Oastea Domnului, 1941 (Anul 12, nr. 1-53)

1941-01-01 / nr. 1-2

Nr. 1—2 OASTEA DOMNULUI CRESTE OASTEA DOMNULUI • Intrări In Oaste. Din Retevoeşti-Muscel. I. P. Sf. Stăpânei Un dor nespus s a cuprins după Domnul lisus şi vreau să fiu de acum înainte ostaş al Împăratului Hristos cel ce ne-a răscumpărat cu scump sângele Său. Vă rog să mă socotiţi intre ostaşii Domnului. Gheorghe Negrescu, pictor-ostaş. Din Gorgota-Prahova. I. P. Sf Stepâne I La noi a pornit temeinic lucrarea cea mântuitoare a Evangheliei prin Oastea Domnului. Ne adunăm în sf. biserică şi acum un nou rând de frafi Vă rugăm să ne înscrieţi în Oaste şi anume : Marin Apostol, Dumitru Dragomir, Radu Mocanu, Marija, Păuna, Dobrila, Luca, Steliana, Tudora, Anica, Tudor, Steliana, Dumitra şi Didina. Prin fr. ostas Banu Alexandru. Din Băsceni, jud. Buzău, îşi cer înscrierea în Oaste fraţii: Comănescu I. Nicolae, T. Răducă şi sora Maria Răducă. Din Adâncată, jud. Suceava. .. P. st. stăpâne ! Dorind să ne mântuim sufletul, ne-am hotărît să rupem legătura cu păgânătatea obiceiurilor din lume şi să trăim cum ne îndeamnă sf. Biserică. De aceea Vă rugăm să ne înscrieţi în Oastea Domnului pe următorii fraţi semnaţi mai jos: Vasile Albu, V. Fasola, Manole Miron, Gh. Bailee, Miron D, Vasile Balica, Gh. Miron, Gh. Corban, Domnica A. Nastea, Domnica Fasola, Elena Albu, Costică Albu, Ion Fasola, Anica Fasola, Corban Vasile. Din Robești-Câineni-Vâlcea. Păşesc cu bucurie în lupta Oastei Domnului în care voiu lupta până la moarte. Mă rog Domnului să mă înscrie în „Cartea vieţii“ iar I. P. Sf. Voastră să mă scrieţi la numărul Oastei Domnului. Ioana Ion Chincriş. Din Brebene Olt. Prin Oastea Domnului vreau să slujesc scumpului meu Mântuitor, de aceia vă rog să mă înscrieţi şi pe mine între fraţii ostaşi. Vâlcea Florea. Din Tilîşca-Sibiu. I. P. Sf. Stăpânei Va rog să mă primiţi şi pe mine între Ostaşii Domnului cari luptă pentru biruinţa luminii împotriva întunerecului. Oaşa Maria Bogdan. Din Mediaş Tr.-Mare. I. P. Sf. Stăpâne / Cunoaştem de mult Oastea Domnului dar furtuna ne-a lăsat singuri şi reci. In anul trecut abonându-ne din nou la dragile noastre foi „Lumina Satelor“ s a aprins iar scânteia iubirii şi Vă rugăm să ne înscrieţi între fraţii cei dragii din Oaste: Codoi Oh. şi sofia Ana, Crişan Emil şi sofia Anuţa şi tânărul frăţior Trifan Zaharie. Creşte Oastea în Sibiu. Ne bucurăm nespus când primim din tară cereri de înscriere în Oastea Domnului. Am dat din când în când câte o pagină de intrări în Oaste, câte o pagină de mari bucurii, pentru marile biruinti ale Domnului de pe fronturile Oastei Lui. Din Sibiu însă n’am mai dat de mult la foae intrăr în Oaste. Totuşi lupta Domnului mergea înainte şi aici la centrul Oastei. Dacă nu se vedeau roadele, era pentru că ogorul sufletesc la oraş e mai rare, plugul merge mai greu, samânta Evangheliei încolţeşte şi creşte mai anevoie, ca la sate. Dar slăvit să fie Domnul, că după o vreme mai lungă de luptă neîntreruptă, după o grea muncă duhovnicească, la care şi-au dat mâna mai mulţi harnici şi încercaţi luptători, dintre cari amintim pe părintele prof. M. Neegu, pe fr. Gr. Forsea, Belaşcu, Bucur, Presecan, Băcilă şi alţii, acum de curând, încordându-ne puterile să scuturăm pomul Casiei din Sibiu, mare ne-a fost bucuria văzând un număr de 24 suflete cum cad cu smerenie la picioarele Domnului lisus, hotărîte să-l urmeze, deslipindu-se de amăgirile lumii. Dăm aici numele fraților și surorilor din Sibiu cari au răspuns la chemarea Domnului şi au cerut să fie înscrişi în Oastea Lui spre a duce lupta mântuirii: Florica Ivan, Eva Moise, Ana Curechian, Ludovica Ganea, Sofia Vlad, Paraschiva Rondolean, Sofia Bobolea, Paraschiva Schiau, Ana Todeasă, Elena Palisică, Elisaveta Oltean, Paulina Fleşer, Ana Babeş, Susana Bodea, Florea Demetrescu, Ana Sârbu, Bodea Traien, Maria Săbău, loan Bradea, Ioan Joldiş, Adrian