Năzuința, ianuarie-martie 1982 (Anul 15, nr. 1230-1242)

1982-01-05 / nr. 1230

3GAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SALAJ AL PCR ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN DIN SUMAR: ■ Cu gindul, cu inima, cu fapta, spre bogate împliniri în noul an (In pag. a II-a) I Sub impulsul făuririi unei noi calități a devenirii noastre (In pag. a IlI-a) Ü Revelion 1982 (In paginile IV-V) (In pag. a Vl-a) ■ Informații (în pag. a ViI-a) ■ Culturale MESAJUL DE ANUL NOU al întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de JVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni, Cetățeni ai Republicii Socialiste România. Peste câteva momente încheiem anul 1981, primul an ai celui de-al VII-lea plan cincinal, cu rezultate importante în dezvoltarea economico-socială, în ridicarea bunăstării materiale și spirituale a națiunii noastre socialiste. Plenara Comitetului Central al partidului a apreciat realizările de seamă obținute în dezvoltarea industriei, agriculturii, a celorlalte sectoare economice, în progresul științei, învățămîntului și culturii, subliniind, totodată, cu putere lipsurile și greutățile manifestate în această perioadă, stabilind măsurile ce trebuie luate pentru lichidarea lor, pentru înfăptuirea neabătută a Programului partidului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintare spre comunism, a hotărîrilor Congresului al XII-lea. Trebuie să menționez că toate aceste realizări au fost obținute în condițiile grele create în economia mondială și care s-au itestat, după cum am menționat nu o dată, și în țanoastră. Rezultatele dobîndite demonstrează justețea politicii tidului Comunist Român se aplică în mod creator adevărurile generale, nr.*limiile socialismului științific la condițiile României. Ele vădesc forța creatoare a amorului român, liber și stăpîn pe destinele sale, superioritatea orînduirii noastre socialiste, afirmarea cu putere a rolului conducător al partidului, unitatea întregului popor în munca și lupta revoluționara pentru ridicarea României, pe noi culmi de progres și civilizație. . In aceste momente solemne, ghiliturile noastre se îndreaptă către clasa muncitoaii..rerțerănime și intelectualitat BHKmMtre tot oamenii muncii, — 'deosebire de naționalitate, către organele și organizațiile de partid, organizațiile de masă și obștești, către întregul popor, care, prin munca sa plină de abnegație, asigură dezvoltarea continuă a României socialiste. Pentru mărețele succese obținute în acest an, vă adresez tuturor, dragi tovarăși, cele mai calde felicitări și vă urez noi și tot mai mari victorii în activitatea închinată poporului, patriei noastre socialiste! Intrăm, peste cîteva clipe, în anul 1982, cel de-al doilea an al cincinalului 1981—1985, cu un program de dezvoltare economico-socială elaborat cu participarea tuturor organismelor democrației noastre socialiste, a maselor largi populare, și care asigură înfăptuirea neabătută a obiectivului strategic, a sarcinii fundamentale stabilite de Congresul al XII-lea — realizarea unei noi calități a muncii și vieții întregului popor, trecerea României la un stadiu superior de dezvoltare. Vom avea de învins, și în anul viitor, multe greutăți, determinate atît de criza economică mondială, cit și de sinele rămîneri în urmă în asigurarea bazei tehnico-materiale. De aceea, este necesar să acționăm cu toată hotărîrea, în spirit pentru lichidarea revoluționar, lipsurilor, întărirea răspunderii și exigenței în întreaga viață economico-socială, făcînd pentru dezvoltarea bazei totul de materii prime și energetice, pentru ridicarea continuă calității și nivelului tehnic al a produselor. Aplicînd neabătut noul mecanism economic, autogestiunea și autoconducerea muncitorească, să asigurăm creșterea eficienței economice, a productivității muncii, reducerea cheltuielilor de producție, sporirea continuă a venitului național. Să facem ca anul 1982 să marcheze un progres puternic al agriculturii noastre pe calea modernizării, ridicării productivității, creșterii producției agricole vegetale și animale, înfăptuirii noii revoluții agrare. Să așezăm întreaga activitate de dezvoltare economicosocială a patriei pe cele mai înaintate cuceriri ale științei și tehnicii, să ridicăm tot mai mult rolul științei, învățămîntului și culturii în făurirea noii prîmluiri sociale. In anul 1982 să dezvoltăm și mai puternic democrația socialistă, participarea activă a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitatea