Neamul Românesc, iunie 1912 (Anul 7, nr. 58-71)

1912-06-25 / nr. 69

l al VII-lea, Nr 69. BUCUREȘTI. 25 iunie 1912. APARE ZILNIC Alarfi de Jos, Miercuri, țoale pentru popor. Sâmbătă, țoale literară. înocuitorii zi-lui Șamuleaim. S’a ținut la București concurs pentru ocuparea locuită de director al Laboratorului Statului din Iași, care legal nu e vacant. Comisiunea, din care făcea parte prigonitorul directorului înlăturat pe nedrept, d. dr. Riegler, a examinat liniștit și a recomandat pe candidatul unic. Peste câteva săptămâni d-rul Corneliu Șumuleanu va părăsi umedele odăi de serviciu în care a muncit Statului, cinstit și gata de sacrificii, timp de vre-o douăzeci de ani, se va despărți de laboratoriul în care fapta lui e toată oganisarea și disciplina și va porni să-și caute odăi cu chirie, ca pedeapsă pentru că n’a furat, n’a înșelat, n’a lingușit și n’a intrigat. Dar nu mă gindesc abta la aceasta, cit la persoana înlocuitorului sau, d. I. Petrovici. Cind te-ai format ta lecțiile și îndreptările cuiva, cind ai avut parte de îngrijirea și bunătatea lui, cînd ai fost onorat fiind primit la cohborație cu dînsul și ajungi, într’un târziu, să înlocuiești pe vinaintașul tău, dar in lături de bâtrînețe, de boli sau de moarte, ai o clipă de adincă înduioșare, ce face cu neputință bucuria pentru scopul ce ai atins. Dar să fi stat in aceste legături cu un ===== ABONAMENTUL. ===== Inară, pe un an 15 lei ; pe o jumătate de an, 7 lei și 50 bani. in străinătate, pe un an, 20 lei; pe o jumătate de an 10 lei. Redacția ți Administrația : Văienii-de-Munte (Prahova). EXEMPLARUL: in țară, 10 bani — in străinătate, 15 bani. Un nr. vechiű, 50 bani.