Năzuința, octombrie-decembrie 1971 (Anul 4, nr. 197-210)

1971-12-04 / nr. 206

ANUL IV Nr. 206 SIMBATA 4 decembrie 1971 12 PAGINI 50 BANI Maximă atenție, receptivitate și solicitudine în activitatea de rezolvare a scrisorilor, cererilor și propunerilor cetățenilor VASILE ȘPAN, secretar al Comitetului județean Sălaj al P.C.R. Importanța rezolvării atente și operative a scrisorilor, cererilor și propunerilor oamenilor muncii a fost — și nu o singură dată — pregnant subliniată de conducerea partidului nostru. Mai mult, plenara C.C. al P.C.R. din aprilie 1968 a stabilit in această direcție măsuri precise, menite să orienteze activitatea tuturor organelor și organizațiilor de partid, de stat, economice, de masă și obștești. „Participarea celor ce muncesc, fără deosebire de naționalitate, la conducerea societății — subliniază tovarășul Nicolae Ceaușescu în expunerea la Plenara C.G. al P.C.R. din 3—5 noiembrie a.c. — reprezintă nu numai o dezvoltare continuă a democrației socialiste, dar și o înaltă școală politică de educare socialistă, de creștere a răspunderii fiecărui cetățean față de interesele generale ale colectivității, ale întregii națiuni socialiste“. Este, așadar, limpede că acestei forme de participare activă și conștientă a maselor la îmbunătățirea activității economice, social-culturale și politice — manifestare elocventă a democrației noastre socialiste — trebuie să i se acorde, la toate nivelele, maximă atenție, receptivitate și solicitudine. Referindu-ne, concret, la modul în care organele și organizațiile de partid, de stat, economice, de masă și obștești din județul nostru au înțeles să aplice în practică imperativul de mai sus, vom sublinia că, în general, munca acestora este pozitivă, spiritul de înaltă răspundere și exigență fiind acela care guvernează și dă relief complex^ activități de soluționare a problemelor—în marea lor majoritate de larg interes obștesc — ridicate de cetățeni. Spre exemplu, la I.I.J. „Steaua roșie“ din Zalău, valorificarea în producție a propunerilor de Inovații au adus întreprinderii și economii de aproape două milioane de lei. In aceeași ordine de idei subliniem faptul că în comuna Plopiș, comitetul comunal de partid și consiliul de conducere al C.A.P., valorificînd numeroasele propuneri făcute în adunările de partid și în adunările generale ale C.A.P. au reușit să-i mobilizeze pe membrii cooperatori la realizarea a 6.000 ml de canale pentru îmbunătățiri funciare, canale prin care s-au ferit de inundații și exces de umiditate 240 ha teren. Introducerea în planul de producție a unor culturi noi de floarea soarelui, sorg, cornul secării, le-au adus cooperatorilor venituri bănești suplimentare de aproape 100.000 lei. Acțiuni asemănătoare, întreprinse pe baza propunerilor cetățenilor, au avut loc și în cooperativele agricole de producție din Boghiș, Crasna, Meseșeni, Chiojd, Cehul Silvaniei ș.a.. (Continuare în pag. a 4-a) „Să asigurăm fermelor zootehnice autonomia necesară" Interviu cu dr. VASILE BOJAN, șeful fermei de bovine de la C.A.P. Buciumi. — In ciuda unor efective sporite și a unor condiții superioare, an de an la Cooperativa agricolă din Buciumi producțiile animaliere sunt mici, necorespunzătoare. Ineficienta activității din acest sector poate fi pusă pe seama unor factori asupra cărora vă rugăm să vă spuneți părerea, tovarășe doctor. — Intr-adevăr. Nivelul producțiilor care se obțin nu pot să ne mulțumească. Deși în acest an, ca urmare a unor masuri de perfecționare a sistemului de retribuire a muncii și unor măsuri organizatorice, am obținut unele rezultate promițătoare, ele nu reflectă însă nici pe departe condițiile de care dispunem. In acest an ne-am propus să realizăm 2.000 kl lapte. Producția medie pe cap de vacă este însă mică, de numai 900 litri. Cauzele unei astfel de producții sunt multiple. — Am dori să vă opriți asupra lor ... S. GLIGUTA (Continuare în pag. a 3-a) II ■ I ■ ■ la I.I.I.. I Scaunele produse „Steaua roșie“ din Zalău, sunt mult apreciate de beneficiarii de peste hotare. Foto: Fr. DEAR Proletari din toate țările, uniți-vă! ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SALAJ AL RC.R.ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN i ■ * In Editura politică a apărut: PLENARA COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN 3—5 NOIEMBRIE 1971 Volumul cuprinde: Expunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu cu privire la Programul Partidului Comunist Român pentru îmbunătățirea activității ideologice, ridicarea nivelului general al cunoașterii și educația socialistă maselor, pentru așezarea relațiilor din societatea noastră pe baza principiilor eticii echității socialiste și comunisite, cuvîntările participanților, cuvîntarea rostită de tovarășul Nicolae Ceaușescu la încheierea lucrărilor plenarei, Hotărîrea plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român. DIN SUMAR ■ Sub semnul înaltei combativități revoluționare, responsabilității apartinice (pag. 4) ■ Cincinalul 1971—1975 ■ Investiții 1972: „Start întîrziat în pregătiri" (pag. 2) ■ Prin muncă, pentru muncă ■ Biografii în contratimp (pag. 5) ■ „Năzuința" de la o săptămînă la alta (pag. 7) ■ Casa corpului didactic — la primii pași ■ Sport — T.V. (pag. 8) (pag. 12) APLICAȚIILE TACTICE.> prilej de manifestare plenară a pregătirii de luptă a gărzilor patriotice Cetățeni de rînd, oameni angajați în munca productivă — în fabrici sau pe ogoare, la catedre sau în laboratoare — luptătorii din gărzile patriotice ale Sălajului, nu precupețesc nici un efort pentru a fi gata în orice moment să-și apere ce au cucerit sub conducerea partidului, prin grelele jertfe și mari eforturi — poziția de proprietari ai mijloacelor de producție și producători ai bunurilor materiale. Educați să-și înțeleagă această poziție ei depun zi de zi străduință ca pe lingă îndeplinirea obligațiilor la locul de muncă, să devină luptători de nădejde, harnici apărători a ceea ce le aparține în țara aceasta greu încercată în trecut. Continuînd pilda înălțătoare a formațiunilor de luptă patriotice constituite de partidul comunist în timpul insurecției de la 23 august 1944, fiecare luptător de azi consideră că apărarea patriei e o înaltă misiune, o nobilă îndatorire față de trecutul, prezentul și viitorul națiunii noastre socialiste. Organizațiile de partid i-au educat pe cei încadrați în gărzile patriotice în spiritul abnegației și dragostei pentru patrie, în spiritul combativității revoluționare și a sacrificiului suprem pentru apărarea cuceririlor oamenilor muncii. Programul adoptat de plenara Comitetului Central al P.C.R. din 3—1> noiembrie a.c. semnifică și pentru luptătorii din gărzile patriotice ca și pentru fiecare cetățean al patriei o chemare supremă la responsabilitatea față de calitatea muncii închinate societății, constituie un cod eticomoral care le potențează energiile creatoare, un document care a determinat amplificarea responsabilității pentru îndeplinirea exemplară a tuturor sarcinilor ce decurg din nobila misiune de apărători ai României socialiste, pentru formarea lor ca luptători dîrji, neînfricați, buni cunoscători ai tehnicii și a armamentului din dotare, oameni conștienți de rolul social pe care îl au. Așa s-au prezentat luptătorii din județul nostru la recentele aplicații tactice care au avut loc. în ansamblul activităților care se organizează în scopul instruirii și educării acestor luptători, aplicațiile tactice sunt socotite ca fiind una din formele cele mai complexe și eficace, constituind în același timp și metoda cea mai bună și cea mai edificatoare de verificare a pregătirii acestor subunități. Lt. col. Vasile BURGHELE, șef de Stat Major al G. P. din județul Sălaj. (Continuare în pag. a 5-a|