întregului popor la făurirea conștientă a propriului viitor socialist și comunist. In actualele împrejurări economice internaționale grele, să demonstrăm forța și capacitatea minunatului nostru popor, care, de-a lungul istoriei sale milenare, a dovedit nu o dată înalte virtuți, dragoste neclintită față de glia strămoșească, nedînd înapoi în fața nici unei greutăți. Acum, cînd poporul nostru, stăpin pe destinele sale, își făurește viața în mod liber, așa cum dorește, să demone străm unitatea sa de granit în cadrul Frontului Democrației și Unității Socialiste, sub conducerea Partidului Comunist Român — forța politică conducătoare a națiunii noastre socialiste. In anul 1982 să înscriem noi progrese în dezvoltarea neîntreruptă a patriei noastre, în ridicarea bunăstării materiale și spirituale a întregii națiuni, in întărirea independenței și suveranității României socialiste. Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai României socialiste. În anul 1981, în viața politică internațională au apărut multe probleme complexe, s-a menținut încordarea, a continuat cursa înarmărilor, s-au adunat nori negri, prevestitori de furtună, deasupra continentului nostru, deasupra întregii planete. Contradicțiile între diferite state și grupări de state, lupta pentru menținerea și reîmpărțirea zonelor de influență au continuat și chiar s-au accentuat în cursul acestui an. In același timp, s-a intensificat lupta popoarelor împotriva politicii imperialiste și colonialiste, pentru apărarea independenței și suveranității naționale, pentru o politică nouă bazată pe principiile deplinei egalități în drepturi, respectului independenței și suveranității naționale, neamestecului în treburile interne și avantajului reciproc. Lupta între aceste două tendințe, diametral opuse, pe arena vieții internaționale, va Continuare în pag. a III-a ■ ’:.v IgLmii pași în noul an, primele succese CĂLDURĂ DORITOARE APTOARELOR din fiecare an, și de astă, lucrătorii din schimbul de noapte de la întreprinderea de produse ceramice din Zalău și-au petrecut Reveliorul la căldura dogorito auptoarelor de ardere. Și arcași nu pentru că în anul luii și-ar fi onorat sarcina di plan, dimpotrivă. În amul trecut. ..ceramiștii” au ree Iize și lentar, livrat șantierelor, peste 12.000 000 pizi și blocuri ceramice, date pentru construirea a 600 apartamente. tn zilele de 1, 2 și 3 ianuarie a.c., harnicii lucrători de aici au realizat o producție de peste 80.000 cărămizi. In acest an, colectivul de la „Ceramica” și-a propus să-și realizeze exemplar sarcinile de producție. ■ SUPLIMENTAR: PRODUSE IN VALOARE DE 400.000 LEI De la întreprinderea de materiale izolatoare din Șimleu Silvaniei, directorul Gheorghe Borz ne informează că trecerea în noul an s-a făcut din mers. In perioada 1—3 ianuarie, lucrătorii de aici au realizat, peste sarcinile de plan, la secțiile vată minerală și bitumare, o producție în valoare de 400.000 lei. „Anul 1982, precizează tovarășul Gheorghe Borz, l-am început foarte bine. Mesajul adresat de tovarășul Nicolae Ceaușescu, în noaptea de Anul nou, va fi pentru noi călăuză în întreaga activitate pe care desfășurăm, un însuflețitor în demn de a realiza și livra beneficiarilor cu mai multe produse, de o calitate bună și cu costuri cit mai reduse”. Cu gînd curat, Am pășit într-un nou an. Cu gind curat. .. In colind, vechi și nou, de cetini, un colind, vechi și nou, de țară. In colind, vechi și nou, de dor, In colind, vechi și nou, de omenie. In colind, vechi și nou, de mai bine. In colind, vechi și nou, de devenire. In colind, vechi și nou, de cutezanță. In colind, vechi și nou, de demnitate. In colind, vechi și nou, de pace. Am pășit intr-un nou an. In cel de-al doilea an al cincinalului calității și eficienței. Cu inimile i'ibrind de adincă emoție patriotică. Pentru tot ceea ce am durat, cu mințile noastre, cu brațele noastre, in anul trecut și-n ceilalți ani, pentru tot ceea ce vom dura in anii ce vin. Am pășit intr-un nou an. Scrutindu-i cu luciditate revoluționară și bărbăție înălțimile — așa cum ne îndemna tovarășul Nicolae Ceaușescu în acel moment sărbătoresc dintre ani. Am pășit într-un nou an. Mai uniți ca pricind, în ginduri și simțiri, sub nemuritorul stindard al partidului pentru a învinge greutăți, pentru a ne face viața din ce in ce mai demnă, mai plină de bucurii. Am pășit intr-un nou an. Cu gînd curat. De pace trainică, dezarmare, colaborare între popoare. Fie ca acest oinct să triumfe pe întreaga planetă Pămînt! A. PAUSAN