Năzuința, aprilie-iunie 1986 (Anul 19, nr. 1452-1464)

1986-04-05 / nr. 1452

ANUL XIX Nr. 1452 Sîmbătă 5 aprilie 1986 8 PSGINI 1 LEW ORGAN AJ, COMITETULUI JUDEȚEAN SALAJ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Hotărîrile Plenarei C.C. al P.C.R. și ale Sesiunii M. A.N.. Înflăcărat și mobilizator program de acțiune al întregului nostru popor In cursul acestei săptămîni am urmărit, împreună cu întregul popor desfășurarea lucrărilor român, Plenarei C.C. al P.C.R. și pe cele ale Sesiunii MA N., evenimente de cea mai mare însemnătate în viața politică a țării. • Sub președinția tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, în zilele de 1 și 2 aprilie s-au desfășurat lucrările Plenarei C.C. al P.C.R. Ordinea de zi a plenarei a cuprins probleme deosebit de importante pentru activitatea partidului și statului nostru, pentru ridicarea muncii la un nivel calitativ superior în toate domeniile, pentru îndeplinirea integrală a planurilor și programelor de dezvoltare economico-socială în 1986, pentru realizarea exemplară a obiectivului actualului cincinal, a hotărîrilor Congresului al XIII-lea al partidului; Raportul privind analiza pe Tfează de bilanț a rezultatelor obținute pe ansamblul economiei naționale, formarea și utilizarea resurselor financiare în anul 1985; Raportul privind efectivul, compoziția și structura organizatorică a partidului la 31 decembrie 1985 și activitatea politicoorganizatorică desfășurată de organele și organizațiile de partid pentru înfăptuirea hotărîrilor și directivelor partidului; Raportul cu privire la activitatea desfășurată de organele de partid, de stat și organizațiile de masă în anul 1985 pentru înfăptuirea politicii de cadre a partidului; Raportul privind activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, reclamațiilor și cererilor oamenilor muncii în 1985; Raportul cu privire la activitatea internațională a partidului și statului în 1985 și principalele obiective ale politicii externe în 1986. De asemenea, pe ordinea de zi a plenarei au fost înscrise și unele probleme pri jain^atice. Dezbaterile din cadrul plenarei s-au desfășurat atît un plen, cit și în cadrul celor cinci comisii și au relevat succesele obținute de poporul român în 1985 și în întreg cincinalul trecut, analizînd, totodată, cu exigență comunistă, în spirit critic și autocritic, realizările obținute, modul cum se acționează pentru îndeplinirea, încă din primele luni, a planului pe acest an, pentru mobilizarea tuturor forțelor materiale și umane, pentru folosirea eficientă și deplină a potențialului de care dispune economia noastră. Au fost evidențiate o serie de neîmpliniri, neajunsuri și stări negative, cauzele care le-au determinat, măsurile ce se impun pentru lichidarea acestora. Subliniind că lucrările plenarei se desfășoară în perioada premergătoare unui eveniment de mare însemnătate — împlinirea a 65 de ani de la făurirea Partidului Comunist Român — participanții la dezbateri au adus un fierbinte omagiu tovarășului Nicolae Ceaușescu, dîrz revoluționar, patriot înflăcărat, care din cei mai tineri ani ai vieții și-a legat numele de toate marile momente și bătălii ale partidului, și-a consacrat întreaga activitate luptei împotriva exploatării și asupririi, pentru libertate și dreptate socială, pentru împlinirea nobilelor idealuri de pace, progres și bunăstare ale poporului nostru, pentru făurirea noului destin al României. Plenara a relevat rolul hotărîtor al tovarășului Nicolae Ceaușescu în perfecționarea organizării și conducerii tuturor domeniilor vieții economico-sociale, în fundamentarea și înfăptuirea marilor obiective ale