Oglinda Lumii, 1929 (Anul 8, nr. 1-52)

1929-01-05 / nr. 1

Dinasticism Era lume multa’întro zi, la un bar englez din Paris. Fata care servea era fermecătoare. Un tânăr englez, pe cât de blond pe atât de elegant, şedea în mijlocul unui grup, privind curios. — Dar dv., zise drăguţa chelneriţă, nu beţi ? — Nu, mulțumesc. — De ce, întrebă un Parizian pe Englez. Nu sunteți amator ? — Ba da. Foarte. Dar nu acum. — In adevăr ? Tânărul Englez luă atunci o expresie energică și zise tare : — Mie nu mi-e niciodată sete când Regele meu e bolnav. Am venit aci fără să fi știut înainte. „Sergenta“ de noapte Intr’un sat de lângă Braunschweig funcționează de mulţi ani o femee ca sergent de noapte. Ea are acum vârsta de 64 ani. Une femee de Oi ans «gardien» de nuit dans un vil.age prés de Braunschweig. Die 04-jährige Nachtwächterin eines fes bei Braunschweig. Dor-Mussolini Cel mai mare şi cel mai mic Mussolini se plimba calare cu fiul său cel mai mic, se promenea cheval avec son Mussolini reitet mit seinem Jüngsten spaplus petit fils. gieren. Romanul unor SăPând teme . .lia unei vile oseminte pe coastă într’un mic port al canalului Mânecei, lucrătorii au descoperit două schelete foarte bine conservate, culcate unul lângă altul, cu picioarele îndoite. Aceste schelete aparţineau, se pare, unor corpuri îngropate acum mai multe secole. E vorba de un bărbat şi o femee. Lângă ei s’a găsit o piatră, care pare să fi fost vre-o armă, al cărei mâner s’ar fi sfărâmat. Ce roman sau ce crimă, al cărei rezultat a rămas secole sub pământ! Să fie vorba de o sinucidere în comun... de un omor ? Cine va şti vreodată ! Nu mai există acum decât un schelet mare şi unul mic, cu picioarele îndoite. Romeo şi Julieta ? Pelleas şi Melisanda? Oameni prea înamoraţi sau tragedie la Pierrre Benoit ? Câmpul ipotezelor e vast ca şi ţara unde au fost găsite osemintele şi arma.... 5 LEI 6-8-10 şi 12 Pagini LEI 5 GAZETA LITERARA Director LIVIU REBREANU COLABORATORI: Em. Bucuţă, Gh. Brăescu, O. V. Cizec, H. P. Bengescu, Camil Petrescu, Perpesicius, Lucreţia Petrescu, P. Constantinescu, A. Maniu, E. Lovinescu, Ticu Arhip, Protopopescu, F. Aderca, A. Helban, S. Cioculescu, Mircea Damian. Va publica în fiecare număr un roman: o piesă de teatru; o nuvelă; un ciclu de versuri; o cronică; dramatică; plastică; istorică; cronici ştiinţifice; ecouri artistice; Reportagii culturale; anecdotele spiritului; imagini și caricaturi. Literatura la popoarele vecine. Pagina scriitorilor de mâine din toată tara Apare în fiecare Joi. No. 1 la^lMaTi^^ie Renumit şahist . Emanuel Lasker, renumitul campion al şahului, și-a serbat a 60-a aniversare a nașterii. Le célébre champion des échecs Emanuel Lasker vient de féter son 60-éme anniversaire. Der berühmte Schachmeister Emanuel Lasker feierte seinen tíO. Geburtstag. a «iica 5*3 «o S O riíV.o Oi O O Marathonul Ua muzkant din . . . Florida a lansat o pianUiUl sfidare tuturor pianiştilor din lume, pentru a justifica această îndrăsneală, a început prin a stabili un record pe care l-a numit Marathonul pianului, stând la clavir timp de o sută ore consecutive. Un ziar german spune că acest fapt e extraordinar. Şi noi asemenea. E extraordinar cu adevărat faptul că, înainte de ora a suta, vecinii săi nu l’au omorât. OGLINDA LUMII 3