Năzuința, ianuarie-martie 1985 (Anul 18, nr. 1387-1399)

1985-01-05 / nr. 1387

8 PAGINI 1 LEU ANUL XVIII Nr. 1387 sîmbătă 5 ianuarie 1985 -----------DIN SUMAR ——— ■ Răspunzînd chemărilor înflăcărate ale tovarășului Nicolae Ceaușescu, sălăjenii sunt hotărîți să facă din 1985, anul cu cele mai bogate realizări din cincinal. (In pag. ana) ■ Revelion ’85. La mulți ani, cu sănătate ! (In pag. IV-V) ■ Convorbirile ..Năzuinței". ■ Festivalul obiceiurilor laice de iarnă. (In pag. a VI-a) ■ Informații. (In pag. a VII-a) MESAJUL DE ANUL NOU transmis întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul care a trecut cu rezultate remarcabile în dezvoltarea patriei noastre socialiste. In anul 1984, poporul român a sărbătorit împlinirea a 40 de ani de la victoria revoluției de eliberare socială și națională, antifascistă și antiimperialistă, care a deschis nouă eră de transformări revoluționare, de edificare a orinduirii socialiste în România. Tot în acest an — în luna noiembrie — a avut loc Congresul al XVI-lea al partidului, care a adoptat hotărîri de însemnătate istorică pentru dezvoltarea economico-socială a țării în cel de-al 8-lea cincinal și, în perspectivă, pină în anui 2000, pentru făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate d înaintarea neabătută a României spre comunism. In anul pe care-l încheiem în industrie s-a realizat un itm de creștere de circa 7 la oră, iar în agricultură s-a obținut cea mai mare producție de cereale din istoria țării, de peste o tonă pe locuitor. A fost dat în folosință Canalul Dunăre — Marea Neagră, grandioasă realizare a acestei epoci, a geniului creator al minunatului nostru popor. Am obținut, de asemenea, progrese însemnate în dezvoltarea învățămintullji, științei și culturii. Pe baza creșterii avuției naționale și a venitului național s-a asigurat majorarea cu fi la sută a retribuției reale și a pensiilor, au sporit, în continuare, veniturile țărănimii, ale tuturor oamenilor muncii. Marile realizări din acest an demonstrează, încă o dată, forța economiei noastre naționale, superioritatea orînduirii socialiste pe care o edificăm, capacitatea poporului nostru de a infringe orice greutăți și de a asigura —acționînd unii, sub conducerea partidului — mersul ferm înainte al României pe calea progresului, bunăstării și civilizației. Pentru toate aceste realizări, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și al guvernului, precum și al meu personal, adresei acum, la încheierea anului, clasei noastre muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregii națiuni, cele mai calde felicitări, împreună cu urarea de noi și tot mai mari victorii în activitatea viitoare. Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai României socialiste. Intrăm în noul an 1985 cu hotărîrea fermă de a înfăptui neabătut prevederile planului pe ultimul an al actualului cincinal, asigurând astfel realizarea în bune condiții a întregului plan cincinal 1981—1985 și ridicarea patriei noastre pe o nouă treaptă a dezvoltării sale socialiste. Acordăm, în continuare, o importanță deosebită lărgirii bazei energetice și de materii prime, înfăptuirii programelor speciale privind ridicarea nivelului tehnic și al calității producției, creșterea productivității muncii, reducerea consumurilor materiale și energetice, aplicarea fermă a principiilor noului mecanism economico-financiar, ale autoconducerii și autogestiunii muncitorești, sporirea mai puternică a eficienței întregii activități. Va continua, de asemenea, procesul de dezvoltare și modernizare a agriculturii, de înfăptuire a noii revoluții agrare în România, de transformare a modului de muncă, de viată și de gîndire al țărănimii. Se va acționa cu toată hotărîrea în vederea îndeplinirii planului în domeniul investițiilor, precum și în celelalte sectoare de activitate. Un accent deosebit se va pune pe dezvoltarea științei, învățămîntului și culturii — factori de cea mai mare importanță pentru desfășurarea cu succes a întregii opere de construcție socialistă din patria noastră. Se va intensifica activitatea politico-educativă pentru lărgirea orizontului de cunoștințe a oamenilor muncii, de formare a omului nou, cu o conștiință patriotică revoluționară, înaintată. Toate acestea ne cer să acționăm neabătut pentru perfecționarea continuă a întregii activități, pentru lărgirea democrației muncitorești revoluționare, pentru a pune în valoare inițiativa și capacitatea creatoare a oamenilor muncii, pentru introducerea unui înalt