Năzuința, octombrie-decembrie 1976 (Anul 9, nr. 956-968)

1976-10-06 / nr. 956

ANUL IX Nr. 956 MIERCURI 6 OCTOMBRIE 1976 8 PAGINI 50 BANI ăzuinta ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SĂLAJ AL PC.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN - Răspundem chemării Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. ■ Prin muncă spornică la recoltări ■ Prin ritm si calitate 9 la insămințări Lucrătorii din agricultura județului, răspunzînd plenar chemării Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., sînt la datorie, grăbesc recoltatul culturilor, astfel ca nimic din rodul muncii lor să nu se irosească, zoresc lucrările ce asigură strat fertil semințelor viitoarelor holde. Și cînd spunem la datorie ne referim la toți cei din eșalonul muncii de pe ogoare — activistul comitetului județean de partid, primarul de oraș și de comună, președinte, inginer, brigadier, mecanizator, cooperator etc. — care înțeleg și știu că ora recoltei reprezintă nu numai un moment plin de satisfacție, dar și o acțiune de mare răspundere economică și politică. Peste tot, sub conducerea organelor și organizațiilor de partid,, se întreprind măsuri pentru a se aduna, cu prioritate, acele produse care prezintă un grad mai mare de perisabilitate, respectiv legume, fructe, furaje,, struguri etc. Ultimele statistici de campanie, respectiv de luni, ne arată că au fost valorificate la fondul de stat, prin rețeaua X.S.F. însemnate cantități de roșii, ardei gras și gogoșari, castraveți, varză, cartofi, mere, prune etc. Se acordă o atenție deosebită recoltării sfeclei de zahăr (22 la sută), conform graficelor, trifoiului pentru sămînță (53 la sută), culturi după care, pe o bună suprafață, urmează grîu. A început și recoltatul porumbului, dar, deocamdată, lucrarea este la început, necesitînd să fie intensificată, mai ales acolo unde se va însămînța grîu. Principalele urgențe din actuala campanie le-am urmărit și cu prilejul unui raid prin cîteva unități. Ce am constatat? S. GLIGUȚĂ Continuare în pag. a II-a Muncă intensă și bine organizată la însilozatul furajelor (C.A.P. Hereclean) Creionări----------Toamna în livezi... La ora actuală, livezile din Călacea își cîntăresc, fără osteneală, rodul. De pe 30 de hectare s-au livrat sute de tone de prune roșii, de prune grase și mai la urmă, de prune bistrițe. — Mai avem de recoltat 13 hectare de prune bistrițe și grase, ne informează președintele cooperativei agricole, Simion Larg. In săptămîna asta le dăm gata ... — N-apucăm să terminăm oicrare, cînd asta e în toi, in I. B. Continuare în pag. a II-a Șeful Femei agricole de stat „Mera” din Șimleu Silvaniei — Gheorghe Raț I în dezbatere: j | PROGRAMUL DE MASURI J \ pentru aplicarea hotărîrilor Congresului al XI-lea al partidului și j \ ale Congresului educației politice j și al culturii socialiste, în domeniul muncii ideologice, politice și j î cultural-educative {|n pag. a s Proletari âin cate țările, vind-vă ,'c ii1' ---------------------------------------------------* Fabrica de materiale izolatoare din Șimleu Silvaniei, echipa de lăcătușimontori ai secției de împîslituri vată-bituminizată. Rîndul de sus: Traian Morar, Teodor Tudoran, Mihai Hosu, Grigore Ardelean, Mihai Rus; Rîndul de jos: loan Ardelean (șef de echipă), Teodor Sas, Vasile Gorgan, Dumitru Opriș, Dumitru Chereji și Vasile Antal. (In pag. IV—V) • Alegerile pionierești — moment semnificativ în viața de organizație. (în pag. a VI-a) • Bătălia de la Guruslău in istoriografia străină și contemporană. (In pag. a ViI-a) • Sport. (In pag. a VIII-a) DIN SUMARt • Muncă mai intensă. Sbltții mai economicoase în realizarea construcțiilor. “~*"(In pag. a II-a) • Foileton; Reportaj; Alternanțe; Acoladă; Dialog; Sublinieri; Note. -Săptămîna politica- Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R. a analizat, săptămîna trecută, probleme privind desfășurarea lucrărilor agricole de toamnă. Au fost apreciate rezultatele obținute în această direcție și s-au stabilit măsuri menite să ducă la mai buna organizare și intensificarea muncii în sectorul agricol în acest sezon. S-a subliniat necesitatea strîngerii recoltelor în timpul cel mai scurt și fără pierderi, a îndeplinirii planului de livrări la fondul de stat, a realizării unor alături de bună calitate și însămînțării culturilor de toamnă în timpul optim. Totodată, au fost aprobate normativele pentru construirea și repararea liniilor electrice la trecerea prin păduri și prin terenuri destinate agriculturii. Comitetul