Opinia, octombrie 1915 (Anul 12, nr. 2581-2606)

1915-10-14 / nr. 2592

IS Consiliul judeţean se Întruneşte joi, la ora 10 dimineaţa. Şedinţa promite să fie interesantă unii consilieri vroind să provoace o discuţie largă asupra budgetului. ŞI Autorităţile noastre au fost înştiinţate, că 800 de strbi venind din Rusia vor trece mîine prin localitate. SS D. Procuror general de pe lingă Curtea de apel din Iaşi a dat o ordonanţă în sensul de a nu se mai permite samsarilor şi intermediarilor de avocaţi, accesul in localurile instanţelor judecătoreşti. Intre cei indicaţi ce se ocupau cu acest lucru sunt: N. Silion, Vieru, Dănilă Nicolau şi I. Gheorghiu. SI in comuna Biiceni s’a declarat epidemie de febră tifoidă. D. Medic al circ. respective a luat măsurile necesare. SS Programul care se reprezintă astăseară/jMarți 13 Octombrie, la cinematograful Pathé-Fréres din sala Sidoli, cuprinde următoarele: UNDE-i, COLLETTI ? Mare comedie detectivă în 5 acte, special compusă de conoscutul autor Franz Schiintan. Intr’un gen cu totul nou şi original, cinematograful ne prezintă o desfăşurare care va fi privită cu plăcere şi cu un deosebit interes. Mai sunt cuprinse in noulprogram: Robinete bolnav, scene foarte comice.— Cel mai nou număr din Eclair-Journal cu ştirile şi faptele de pe toate fronturile, etc. Noul program viitor,se reprezintă mîine Mercuri 14 (matineu şi seara) şi Joi 15 Octombrie seara. Vaporul se îneacă sau Pirateriile unui laş, mare dramă în trei acte de Sir Greg Buling.—Aruncarea bombelor cu mîna, vederi din războiul actual. Comedii.—Călătorii, etc., etc. Programele viitoare vor cuprinde între altele: Dama cu Camelii. In rolul Margaretei d-ra Francesca Bertini. M-me Ia Présidente cu d-ra Francesca Bertini.—Yvonne cu d-ra Francesca Bertini.—Victime pour ridéal cu d-ra Francesca Bertini. — Don Pedro Carusso cu d-ra Francesca Bertini. Concesiune exclusivă de reprezentare acordată pentru România, Serbia și Bulgaria. — Judiciare. — Trib. jud. Iași s. III, după cererea făcută de către A. Tecucianu, a declarat în stare de faliment pe Gh. Stescu din corn. Belceşti jud. Iaşi. Termenul de încetarea a plăţilor s’a fixat pe ziua de 16 Iulie 1914 iar verificarea creanţelor pe ziua de 2 Octombrie 1915. — La 20 Oct. 1915 urmează a se judeca cererea pentru declarare in stare de faliment a comerciantului Moise Sulimovici din Iași, str. Socola. — Trib. a amînat fără termen cererea pentru declarare în stare de faliment a comerciantului Leo Nadolschi din Iași. SS Eri la orele 2 un nou incendiu s’a declarat la casele din str. Palat ,No. 60, proprietatea d-lui loan Maxim. Casele erau locuite de d. Israil Bergher,şi familia Gheorghiu. Focul a luat naştere din pod; nu s’a putut stabili însă de la ce anume. Sosind pompierii în grabă focul a fost localizat. Acoperişul clădirei a fost consumat. Cercetările se fac de către circ. II-a de poliţie. SS Şcolare— Ministerul a aprobat un concediu de 15 zile d-nei M. C. Buţureanu de la şcoala de băeţi No. 5, pentru boală; d-sa va fi suplinită de d. N. Caliniuc student. — Deasemenea pe timp de o lună d-nei Elisa Banulescu de la şcoala din Chişcăreni-Şipote, pentru boală, fiind suplinită de d-şoara Aglaia Botez. — D-na Rozalia Ghibănescu de la şc. de fete No. 9 a obţinut un concediu de 3 luni, d-sa va fi suplinită de d-na Biatrice Dogaru. — D-na Natalia Goliescu de la şcoala din Bivolari, a obţinut un concediu pînă la 1 Noembrie, fiind suplinită de d-na Maria Lambrino. — D-sora Virginia Sebastian de laşc. din Poeni a obţinut un concediu pînă la 23 Decemb; d-sa va fi suplinită de preotul Gh. Gheorghiu licenţiat în teologie. — Ministerul instr. publice a înfiinţat pe ziua de 1 Octomb. 