Năzuința, ianuarie-martie 1976 (Anul 9, nr. 918-929)

1976-01-14 / nr. 918

VGINI BANI âzuinta ORGAN AL COMITETULUI JUDqIAN SALAJ AL P. C. R. * AL COASHJULI( POPULAR) JUDEȚEAN' Proletari 'din tokie tsrflo. wnfd-QSf Moment de bilanț și scrutare a viitorului, de înflăcărate chemări și îndemnuri la muncă responsabilă, la angajare plenară timpăna a două cincinale, 1975 și 1976—1980, și în een nou, secretarul gene Partidului Comunist Repreședint dle Republicii 5 te România, tovarășul LAE CEAUȘESCU, a an înflăcărat Mesaj întrenostru popor, nile noastre, ale tuturor, au cu emoție la fiecare cutuprins în Mesaj. Ecoul lui plifică cu zi ce trece ji ne mnă la adinei reflecții, la ivitate asiduă, la o înaltă adere patriotică, comunistă, "„ mai mult, cu cit moment care Mesajul a fost adresporului are semnificații dege. a încheiat un an bogat și un tal rodnic — 1971—1975 —, al cincilea din istoria raiecare reprezentând o nouă ită, din ce în ce mai plină realizări remarcabile, spre 1, spre acel viitor prefigurat iarviziune de Programul parcul de făurire a societății fcrte multilateral dezvoltate și înaintarea României spre comunism. Ce ne-au adus cele cinci cincinale? O dezvoltare economico-socială fără precedent în istoria milenară a României, în care drept cea mai fertilă s-a înscris perioada dintre anii 1965—1975, denumită în mod atît de plastic DECENIUL CEAUȘESCU. Tabloul pe care îl înfățișează lumii România de azi confirmă o realitate emoționantă: din punct de vedere industrial, România anului 1975 a fost de 30 de ori mai puternică decît cea antebelică, agricultura s-a dezvoltat modernizat spectaculos, neînchisi puit de mari prefaceri cunoscînd activitatea din toate domeniile: știință, artă, cultură, învățământ, sănătate. Anul pe care l-am încheiat ne-a adus mari realizări și satisfacții și în ce privește activitatea internațională a partidului și statului nostru, România, prin politica sa internă și externă, cîștigîndu-și un mare și binele-Continuare în pag. a III-a NICOLAE CEAUȘESCU (Mesajul adresat întregului popor, cu prilejul Anului nou, la posturile de radio și televiziune) „Mai mult ca oricînd trebuie sa acționăm pentru unirea eforturilor tuturor cailor muncii în îndeplinirea sarcinilor de plan, să întărim ordinea și disciplina, să perionăm necontenit conducerea și planificarea economiei, să dezvoltăm democrația soistă, asigurînd participarea activă a întregului nostru popor la conducerea conștientă aici, la realizarea mărețului Program al partidului de edificare a societății socialiste tilateral dezvoltate și înaintarea României spre comunism. Avem deplina convingere că anul 1976, ca întregul cincinal viitor, va aduce poponostru noi satisfacții în muncă și viață, va adăuga noi și însemnate valori tezaurul suției noastre naționale, va ridica pe o treaptă superioară bunăstarea materială și uară, gradul de civilizație al întregii națiuni socialistei“ DIN SUMARI • Focul nestins al ceramiștilor... (In pag. a II-a) • Problemele producției centrul activității agitatorilor. (In pag a 111-a) • Revelion *76. Decupaje din noaptea de cumpănă a anilor. (In pag. IV—V) • Sesiunea de examene a adulților. (In pag. a VI-a) • Meridiane . Publicitate. (In pag. a VilaJ ) Sport . Programul TV. (In pag. a VW-a) Din fiecare o prod uctivitate toate sectoare,treprinderii minți, cut ca anul 1975 sâ spor de producție fizică de 13.500 tone de cărbune net, sarcinile planificate. „Munca minoștri, sublinia inginerul Aler rectorul întreprinderii, aruncă în ultima parte ' oada cîinin final' producției pentsului cincinal, cuproape 10 la și încheiat. In ultim cute, de pildă, si ținut se apropie net". Anul 1976 a îndt_rît de la I.M. ,,Sălajul“ cu 2 zile de revizii la utilaje (în 3 ianuarie), după care s-a trecut la activitatea productivă. Pînă în dimineața zilei de 5 ianuarie a.c. minerii de aici aveau realizată o producție de 3.717 tone de cărbune net, cantitate care a și fost livrată beneficiarilor. Rezultate meritorii au obținut, în aceste zile de început de an, sectoarele miniere Sărmășag și Chieșd, precum și unele formații de lucru din cadrul sectoarelor Ip și Surduc. Minerii de la I.M. „Sălajul“ și-au propus ca în acest an să-și unească și mai mult eforturile pentru a scoate la lumina zilei, perioadă de perioadă, din fiecare abataj, o producție record. Avem și în sport sarcini mari și frumoase de îndeplinit GRIGORE BELDEANU, șeful secției propagandă a Comitetului județean de partid, președintele C.J.E.F.S. Avîntul economico-social fără precedent al județului nostru în cincinalul recent încheiat a influențat pozitiv, cum era și firesc, activitatea de educație fizică și sport — parte integrantă a măsurilor prevăzute de Programul partidului pentru formarea nou, pentru dezvoltarea omului fizică armonioasă și păstrarea sănătății poporului. Acționînd în spiritul Hotărîrii Plenarei C.C. al P.C.R. din 28 februarie — 2 martie 1973 și al Mesajului adresat de tovarășul Nicolae Ceaușescu Conferinței pe țară a mișcării sportive, Comitetul județean al sindicatelor, Comitetul județean al U.T.C. Inspectorul școlar al județului județean pentru ecl șizică și sport au act directa îndrumare tului județean de partid, cu răspundere sporită, aducîndu-și un aport susținut la dezvoltarea, și pe aceste frumoase meleaguri, a educației fizice și sportului. Astăzi ne mîndrim, pe bună dreptate, cu un număr deloc neglijabil de baze sportive și Continuare in pag. a VIII-* e pregăti pentru 10.000 kg ab boabe dar Terenul arabil al Cooperativei agricole de producție din Someș Odorhei este foarte variat ca potențial de producție, cuprinzând toată gama tipurilor de sol, de la cele mai fertile pînă la soluri cu fertilitate foarte scăzută. Pentru cultura porumbului, conform bonitării solurilor făcută recent, suprafețele favorabile și foarte favorabile cuprind circa 687 ha, cea mai mare parte fiind situate în lunca Someșului. Pentru folosirea rațională a acestor terenuri, consiliul de conducere al cooperativei, pe baza indicațiilor primite din partea Comitetului județean de partid, a specialiștilor de la Direcția generală a agriculturii și industriei alimentare, s-a orientat și a acționat pentru a cultiva, în acest an, 100 ha cu porumb în monocultură. Aplicînd o tehnologie adecvată, de pe cele 100 ha ne propunem să obținem în medie 10.000 kg porumb boabe la hectar! "Continuare în pag. a II-a Plugușorul pionierilor