Năzuința, octombrie-decembrie 1971 (Anul 4, nr. 197-210)

1971-10-02 / nr. 197

ANUL IV Nr. 197 SIM BATA 2 octombrie 1971 12 PAGINI 50 BANI DIN SUMAR ■ Plan de măsuri adoptat de Plenara lărgită a Comitetului județean de partid (pag. 6) ■ Din cuvintul participanților la Plenara lărgită a Comitetului județean de partid (pag. 4 și 5) ■ Harta cu situația executării lucrărilor agricole de toamnă (pag. 11) ■ Năzuința de la o săptâmînă la alta (Proiectul de stemă a județului, Cronică, Acoladă, Dialog, Propunere, Epigrama săptămînii) (pag. 10) B Sport (pag. 13) ' PLENARA LĂRGITĂ A COMITETULUI JUDEȚEAN DE PARTID In ziua de 30 septembrie a.c. și-a desfășurat lucrările, în sala Casei orășenești de cultură din Zalău, Plenara lărgită a Comitetului județean Sălaj al P.C.R., consacrată dezbaterii sarcinilor ce revin organelor și organizațiilor de partid în lumina programului de perfecționare a activității politico-ideologice de educare a comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii, adoptat de conducerea partidului la propunerea și din inițiativa tovarășului Nicolae Ceaușescu. La lucrările plenarei a luat parte tovarășul PETRE BLAJOVICI, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., președintele Comitetului de Stat pentru Economia și Administrația Locală. La plenară au participat ca invitați secretari ai comitetelor orășenești și comunale de partid, ai comitetelor de partid din unități economice și instituții, conducători ai organizațiilor de stat, de masă și obștești, cadre de conducere din unități economice și din instituțiile de învățământ, cultură, sănătate, artă; activiști de partid, sindicat, U.T.C. și lectorii Comitetului județean de partid. Exprimînd voința nestrămutată comuniștilor, a tuturor celor ce muncesc pe teritoriul județului Sălaj de a îndeplini exemplar prețioasele indicații ale secretarului general al partidului cuprinse în programul de educare comunistă a întregului popor, tovarășul LAUREAN TULAI, prim-secretar al Comitetului județean Sălaj al P.C.R., a prezentat un amplu și substanțial Raport, în care a analizat cu exigență (Continuare în pag. a 7-a) Aspect din timpul desfășurării lucrărilor plenarei Raportul de tovarășul prezentat Laurean Tulai Amplul program de acțiune pentru dezvoltarea conștiinței socialiste, revoluționare a întregului popor, pentru ridicarea la un înalt nivel a activității politico-ideologice, de educare marxist-leninistă a membrilor de partid, a tuturor oamenilor muncii, cuprins în propunerile prezentate de secretarul general al partidului și adoptate în unanimitate de Comitetul Executiv al G.G. al P.C.R., în expunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu la Consfătuirea de lucru a activului de partid din domeniul ideologiei și al activității . Text prescurtat politice și cultural-educative constituie un îndreptar de o excepțională valoare teoretică și practică elaborat în lumina direcțiilor fundamentale jalonate de cel de al X-lea Congres al partidului, împreună cu întregul partid, cu întregul popor, Comitetul județean de partid, toți comuniștii, toți oamenii muncii, români și maghiari din județul Sălaj, dau o înaltă apreciere amplului program elaborat de conducerea partidului, exprimîndu-și întreaga adeziune față de măsurile stabilite și hotărîrea nestrămutată de a antrena toate organele și organizațiile de partid la îndeplinirea lui exemplară, în continuare, Raportul accentuează faptul că plenara Comitetului județean de partid este o încununare a dezbaterilor care au avut loc în adunările generale deschise ale organizațiilor de bază și în plenarele comitetelor comunale și orășenești de partid. (Continuare în pag. a 2-a) Cuvintarea tovarășului Petre Blajovici Stimate tovarășe. Stimați tovarăși. Dezbaterea amplă, aprofundată, a programului de educare comunistă a întregului popor, elaborat de tovarășul Nicolae Ceaușescu și adoptat de Comitetul Executiv al Comitetului Central al