Năzuința, aprilie-iunie 1981 (Anul 14, nr. 1191-1203)

1981-04-04 / nr. 1191

ANUL XIV Nr. 1191 SIMBATA 4 Aprilie 1981 8 PAGINI 60 BANI PROLETARiI DIN TOATE ȚĂRILE. IINITT-VA I ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SALAJ AL PCR ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN SINDICATELE (  participante active la autoconducerea muncitorească, la întreaga dezvoltare economică și socială Ne aflăm în ajunul unui eveniment de seamă al vieții noastre politico-sociale — Congresul U.G.S.R. — care va dezbate, în lumina ideilor călăuzitoare ale Programului partidului și a celorlalte documente adoptate de Congresul al XII-lea al P.C.R., a indicațiilor tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, la plenarele C C. al P.C.R. din octombrie și decembrie 1980 și la sesiunea M.A.N. din martie a.c„ cu prilejul acordării unor înalte distincții unităților fruntașe în întrecerea socialistă pe anul 1980, sarcinile crescînde ce revin sindicatelor în anul 1981 și, în cincinalul 1981—1985, căile și modalitățile de înfăptuire a acestora, va sintetiza experiențele pozitive ale sindicatelor, stabilind, in același timp, măsuri pentru înlăturarea anumitor sccidențe ce se mai manifestă în „activitatea acestora, spre a le integra ,mai activ in procesul vast de perfecționare a tuturor structurilor și organismelor sociale, inițiate, stimulate și conduse de partid. Chezășia exercitării cu succes a rolului și atribuțiilor de înaltă răspundere cu care sunt investite sindicatele rezidă în conducerea lor de către partid, exponentul consecvent și cel mai înaintat al intereselor fundamentale ale clasei muncitoare și ale tuturor oamenilor muncii, centrul vital al întregului nostru sistem social, forța politică conducătoare a societății socialiste, în cadrul transformărilor structurale și al autoconducerii muncitorești, partidul a acordat o atenție deosebită perfecționării continue a activității sindicatelor, ca organizație largă de masă a celor ce muncesc, chemată să joace un rol important în dezvoltarea sistemului democrației socialiste. Elementele esențiale de structură ale cadrului organizat se concretizează și în sistemul reprezentării de drept a sindicatelor in organele de conducere colectivă, pe linie de stat și economică, în consiliile oamenilor muncii din unitățile economice și sociale. Făcînd parte din Frontul Democrației și Unității Socialiste, sindicatelor din România le-au fost asigurate condiții reale și efective pentru participarea nemijlocită la conducerea țării. Acest fapt este subliniat cu o deosebită claritate și în Temele Consiliului Central al U.G.S.R. pentru Congresul Uniunii Generale a Sindicatelor din România, în care se arată „ ... exprimînd interesele că și aspirațiile maselor largi de oameni ai muncii, sindicatele participă direct în cadrul autoconducerii muncitorești la elaborarea hotărîrilor, a tuturor măsurilor care privesc dezvoltarea economico-socială a țării, mersul înainte al țării noastre în acest sens, militînd pentru asigurarea participării cit mai largi și mai eficiente a maselor muncitoare la elaborarea și înfăptuirea planurilor de dezvoltare economicosocială. sindicatele din județul nostru au stimulat, prin acțiuni proprii, organizarea mai bună a întrecerii socialiste, urmărind în mod deosebire GORGAN, membru al biroului Comitetului județean Sălaj al P.C.R., președintele Consiliului județean al sindicatelor Sălaj Continuare în paga rit a -a aniversare Plănui trimestrial, la export, îndeplinit Oamenii muncii din județul nostru consacra rezultatele muncii lor întîmpinării zilei de 1 Mai și aniversării a 60 de ani de la crearea partidului. El Mobilizîndu-și forțele, oamenii muncii de la întreprinderea de armături industriale din fontă și oțel Zalău au depășit cu 39,9 la sută sarcinile de plan, pe luna martie, la produsele destinate exportului. In acest fel, planul la export pe primul trimestru al anului a fost depășit cu 6,7 la sută. gg Pentru anul curent, colectivul de muncă de la întreprinderea de prelucrare a lemnului Sălaj și-a pregătit mai bine ca oricine condițiile necesare realizării ritmice a planului de export, cea mai mare parte a produselor fiind noi sau reproiectate. Astfel, în trimestrul I a.e., acest harnic colectiv de muncă a realizat un volum de producție, pentru export, egal cu cel obținut în întreg semestrul I al anului 1980. In aceste condiții s-au realizat integral sarcinile la export aferente primului trimestru. [ 1 1921-1981 ... DIN SUMAR:............... ■ Comuniștii : Ne cheamă pămîntul (In pag. a II-a) ■ Viața organizațiilor de masă • (In pag. a III-a) ■ In loc de o mai bună organizare a muncii: Scuze, tergiversări, justificări ■ Cartofii! Plantați la timp, în teren pregătit grădinărește! (In