Năzuința, octombrie-decembrie 1977 (Anul 10, nr. 1008-1021)

1977-10-05 / nr. 1008

ANUL X NI. 1008 MIERCURI 5 OCTOMBRIE 1977 8 PAGINI 30 BANI IL 1 PraMârt âtn •nat» MHU. tiwlfl ei 1 ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SĂLAJ AL PCfi'. Și AL CONSILIULUI WULAOuOTsAN’ Pe zece luni cu planul realizat și angajamentele substanțial depășite Lucrătorii din cadrul Întreprinderii de produce ceramice pentru construcții intensifică întrererea socialistă pentru realizarea, in cursul acestei săptămîni, a sarcinilor de plan, la producția globală și marfă, pe primele 10 luni ale anului curent. Au fost livrate șantierelor de construcții, peste prevederile contractuale, mai bine de 5.800.000 cărămizi echivalente, spor suficient pentru realizarea a circa 290 apartamente convenționale. Sunt asigurate condiții reale pentru ca luna curentă să se încheie cu un spor de producție globală în valoare de circa 5.000.000 lei și de peste 1. 000.000 cărămizi echivalente. întreaga producție realizată de acest harnic colectiv de muncă este de calitatea I. Angajamentele suplimentare asumate în întrecerea socialistă sunt și ele substanțial depășite. Hida — se inmînează „Ordinul muncii clasa a III-a" Acțiuni pregătitoare pentru alegerile de deputați După cum se știe, la 20 noiembrie 1977 vor avea loc alegerile generale de deputați pentru consiliile populare municipale, ale sectoarelor municipiului București, orășenești și comunale. Conform Legii electorale, in aceasta perioadă consiliile Frontului Unității Socialiste organizează acțiuni menite să contribuie la pregătirea acestui important eveniment din viața politică a țării. Până la această dată, exemplu, au fost organizate spre un județ 232 adunări ale oamenilor muncii, cu care prilej au fost desemnați membrii comisiilor electorale orășenești și comunale. La adunări au luat parte aproape 12.000 oameni ai muncii, fapt ce constituie încă o expresie elocventă a largii noastre democrații socialiste ce caracterizează întreaga viață politică și economico-socială a țării. Au fost constituite 4 comisii electorale orășenești, cu un număr de 36 membri, și 54 comisii electorale comunale, cu 270 membri. In cursul săptămînii trecute a avut loc instruirea președinților și secretarilor comisiilor electorale orășenești și comunale. Au fost stabilite 86 circumscripții electorale orășenești și 784 circumscripții electorale in cele 54 comune ale județului. Ora recoltei nu admite nici o absență Se recoltează ce a mai rămas prin grădini, se string fructele, cartofii, sfecla de zahăr, furajele. A început și recoltatul porumbului. Un volum de lucrări ce nu poate fi egalat în nici o perioadă a anului. Dacă ținem seama că frigul, înghețul chiar, amenință rodul muncii noastre cu fiecare filă a calendarului, avem imaginea unei înalte îndatoriri ce ne cheamă să strîngem, fără zăbavă, fără întîrziere bogățiile toamnei, să adunăm, să depozităm totul, absolut tot ce a zămislit munca și hărnicia noastră. Intr-un cuvînt, această oră bogată recoltei cere a fi folosită din a plin, nu admite nici o absență, nici un bob risipă. Cum se urmăresc, cum se îndeplinesc aceste exigențe majore în unitățile agricole? Constatările noastre, în pagina a doua. Exigențe sporite pentru activitatea noului an de învățămînt politico-ideologic Ne aflăm în etapa deschiderii unui nou an de studiu în învățămîntul politico-ideologic: la orașe, cursurile au început la 1 octombrie a.c., iar la sate vor începe la 1 noiembrie. Am intrat în al doilea an al învățâmîntului politico-ideologic organizat pe baza Programului de măsuri adoptat de Plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie 1976. Experiența ne arată că este creat un cadru organizatoric corespunzător desfășurării în cele mai bune condiții a învățămîntului politico-ideologic, la care se înregistrează, și în acest an, o participare amplă, de masă. Sunt organizate 1.108 cursuri în cadrul învățămîntului politico-ideologic de partid — unde sînt cuprinși peste 38.000 comuniști și alți oameni ai muncii, dintre care 612 la universitatea politică și de conducere — peste 900 cursuri în învățămîntul politico-ideologic organizat de organizațiile U.T.C. — cu 30.000 participanți — 117 cursuri prin antrenarea efectivă a sindicatelor — cu 5.800 cursanți — și 578 lectorate prin antrenarea consiliilor Frontului Unității Socialiste — cu 29.878 participanți. Rezultă că circa 103.000 locuitori ai județului sînt cuprinși într-o formă sau alta de pregătire în cadrul învățămîntului politico-ideologic. Anul de învățămînt politico-Continuare în pag. a VII-a DIN SUMAR: ■ Experiența noastră ta îndemina tuturor. tul ■ Veți încadra semănaîn perioada optimă? In pag. a II-a ■ Pe Șantierul nr. 2 al I.J.C.M.: Retribuție