Năzuința, octombrie-decembrie 1987 (Anul 20, nr. 1531-1543)

1987-10-06 / nr. 1531

Proletari din toate țările, uniți-val ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SALAJ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XX Nr. 1531 I MARȚI, 6 OCTOMBRIE 1987 . 8 PAGINI t LEU f PLENARA COMITETULUI CENTRAL AL P. C. R. Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, luni, 5 octombrie, a avut loc Plenara Comitetului Central al P.C.R. La propunerea Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., plenara a adoptat, în unanimitate, următoarea ordine de zi: 1. Raport privind realizarea Planului național unic de dezvoltare economico-socială a României in primele luni ale acestui an. Măsurile pentru îndeplinirea integrală prevederilor de plan pe triamestrul IV și întregul an 1987. 2. Raport cu privire la măsuri politico-organizatorice pentru pregătirea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român. 3. Raport privind pregătirea și desfășurarea alegerilor generale de deputați în consiliile populare municipale, ale sectoarelor municipiului București, orășenești și comunale, din 15 noiembrie 1987. 4. Probleme organizatorice. Tovarășul Constantin Dăsculescu, prim-ministru al guvernului, a raportat plenarei despre analizele efectuate în consiliile de coordonare a ramurilor, desfășurate în spiritul orientărilor și indicațiilor date de secretarul general al partidului la recenta ședință a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., precum și despre modul în care guvernul va acționa pentru asigurarea înfăptuirii integrale a prevederilor planului pe trimestrul IV și pe întregul an 1987. Continuare in pag. a III-a Cuvîntarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU Amplu și însuflețitor program de acțiune pentru îndeplinirea sarcinilor economice După ce a arătat că plenara a analizat modul în care se înfăptuiesc prevederile Planului unic de dezvoltare economico-socială a țării pe 1987 și a stabilit măsuri pentru încheierea anului cu rezultate cât mai bune în toate sectoarele, secretarul general al partidului a subliniat că aceasta constituie un factor de importanță deosebită pentru realizarea întregului plan cincinal, a obiectivelor stabilite de Congresul al XIII- lea al partidului privind trecerea la dezvoltarea intensivă a economiei naționale, la înfăptuirea obiectivului strategic general de trecere a țării într-o etapă nouă de dezvoltare, aceea de țară mediu dezvoltată. S-a apreciat că din dezbaterile ce au avut loc și din analizele efectuate reiese că pe primele 9 luni ale acestui an producția industrială, deși a înregistrat o creștere de cîteva procente față de 1986, este sub prevederile planului, nerealizări însemnate înregistrîndu-se în domeniile minier, petrolier, metalurgic, chimie și în unele sectoare ale construcțiilor de mașini. De asemenea nu s-au realizat indicatorii de eficiență de bază, în timp ce a avut loc o creștere puternică a consumului de materiale; nici producția netă și beneficiile nu se realizează la nivelul planului, înregistrîndu-se serioase rămâeri în urmă la productivitatea muncii și alți indicatori de bază ai planului. A fost relevată rămînerea în urmă a realizării producției destinate exportului. în ceea ce privește investițiile, există, de asemenea, serioase rămîneri în urmă, nefiind puse în producție capacități care urmau să asigure materialele necesare pentru diferitele sectoare ale economiei. S-a arătat că toate acestea nu au la bază cauze de ordin obiectiv, ci ele sunt determinate de lipsurile foarte serioase din activitatea de conducere și planificare a economiei naționale. Tovarășul Nicolae Ceaușescu s-a referit pe larg la cauzele situației ce s-a creat, subliniind în acest cadru modul în care s-a acționat în domeniul investițiilor, pentru atingerea capacităților de producție plantficate, pentru efectuarea reparațiilor capitale. S-a menționat că s-au asigurat prin plan mijloacele materiale și financiare pentru îndeplinirea obiectivelor stabilite, rămînerile în urmă fiind legate de lipsurile din diferite sectoare. Relevînduse faptul că în agricultură s-a obținut la culturile de vară o producție mai bună decit în anul trecut, s-a apreciat că, totuși, aceasta nu este la nivelul planului, impunîndu-se necesitatea de a se acționa cu fermitate pentru eliminarea serioaselor rămîneri in urmă la recoltările și însâmînțăMle de toamnă, pentru efectuarea la timp și în bune condiții a celorlalte lucrări. Avîndu-se în vedere că problemele legate de realizarea planului pe trimestrul IV și pe întregul an au fost clarificate în cadrul dezbaterilor ce au avut loc, în cuvîntare se subliniază necesitatea trecerii imediate la înfăptuirea prevederilor tuturor programelor existente, în continuare, tovarășul Nicolae Ceaușescu s-a referit pe larg la principalele obiective ce se cer îndeplinite în lumina analizei efectuate de Plenara C.C. al P.C.R.: luarea de măsuri în vederea realizării planului în domeniile minier și petrolier, înfăptuirea programului stabilit în domeniul energetic" și lichidarea rapidă a lipsurilor ce s-au manifestat, realizarea în cele mai bune condiții a planului în domeniile metalurgiei, petrochimiei și celorlalte ramuri producătoare de materiale de bază necesare economiei naționale, în cuvîntare este subliniată necesitatea luării unor măsuri urgente care să ducă la lichidarea stocurilor care sînt excesiv de mari, nefiind necesare la asemenea continuare în pag. ala __________ _ în centrul atenției organizațiilor de partid Temeinica pregătire a adunărilor generale premergătoare Conferinței