Năzuința, ianuarie-martie 1981 (Anul 14, nr. 1178-1190)

1981-01-05 / nr. 1178

PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNIȚI-VA L XI NR. 1178 I,UNI 5 a. uarte M*813 PAGINI 'O BANI ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SĂLAJ AL P.C.R ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN . DIN SUMAR: • Pentru noi, fiecare zi înseamnă o frumoasă filă de viață, de muncă. (in pag. a II-a) • Mesajul de Anul nou adresat poporului de tovarășul Nicolae Ceaușescu primit cu profundă emoție și viu interes. • Revelion ’81. (în pag. IV—V) • Convorbirile „Năzuinței”. (în pag. a VI-a) • Informații. (în pag. a VII-a) (în pag. a IlI-a) MESAJUL DE ANUL NOU tresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de tOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni. . Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1980 și, totodată, dinfinalul 1976—1980 cu noi și remarcabili, realizări în toate domeniile de activitate. In cadrul dezbaterilor largi purtate zilele trecute în plenara Comitetului Central al partidului, in Marea Adunare Națională, în cadrul Frontului Democrației și Unității Socialiste s-a făcut bilanțul realizărilor noastre pe acest an și pe întregul cincinal. Și în acest an industria noastră socialistă a continuat să se dezvolte, prevederile cincinalului realizîndu-se cu o depășire de cîteva zeci de miliarde de lei. S-a dezvoltat, de asemenea, agricultura, au crescut produsul social și venitul național, s-a ridicat nivelul de trai material și spiritual al celor ce muncesc. Cu un legitim sentiment de mîndrie și satisfacție constatăm că, în această perioadă, am parcurs un drum important în dezvoltarea economico-socială a patriei, în edificarea societății socialiste multilateral dezvoltate în România. S-au afirmat tot mai puternic forța și superioritatea orinduirii noastre noi, hotărârea întregului popor, mai unit ca oricînd, în cadrul Frontului Democrației și Unității Socialiste, sub conducerea partidului, de a-și făuri o viață liberă și demnă, viitorul socialist și comunist. Pentru mărețele înfăptuiri obținute în cursul acestui an și al întregului cincinal, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și guvernului, precum și al meu personal, adresei clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, organelor și organizațiilor de partid, organizațiilor de masă și obștești, întregului nostru popor cele mai calde felicitări și urări de noi și tot mai mari succese în activitatea viitoare. Vom intra, peste cîteva minute, în noul an — 1981 — primul an al celui de-al șaptelea cincinal care asigură transpunerea in viață a istoricelor hotăriri ale Congresului al XII-lea al partidului, parcurgerea unei noi și deosebit de importante etape în realizarea Programului de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate. Noul coincinal prevede continuarea dezvoltă___________________ rii în ritm înalt a forțelor de producție ale țării și, totodată, realizarea unei calități noi, superioare în întreaga activitate economică și socială. Aceasta impune să asigurăm organizarea superioară a producției și muncii în toate sectoarele, afirmarea largă a revoluției tehnico-științifice, creșterea susținută a productivității muncii — izvorul principal al sporirii bogăției noastre naționale — aplicarea riguroasă a noului mecanism economico-financiar... creșterea puternică a eficienței întregii activități economice. Este necesar să realizăm o adevărată revoluție în agricultură, valorificând mai bine fiecare metru de pămînt pentru a asigura producții agricole sporite care să satisfacă în condiții tot mai bune cerințele de consum ale întregii populații. Să ridicăm, în continuare, nivelul gîndirii și creației științifice, al învățămîntului, culturii și artei, să intensificăm activitatea de educare patriotică, revoluționară a maselor, de formare a omului nou cu o conștiință înaintată. Să perfecționăm formele și metodele colective de organizare și conducere a producției, să întărim democrația muncitorească, autoconducerea și autogestiunea, punînd tot mai larg în valoare marile posibilități de progres pe care le oferă orînduirea noastră socialistă — orînduire a libertății și demnității umane, a muncii pentru propria bunăstare și fericire, pentru progresul general al patriei. Depinde de noi toți ca viața fiecăruia să fie mereu mai bună, ca gradul de civilizație al poporului să fie tot mai înalt. Desigur, mai sunt de lichidat lipsuri, de depășit unele dificultăți, dar poporul nostru n-a dat niciodată înapoi în fața greutăților. El a