Năzuința, aprilie-iunie 1978 (Anul 11, nr. 1035-1047)

1978-04-05 / nr. 1035

ANl'L XI NI. 1035 MIERCURI APRILIE 1978 8 PAGINI 50 B\NI '.WÄ*.' .....V.V.* .. yj , , . V ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SĂLAJ AL PCR. ȘI AL CONSUULUI PORJ. ---- DIN SUMAR. ---- Pagina tineretului în pagina a Vl.-a Conferința pe țară a președinților consiliilor populare Etapă nouă in activitatea organelor locale ale puterii de stat, în dezvoltarea tuturor localităților țării în prezența tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al partidului, președintele Republicii Socialiste România, a avut loc în Capitală, în perioada 29—31 martie. Conferința pe țară a președinților consiliilor populare. Instituționalizat din inițiativa tovarășului Nicolae Ceaușescu, acest larg și reprezentativ forum a constituit o nouă și elocventă expresie a modului creator în care partidul și statul nostru asigură adineirea continuă a democrației socialiste, participarea efectivă, noi inocita, a tuturor oamenilor munții, fără deosebire de naționalitate, la conducerea activității economico-sociale a întregii țări, la dezbrarea și adoptarea hotărîrilor privind prezentul socialist și viitorul comunist al poliției. După largi și rodnice dezbateri, marele forum a adoptat hotăriri de primă importanță pentru activitatea Continuare în pag. a IlI-a * * Imperativele acestor zile: ritm sporit, calitate bună la insomințâri Dezbaterile recapitulative ale învățămîntului politico-ideologic de partid de la sate evidențiază preocuparea pentru o nouă calitate în agricultură ,’onsemnăm că, odată cu sfîrșitul lunii martie a.c., s-a încheiat și învățămîntul politico-ideologic în organizațiile de prtid din agricultură. .a centrală reliefată se cceră la obiectivele și direcțiile l a care trebuie acționat pentru producerea unei cotituri radicale în Tovarășul Nicolae agricultură. Ceaușescu sublinia la Consfătuirea de lucru consacrată problemelor din agricultură: „Calitatea nouă de care am vorbit la Conferința Națională, saltul de la acumularea cantitativă la o nouă calitate superioară Gheorghe DUMITRAȘ, activist al Comitetului județean de partid Traian TGREȚ Continuare în pag. a lll-a Suplimentar, in primul trimestru, produse în valoare de peste 19 milioane lei Industria sălăjeană încheie primul trimestru al anului curent sub auspicii de bun augur: valoarea produselor realizate peste plan, la cote calitative superioare, trece de 19 milioane de lei, vin In lumina sarcinilor ce ne redin hotărîrile Conferinței Naționale, din cuvintările tovarășului Nicolae Ceaușescu, organizațiile de partid, consiliile oamenilor muncii au pus accentul principal pe realizarea și depășirea planului producției fizice la toate sortimentele. Ca urmare, s-au produs, printre altele, suplimentar, 7.400 tone cărbune net, 513 metri cubi prefabricate din beton, peste 280.000 cărămizi și blocuri ceramice, 40 tone vată minerală, 16 tone fire de bumbac, mai bine de 58.500 tone piatră calcar, 3.053 hl lapte de consum, 59 tone unt, precum și 862 dl produse lactate proaspete (in echivalență) și altele. Un succes deosebit s-a înregistrat la export, unde planul a la sută. Cele mai frumoase realizări, la acest indicator, le-au obținut întreprinderea de armături industriale din fontă și oțel, I.L.F., întreprinderea de industrializare a laptelui și agricultura județului. In trimestrul al doilea al anului, trimestru în care am pășit de cîteva zile, organizațiile de partid, consiliile oamenilor muncii sînt chemate să acorde o atenție sporită creșterii mai accentuate a eficienței întregii activități, un consens cu hotărîrile recentei Plenare a C.C. al P.C.R., care vizează perfecționarea conducerii și planificării economico-financiare. Este vorba, în primul rind, de un accent mai mare pe realizarea indicatorilor calitativi, cu atît mai mult cu cit în primul trimestru, planul producției marfă a fost îndeplinit doar în proporție de 98,9 la sută. al productivita-Continuare în pag. a Vil-a IMPERATIVELE ACESTOR ZILE PE OGOARE Încheierea insămințării culturilor din prima epocă Specialiștii - acolo unde se hotărăște calitatea Aprilie — lună de vîrf, etapă decisivă pentru lucrările agricole, pentru finalizarea