Năzuința, ianuarie-martie 1979 (Anul 12, nr. 1074-1085)

1979-01-04 / nr. 1074

jut xn ffr. 1074 JO PACINI 50 BANI 4 inuarip 1070 VIESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, 3 posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU .agi tovarăși și prieteni, dățeni ai Republicii Socialiste Româ cheiem anul 1978 cu noi și martizări in opera de construcție socialis atuncind cu abnegație și elan, eroica tră clasă muncitoare a asigurat înviirea programului de dezvoltare și mizare a industriei, a cărei produci crescut in cei trei ani ai cincinai -intr-un ritm mediu de peste 11 la S-au obținut, de asemenea, succeeosebite în agricultură, in creșterea sucției agricole, în dezvoltarea totiramurilor economiei naționale. Ca mare, a sporit avuția socialistă, veninațional, ceea ce s-a reflectat în imbnătățirea condițiilor de viață ale iicului nostru popor. Aplicînd programe de creștere mai rapidă a veniturioamenilor muncii, în acest an am »eiat înainte de teren prima etapă tajorării retribuțiilor. De asemenea, fost mărite pensiile, alocațiile , pencopii, s-a trecut la aplicarea săptăți de lucru reduse. Accese de seamă am obținut în inflea științei și învățămîntului, a crea literar-artistice, în făurirea culturii, socialiste. Toate aceste realizări oglindesc forța ntoare a poporului nostru, liber și pin pe destinele sale, hotărirea sa de -afăptui neabătut Programul elaborat Congresul al XI-lea, unitatea de grâd tuturor oamenilor muncii, fără isebire de naționalitate, in jurul partlui comunist — conducătorii a încercat întregii națiuni pe calea socialism,bunăstării și fericirii. Pentru minte rezultate obținute în construcția jlistă în anul 1978, doresc să aibeclasei muncitoare, țărănimii, intertilității, tuturor fiilor patriei — romaghiari, germani, sîrbi și de altei nulități — întregului nostru popor mai calde felicitări, precum și urări noi și tot mai mari succese în activitea viitoare. Peste cîteva clipe intrăm în anul 1979 cel de-al patrulea an al cincinalului, din obiectivele ce ni le propunem, prin intinuarea dezvoltării în ritm înalt și modernizarea forțelor de producție, a inregii economii naționale, anul viitor va narea, fără îndoială, o nouă treaptă suscensiunea rapidă a României pe diuma civilizației și progresului. Sarcina centrală în acest an este ridicarea la nivel tot mai inalt a activității economiei sociale, realizarea unei calități noi, superioare in întreaga operă de construcție socialistă. Aceasta impune să valorificăm tot mai eficient potențialul material și uman de care dispunem, să promovăm cu fermitate cele mai noi cuceriri ale revoluției tehnico-științifice in toate domeniile. Ținînd seama de dificultățile pe care se generează criza mondială de materii prime și combustibil, să desfășurăm o bătălie susținută împotriva risipei, să asigurăm gospodărirea rațională a tuturor mijloacelor, să reducem substanțial consumurile materiale, cheltuielile de producție. Înfăptuind cu fermitate principiile autoconducerii muncitorești și autogestiunii întreprinderilor, folosind pe deplin cadrul democratic de participare a oamenilor muncii la conducerea diferitelor compartimente ale societății, să ridicăm spiritul de răspundere a tuturor colectivelor în buna gospodărire a avutului socialist. Să aplicăm ferm măsurile stabilite de partid pentru perfecționarea continuă a conducerii societății, a statului, a relațiilor de producție și sociale, pentru introducerea principiilor eticii și echității socialiste în toate domeniile, pentru folosirea tot mai largă a cadrului democratic de manifestare liberă a personalității umane în toate domeniile. Realizând prevederile planului producției materiale, vom asigura înfăptuirea integrală a programului de creștere a bunăstării poporului. Făcînd totul pentru satisfacerea cerințelor de viață materiale și spirituale ale maselor, să acționăm pentru îmbogățirea continuă a orizontului de cultură al oamenilor muncii, pentru ridicarea conștiinței socialiste, realizând in viață politica partidului — al cărui țel suprem este omul, făurirea unei vieți libere, demne și fericite pentru toți fiii patriei. • Continuare in pag. a Ul-a n strălucit exemplu de dăruire pentru cauza socialismului și comunismului apropierea zilei de 7 ianua— ziua de naștere a tovarăi academician doctor ingineri,Iena Ceaușescu — ne prilejuește aceste rînduri de cald omagiu pentru femeia care, alăuri de alte marcante personalități ale vieții politice, economice și sociale a țării, participă la toate marile evenimentee României socialiste, adându-și un aport fructuos lumea de elaborare și