Politic Executiv a dezbătut, de asemenea, raportul Curții superioare de control financiar cu privire la concluziile rezultate din controlul activității economico-financiare a flotei de pescuit oceanic din cadrul Ministerului Transporturilor și Telecomunicațiilor, precum și un raport privind acțiunile și măsurile întreprinse pentru aplicarea Legii ocrotirii patrimoniului cultural-național. In continuare au fost luate în discuție și aprobate propunerile Comitetului Central al Uniunii Tineretului Comunist privind participarea tineretului la construirea canalului Dunăre — Marea Neagră și organizarea, în acest cadru, a șantierului național al tineretului în zona Basarabia Straja. Examinînd Raportul delegației române la Conferința la înalt nivel a țărilor nealiniate de la Colombo, Comitetul Politic Executiv a salutat cu satisfacție invitarea României la această reuniune, apreciind acest act ca o expresie a relațiilor de strînsă solidaritate și cooperare statornicite între Continuare în pag. a II-a In perioada 1—10 octombrie a.c. se desfășoară, în întreaga țară, decada cărții românești. Devenită tradițională, manifestarea constituie un eveniment important pe linia muncii educative cu cartea, urmărind atragerea unei categorii cît mai largi de oameni ai muncii de la orașe și sate la acest gen de acțiuni. Despre organizarea și desfășurarea manifestării în județul Sălaj, primim amănunte de la tovarășul Ioan Porumb, directorul Bibliotecii județene. Aflăm astfel că, perioada 1—10 octombrie va fi marcată de o serie de acțiuni interesante, dintre care reținem: expozițiile de carte socialpolitică și beletristică „România pe drumul construirii societății socialiste multilateral dezvoltate“, „Cartea românească — prezență activă în viața spirituală a țării”, „In Decada cărții românești dependența de stat a României“, „Cartea tehnică în sprijinul producției“, „Făt-Frumosul literaturii contemporane“, recitalurile de poezie patriotică: „Te slăvim, Românie socialistă“ și „Slăvim prin vers independența țării“; întîlniri ale membrilor cenaclului literar „Ioniță Scipione Bădescu“ din Zalău cu iubitorii de poezie din oraș. Serile literare, dezbaterile pe marginea volumelor „Pistruiatul“ de Francisc Munteanu și „Sergent în linia întîi“ de Alexandru Buligă (acțiunea se petrece în Sălaj), simpozionul „Tematica poeziei românești contemporane“, întîlnirile cu scriitori clujeni și redactori ai Editurii „Dacia” vor completa suita acestor acțiuni. că: Notăm, de asemenea, faptul în această perioadă: I.J.E.C.O.O.P. va organiza, la sediul unor instituții și întreprinderi, expoziții de carte cu vînzare. M. VESA ~a00-£?. Industria județului. Cu planul pe ruti depășit Antrenate într-o vie întrecere socialistă, colectivele de oameni ai muncii din unitățile industriale ale județului nostru au încheiat un rodnic bilanț pe cele 9 luni ale anului 1976. Astfel, planul producției globale industriale a fost realizat în proporție de 101,1 la sută. Acest spor de producție se concretizează, printre altele, în predarea peste plan a 564 tone sîrmă trefilată, 30.000 tone piatră calcar, 35 tone fire de bumbac, 3 milioane bucăți cărămizi și blocuri ceramice, mobilă în valoare de peste 1,8 milioane lei etc. Succese deosebite în muncă Unul dintre cele mai harnice colective de muncă din județul nostru — întreprinderea de produse ceramice pentru construcții din Zalău — raportează succese deosebite în muncă. După cum ne informează directorul unității, tovarășul Gheorghe Ludușan, pe cele 9 luni din anul curent, producția globală industrială a fost depășită cu 2 la sută, iar producția marfă cu 9 la sută. Pozitiv este faptul că sporul de producție a fost obținut îndeosebi pe seama creșterii productivității muncii. Aprecieri deosebite pentru obținerea acestor succese merită toate formațiile de lucru de la blocuri ceramice, secție Constantin Handolescu,condusă de Au încheiat recoltatul cartofilor Răspunzînd chemării Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., de a strînge roadele toamnei la timp și fără pierderi, lucrătorii din unitățile agricole cultivatoare de cartofi din județul nostru își intensifică eforturile pentru recoltarea, transportarea și depozitarea în cele mai bune condițiuni a întregii producții. Pînă în prezent au terminat recoltatul cartofilor cooperatorii din Românași, Meseșeni, Hereclean, Sălățig, Bocșa, Crișeni, Ileanda, Gîlgău și Lozna. In C.A.P. Dragu, Horoatu Crasnei, Buciumi și Stîrciu se recoltează ultimele suprafețe.