Evangelischen Gymnasiums, Nagyszeben, 1934

Din viata liceului evang. C. A. de bäeu „Brukenthal“ in anul scolar exspirat. La sfârșitul anului scolar 1933/34, d-l prof. Alfred Kamner, după o activitate de 35 ani, s'a retras la pensie. După roditoare studii universitare și o scurtă activitate directorală la Teaca, d l prof. Kamner, o generațiune întreagă, și-a desfășurat activitatea la acest liceu. O generație de tineri elevi a eșit în viață din mâna D-sale dăruită fiind cu cunoștințe bogate în științele naturale moderne,cu priceperea nouei științe de biologie și a celor mai moderne cunoștințe naturale. Unii dintre acești școlari, multumita imboldului primit, precum și a bazei cunoștințelor luate de D-sa, s'au îndreptat spre cercetările științifice, dar și alții sau impus la universități cu cunoștințele lor. D-l Kamner a cultivat și a desvoltat mai departe spiritul științific, pe care, la timpul lor, l-au întrodus, la liceul nostru, d-nii profesori Brecht și Phleps. Ținându-se necontenit în contact cu cercetarile științifice precum și cu progresele lor, d-sa ca profesor a putut să procreeze mereu din izvorul proaspăt și să transplanteze și în elevii lui , caldurosul său interes pentru specialitățile sale. “Astfel lecțiile d-sale au fost vii, incitante și roditoare, iar pentru elevii săi un bogat izvor de cunoștinte și de bucurie. Asa atât liceul cât și generația de elevi, care a trecut prin mâinile lui ii vor păstra aducere aminte pătrunsă de cälduroase mulțumiri. După activitate de 40 ani, d-l prof. Michael Fuss în urma unei înbolnăviri îndelungate, la sfârșitul anului școlar 1933/34 s'a retras la pensie. Abia cu două luni mai în urmă l-am condus la înmormântare. Cu d-sa, din serviciul liceului nostru a eșit o personalitate de pedagog, care a știut să prindă și să captiveze pe elevi atât prin multilateralitatea cunoștințelor și a intereselor, cât și prin firea sa captivantă și plină de spirit, precum și prin îndrăzneala, cu care se apuca de probleme din cele mai complicate. La început d-sa, la școala superioară reală (liceul real), a propus mai cu seamă limba germană și limba franceză, pentru care specialități deși că n'a avut diplomă academică totuși a manifestat mulțumita cunoștințelor sale și a intereselor sale multilaterale, capacități considerabile așa că de e lecțiile d-sale despre Goethe, pentru elevi erau de impresie din cele mai eficace. După retragerea d-lui prof. de limba elină, Francisc Arz, d-sa a ocupat, la liceul clasic, catedra pentru limba elină și filozofie. In orele de limba elină d-sa a știut să familiarizeze pe elevi cu firea, arta și filozofia elină, cu un cuvânt cu spiritul elin, ceea ce era cu posibilitate în baza nouei programe analitice; pe lângă aceasta a știut să deștepte și pentru etimologiile limbii eline un deosebit interes, care a întrecut mult ceea ce în acest domeniu s'a putut cultiva în timpurile precedente. Pentru d-sa era o pierdere dureroasă S- a pretins o renunțare considerabilă faptul că în deceniul al treilea numărul orelor pentru limba elină a fost redus la un test atât de modest, încât nu a fost suficient nici la cele mai reduse cerințe. Dar în loc învățământul în filozofie i-a oferit o compensațiune deplină. Interesul d-sale pentru această materie se caracterizează și prin faptul că a publicat mai multe manuale compuse în baza modernă. Rezultatele în acest domeniu au fost ajutate și condiționate în mod considerabil și prin bogatele cunoștințe literare și de științe naturale. Retragerea d-sale din corpul didactic reprezintă o pierdere dureroasă pentru școală. Moartea d-sale a răpit un colaborator distins acelor cer