luptat și a reușit întotdeauna să înlăture obstacolele ce i-au stat în cale, să-și apere libertatea și demnitatea, să-și asigure independența și progresul. Cu atît mai mult o face astăzi cînd, liber și stăpin pe destinele sale, muncește pentru propria lui bunăstare și fericire. Am deplina convingere că anul 1981, cincinalul în care intrăm vor aduce poporului român noi și mari realizări în muncă și în viață, vor spori tezaurul avuției naționale, ridicînd pe o treaptă superioară nivelul de trai material și spiritual al întregii națiuni. Garanția mersului nostru neabătut înainte o constituie eroica noastră clasă muncitoare — care își îndeplinește cu cinste și succes misiunea istorică în construcția socialistă din România — o constituie minunatul nostru popor, făuritor entuziast al noii orînduiri. Un factor hotărîtor îl reprezintă, de asemenea, afirmarea puternică a rolului conducător al partidului, întărirea unității sale, politica lui științifică, realistă, pe care o înfăptuiește neabătut, în strînsă unitate, întreaga noastră națiune socialistă. Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România. Anul 1980 s-a caracterizat prin intensificarea contradicțiilor pe plan internațional, ca urmare a politicii de reîmpărțire a sferelor de influență, a politicii imperialiste de forță și dictat S-au agravat criza economică și instabilitatea, s-au ivit noi conflicte militare, care țin în pericol pacea și independența popoarelor, securitatea întregii omeniri. Totodată, s-a intensificat lupta popoarelor, a forțelor progresiste împotriva politicii imperialiste, s-au obținut noi succese în lupta de eliberare națională și socială. în aceste condi-Continuare în pag. a IlI-a lanul de dezvoltare economico-socială în profil teritorial asigură consolidarea și dezvoltarea în continuare a potențialului productiv al județului, creșterea bunăstării noastre, a tuturor a îceput, odată cu întîia emu.ă din noul an, prim mar pas pe calea însării programului de dezvoltaeconomico-socială a țării perioada 1981—1985, adoptat de agresul al XII-lea a partiției. Am început acest prim al noului cincinal, acest ■i mare pas pe calea neînaptului nostru progres, cu deplină încredere și cu un viguros optimism generate de lucrările Plenarei C.C. al P.G.R. din 16—17 decembrie 1980 și ale sesiunii Marii Adunări Naționale care au dezbătut și adoptat documente de cea mai mare însemnătate pentru progresul patriei și bunăstarea poporului. Oamenii muncii din județul nostru, în aceeași voință cu țara, au urmărit cu profund interes cuvîntarea secretarului general al partidului și au dat o înaltă apreciere rolului determinant al tovarășului Nicolae Ceaușescu în conceperea și conducerea amplului proces de dezvoltare și perfecționare continuă a întregii activități economico-sociale, de ridicare a acesteia la un nivel calitativ superior în toate sectoarele, pentru obținerea de rezultate sporite de pe urma fiecărui efort pe care-l face societatea noastră spre atingerea țelurilor sale programatice, în deplin conserts cu obiectivele stabilite de Congresul al Xll-lea, cu orientările și sarcinile care se desprind din he-Continuare în pag. a V-a osM La mulți ani, străbună vatră! Dăinuie pe meleagurile românești, de mii de ani, bunul și frumosul obicei al colindului, al urărilor de mai bine și sănătate. Șe mii de ani, la fiecare an nou, grupuri de colindători umblă din casă-n casă cu urările de viață lungă și fericită și, tot de atunci, obiceiul trece din tată-n fiu, din generație in generație, fiind, alături de întreaga noastră cultură și civilizație tradițională, semnul deplin al veșnicei noastre dăinuiri în acest spațiu. Sub semnul acestei minunate tradiții, marți, 80 decembrie 1980, grupuri de colindători (șoimi ai patriei, pionieri, uteciști din municipiul Zalău și țărani cooperatori din Crișeni) s-au adunat în fața sediului Comitetului județean de partid, aducînd odată cu urările lor bucuria împlinirilor de pe străbunele plaiuri românești. Cinstind mărețele realizări pe care le-a cunoscut Sălajul în acești ani luminoși ai socialismului, colindătorii, și odată cu ei toți sălăjenii, au adus un fierbinte omagiu secretarului general al partidului, președintele Republicii, tovarășului Nicolae Ceaușescu, cel mai iubit fiu al acestui popor, drumului măreț, comunist, pe care-l străbatem în acești ani sub dreapta și înțeleaptă călăuză a Partidului Comunist Român: ‘„Ne este viu in conștiință, Ca un crez de biruință Cel de-al XII-Iea Congres, Drumul comunist ales Spre lumină și progres Continuare in pag a II-a /? OĂ