1914 următoarele posturi rurale plătite cu90 lei lunar: Fintinele corn. Andrieşeni ; Vîrîşti corn. Scobinţi; Polieni corn. Belceşti şi Osoi corn. Sineşti. Au fost aprobate ca suplinitoare: d-ra Maria Codrescu la şcoala din corn. Ciurea şi d-şoara Eugenia Gheorghiu la şcoala din Hermeziu. SS Marţi 20 Octombrie va avea loc la Teatrul Naţional un mare concert al celebrităților ruse, care au avut un atlc de mare succes la Bucureşti. Miine amănunte mai detaliate. De închiriat Un apartament in str. Carol No. 40—42 compus din 5 odăi mari, bucătărie, odae pentru slugi, etc. si un apartament de 2 odăi mari, bucătării, etc. toate din nou reconstruite, cu instalație de lumină electrică. Informațiuni la proprietar: A. Rohr str. I. C. Bratianu No. 39. MARELE MAGASIN DE STICLĂRIE Fraţii Hirschensfltin IAŞI, Str. Ştefan cel-Mare 2 bis, a redus preţurile becurilor electrice cu fire metalice de rezistenţă şi durabilitate extraordinară de 10, 16, 25, 32, 50 lumini la NUMAI LEI 110 La comandă mai mare se acordă rabat Becuri mari pină la 1000 lumini cu preţuri foarte reduse. BECURI 12 WATT de la 100 lumini în sus consumînd în jumătate ca celelalte becuri Depozit permanent de becuri de 110 120 şi 220 Volţi pentru provincie. Campania contra generalului Iliescu Bucureşti.—Este mai bine de trei săptămini de cînd v’am comunicat că se pregăteşte o violentă campanie contra celor petrecute la ministerul de răzoiu şi în special în contra generalului Iliescu, persoana de încredere a d-lui Brăteanu. Noua destăinuire anunţată acum două zile şi apărută în „Epoca“ de astăzi dimineaţă, ediţia din Capitală, priveşte un act personal al zisului general, secretar general al ministerului de război“. Destăinuirea faximulată a „Epocei“ poartă asupra următorului fapt: Un furnizor de cai, numit Nelson, care a furnizat minaterului 50 de cai de artilerie, cu preţul de 1000 lei calul, a mai primit, din ordinul persoal al generalului Iliescu, pe lingă preţ şi o autorizaţie specială de export cu precădere, pentru zece vagoane fasole, zece vagoane porumb şi 90 vagoane tranzit pentru mărfuri din Bulgaria. Numai jumătate din vagoanele de tranzit din Bulgaria Nelson le-a cesionat peste cîteva zile, după cum învederează actul de cesiune publicat de „Epoca“, pentru suma de 63.000 lei. Făcînd socoteala după prețurile ce s’au plătit la timp pentru vagoane de export cu precădere, „Epoca“ dovedeşte că avantajul acordat, din ordinul personal al d-lui general Iliescu, se urcă la fabuloasa sumă de trei sute optzeci şi cinci mii lei, adecă Nelson a primit drept preţ de fiecare cal suma de opt mii cinci sute cinci zeci lei. Pe frontul de Apus Berlin. — Marele cartier general comunică : In Champagne francezii au atacat lingă Tahure şi cîteva poziţiuni la nord de Mesnil, după o excesiv de violentă pregătire de artilerie. La Tahure atacul duşman n’a putut fi complectat din cauza focului nostru violent de artilerie. Tîrziu pe seară bombardarea violentă a mai continuat. La nord și sud-est de Mesnil atacul a fost respins cu mari pierderi pentru francezi. t moartea unui ambasador