mărită, productivitate și mai ridicată. In pag. a IlI-a ■ Sublinieri, Reportaj, Alternanțe, Acoladă, în pag. IV—V ■ Justificări pentru „o bătută pe loc”. In pag. a VI-a In pag. a VIII-a ■ Sport. în ajutorul celor care pregătesc și țin informarea politică , SĂPTÂMÎNA POLITICĂ Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a examinat, în cursul săptămînii trecute, în cadrul unei vizite de lucru în Capitală, modul în care sunt înfăptuite măsurile stabilite de conducerea partidului pentru realizarea construcțiilor edilitare intr-un stil arhitectonic specific, concordant cu tradițiile artistice ale poporului nostru. Vizita a prilejuit un amplu dialog cu edilii bucureșteni în cadrul căruia a fost subliniată necesitatea ca în sectorul construcțiilor de locuințe să se adopte Continuare în pag.a Vila ooperatorii din Benesatu insămînțat, în cultură succesivă, floarea soarelui. Acum lucrează de zor la recoltarea și însilozarea unei însemnate cantități de masă verde rezultată din această cultură. Cronică în contextul unei activități susținute pentru realizarea angajamentelor asumate în industrie și cultură, pe tărîm social agriși cultural, săptămîna trecută biroul și secretariatul Comitetului județean de partid, precum și Comitetul executiv al Consiliului popular județean au analizat mersul lucrărilor în cîteva domenii deosebit de importante pentru realizarea sarcinilor ce ne revin din hotărîrile de partid și de stat. Continuare în pag. a Vil-a Sărbătoarea hărniciei și izbînzii Hida. Vineri, ultima zi de septembrie 1977. Zi senină și calmă de toamnă, împovărată de rod. Răspîndiți pe cîmp, oamenii acestor locuri își măsoară vrednicia în zone de agoniseală — se recoltează sfecla, se însilozează coletele — și în hectare arate și însămînțate. Țărani cooperatori, mecanizatori, specialiști rotunjesc vistieria obștei, pun bazele viitoarelor recolte, pentru că toamna satului nu este doar anotimpul socotelilor, ci și cel al primăverii viitoarelor recolte. In prezența tovarășului laurean Tulai, prim-secretar al" Comitetului județean Sălaj al P.C.R., se analizează la fața locului căi și metode care sa ducă la mai buna gospodărire a pămîntului, probleme legate de lucrările de îmbunătățiri funciare, amplasarea rațională a culturilor, fertilizări etc. Pe cîmp, în sectorul zootehnic și mai apoi pe ulițele satelor (este urmărită și activitatea edilitar-gospodărească a comunei), ziua de lucru este transformată într-o adevărată secție deschisă pentru cei ce conduc destinele obștei, pentru “cei ce contribuie prin faptele lor de muncă la transformările înnoitoare ale așezărilor lor. Cind peste cîmp și sat se lasă umbra înserării oamenii se adună la căminul cultural. Aici, la casa satului, are loc ședința lărgită a activului comitetului cuenuual de partid. Atmosferă sărbătorească încărcată de emoții și recunoștință. Pentru că tovarășul Laurean Tulai inmînează comunei, Romulus primarh ș i Păcurar, „Ordinul muncii clasa a III-a”, conferit prin Decret prezidențial comunei pentru locul III pe țară ocupat în anul 1976, pentru buna gospodărire și înfrumusețare a localităților. Prilej de bucurie, de cîntărire a muncii obștei in folosul obștei, de scrutare a dimensiunilor viitoarelor realizări. Vorbesc despre hărnicia și gîndurile lor îndrăznețe Romulus Păcurar, secretarul comitetului comunal de partid, primarul comunei, Cosma Cățănaș, președintele C.A.P. Hida, Simion Groza, , președintele comitetului comunal sindical, președintele cooperativei de consum și Emil Bârna, directorul căminului cultural. Pionierii și școlarii își salută părinții și frații pentru neodihna lor pusă în slujba durării vieții noi, angajîndu-se ca la rîndu-le să ducă mai departe această ștafetă a hărniciei. Continuare în pag. a IV-a (In paginile 4—5 reportajul: Hida. Aici unde ceasul prezentului bate in viitor). Luna culturii cinematografice In cadrul ediției a II-a a Festivalului național „Cintarea României” simbăta, 1 octombrie, a debutat in județ Luna culturii cinematografice. Organizată de întreprinderea cinematografică județeană, sub egida Comitetului județean de cultură și educație socialistă, manifestarea se află la cea de-a III-a ediție și-și propune intensificarea activității educative cu filmul. Suita acțiunilor, preconizate a se desfășura in această perioadă, cuprinde simpozioanele „Lupta de veacuri a țărănimii pentru libertate și dreptate socială”, „Contribuția României la războiul antifascist”, „România pe coordonatele cincinalului revoluției tehnicoștiințifice contemporane”, „Filmul românesc sau patosul angajării” etc. In programul manifestării sunt înscrise, de asemenea, numeroase expuneri, dezbateri și mai cu seamă spectacole cu filme artistice și documentare din producția națională.