dezvoltării României, în edificarea cu succes a socialismului și comunismului pe pâmîntul patriei. Participanții la dezbateri au subliniat, totodată, aportul de mare însemnătate al tovarășei Elena Ceaușescu la stabilirea transpunerea în viață a obiiectivelor de dezvoltare economico-socială a țării, la: avîntul neîntrerupt al cercetării științifice și aplicarea largă în producție a rezultatelor acesteia, la înflorirea continuă a învățămîntului și culturii românești, la progresul patriei noastre. In mod unanim, plenara a dat o înaltă apreciere contribuției inestimabile a tovarășului Nicolae Ceaușescu la soluționarea constructivă a problemelor complexe ce confruntă omenirea, la instaurarea unui climat de pace, securitate, colaborare și înțelegere internațională, la făurirea unei lumi fără arme și fără războaie. Comitetul Central a aprobat, în unanimitate, documentele supuse dezbaterii și a aprobat, în legătură cu aceasta, o hotărîre care se va da publicității. In încheierea lucrărilor plenarei, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU a rostit o amplă și importantă luvintue, urmărită cu deosebită atenție, cu deplină satisfacție și unanimă aprobare, fiind subliniată în repetate rînduri cu vii și îndelungi aplauze. Subliniind că bilanțul activității economico-sociale în anul 1985 a evidențiat remarcabilele realizări obținute de poporul nostru, sub conducerea partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu a arătat că în cincinalul trecut producția industrială a țării a crescut cu 21,6 la sută, producția agricolă cu 10 la sută, venitul național cu peste 24 la sută, iar veniturile reale ale oamenilor muncii cu 8 la sută. Continuare in pag. a III a • * * DIN SUMAR ■ Invățămînt-cultură (In pag. a II-a) ■ Anul Internațional al Păcii (In pag. a IlI-a) ■ La întreprinderea de țevi din Zalău : Producții sporite cu consumuri de metal reduse ■ Raid-anchetă în C.U.A.S.C. Surduc : Ai semănat un hectar, două în plus? Și asta e ceva ! (In paginile IV—V) ■ Cetățenești — Informații (In pag. a VI-a) ROMÂNIA CEAUȘESCU-PACE o identitate de înalt prestigiu internațional „Să facem în așa fel nicit Anul Internațional al Păcii să marcheze un început nou spre colaborare, spre pace în întreaga lume !“. Aceste cuvinte-îndemn rostite de președintele României socialiste la recenta plenară a Consiliului Național al F.D.U.S. exprimă, cu o putere de sinteză remarcabilă, rațiunea de a fi, esența, obiectivul final al inițiativei, îmbrățișată în unanimitate de statele lumii de a consacra păcii unul din anii speciali pe care, prin tradiție, Națiunile Unite îi dedică marilor probleme ale lumii de azi, întrunit în ședință plenară, Consiliul Național al Frontului ,Democrației și Unității Socialiste a adoptat Programul F.D.U.S. privind acțiunile ce se vor desfășura în România pentru apărarea păcii și securității popoarelor, pentru dezarmare, în primul rînd, pentru dezarmarea nucleară, pentru marcarea Anului Internațional al Păcii, precum și Declarația-Apel a F.D.U.S. adresată partidelor și organizațiilor democratice, guvernelor, tuturor popoarelor din țările europene, din Statele Unite ale Americii și Canada, de pe alte continente. Cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu la plenara F.D.U.S., Programul și Declarația Apel se constituie într-o mărturie a voinței nestrămutate de pace a poporului român, într-o nouă acțiune consacrată păcii și colaborării în lume a partidului și statului nostru, într-o nouă și strălucită inițiativă a secretarului general al partidului, președintele Republicii, personalitate proeminentă a vieții politice internaționale, Erou al