Schiau, Vasile Bente, lile Presecan şi Paraschiva Anghel. Văzând cum vin unul după altul atâtea suflete hotărîte pentru Domnul lisus, inima noastră se înfiora de adierea unei bucurii cereşti. Oastea îngerilor din cer se bucură şi însoţeşte ,cu cântări, pornirea la lupta cea bună a ostaşilor Domnului de pe pământ. Fraţilor, întăriţi lupta la care aţi pornit, întâriţi-vă hotărîrea ce aţi luat. Domnul Iisus e cu voi. El vă va duce la biruinţa cea mare a mântuirii. Slăvit să fie Domnul I N. V. O Oaste nouă la Poplaca. Deşi comuna Poplaca e lângă Sibiu, totuş lucrarea Oastei Domnului a pătruns abia în anul trecut prin fr. Gotia Ioan, care stătuse o vreme în Sibiu şi se trezise la o viaţă nouă luând parte la adunările de la Centru. Mutându-se în Poplaca, fr. Gotia a început să cheme la Domnul Iisus şi alte suflete. Noi de aici de la Sibiu і-am trimis mereu ajutoare, echipa misionară sau fraţi luptători. Şi cuvântul Evangheliei a prins rădăcini în Poplaca. Şi după un an roadele se arată bogate. Iată peste 40 suflete şi-au cerut înscrierea în lupta Oastei Domnului. Având fraţii şi sprijinul şi încurajarea Cucernicilor părinţi de acolo, Modran şi Badiu, credem că lupta Domnului va aduce biruini tot mai mari la Poplaca. Dăm aici numele celor hotărîţi să între în Oastea Domnului: Ioan Goţia cu familia, Petru Giurca cu familia, Coman Gotia cu familia, Andreiu Bârza cu familia, Man Lungu cu familia, Vasile lancu cu familia, Ana Oprişiu cu familia, Ioana Oprişiu cu fam, Ana lancu, Ana Marcu, Ana Oprişiu, Maria Bârză, Marina Muntean, Maria lancu, Oprea Muntean cu familia, Ioan Muntean cu familia, Marina Oprişiu, Ana Giurca, Ionasiu Schiau cu familia, Maria Galea, Vasile Olaru, loan Bratu, Marie Surdu, Ioana Olariu, Ana Giurca, Oprea Muntean, Stana Mihai, Ana Giurca, Ana lancu, Stana Dragomir, Ana Muntean, Marie Muntean, Ana Marcu Stanca lancu, Ana Mânzatu cu familia, Ana Bârză, Marie Mofrone, Ioan Oprișiu cu familia, Marina Oprișiu, Ioana Schiau cu familia, Marie Babă, Marina Niagu. Pag. 6 Din Boureni-Baia fratele Const. Dârcă ne scrie că , la minunata adunare ce s’a finut acolo în ziua de 8 Sept. şi care a fost plină de bucurii sfinte, s’au hotărît a intra în Oaste fraţii: Vasile I. Luca din Moşea şi Ion Radu din Boureni. Din Pietrari-Dâmbovița. /. P. Sf. Stăpâne / Oastea Domnului de pe Valea Dâmboviţei îşi urmează drumul cu râvnă şi dragoste sfântă. O, de-ar înţelege toată lumea bucuria noastră ! Cu dor nespus vi rugăm să binevoiţi a ne înscrie în Oaste pe următorii fraţi şi surori de aici, ca să se bucure şi fraţii din ţară: Iacob, Maria şi Avram Ion Niţoiu cu familia, Oprea Vlăducă, N. Neagoe cu familia, Gh. Neagoe cu familia, Petre Neagoe, Gh. Bălăşoiu cu familia, Ion Cobianu cu familia, Nicolae şi Constantin Voinescu cu familiile D-tru Stănoiu, Ion Angheloiu cu familia, Marin Ene cu fam. C-tin Şontoc, Safta Ciucoiu, surorile Elisabeta, Sofia,, Stana, Maria, Ana şi Elena. Slăvit să fie Domnul Cspitcistaş Iacob T. Votcu. Din Şura Mică-Sibiu: Maria Vitan, Din Avrig-Sibiu: Paraschiva Sârghie şi Maria Sârghie. Din Bragadiru-Teleorman. 1. P. Sf. Stăpâne/ Cu supunere fiiască Vă rog să mă înscrieţi şi pe mine în Oastea Domnului fiind hotărît să mă leapăd de răutăţile lumii acesteia. loan M. Păruş. Din Mag Sibiu. /. P. Sf. Stăpâne ! Eu nevrednicul Romul loan, Vă rog binevoiţi a mă înscrie şi pe mine în Oastea Domnului. Din Doroteia-Câmpulung, Bucovina. Cer să fie înscrişi în Oaste fraţii: loan Rusu, Elena Rusu, Eudochia T. Gemănare, Ioana T. Ruscan. Din Giurgiu. I. P. Sf. Stăpâne ! Mulţumim Domnului că ne-a dăruit o viaţă nouă. Ne rugăm şi stăruim prin post şi rugăciuni să biruim relele şi să nu ne mai întoarcem la păcatele lumii. Vă rugăm să înscrieţi în Oaste şi pe următoarele surori cari se luptă cu noi pentru lisus. Anume: Maria Păunescu, Elena Mihalea şi Vasilica dc Vulpe, Osle şi Victoria St. Ionescu.