Năzuința, aprilie-iunie 1988 (Anul 21, nr. 1557-1569)

1988-04-05 / nr. 1557

Proletari dir» mafe tSrîle, uniți-vă ! ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SALAJ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XXI NR. 1557 MARȚI, 5 APRILIE 1988 Cuvîntarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU la Plenara C.C. al P.C.R. din 28 — 29 martie Program concret de muncă pentru toți comuniștii, pentru întregul popor Saptâmîna trecută a avut loc Plenara C.C. al P.C.R. Prin ordinea sa de zi, deosebit de bogată, ■ plenara a pus încă o dată în lumină preocuparea constantă a partidului nostru, a secretarului său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu, de a supune permanent analizei în înalte foruri de decizie politică problemele fundamentale ale construcției socialismului în patria noastră, ale progresului multilateral al țării. ..Plenara noastră — aprecia tovarășul Nicolae Ceaușescu — a adoptat, în unanimitate, toate rapoartele și programele aflate pe ordinea de zi. Acum este necesar să trecem cu toată hotărîrea la realizarea in viață a acestora, și în primul rînd a planului pe acest an". Prin cuvîntarea de o excepțională însemnătate teoretică și practică, rostită la plenară de tovarășul Nicolae Ceaușescu, în care se face o analiză de înaltă rigoare științifică a dezvoltării economice contemporane, a actualului stadiu de dezvoltare a țării noastre și a direcțiilor strategice pentru etapa viitoare, a capacității și forței partidului nostru, — centrul vital al națiunii — de a soluționa asemenea probleme complexe, ca și prin întreaga desfășurare a lucrărilor, prin concluziile și hotărîrile sale, plenara a trasat pentru toate organele și organizațiile de partid, pentru toți comuniștii, pentru toți oamenii muncii, un program concret, revoluționar, de muncă în toate sectoarele de activitate. Plenara, după cum e și firesc, a acordat o importanță deosebită problemelor esențiale ale dezvoltării economice a țării. Este important de subliniat că în contextul complex al realităților economice mondiale, România a obținut, în anul trecut, noi și importante realizări, în timp ce unele țări chiar dezvoltate din punct de vedere economic — au înregistrat un ritm lent de creștere, țara noastră s-a situat deasupra acestui ritm. Astfel, producția marfă industrială a crescut cu 4,5 la sută, producția agricolă — cu 2,3 la sută, valoarea producției nete — cu 5,8 la sută, iar exportul pe total — cu 8.7 la sută. De asemenea, venitul național a crescut cu 4.8 la sută, pe locuitor, acesta ajungînd la peste 35.000 lei, ceea ce ar însemna 3650-3700 de dolari pe locuitor (luînd în calcul cursul necomercial Continuare în pag. a Ill-a DE „ZIUA SĂNĂTĂȚII“ „Stafttate pentru toți, toți pentru sănătate“ Printr-o frumoasă tradiție, în fiecare an, la 7 aprilie, în țara noastră este sărbătorită „ZIUA D»ANATATH“, care coincide cu „Ziua mondială a sănătății“. Pentru oamenii în alb, acești oameni care au nobila menire de a veghea zi și noapte la sănătatea semenilor lor, această zi constituie un minunat prilej de bilanț, de analiză responsabilă a activității, de angajament solemn pentru înfăptuirea, cu cinste și devotament, a tuturor indicațiilor și orientărilor formulate de secretarul general al partidului nostru, tovarășul Nicolae Ceaușescu, privind realizarea politicii sanitare a partidului și statului nostru — o politică activă, în slujba sănătății poporului. Dr. Ioan POPESCU, directorul Direcției sanitare Continuare în paga VI-a Din cronica întrecerii Sub semnul înaltelor exigențe formulate de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, în cuvîntarea rostită la recenta Plenară a C.C. al P.C.R. și a prevederilor Hotărîrii sesiunii Marii Adunări Naționale, unitățile economice din Sălaj acționează în continuare pentru îndeplinirea ritmică, integrală a producției fizice și a celei destinate exportului. • Autodepășire. Urmărind cu consecvență menținerea în perfectă stare de funcționare și în deplină siguranță în exploatarea agregatelor și instalațiilor, colectivul de energeticieni de la întreprinderea electrocentrale Zalău reușește să se autodepășească continuu. Pe trimestrul I acest talentat colectiv de muncă a produs și pulsat în sistemul energetic național, peste prevederile de plan, mai bine de 11.000 MWh energie electrică. • Producție fizică peste plan. Printr-o activite bine organizată, accentul principal fiind pus pe folosirea deplină a liniilor tehnologice și a timpului de muncă, colectivul de lucrători de la întreprinderea de materiale izolatoare din Șimleu Silvaniei obține, de la o perioadă la alta, succese tot mai de seamă în realizarea producției fizice și valorice. Astfel, sporul înregistrat la zi, la producția fizică, este de 350 tone vată