spirit de ordine, disciplină și responsabilitate în toate domeniile vieții economice și sociale. Să facem totul ca anul 1985 să asigure realizarea în cele mai bune condiții a prevederilor cincinalului actual, să marcheze noi și tot mai mari progrese în înfăptuirea Programului partidului, în ridicarea nivelului general de viață af firea poporului român, în întăindependenței și suveranității patriei noastre socialiste! Dragi tovarăși și prieteni. Anul 1984 s-a caracterizat printr-o încordare deosebit de gravă a situației internaționale, prin intensificarea cursei înarmărilor — îndeosebi a celor nucleare — ceea ce a dus la creșterea pericolului unui nou război mondial, care s-ar transforma, inevitabil, într-o catastrofă nucleară ce ar putea distruge întreaga viață și civilizație de pe planeta noastră. Iată de ce problema fundamentală a epocii noastre este oprirea cursei înarmărilor nucleare și trecerea la dezarmare, înlăturarea primejdiei de război și apărarea păcii. Intrînd în anul 1985 este necesar să facem astfel încît să fie oprită evoluția periculoasă a evenimentelor spre agravarea încordării, să asigurăm reluarea politicii de destindere și soluționarea pașnică a tuturor problemelor, apărarea dreptului suprem al popoarelor, al oamenilor , la existență, la libertate și independență, Ia viață, Ia pace! Salutăm negocierile ce urmează să aibă loc, la începutul acestui an, între Uniunea Sovietică și Statele Unite — și dorim ca ele să răspundă așteptărilor popoarelor de a deschide calea unor înțelegeri corespunzătoare în problema Continuare în pag. a III-a 'omagiu fierbinte tovarășei Elena ceaușescu" In acest început de an aniversăm un eveniment ce polarizează respectul poporului român și prețuirea pentru oamenii săi de excepție, care își închină întreaga viață și putere de muncă binelui și prosperității patriei, afirmării demne și libere. Ziua de nașei tere și îndelungata activitate revoluționară desfășurată de tovarășa academician doctor , inginer Elena Ceaușescu, membru al Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al partidului, prim viceprim-ministru al guvernului, președintele Consiliului Național pen și Tehnologie. Proeminentă personalitate politică și savant de renume mondial, tovarășa Elena Ceaușescu și-a însușit din cea mai fragedă tinerețe idealurile de luptă revoluționară ale clasei muncitoare — din rîndurile căreia s-a ridicat — a participat cu fierbinte devotament la marile bătălii purtate în anii grei ai luptei împotriva orînduirii capitaliste, fascismului și războiului hitlerist, pentru democrație și socialism și — ca tînără utecistă — a militat cu profundă abnegație pentru libertatea și independența patriei. Poporul nostru apreciază cu respect și admirație prezența deosebit de activă a tovarășei Elena Ceaușescu în cadrul celor mai înalte foruri ale conducerii de partid și de stat și inestimabila contribuție pe care o aduce la elaborarea și înfăptuirea politicii partidului și statului de ridicare a patriei noastre pe culmi înalte de civilizație și de afirmare strălucită a României în viața internațională contemporană. Valoros și activ om de știință, savant de renume mondial, tovarășa academician dr. ing. Elena Ceaușescu desfășoară o vastă și complexă muncă științifică, de cercetare și de perfecționare a producției industriale pe baza celor mai noi cuceriri ale revoluției tehnicoștiințifice a zilelor noastre, contribuind la avîntul neîntrerupt al științei românești. Continuînd cele mai înaintate tradiții ale școlilor științifice românești, tovarășa academician dr. ing. Elena Ceaușescu contribuie cu succes la aplicarea științei și tehnologiei, corespunzător construcției noastre socialiste, în scopul îmbunătățirii continue a vieții, a stării de sănătate a populației, protecției mediului înconjurător și valorificării eficiente a resurselor materiale și umane ale patriei noastre. In activitatea prodigioasă pe care o desfășoară pentru integrarea organică a cercetării științifice și ingineriei tehnologice cu producția și învățămîntul s-a realizat, pentru prima dată în țara noastră, cea mai amplă concentrare a forțelor de concepție, Institutul Central de Chimie fiind model pentru• toate celelalte institute de cercetare. Lucrările personale din domeniul sintezei și caracterizării compușilor macromoleculari, din domeniul fabricării maselor plastice și a cauciucului ale tovarășei academician dr. ing. Elena Ceaușescu sunt concretizate în rezultate de mare însem-Continuare în pag. a IlI-a