partidului, continuă să polarizeze atenția opiniei publice, să se situeze în centrul întregii vieți spirituale a țării. bil Acest vast și inestimaprogram reprezintă, după cum bine se știe, o materializare, și în același timp, o dezvoltare a hotărîrilor congreselor al IX-lea și al X- lea ale partidului și este izvorît din necesitățile obiective pe care le ridică etapa actuală de făurire, în țara noastră, a societății socialiste multilateral dezvoltate. Făurirea acestei minunate societăți cere in mod imperios intensificarea activității de educație, deoarece în domeniul formării și dezvoltării conștiinței sînt încă rămîneri în urmă în comparație cu dezvoltarea generală a societății. Obiceiurile și concepțiile retrograde nu dispar automat, o dată cu construirea socialismului. Este vorba de faptul că în societate generațiile își transmit concepțiile și obiceiurile, că lumea contemporană este împărțită în sisteme economice și social-politice diferite. Cu alte cuvinte, există încă lumea capitalistă, care generează și propagă filozofia sa, modul său de viață și de cultură. In mod obiectiv, așa cum a demonstrat întreaga istorie societății omenești, condștiința rămîne în urma vieții materiale, ceea ce impune în mod imperios accelerarea evoluției acesteia. (Continuare în pag. a 3-a) COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN, TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU Desfășurîndu-și lucrările într-o atmosferă de înaltă exigență partinică și responsabilitate comunistă, imprimate de recentele documente de partid, plenara lărgită a Comitetului județean Sălaj al P.C.R. a dezbătut cu principialitate, în spirit critic și autocritic, activitatea educativă desfășurată de organele și organizațiile de partid din județul nostru, cauzele unor neajunsuri ce mai persistă în acest domeniu, cât și sarcinile vaste ce ne revin din cuprinzătorul program de perfecționare continuă a activității politico-ideologice, de educare marxist-leninistă a comuniștilor, a celorlalți oameni ai muncii. Din glas sentimentelor de adine patriotism, de recunoștință fierbinte față de politica profund științifică, marxist-leninistă a partidului și statului nostru, în numele comuniștilor, al tuturor locuitorilor Sălajului — români și maghiari, tineri și vîrstnici — participanții la plenară și-au manifestat din adîncul inimii adeziunea deplină față de programul de măsuri adoptat de Comitetul Executiv al C.C. al P.C.R., din inițiativa dumneavoastră, stimate tovarășe secretar general, program aprobat în unanimitate de întregul partid și popor, convinși fiind că noile măsuri vor impulsiona munca de educație comunistă, activitatea de formare și dezvoltare a conștiinței socialiste BUCUREȘTI a tuturor făuritorilor de bunuri materiale și spirituale din patria noastră. Pentru noi, acest program de excepțională însemnătate principială și practică, constituie un nou imbold în activitatea pe care o desfășurăm pentru traducerea în viață a sarcinilor ce ne revin din documentele celui de al ■X-lea Congres al partidului, din expunerea dumneavoastră la Consfătuirea de lucru a activului de partid din domeniul ideologiei și al activității politice și cultural-educative. In lumina acestor sarcini, Comitetul județean de partid va dirija întreaga muncă politico-educativă în direcția creșterii permanente a rolului conducător al organelor și organizațiilor de partid, a întăririi disciplinei de partid și de stat, a imprimării cu mai multă fermitate a spiritului partinic, militant, în toate domeniile de activitate, a promovării concepției înaintate despre lume și societate a clasei muncitoare. Comitetul județean de partid, organele și organizațiile de partid, de masă și obștești se angajează să desfășoară o intensă muncă politico-educativă pentru mobilizarea comuniștilor, a «*» lorlalți oameni ai muncii la înfăptuirea plenara lărgită a COMITETULUI JUDEȚEAN SĂLAJ AL P.C21. (Continuare în pag. I 7-nȘ