însămînțărilor. Se știe, am înregistrat unele restanțe, iar Pentru recuperarea lor, pentru buna desfășurare a lucrărilor, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la recenta Conferință pe țară a președinților consiliilor populare, subliniază că e de datoria mecanizatorilor, cooperatorilor, specialiștilor, a tuturor oamenilor muncii din agricultură să folosească intens timpul bun de lucru, inclusiv duminica, să lucreze în ritm susținut la pregătitul terenului, la semănat ș.a., utilizînd deplin capacitatea forțelor mecanice. Ce ne spun unele sondaje făcute în teren? O primă constatare pozitivă la Nușfalău: 25 tractoare ale secției de mecanizare — toate în brazdă. Pornim pe urmele lor, împreună cu șeful secției, Aurel Maxim. Tarlaua „Noidrid”, desțelenită ca fîneață, e destinată sfeclei de zahăr și porumbului. Terenul este pregătit bine, strat, nu altceva! După arătura de toamnă s-a Simion GLIGUȚA Continuare în pag. a II-a Să folosim din plin timpul prielnic pentru încheierea însămînțărilor din prima epocă! Săptămîna științei și tehnicii românești In cadrul Săptămînii științei și tehnicii românești, manifestare înscrisă în cadrul Festivalului național „iritarea României, marți, 4 aprilie, la Liceul de matematică și fizică din Zalău s-a deschis expoziția ce cuprinde produse realizate de elevi în cele 8 ateliere ale ferului, precum și în în‘••eprinderile industriale din ■>, unde o parte din ei iși lăviresc instruirea practică expoziția oglindește noul profil al liceului, marcând totodată și cele 11 meserii pe care și le pot însuși elevii: lăcătuși, mecanici, electromecanici, sudori, strungari, filatoare, țesătoare, confecționeri îmbrăcăminte etc. Printre exponatele prezentate se numără și câteva inovații omologate pe țară, realizate de către elevi și maiștri în cadrul orelor de instruire practică, exponate prezentate și la Expoziția națională de creație științifică și tehnică in cadrul Complexului expozitional din Piața Scinteii din Capitală. Nivelul ridicat de execuție, ca de altfel și calitatea exponatelor se constituie ca o garanție a cunoașterii și însușirii meseriei de către elevi, astfel ca după absolvirea treptei I sau a II-a ei să se poată integra rapid și cu maximă eficiență în procesul de producție. P nlefnri <Hn tnntri/lfl* t/T)tu > li • Ziua sănătății La începutul fiecărei primăveri sărbătoriri, în țara noastră, la 7 aprilie, „Ziua sănătății“, ilustrare a atenției și grijii permanente pe care partidul și statul nostru le acordă ocrotirii sănătății, latură importantă a bunăstării poporului. Tot la 7 aprilie se sărbătorește și „Ziua Mon Dr. Ioan POPESCU Continuare in pag. a Vii-a — Am întîlnit în Zalău oameni minunați. Ne bucurăm de colaborarea cu Dumneavoastră. La sfîrșitul anului trecut, ziarul nostru anunța un remarcabil succes: cu 11 luni mai devreme intra, parțial, în funcțiune o nouă capacitate de producție, la întreprinderea de conductori electrici emailați din Zalău. Zilele trecute, i-am întîlnit pe specialiștii maghiari, de la firma Tehnoimpex din Budapesta, ce-și desfășoară activitatea, din noiembrie anul trecut, împreună cu colectivul de muncitori și specialiști de la întreprinderea zălăuană. Tóth László, șeful echipei, specialist în montaj și punere în funcțiune, Gácsi Ferenc, specialist mecanic și Kunért Károly, specialist electrician. — Ne aflăm aici, ne spune tovarășul Tóth László, din noiembrie 1977. Este pentru noi un prilej foarte fericit de cunoaște realitățile contempoarane românești, de a cunoaște direct modul de viață și de muncă al colegilor noștri români. Am rămas foarte plăcut surprins de nivelul profesional ridicat al muncitorilor și specialiștilor, de atmosfera de bună înțelegere și ajutor din această întreprindere, de rapiditatea cu care se învață și se construiește la dumneavoastră. Știți, eu sînt cinefil și, de cînd suntem în Zalău, am realizat și un film. Am prins pe peliculă, de exemplu, strada Tudor Vladimirescu, așa cum arăta cu o lună-două în urmă. La foarte scurt timp am trecut pe acolo și am rămas literalmente surprinși de ce-am văzut, era un adevărat șantier. Casele vechi, dărăpănate, fuseseră demolate, se să Convorbire consemnată de Valentin DARABAN Continuare în pag. a II a