Năzuința, iulie-septembrie 1969 (Anul 2, nr. 76-90)

1969-07-05 / nr. 76

Proletari din toate tarile, uniti-vă ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SĂLAJ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Ampla dezbatere publică a documentelor pentru Congresul al X-lea al P.C.R. Telegrame adresate conducerii partidului nostru, tovarășului Nicolae Ceaușescu, personal Adunările generale , extraordinare ale organizațiilor de partid din județul nostru, consacrate discutării recentelor documente ale partidului nostru au trimis pe adresa Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, personal, numeroase telegrame. Relevînd însemnătatea deosebită pe care o va avea Congresul al X-lea în viața partidului, a națiunii noastre socialiste, ele exprimă adeziunea sinceră, entuziastă a oamenilor muncii față de programul însuflețitor ce a fost concretizat în documente, față de politica internă și externă a partidului. Uustrînd puternica efervescență politică ce caracterizează această perioadă, telegramele dau glas hotărîrii de a întîmpina Congresul al X-lea și cea de a XXV-a aniversare a eliberării patriei cu tot mai însemnate realizări în toate domeniile de activitate. In telegrama organizației de partid de la întreprinderea „Steaua roșie" se arată: „Comuniștii, întruniți în adunarea extraordinară de partid, își exprimă sentimentul de profund interes și satisfacție, adeziunea unanimă față de politica înțeleaptă a partidului exprimată în Teze și proiectul de Directive. Apreciem că aceste documente formează un tot unitar, reflectă năzuin(Continuare în pag. a II-a) Anul II Nr. 76 SIMBATA, 5 iulie 1969 12 pagini 50 bani PROGRAMUL PARTIDULUI int in vat cu entuziasm Și încredere deplină Însuflețită adunare a COMUNIȘTILOR DIN SURDUC Comuna Surduc se bucură în județul nostru de o binemeritată reputație pentru că rodul eforturilor locuitorilor ei, indiferent de domeniul în care lucrează, erupe cu putere. Zilele trecute, luînd parte la adunarea comuniștilor din comună pentru dezbaterea Tezelor și proiectului de Directive pentru Congresul al X-lea, am avut prilejul, din nou, să mă conving de acest lucru. In cinstea Congresului sectorul minier și-a realizat angajamentele, colectivul fabricii de cărămizi și-a depășit planul cu 100 000 bucăți, țăranii cooperatori și-au depășit planul la livrarea laptelui cu 40 mii litri, se vor da în folosință două " noi magazine"sătești, se va termina noua monografie a Surducului, se va organiza a un muzeu lar Tihău etc. Iată cîteva dintre angajamentele care polarizează, unesc eforturile surducanilor acum, în pragul marelui eveniment. Ga de fiecare dată cînd au avut prilejul și acum, cînd au avut în mijlocul lor ,pe tovarășii: Vasile Vaida, membru al Comitetului General al P.G.R. și Ioan Tihăuan, secretar al Comitetului județean de partid, cei aproape 500 de membri de partid, care au luat parte la dezbateri, prin însăși prezența lor masivă, prin cuvintul lor, și-au exprimat adeziunea deplină față de politica internă și externă a partidului nostru, față de vastul program de dezvoltare prevăzut în documente. — Documentele pe care le dezbatem astăzi — a arătat tovarășul Andrei Sandu, secretarul comitetului comunal de partid — pun în centrul lor preocuparea fermă a partidului nostru pentru făurirea unei economii moderne, bazată pe o industrie puternică și o agricultură avansată. Acest program complex al viito- Traian IGREȚ (Continuare în pag. a 111-a) (DIN PROIECTUL DE DIRECTIVE ALE CONGRESULUI AL X-LEA AL P.C.R.). In fotografie: Hala de finisaj a Uzinelor de strunguri din Arad. Foto: M. ANDREESCU im ^ IP Producția industriei construcțiilor de mașini