Năzuința, aprilie-iunie 1989 (Anul 22, nr. 1608-1620)

1989-06-10 / nr. 1618

În spiritul sarcinilor subliniate de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU la ședința Comitetului Politic Executiv al C. C. al P. C. R. Realizarea pianului ia producția fizică cu încadrarea in consumurile normate Problematica amplă, complexă, de mare importanță analizată la ședința Comitetului Politic tiv al C.C. al P.C.R. Execudin 2 iunie a.c. ilustrează încă o dată preocuparea consecventă a conducerii partidului nostru, a secretarului său general, tovarășul Ceaușescu, pentru Nicolae perfecționarea necontenită a activității productive, pentru creșterea răspunderii organelor și organizațiilor de partid, a organismelor democrației muncitorești-revoluționare, a întregului popor în elaborarea și înfăptuirea programelor de dezvoltare economico-socială țării, întărirea răspunderii coalectivelor de oameni ai muncii din industrie, agricultură, din toate domeniile și la toate nivelurile organizatorice, în așa fel incit să se asigure soluționarea corespunzătoare a tuturor problemelor de care depinde bunul mers al activității productive, în condiții de calitate și eficiență superioare, reprezintă acum una dintre laturile esențiale, determinante pentru progresul în ritm susținut al economiei naționale și creșterea, pe această bază, a nivelului de trai al întregului popor. în cuvîntarea sa, secretarul general al partidului ne cheamă, din nou, să înțelegem pe deplin că statornicirea unui ritm normal de desfășurare a proceselor de producție, înfăptuirea cerinței imperioase a realizării tuturor indicatorilor de plan la nivelul prevederilor, materializarea neîntîrziată a rezultatelor cercetării științifice în noi produse și tehnologii cu eficiență superioară, aplicarea fermă a principiilor mecanismului economico-financiar, afirmarea tot mai puternică a democrației muncitorești-revoluționare și perfecționarea stilului de muncă al tuturor organismelor democratice și de conducere cer să promovăm, mai mult ca oricînd, un nou mod de gîndire și acțiune, ordine și disciplină desăvîrșite, operativitate și flexibilitate în găsirea formelor și mijloacelor prin care aceste exigențe pot fi împlinite. Insistăm în mod deosebit asupra situației reale prezentată de secretarul general al Continuare în pag. a III-a Proletari din toate țările, uniți-vă ! ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SALAJ AL P.C.R ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XXII NR. 1618 SIMBATA, 10 IUNIE 1989 8 PAGINI I LEU La întreprinderea Minieră „Sălajul“ din Sărmășag, situată printre fruntașele întrecerii socialiste pe ramură, se depun eforturi deosebite spre a întîmpina cu rezultate tot mai bune marea noastră sărbătoare națională de la 23 August și Congresul al XIV-lea al P.C.R. SIPTÂMÎNA POLITICA • Tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, președintele Republicii Socialiste România, a primit, la sfîrșitul lunii trecute, pe Mohammed Bin Aneidha, director general adjunct al cotidianului de limbă arabă, „Al Nahda News“ din Emiratele Arabe Unite, și pe Jamal Al Majaida, comentator principal de politică externă la același ziar, cărora le-a acordat un interviu. Răspunzînd la o întrebare privitoare la relațiile României cu Emiratele Arabe Unite și cu celelalte țări din Golf, președintele României le-a apreciat ca fiind bune : „Există o conlucrare largă în domeniul economic, tehnico-științific, dar și într-o serie de probleme ale vieții internaționale“. Cu toate acestea, s-a arătat că există încă mari posibilități pentru realizarea unei extinderi a colaborării reciproc avantajoase. România poate satisface multe necesități ale Emiratelor Arabe Unite și ale altor țări din Golf, realizînd produse competitive din punct de vedere tehnic și calitativ, fiind, la rîndul ei, interesată să importe o serie de produse din această regiune. Trecînd în revistă rezultatele deosebite obținute în dezvoltarea economico-socială a țării noastre, precum și perspectivele de dezvoltare a ei în viitor, tovarășul Nicolae Ceaușescu a spus, printre altele: „Dintr-o țară slab dezvoltată, România a devenit o țară industrialagrară în plin progres. Această a 11 IUNIE 1948 NAȚIONALIZAREA — act de temelie în devenirea socialistă a României Memoria națională păstrează vie ziua de 11 Iunie de acum 41 de ani, zi de răscruce în istorie, tind clasa muncitoare, poporul român