Păcii, aflat, de peste două decenii, în fruntea unei Țări a Păcii. Continuare in pag. a II-a DIN CRONICA ÎNTRECERII A CĂRBUNE PESTE PLAN. Antrenați cu toată ființa în întrecerea socialistă pentru a intimpina cea de-a 65-a aniversare a făuririi partidului și ziua de X Mai cu rezultate cit mai bune, ortacii de la întreprinderea minieră Sălaj, cu sediul in Sărmășag, înregistrează, de la o zi la alta, noi recorduri în activitatea pe care o desfășoară. In primele 3 luni din acest an, ei au extras suplimentar 11.000 tone de cărbune net. „Acest spor — susține ing. Nicolae Colțan, directorul adjunct tehnic-producție — se va amplifica in luna curentă, cînd sarcinile de plan, deși sporite față de perioada anterioară, le vom depăși cu cel puțin 1000 tone de cărbune. Aceasta este o dorință, un angajament al minerilor noștri, care se va înfăptui cu succes“.a RITMICITATE Hotărîți să-și îndeplinească exemplar sarcinile de plan și să obțină o producție marfă suplimentară cit mai mare — conform cerințelor conducerii superioare de partid — colectivul de muncă de la întreprinderea de armături industriale din fontă și oțel din Zalău pune un accent deosebit pe asigurarea tuturor condițiilor pentru ca utilajele și instalațiile să producă cu randamente maxime. Așa s-a reușit ca în primul trimestru al anului curent harnicii lucrători de aici să realizeze o producție marfă industrială, peste prevederile de plan, în valoare de 10.300.000 lei. Acest spor de producție se concretizează, printre altele, în 21.125 bucăți armături din fontă și în 9.559 armături din oțel. Terminarea însămînțărilor pînă la 20 aprilie impune-----RITMURI MAI ÎNALTE LA SEMANAT în săptămîna pe care încheiem am beneficiat de o o vreme bună, călduroasă, care a creat condiții ca în toate unitățile să se intensifice lucrările agricole de sezon, în mod prioritar semănatul tuturor culturilor. Datele centralizate pînă ieri, la Direcția agricolă, atestă că în ultimele zile a crescut viteza de lucru la semănat și, drept urmare, multe culturi au fost însămînțate pe toate suprafețele prevăzute (ovăz, in ulei, orzoaică, mazăre boabe, sfeclă de zahăr, cartofii de vară și plantele medicinale). Conform aceleiași situații operative, au mai rămas de semănat 1000 ha cu plante furajere, 1700 ha cu in fibră, 1660 ha cu floarea-soarelui, de plantat 4.461 ha cu cartofi de toamnă și, bineînțeles, de semănat porumb pe cele peste 26.000 ha în C.A.P. Evenimentul săptâminii este faptul că în urma condițiilor favorabile, a temperaturilor în continuă creștere, în.A.S.C. Crișeni (C.A.P. Zalău și Hereclean) și Someș Odorhei (Mirșid, Jibou etc.) s-a trecut la însămînțatul porumbului. Au apărut primele suprafețe însămînțate cu floarea-soarelui (C.U.A.S G. Cehu Silvaniei — 95 ha, Someș Odorhei— 83 ha, Nușfalău — 60 ha etc.), pe total județ fiind realizate 340 ha. Este cultura care ne cere operativitate la semănat și, firește, respectarea cu strictețe a regulilor tehnologice. In multe unități s-a încheiat și semănatul inuluifibră (C.U.A.S.C. Someș Odorhei — 540 ha realizate din 550, Nușfalău — toate unitățile au încheiat lucrarea) Restanțele mai mari din linele C.U.A.S.C. (printre care și Surducul) trebuie lichidate printr-o și mai bună organizare a muncii, prin folosirea mai atentă a acestor ore și zile favorabile. Fără îndoială, volumul cel mai mare de muncă îl reclamă în această perioadă plantatul cartofilor de toamnă, lucrare care trebuie să se Continuare în pag. a V-a ) ■ STADIUL LUCRĂRILOR la pregătirea terenului (cifrele de sus) și însămînțări total (cifrele de jos) pe C.U.A.S.C., în procente, ieri, 4 aprilie a.c. Pe total județ: 34 30 li II