Olteanul, 1931 (Anul 1, nr. 1-4)

1931-05-01 / nr. 1

Anul I. ABONAMENTUL : Pe ud an....................60 Lei Ud exemplar .... 2 Lei Pentru America 2 dolari pe un an. Făgăraș la 1 Maiu 1931 /1/ / V Organ politic al Partidului Național - Țărănesc. Director : AUREL ȘERBAN REDACȚIA: Șercaia, jud. Făgăraș. Aci se trimet scrisorile, știrile și gazetele. Scrisorile nefrancate nu se primesc. Manuscrisele nu se înapoiază ADMINISTRAȚIA: Făgăraș Str. Regală 16. Aci se trimit taxele de abonament, inserțiunile și reclamele. Inserațiuni și reclame după învoială. Plata se va face anticipativ, Congresul județean care urma să se țină în ziua de 3 Main 1931 la ora 10 dim. în sala „Transilvania“ din Făgăraș, din motivul unui diferend, care este sub apel la conducerea centrală a Partidului nostru. Se amână pentru o dată, care se va anunța la timpul său. Dr. Iulian Cârje președintele organizației Valeria Crișan P. N. Ț din județul secretar general Făgăraș No. 1. De ce apare Gazeta OLTEANUL? La congresul organizației județene a Partidului Național Țărănesc din județul Făgăraș ținut în 10 Noemvrie 1929 a fost ales Comitetul organizației județene pe un termin de 3 ani, adică până la data de 10 Noemvrie 1932, lista membrilor aleși in Comitet fiind cetită în ședința congresului de însuși Dl Dr. Aurel Dobrescu. In ședința de constituire a comitetului organizației noastre județene ținută la 30 Noemvrie 1929 sa ales biuroul și delegația permanentă a organizației noastre județene. Cu toate acestea Dl Dr Aurel Dobrescu în timpul din urmă a inzistat și inzistă, ca să se facă o altă alegere de comitet. In broșura Dsale împărțită în județul nostru în zilele trecute atacă organizația actuală, cu scopul vădit de a- și forma un Comitet pe placul D-Sale, cu D-Sa în frunte. Dl Dr Aurel Dobrescu presupunem, că i nemulțumit pentru motivul că membrii actualei organizații au ținut să meargă pe picioarele lor proprii și să nu se facă uneltele D-Sale. In special Dl Dr A. Dobrescu după ce nu mai era nici Ministru nici Director Ministerial a pretins în ziua de 30 iunie 1930 ca Dl deputat Octavian Stoichiția să abzică de mandatul său de deputat încă în aceiași zi în favoarea DS ale voind a provoca prin aceasta o nouă alegere de deputat în județul nostru. Organizația noastră județeană s-a opus acestei pretenții nejuste, socotindu-o ca necolegială, inoportună și jignitoare atât la adresa organizației, cât și a alegătorilor din județul nostru, cari l-au trimis pe Dl Stoichiția prin votul lor în Parlament pentru întreg timpul legislației. Toate acestea și altele pe cari le vom spune în curând dovedesc, că Dl Dobrescu vrea să delăture de la conducere actuala organizație pentru ca să și poate face un culcuș cald în județul nostru condus de D Sa și de acoliții D-Sale. Față de aceasta atitudine provocătoare a Dlui Dobrescu, față de intrigile țesute în continuu sus la Conducerea Partidului contra noastră toți membrii Delegației permanente a organizației județene s’au văzut nevoiți în astfel de înprejurări să și înainteze demisia din Comitet adresând conducerei centrale a Partidului, memoriul, pe care cetitorii noștri îl găsesc publicat în acest ziar. Neprimind din partea conducerei centrale a Partidului nostru național țărănesc până acum nici o hotărâre și cum congresul județean era deja convocat de noi pe ziua de 3 Mai 1931, ne-am văzut siliți al amâna pentru o dată ulterioară, care urmează să se fixeze după clarificarea acestui diferend. Aceasta amânare a Congresului județean am voit să o aducem la cunoștința membrilor Partidului nostru din județ prin numărul cu data de 1 Maiu al „Gazetei Făgărașului", organul nostru oficial de până acum. In ziua de 29 Aprilie a. c. Dl Dobrescu s'a prezentat 1a tipografie și a oprit tipărirea gazetei, deși nu era scris nimic despre acest conflict, provocat de dânsul. Față de aceasta atitudine a duii Dobrescu și pentru a lămuri opinia publică din județ, despre adevărata stare a lucrurilor, ne-am ținut de această datorie să facem să apară aceasta gazetă. Acest ziar duce cuvântul hotărât al Organizației Județene fiecărui aderent cinstit al Partidului Național Țărănesc din județul nostru. Noi întotdeauna am căutat și căutăm bună înțelegere, voind să înfăptuim în județul nostru principiile de legalitate, dreptate și cinste ale P. N. Ț. Ne-am silit să povățuim înspre mai bine pe toți oamenii din județul nostru, după cât ne-a fost cu putință, spre a se ridica la adevărata demnitate de oameni și cetățeni, arătându-le drepturile și datoriile, bine știind, că soartea unei Țări să razimă pe minile luminate ale cetățenilor ei. Noi am făcut și facem politică idealistă, am servit omenește pe toți cei cari ni s’au adresat atât în chestiuni de interes obștesc, cât și particular, în mod absolut gratuit. Nici când n'am râvnit să ne că 2 5. Biblioteca Județeană ASTRA *P25583*