au marcat, printr-un act revoluționar de covîrșitoare importanță — naționalizarea principalelor mijloace de producție — începutul procesului de edificare socialistă a României. „Naționalizarea industriei, băncilor, transportului și comerțului — subliniază tovarășul Nicolae Ceaușescu — a dus la lichidarea proprietății burghezo-moșierești asupra mijloacelor de producție, la crearea, în economia patriei noastre, a proprietății socialiste a întregului popor, și apoi a proprietății cooperatiste, moment care a marcat începutul făuririi societății socialiste în România“. Exproprierea expropriatorilor — act de supremă justiție, înscris în programul primelor nuclee ale socialiștilor români, al primului partid al muncitorilor și, apoi, într-o legitimă continuitate, în programele comuniștilor — capătă împlinire, devine realitate istorică, temelia pe care poporul român, sub conducerea încercată, clarvăzătoare a partidului comuniștilor, își va clădi noua orînduire socială, fără exploatatori și fără exploatare, dînd astfel o strălucită întrupare faptică celor mai îndrăznețe visuri ale celor mai buni fii ai săi din toate generațiile cîte s-au perindat pe acest pămînt străbun. Continuare în pag. a IV-a în actualitate pe ogoare: ■ Buna întreținere a culturilor ■ încheierea pregătirilor pentru seceriș • După ploile survenite, să reluăm pe un front larg lucrările de întreținere • In toate unitățile agricole — mai bine organizat prășitul manual • Atenție maximă protejării legumelor • Combinele și presele de balotat — pregătite In mod exemplar Sub semnul înaltei răspunderi pentru înfăptuirea măsurilor stabilite la recenta ședință a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., privind buna desfășurare a campaniei agricole de vară, lucrătorii de pe ogoarele județului își concentrează toate forțele la executarea tuturor lucrărilor care vizează buna întreținere a culturilor, cît și la cele legate de buna organizare și desfășurare a strîngerii recoltei de cereale păioase. După precipitațiile abundente survenite în prima parte a acestei săptămîni, au fost reluate lucrările de întreținere, stăruindu-se asupra prășitului pentru evitarea și Continuare in pag. a V-a DIN SUMAR: • Centenar Eminescu • însemnări (în pag. a II-a) • Imperativul zilei : Soluționarea competentă și operativă a problemelor ridicate de cetățeni (în pag. a III-a) • La întreprinderea de Tricotaje din Cehu Silvaniei, exportul realizat exemplar • Iarbă multă, fin puțin. De ce ? (în pag. IV-V) • Cetățenești (în pag. a VI-a) • Informații (în pag. a VII-a) • Sport • Magazin (în pag. a VIII-a) ZIUA MILIȚIEI— Cu dăruire și devotament - în slujba intereselor fundamentale ale poporului Ca de fiecare dată, Ziua Miliției se constituie într-un moment de retrospectivă a activității acestui organ de stat, creat de Partidul Comunist Român — în virtutea voinței suverane a poporului de a-și apăra cuceririle revoluționare — irn urmă cu 40 de ani. Sărbătorim în acest an Ziua Miliției în vibranta atmosferă de angajare patriotică în care întregul nostru popor — puternic mobilizat de tezele, orientările și prețioasele indicații cuprinse în magistrala Expunere a secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la înaltul forum democratic din noiembrie 1988, precum și în cuvîntările rostite la Plenara C.C. al P.C.R. din 12—14 aprilie a.c., Plenara Consiliului Național al Frontului Democrației și Unității Socialiste și Sesiunea Marii Adunări Naționale — acționează cu toată energia și capacitatea sa creatoare. In spirit revoluționar, pentru transpunerea în viață a hotărîrilor Congresului al XIII-lea și Conferinței Naționale ale partidului. Ziua Miliției reprezintă un minunat prilej de a evidenția contribuția, străbătută de înaltă răspundere a omului în uniformă gri-albastră, de a apăra, împreună cu celelalte organisme ale statului, înaltele valori morale și materiale ale societății noastre, viața și libertatea cetățenilor, ordinea și liniștea publică. Este înalta misiune încredințată de partid, de secretarul său general, președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, iar aceasta presupune slujirea cu devotament, cu exemplară dăruire a comandamentelor majore trasate, întronarea peste tot a spiritului de justiție, respectarea riguroasă a legii, întărirea legalității, a climatului de Maior Niculae GHERGU, șeful Miliției Județene Sălaj Continuare în pag. a Vl-a