Evangelischen Gymnasiums, Nagyszeben, 1936

Cele mai importante evenimente din viața Liceului ev. C. A. de baieti „Brukenthal“ in anul școlar 1936/37. Inscrierile s'au început la 25 August 1936. La examenul de admitere cl. I. au reușit 95 elevi, din cari 46 au fost înscris în Liceul „Brukenthal, iar restul în cl. a Gimnaziului ev. C. A. de băieți. La examenul de admitere cl. V au reușit 27 elevi, 13 din ei au fost absolvenți ai clasei IV a Liceului „Brukenthal”, 6 au fost absolvenți ai Gimnaziului ev. C. A. de băieți din localitate, restul era de proveniență din alte institute ev. C. A. externe. După limba maternă 331 elevi au fost Germani, unul Român și unul Maghiar, total 333. In cursul anului școlar s'au retras 8 elevi. Situația școlară de promovat o aveau 305 elevi, cu 52 elevi prin corigență. Starea sanitară a elevilor în tot anul școlar a fost mulțumitoare. Elevii au fost scrutați de epidemii. . Cursurile s'au suspendat numai la o singură zi, din cauza gripei. Cursurile s'au început la 16 Septemvrie, încheiându-se la 31 Maiu. In cursul lunei lunie, conf. ordinului Onoratului Minister al Educ. Naționale, s'au ținut examenele: Ca reprezentant al Onor. Minister la examenele a asistat Dl. prof. Ioan Popa depunându-și impresiile in opt procese verbale dresate zilnic de la 9 iunie până la 21 iunie. Ca reprezentant al Onor. Minister la examenul de admitere dl. a asistat tot Dl. prof. Popa, care a funcționat și în calitate de președinte la examenul de admitere cl.V. La 2 Noemvrie și la 22 Noemvrie, Dl. Inspector Olimpiu Ghiția a făcut inspecția administrativă verificand matricolele anilor școlari 1930/31, 1931/32, 1932133, 1934135 și 1935/36. La 26 Maiu, Dl. Inspector O. Ghita a făcut pentru a treia oară inspecție. La examenul de bacalaureat sesiunea iunie, dintre absolvenții clasei VIII s-au înscris 99 candidați și 2 din absolvenții anilor precedenți. Dintre aceștia numai 4 au fost promovați, admițându-se la examenul oral numai cinci candidați. Tot așa de dezastros a fost si rezultatul din sesiunea Septemvrie, admitându-se la examenul oral din 91 candidați înscriși numai șapte, dintre care numai doi au reușit. In corpul didactic, în decursul anului școlar expirat nu s'au întâmplat schimbări. Starea sanitară a profesorilor a fost mulțumitoare. Concediu mai îndelungat pentru boală nu s'a acordat decât d-ilor profesori Haltrich și Michaelis. Afară de profesorii definitivi a mai colaborat d-l preot Arz, care în cl. IV a propus religia, și d-l licențiat Bergleiter, care în cl. VII și VIII a propus limba elină. Die wichtigiten Ereignifje aus dem Leben der Brukenthaljchule im Schuljahr 1936/37. Die Einfchreibungen begannen am 25. Auguft 1936. Die Aufnahmsprüfungen in die I. Rlafje hatten 95 Schüler bejtanden, davon wurden in die‘ Brukenthalfchule 46 ein: gefchrieben, die übrigen find in die |. Rlaffe des ev. Symnafiums A, B. aufgenommen worden. Die Zulaffungsprüfung in die V. Rlafje beitanden 27 Schüler, davon hatten 13 Hchüler die 4 Rlafje der Brukenthalfchule, 6 das ev. Gymnafium A. B. im Orte befucht und der Reft war aus auswärtigen evang. Anftalten gekommen. Der AMutterfprache nach waren 331 Schüler der Anjtalt Deutfche, einer Rumäne und einer Magyare, zulammen 333. Im Laufe des Schuljahres traten acht aus. Das Lehrziel erreichten 305 Schüler, Darunter 52 mit Nachprüfung im September. Der Gefundheitszuftand der Schüler war das ganze Jahr hindurch befriedigend. Die Schüler find von Epidemien verfchont geblieben. Der Unterricht ift blos an einem Tage wegen Grippe unterbrochen worden. Der Unterricht begann am 16. Siebe uud dauerte bis zum 31. Mai. Während des Mlonats Juni fanden gemäß der Regierungsverordnung die Prüfungen ftatt. Als Regierungsorgan war in den Prüfungen Prof. loan Popa anwefend, der die gewonnenen Eindrücke in den : vom 9. bis zum 21. Juni abgefaßten 8 Tagesprotokollen feftgelegt bat. Als Regierungsvertreter bei der Zulaffungsprüfung in die I. Rlaffe war ebenfalls Prof. loan Popa anwefend, der auch den Borli in der Brüfungskommiffion für die Zulaffungsprüfung in die V. Rlaffe führte. Am 2. und 22. November unterzog Herr Infpektor Ghitia die Brukenthalfchule einer adminiftrativen Infpektion und verifizierte die Matrikeln über die Schuljahre 1930/31, 1931132, 1932133, 1934135 und 1935136. Weiters ift unfere Schule von Herrn Infpektor Ghitia am 26. Mai ein drittes Mlal infpiziert worden. Bon den Abfolventen der 8. Rlaffe meldeten fich im Juni 29 zum Bakkalaureat und noch 2 Hchüler eines früheren Jahrganges. Bon diefen beftanden blos 4 die Prüfung, zur mündlichen Brüfung waren im ganzen blos Ähnlich niederfchmetternd war dag Ergebnis 5 gelangt. im September, indem von 21 gemeldeten Schülern bloß 7 zur mündlichen Prüfung zugelaffen wurden, von denen blos 2 die Prüfung beftehen konnten. Im Profefforenkörper haben fid im Borjabre keine Änderungen ergeben. Der Gefundheitszuftand der Profefforen war ein befriedigenber. Pângerer Rrankheitsurlaub