Năzuința, octombrie-decembrie 1968 (Anul 1, nr. 34-47)

1968-10-04 / nr. 34

Proletari din toate urile, uniți-vă ! ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SĂLAJ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN PROVIZORIU Anul I Nr. 34 VINERI 4 OCTOMBRIE 1968 12 pagini 50 bani Succese de seamă și perspective insuflețitoare in activitatea economică a județului RISS IOAN, secretar al Comitetului județean Sălaj al P.C.R. Pe drumul înfăptuirii programului trasat de Congresul al XX-lea al partidului, dezvoltat de Conferința Națională, societatea noastră, în neîntrerupta sa evoluție a pășit în stadiul desăvîrșirii multilaterale a construcției socialiste, punînd temelii trainice creșterii avuției naționale, ridicării continue a nivelului de trai al oamenilor muncii. rea După cum se știe, conducepartidului a direcționat activitatea din toate sectoarele spre sporirea continuă a acumulărilor, spre ridicarea la un nivel superior al eficienței economice. Preocupîndu-se de înfăptuirea acțiunilor inițiate de conducerea partidului nostru, Comitetul județean Sălaj al P.C.R., a îndrumat și ajutat organizațiile de partid și conducerile administrative să se preocupe cu răspundere de organizarea rațională a producției și a muncii, de sporire a productivității muncii și rentabilității, întronarea unui spirit mai gospodăresc în toate întreprinderile și unitățile economice. Comitetele orășenești și comunale de partid, printre care cele din Șimleu, Jibou, Băbeni și altele, au antrenat comisiile economice și specialiștii la efectuarea unor studii și analize pentru sporirea eficienței economice. De exemplu, Comitetul orășenesc de partid Șimleu, sesizat de unele greutăți și neajunsuri în activitatea I.I.L. „Măgura“ a inițiat un studiu pe baza căruia a stabilit că prin valorificarea resurselor interne valoarea producției globale poate fi sporită, pînă la sfîrșitul anului, cu aproape 700.000 lei, iar beneficiile cu 150.000 lei. Studii asemănătoare au fost făcute și la întreprinderea „Silvania“ și Cooperativa meșteșugărească din Cehul Silvaniei, găsindu-se rezerve de creștere a volumului de producție cu peste 500.000 lei și a beneficiiarilor cu 200.000 lei. Aprecieri și preocuparea comitetului de partid din comuna Letca care analizînd activitatea economică din cariera Cuciulat a depistat o seamă de utilaje care stăteau nefolosite și care, prin cotele de amortizare măresc prețul de cost. (Continuare in pag. 6—7) Omagiu lui Papiu Italian (Citiți relatările noastre în pag. a 5-a) SPORT Citiți în pagina a 12-a ultimele noutăți din județ Cooperatorii din Gîrbou sunt cunoscuți pentru hărnicia lor, pentru succesele obținute in sectorul zootehnic. In fotografie: vedere parțială a felinei zootehnice a C.A.P. Girbou. Plenara Comitetului județean Sălaj al P.C.R. In ziua de 1 octombrie a. c. s-au desfășurat la Zalău lucrările plenarei Comitetului județean de partid Sălaj. Au luat parte membrii Comitetului județean de partid, conducători de întreprinderi și instituții, secretarii comitetelor și organizațiilor de partid din unitățile economice industriale ale județului. Au mai participat un mare număr de invitați. Raportul privind activitatea organelor și organizațiilor de partid, a comitetelor de direcție din întreprinderile industriale pentru realizarea indicatorilor planului de producție pe primele 8 luni ale anului în curs a fost prezentat de către tov. KISS IOAN, secretar al Comitetului județean de partid. In raport s-a subliniat preocuparea comitetelor orășenești și comunale de partid, in antrenarea comisiilor economice și specialiștilor din unități la efectuarea de studii și analize legate de sporirea eficienței economice, au antrenat colectivele de muncă la îndeplinirea exemplară a sarcinilor de plan, la descoperirea de noi rezerve interne materiale și umane. Comitetele sindicale și organizațiile de tineret, cu sprijinul și sub conducerea organizațiilor de partid, au întreprins acțiuni politico-educative legate de întărirea disciplinei în muncă, ridicarea calificării muncitorilor, de participare la mișcarea de inovații și raționalizări. In cursul acestui an au fost elaborate de comisiile pe întreprinderi peste 90 de studii a căror aplicare în viață va aduce economii în valoare de 4.790.000 lei. Pe marginea raportului prezentat au luat apoi cuvîntul mai mulți conducători de unități, ingineri șefi, activiști de partid și de stat, care au scos în evidență rezultatele obținute in primele 9 luni ale anului în curs, au vorbit despre succesele și greutățile pe care le-au avut în muncă, angajîndu-se în fața plenarei că vor înlătura intr-un timp cit mai scurt deficiențele ce mai persistă și că vor realiza sarcinile de plan pe anul 1968 la toți indicatorii. Apoi a luat cuvintul tov. IOAN TIHAUAN, secretar al Comitetului județean Sălaj al P.C.R. care a propus constituirea Comisiei economice lărgite de pe lingă Comitetul județean al P.C.R. Propunerea a fost aprobată in unanimitate de către participanții la plenară. In încheierea lucrărilor plenarei a luat cuvîntul tov. LAUREAN TULAI, prim-secretar al Comitetului județean de partid. Vorbitorul a arătat că preocuparea principală a Comitetului județean de partid, precum și a comitetelor de partid din întreprinderi trebuie să fie luarea măsurilor celor mai eficiente pentru întărirea economică a întreprinderilor, și implicit a județului. Tovarășul Laurean Țuia a arătat că deși s-au înregistrat rezultate mulțumitoare, există loc pentru mai bine, pentru că întreprinderilor li s-au creat condiții favorabile pentru desfășurarea activității lor de producție. Trebuie să se acorde o mai mare importanță îndeosebi folosirii judicioase a mijloacelor materiale și a forței de muncă de care dispun întreprinderile. Obiectivul principal al întregii activități a întreprinderilor trebuie să fie obținerea de beneficii în toate sectoarele de activitate. In continuare vorbitorul a subliniat principalele sarcini ce trebuie să stea în fața organelor de partid precum și a conducerilor întreprinderilor. Una dintre cele mai importante sarcini ce stau în fața Comisiei economice de pe lângă Comitetul județean de partid este aceea a urmăririi și impulsionării activității de dare în funcțiune a investițiilor planificate. De asemenea s-a subliniat necesitatea sporiri eforturilor tuturor oamenilor muncii de pe ogoare pentru impulsionarea acțiunii de strîngere a recoltei, sarcină de cea mai mare importanță a acestui sector de activitate în momentul de față. In încheiere tovarășul LAUREAN TULAI a subliniat necesitatea fundamentării științifice a sarcinilor de plan pentru anul viitor pentru ca activitatea economică a județului să se desfășoare pe un plan superior.