneu, unde era aşezat pe catafalc, corpul neînsufleţit al marelui dispărut. Serviciul religios a fost oficiat de Inalt . Miron Cristea, patriarchul României asistat metropoliţi Episcopi şi un însemnat număr de preoţi. înainte de plecarea spre lăcaşul de veci au luat cuvântul D. Anghelescu preşedinte Olvassák és terjesszék A MAROST Csak 8 napig* Csak 8 napig! Olcsóbb lett a tűzifa STEUER fatelepen Vörösmarthy ucca 19. TELEFON 469. Csak 8 napig! Csak 8 napig! Maşini de cusut, la Baumgarten Str. CĂLĂRAŞII OR Legjobb minőségű tűzifa és tűziléc kicsinyben és nagyban „ARBOR“ fatelepen szerezhető be. Pontos és gyors kiszolgálás. Str. Cuza Voda No. 19. Telefon 349. NE FIZESSEN! havi 300 lei kölcsön díjat, amikor havi 500 lei részletre 3000 Leiért modern hálózati hangszóróval egybeépített közép és hosszú hullámú gépet vásárolhat SIBCOM rádió és villamossági vállalatnál. Főtér 17. Ackumulátor töltés és javítás. Ackumulatortöltés csak 15 Lei director: E. MORARU! Tip. Corvin Girant responsabil: A. DOBOLYI