va trebui să crească în cincinalul viitor cu 72—76 la sută, intr-un ritm mediu anual de 11,5—12 la sută. Producția mașinilor-unelte va trebui să sporească de 1,8-2 ori, urmârindu-se îmbunătățirea structurii prin realizarea de mașini și agregate de înaltă tehnicitate, cu parametri tehnico-economici superiori și gabarit redus, cu un grad ridicat de automatizare, inclusiv a celor cu comandă program. Angajamente îndeplinite Harnicii cooperatori din Năpradea, în frunte cu comuniștii, traduc în viață angajamentele luate în cinstea celui de al X-lea Congres al P.C.R. Cu toate că ploile din ultimul timp au împiedicat lucrările de întreținere culturilor prășitoare și reacoltatul trifolienelor, totuși prin folosirea timpului prielnic și buna a muncii ei au organizare reușit să recolteze și să depoziteze trifoiul și lucerna de pe suprafețele de 170 și respectiv 25 hectare. Au terminat prașila a doua pe o suprafață de 28 ha, porumb, prașila treia la sfecla de zahăr pe o suprafață de 35 ha și 35 ha cartofi. Aceste angajamente au fost îndeplinite cu două zile înainte de termenul stabilit. N-au fost neglijate nici, lucrările de întreținere legumelor, acestea efectuandu-se la timp și de bună calitate. Al. DONCIU, coresp. Pentru a caracteriza, în puține cuvinte, atmosfera acestei perioade premergătoare Congresului e suficient să spunem că oamenii muncii din județul nostru dezbat cu maturitate politică și însuflețire recentele documente. Dezbaterile îmbracă o dublă semnificație, de bilanț și deschidere de perspectivă, de raport și programare grandioasă a viitorului. Pentru că documentele vorbesc de noi, de prezentul și viitorul nostru, oamenii muncii de diferite profesii, de diferite naționalități, iau parte cu mare bucurie la adunările care se organizează pentru dezbaterea documentelor, in județul nostru, de pildă, pînă acum, numai la cele 17 adunări organizate de consiliile Frontului Unității Socialiste au luat parte circa 4.000 de cetățeni. Relatăm aspecte de la una dintre adunări pentru a arăta cadrul, atmosfera în care cetățenii participă la dezbateri. — Documentele pe care le dezbatem astăzi — opinia Anastasiu Constantin la adunarea organizată de Consiliul orășenesc al Frontului Unității Socialiste din Șimleul Silvaniei la întreprinderea de industrializare a laptelui — are o însemnătate excepțională pentru viitorul patriei noastre. Ele jalonează întreaga dezvoltare economică și socială a României. Vasta dezbatere care are loc în aceste zile, la scara întregii țări, ilustrează încă o dată practica încetățenită de conducerea partidului de a se sfătui cu poporul în toate problemele fundamentale ale politicii interne și externe, profundul democratism al orânduirii noastre, legătura indisolubilă dintre partid și popor. Mulți dintre vorbitori, printre care Vida Iuliu și Oros Ștefan, și-au exprimat satisfacția că la marele sfat al partidului cu poporul sunt chemați și ei să-și aducă contribuția, să-și mobilizeze toate energiile, pentru a înfăptui politica înțeleaptă a partidului, politică îndreptată cu consecvență către înflorirea necontenită a națiunii noastre. Gheorghe Raț arăta în T. PIETREANU (Continuare în pag. a III-a) Adunări organizate de consiliile Frontului Unității Socialiste Pentru sporirea șeptelului Sarcină importantă, trasată de Conferința Comitetului județean al P.C.R., pentru consolidarea și ridicarea pe o treaptă superioară a zootehniei — sporirea șeptelului de animale — stă în atenția tuturor organelor de conducere ale G.A.P. Pînă la sfîrșitul acestui semestru au fost cumpărate 330 vaci și juninci, 11 capete tineret pentru îngrășare, 852 vițele pentru prăsilă, 6435 capete ovine.