Naționale a P. C. R. Ne mai desparte puțin timp de zilele în care va avea loc Conferința Națională a Partidului Comunist Român — moment important în viața partidului și a țării, menit să dea o nouă perspectivă muncii neobosite a poporului nostru în Programului vederea, realizării partidului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea României spre comunism. Expresie elocventă a preocupărilor conducerii superioare a partidului nostru de a transpune în viață normele democrației interne de partid, adunările tuturor comuniștilor și plenarele comitetelor de partid cu activul care au loc pînă la 12 noiembrie a.c., în deplin consens cu prevederile statutare și cu hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. din 24 iunie 1987, reprezintă momente de mare rezonanță în viața tuturor organelor și organizațiilor de partid și din județul nostru. Adunările generale și plenarele cu activul sunt chemate să dezbată, în spiritul indicațiilor și orientărilor tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, rezultatele obținute în îndeplinirea sarcinilor economico-sociale pe perioadă ce a trecut de la începutul anului și să adopte măsuri organizatorice, tehnice și politicoeducative în vederea realizării exemplare a tuturor indicatorilor de plan pe anul în curs și pe întregul cincinal, a pregătirii temeinice a producției pe anul viitor. Tot în cadrul acestor adunări și plenare se vor desemna delegații la Conferința Continuare în pag. a III-a Sili Z ki k saptAmîha politica • Sub președinția tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, secretarul general al Partidului Comunist Român, a avut loc. marți, 29 septembrie, ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. In cadrul ședinței, Comitetul Politic Executiv a examinat Modul în care s-a acționat pentru realizarea programului de reparații și punere în funcțiune a capacităților energetice și, în mod deosebit, a termocentralelor de la Rovinari și Turceni, care dețin o pondere însemnată în producția de energie electrică a țării. Comitetul Politic Executiv a apreciat că activitatea în domeniul energiei electrice este total nesatisfăcătoare, că, în special, la termocentralele de la Rovinari și Turceni — dar și la alte unități din sectorul energetic — se mențin lipsuri grave, care au dus la neîndeplnirea programelor de punere în funcțiune și reparații, la nerealizarea sarcinilor de plan. Totodată, au fost criticate lipsurile grave în ce privește depozitarea, evidența și gospodărirea materialelor și utilajelor necesare operațiilor de reparare și întreținere, care, la cele două termocentrale, reprezintă valori deosebit de ridicate Pornind de la situația existentă în sectorul energetic, secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a cerut, să se ia de îndată cele mai hotărîte măsuri pentru înlăturarea neîntârziată a stărilor de lucruri negative existente, pentru introducerea unui înalt spirit de răspundere, de ordine și disciplină în acest deosebit de important sector de activitate, astfel încît planurile și programele din acest domeniu să fie îndeplinite în bune condițiuni, corespunzător cerințelor economiei naționale. Secretarul general al partidului a subît-Continuare in pag a Cfl a CUVINT DE ORDINE IN AGRICULTURA: La culesul recoltelor și semănatul griului — toate tortele mecanice si manuale I * Acționînd in lumina indicațiilor și sarcinilor formulate de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, în aceste zile de început de octombrie — moment în care vremea a căpătat un aspect de toamnă tîrzie — pretutindeni, în toate unitățile agricole s-au luat măsuri energice pentru a se asigura o amplă mobilizare și participare a tuturor forțelor umane, și mijloacelor mecanice la strînsul roadelor, toamnei și la însămînțarea în bune condiții a griului. Organizarea temeinică muncii și mobilizarea amplă a a țăranilor cooperatori, a întregii populații apte de muncă din sate a făcut ca în multe unități agricole ritmul la recoltatul porumbului, sfeclei de zahăr și florii-soarelui să crească de la o zi la alta. Pe total județ, porumbul a fost recoltat pînă duminică, seara de pe 32 la sută din suprafață cultivată. Peste media județului la această lucrare se situează unitățile agricole din C.U.A.S.C. Someș Odorhei, Pericei, Sărmășag și Crișeni, care concomitent cu recoltatul, asigură transportarea din cîmp și depozitarea porumbului, precum și eliberarea terenului în vederea pregătirii lui pentru însămînțări. Din păcate, la recoltatul porumbului, C.U.A.S.C. Zalău, Surduc, Zimbor și Nuș Ileanda continuă să se situeze sub media județului. Rămânerile în urmă ale unor unități agricole din aceste consilii agroindustriale la culesul porumbului se datoresc, în principal, declanșării ceva mai târziu a recoltatului, dar și unor carențe organizatorice. Merită însă subliniat acum ritmul mai bun imprimat la executarea acestei lucrări printr-o mai amplă mobilizare de forțe. Dacă duminică, octombrie’ ax., bunăoară, ritmul la recoltat ‘ porumb pe C.U.A.S.C. Zimbor a fost de 57 ha, in schimb în C.U.A.S.C. Nușfalău, care are în cultură cu peste 1300 ha porumb mai mult, s-a cules porumbul de pe numai 53 ha. Iată de ce acum ritmurile de recoltat trebuie mult intensificate, incit în maximum 6—7 zile să se încheie peste Continuare în paga V a OAMENI AI MUNCII DIN AGRICULTURA! LOCUITORI AI SATELOR ! Printr-o participare exemplară la muncă, într-un climat de ordine și disciplină ferme, asigurați pretutindeni strîngerea și depozitarea în timpul cel mai scurt a roadelor toamnei, încheierea grabnică a însămînțărilor !