pag. IV—V) ■ Centenar: Octavian Goga (In pag. a Vl-a) ■ Informații (In pag. a VlI-a) Săptămina politică VIZITA DE LUCRU IN UNITAȚI AGRICOLE. Evenimentul central al vieții noastre social-politice din această săptămina l-a constituit vizita de lucru făcută de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretarul general al partidului, președintele Republicii Socialiste România, în unități agricole din județele Giurgiu, Călărași și Ialomița. Semnificativă pentru metoda de muncă a secretarului general al partidului nostru, al cărui cabinet de lucru este, după cum bine s-a observat, întreaga țară, vizita din această săptămînă, efectuată în plină campanie agricolă de primăvară, relevă, totodată, preocuparea perseverentă a conducerii de partid și de stat a tovarășului Nicolae Ceaușescu pentru perfecționarea activității în agricultură, pentru realizarea unei profunde revoluții agrare. In timpul vizitei, tovarășul Nicolae Ceaușescu a analizat, împreună cu factori de răspundere, cu lucrători ai ogoarelor modul cum se acționează pentru creșterea puternică a producției din această importantă ramură a economiei naționale, pentru edificarea unei agriculturi moderne, de mare eficiență și înalt randament, capabilă să contribuie în și mai mare măsură decit pînă acum la ridicarea nivelului de trai al întregului popor. De asemenea, au fost urmărite modul cum se asigură folosirea judicioasă a terenurilor agricole, a bazei tehnicomateriale, a forței de muncă și a specialiștilor, executarea corespunzătoare a lucrărilor, îmbunătățirea activității în zootehnie. Prețioasele indicații ale secretarului general al partidului date în cursul vizitei sunt, desigur, pe deplin valabile pentru toți lucrătorii din agricultura țării și deci și ai județului nostru. Iată de ce, sintetizîndu-le, le supunem atenției pentru transpunerea lor în viață. Continuare în pag. a IlI-a Cerințe fundamentale ale planului pe trimestrul al doilea din acest an: Realizarea integrală a producției fizice, în structura sortimentală planificată să realizăm produse cu calități superioare, cu consumuri specifice mai reduse, cerințe majore ale creșterii necontenite a productivității muncii, ale sporirii eficienței economice, a ridicării bunăstării noastre, a tuturor. Și, de fiecare dată, cu aceeași consecvență cu care și-au propus, oamenii muncii din noastre economice au unitățile acționat pentru ca propunerile să se materializeze, să devină fapte de muncă. De această realitate ne-am convins și acum, la sfîrșitul primului trimestru al anului curent, cînd colectivele de muncă din întreprinderile industriale ale județului raportează, cu justificată mindrie, depășirea sarcinilor de plan la o serie de produse cerute pe piața internă și la export. Dintre acestea am notat: 23 tone conductoare de bobinaj; 16 tone armături din fontă, mașini unelte pentru prelucrarea metalelor prin așchiere Continuare în pag. IV—V Ne-am obișnuit să ne propunem — și este firesc să fie așa -s ca de la o perioadă la alta să obținem producții mai mari, pe aceleași capacități. Cuvînt de ordine pe ogoare ■ Respectarea planului la însămințări în toate unitățile ■ Ritmul și calitatea — urmărite pas cu pas tilele acestei săptămîni au constituit momente de virf, de largă concentrare a forțelor pentru încheierea grabnică a insămînțărilor din prima epocă. Putem spune că in majoritatea unităților s-au înregistrat adevărate recorduri, folosindu-se cu capacitate maximă utilajele din dotare, zilele și orele favorabile lucrului în cîmp. Ca atare, în foarte multe unități, pînă la mijlocul acestei săptămîni sa încheiat însămînțatul ovăzului, orzoaicei, sfeclei de zahăr și furajere, a legumelor rădăcinoase și cepei, a inului, cîștigîndu-se un avans serios pentru trecerea la pregătitul terenului și însămînțarea culturilor din a doua epocă. Pînă miercuri seara, conform datelor centralizate la Direcția generală a agriculturii, sfecla de zahăr a fost însămințată, in C.A.P., pe 62 la sută, orzoaica pe 73 la sută, inul-fibră pe 52 la sută, sfecla furajeră, pe 65,5 la sută etc. Folosind intens timpul prielnic, printr-o buna organizare a muncii, unitățile din raza Consiliului unic Zalău au încheiat agroindustrial însămînțatul culturilor din prima epocă. Rezultate foarte bune au comunicat și unitățile din raza consiliilor unice agroindustriale Șimleu Silvaniei, Crasna și Agrij. Restanțele cele mai mari la insămînțatul culturilor din prima epocă se localizează în unitățile Continuare în pag. a V-a Baaigaigi Biiaiaaiaaaa Baiaaggai Bilaaaa Baaiiiaaaiimiliiiuaiaaiflaiaai BaaiiflaiaB Pînă miercuri seara, la C.A.P. Bănișor s-au plantat 50 ha cu cartofi din 100 planificate în fotografie, mecaniîaă^fcCife Crăciun But surprins în timpul plantării cartofilor cu mașina.