minerală și produse din vată, 53.000 m.p. produse hidroizolatoare și 4000 m.p. pînză pentru industria electrotehnică. SAPTÂMSHA POLITICA • Tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, președintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, va efectua o vizită oficială de prietenie în Republica Indonezia, la invitația președintelui acestei țări, SUHARTO, și a doamnei Tien Suharto. în prima parte a lunii aprilie 1988. • Tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, președintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, va efectua o vizită oficială în Australia, la invitația guvernatorului general al Australiei, NIMAN STEPHEN, în a doua decadă a lunii aprilie 1983. • 1n prezența tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, miercuri, 30 martie. S-au deschis lucrările sesiunii ViI-a a celei de-a IX-a legislaturi a a Marii Adunări Naționale. La propunerea Biroului Marii Adunări Naționale, deputații au adoptat următoarea ordine de zi : 1. Raportul Consiliului de Miniștri privind realizarea planului național unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România pe trimestrul I și măsurile pentru îndeplinirea planului în trimestrul II și întregul an 1988. 2. Proiectul Legii privind perfecționarea mecanismului economico-financiar prin îmbunătățirea sistemului de formare a prețurilor; 3. Proiectul Legii privind perfecționarea sistemului de retribuire pentru stimularea producției de export și a exportului; 4. Proiectul Legii privind încheierea și executarea contractelor economice; 5. Raport cu privire la starea infracțională în anul 1987, concluziile desprinse din aplicarea decretelor de amnistie a unor fapte și reducerea unor pedepse, precum și la activitatea Comisiilor de judecată; C. Raportul privind apli-Continuare în pag. a VIII—a Ședința cu activul a Comitetului județean de partid Ieri. 4 aprilie 1988, a avut loc, la Zalău, ședința cu activul a Comitetului județean de partid. La ședință a participat și luat cuvîntul tovarășa Maria Ștefan, prim-secretar al Comitetului județean de partid. In cadrul ședinței au fost transmise sarcinile ce revin Comitetului județean, organelor și organizațiilor de partid, de stat, de masă și obștești, conducerilor colective din unitățile economice pentru aplicarea în viață a indicațiilor tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, a prevederilor Hotărîrii Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român din 28-29 martie 1988. S-a dat o înaltă apreciere cuvîntării rostite de tovarășul Nicolae Ceaușescu la încheierea lucrărilor plenarei, document programatic ce stabilește, pe baza unei ample și profunde analize științifice, căile și direcțiile principale de acțiune în vederea înfăptuirii neabătute a obiectivelor stabilite de Conferința Națională și Congresul al XIII-lea ale partidului. în acest sens a fost adoptat un cuprinzător program de măsuri, program de muncă și acțiune al organelor și organizațiilor de partid din județ, al tuturor comuniștilor, al oamenilor muncii, pentru îndeplinirea, în cele mai bune condiții, a planului pe acest an, a prevederilor cincinalului 1986-1990. Făcîndu-se referiri la realizările din anul trecut a fost subliniat faptul că economia județului a continuat să se dezvolte, producția marfă industrială crescînd cu 8,0 la sută față de anul 1986, exportul cu 7,6 la sută, realizîndu-se Continuare în pag. a III . Din noul peisaj urbanistic al municipiului Zalău — creație a anilor luminoși ai „Epocii Nicolae Ceaușescu“ ODATA cu ameliorarea vremii Fiecare oră bună de lucru, folosită Intens la semănat! Nici săptămîna pe care am încheiat-o n-a adus condiții corespunzătoare desfășurării normale a lucrărilor agricole de sezon. Abia se zvîntă solul la suprafață și din nou plouă. Și așa, printre ploi, un „zvon“ de nădejde răsare cu fiecare rază solară, cu fiecare pală de vînt care absorb umiditatea și aduc pămîntul în stare de a primi sămînța. Prin aceste „ferestre“ se vede, de fapt, și capacitatea organizatorică, starea de mobilizare și acțiune în bătălia pentru a se cîștiga timp și ritm la însămințări. Datele operative atestă ca s-au însămînțat pîna acum ceva mai bine de 500 de hectare. Treabă de o oră în condiții normale. Dar și de aici se pot trage unele concluzii. In primul rind, că se încearcă, se adoptă soluții în funcție de starea terenului S-a ieșit la plantatul manual al arpagicului la Someș Odorhei, Năpradea, Bobota, Bocșa. ‘ la plantat răsad de varză (Surduc, Nușfalău), la plantat cartofi manual (Someș Odorhei, Năpradea), la semănat ovăz, manual al doilea rînd (Valcău) etc. în ceea ce s-a însămînțat pînă acum cuprinde o arie geografică largă, practic, la scara întregului județ, ceea ce denotă că peste Continuare in pag. a V-a