înfăptuia politicii partidului și staul nostru, la întreaga operă înflorire și de înălțare a pași pe înaltele culmi ale preșului și civilizației. Cuvinte de și cea mai aleasă stimă și considerațiune pentru femeia — Erou al Muncii Socialiste, membru al conducerii partidului, deputat în Marea Adnare Națională și, totodată, un strălucit om de știință, director general al Institutului Central de Chimie, distins cu titlul de Erou al Muncii Socialiste, ocupînd de 9 ori consecutiv locul I în întrecerea socialistă — care reprezintă pentru masele de femei, ca de altfel pentru toți cetățenii țării, indiferent de naționalitate, un neasemuit imbold în munca de înfăptuire neabătută a politicii partidului și statului nostru, de traducere în viață a hotârîrilor Congresului al XI-lea și ale Conferinței Naționale ale P.C.R. Rînduri din toată inima, de fierbinte omagiu pentru chipul atît de cunoscut al femeii, care — în imagini pe cît de deplin familiare pe atît de deosebit de dragi poporului nostru — se găsește alături de cel mai iubit fiu pe care l-a dat națiunea română și care este secretarul general al partidului, președintele României socialiste, eminentul om aflat mereu neobosit la datorie, mereu și mereu în mijlocul oamenilor muncii din fabrici, de pe ogoare, în instituții de învâțămînt și cultură. Și, noi toți, de cite ori Continuare In pag. a II l-a 1r -------- DIN SUMAR: • Creația științifică și tehnică a maselor in directă legătură cu creșterea tot mai accentuată a eficienței economice. In pagina a V-a • Revelion 1979. In paginile IV—V • Cetățenești. In pagina a VI-a • File albe, „pagini“ ale indiferenței și slabei preocupări. In pagina a VII-a • Programul TV, în pagina a VIII-a Ceramiștii au ținut ca focul să rămînă nestins In noaptea de Revelion, la cuptoarele de ardere de la întreprinderea de produse ceramice din Zalău, de serviciu au fost arzătorii Aurel Zangu și Nicolae Fizesan. Aici, focul a rămas nestins pentru că lucrătorii au hotărît ca în acest an (anul 1978 s-a încheiat cu un spor de 1.700.000 cărămizi, suficiente pentru construirea a 85 apartamente) să continue și să amplifice șirul rezultatelor obținute în 1978. „Am ascultat (la radio portativ care se afla lângă tabloul de comandă — n.n.) Mesajul adresat întregii națiuni române de către secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Peaușescu, cu prilejul Anului nou — ne spune arzătorul Nicolae Fizeșan. Pentru mine, ca și pentru întregul nostru colectiv de lucrători Mesajul constituie un îndemn însuflețitor de a face totul pentru ca în acest an — declarat anul eficienței — munca să ne fie mai spornică, mai eficientă*. Cu aceeași hotărîre au pornit în noul an și electricianul Ioan Ostrița, Gheorghe Ghiurco, Ambrozie Chiorean, Alexandru Filip și alți muncitori de la „Ceramica“, aflați în noaptea de Revelion la tutorie. Rezultatele obținute în primele 3 zile ale noului an, cînd producția fizică obținută trece de o jumătate de milion de cărămizi, atestă pe deplin că ceramiștii sînt ferm deciși să facă din 1979 un an mai bogat, un an cînd să livreze șantierelor de construcții cu mai multe cărămizi peste prevederile de plan și de o calitate superioară, căi sigure de realizare a producției nete. După datina străbună Un numeros grup de șoimi ai patriei, pionieri și uteeiști s-au prezentat sîmbătă, 30 decembrie, în fața membrilor biroului Comitetului județean Sălaj al P.C.R. pentru a ura, conform datinei străbune, tradiționalul „La mulți ani cu sănătate!“. Urarea, rostită din înitță, cu candoarea specifică copilăriei fericite, a fost însoțită de mulțumirile fierbinți adresate conducerii de partid și de stat, celui mai iubit fiu al poporului, tovarășului Nicolae Ceaușescu, pentru condițiile minunate de viață, muncă și învățătură asigurate tuturor copiilor patriei noastre dragi. Au fost relevate realizările economice și sociale fără precedent din acest minunat colț de țară, munca rodnică a comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii, români, maghiari și slovaci, care, sub conducerea Comitetului județean de partid, își aduc o prețioasă contribuție la edificarea societății, socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. Deosebit de reușita și emoționanta festivitate a fost realizată de elevii Școlii generale nr. 1 (colinda, plugușorul dansurile maghiare), Școlii geșinerale din Ortelec, de Grădinița cu orar prelungit nr. 1 (sorcova). Școala generală din Valcău de Jos (dansuri specifice zonei folclorice, instructori: Florian Blaga și Traian Ghițe) și de un grup de muncitori u- V. ADRIAN Continuare în pag. a IlI-a f\