Constantinopole. — Baronul de Wagenhein, ambasadorul Germaniei la Constantinopol, a murit ori dimineață la orele 7, în urma unui atac de apoplexie. Baronul de Neurath a fost însărcinat cu girarea afacerilor ambasadei. s, de la facultatea de Medicinii din Viena după o practică de 17 ani în spitalele din Iaşi, Viena şi Berlin sub direcţiunea d-lor profesori Sculy din Iaşi, Drasche din Viena şi Bum din Berlin, specializat în bolile de femei, faceri şi în noul tratament cu băi de lumină electrică, avind aparatele cele mai perfecţionate proprii pentru următoarele boli : Rheumatism, huli de femeii Ischias, gastralgie, gută, obezitate, diabet, nefrită, artrite, astmă, bronchita, tuberculoza in primul stadiu, pleurezia tuberculoză, anemia, neuralgia, tabes, arterio-scleroza, scrofuloză şi toate intoxicaţiile cronice, dă consultaţiuni dela 10—12 m. şi 3—5 p. m. în locuinţa sa din Iaşi, Str. Costache Negri No. 10 (fostă str. Veche) vis-a-vis de Biserica Bărboi. NIA Crucişător german scufundat Berlin.—Oficial. Crucişătorul „Prinţul Adalbert“ a fost scufundat în ziua de 23 de două lovituri trase de un submarin inamic, în marea Baltică. Din nenorocire numai o mică parte din echipagiu a putut fi salvat. Luptele pe frontul oriental Berlin.—Teatrul de războiu din orient. Grupa Hindenburg. — La sud de Grodeka, la sud est de Riga atacurile ruse au fost respinse. Contra atacurile ruseşti în contra poziţiunilor cucerite la nord-est de Dunaburg la 25 octombrie au fost uşor respinse. Prada făcută aci se ridică la 22 ofiţeri 3705 soldaţi, 12 mitraliere şi aruncătoare de mine. Slabele detaşamente germane care înaintaseră la nord de Ilusk s’au retras pe malul occidental, în faţa unui duşman numericeşte superior. Atacurile ruseşti la nord de lacurile Vivanji şi Katene au fost infructuoase. Grupa prinţului de Bavaria.—Situaţia neschimbată. Grupa Linssingen— La vest de Kumarov trupele austrogermane au pătruns în poziţiile duşmane pe o adîncime de 4 km. jum. Transporturi militare scufundate Atena.—Vaporul englez „Market“ care transporta o mie de soldaţi englezi a fost scufundat lingă Salonic. N’au putut fi salvaţi decît 95 soldaţi. Colonia. — Se comunică din Olanda că un vapor de transport englez a fost scufundat lingă insula Wight de cătră un submarin german. Vaporul s’a scufundat după clteva minunte. Puțini soldați care au sărit în apă au scăpat. KALODONT indispensabila PASTĂ de DINŢI De vânzare la: PRRFUMERII * FARMACII, DRUGUERII etc. « Repr. SAM. LOBL — Bucureşti De vinzare oglindă veneţiană. A se adresa: str. Gh. Mârzescu 24, etajul de sus la stingă intrărei, orele 2—6. Ofensiva contra SERBIEI Viena. —Teatrul balcanic. Detaşamente din cavaleria austro-ungară au intrat în Valjevo. Armatele generalului Kevpes se apropie,luptînd, de Aranjelovac. Trupele austro-ungare înaintînd de ambele maluri ale Kolubarei atacă înălţimele de la sud şi sud-vest de Lazeravetz. Un alt corp anstro-ungar a alungat pe Sîrbi dela Ratjevo, la 10 km. la vest de Palanca. Forţele germaneau luat cu asalt pozitiunile de la sud de Palanca şi au ocupat Petrovac şi toată valea Mlavei. Bulgariiau trecut simocul in tot lungul lui de la izvor pînă la confluența lui cu Dunărea. Atacurile lor de pe linia Zalian-Knojevatz-Pirot progresează. Berlin.—Teatrul de războiu balcanic. Capul de pod cucerit a fost lărgit. La vest de Kolubara trecerea rîului Tanenava a fost efectuată la nordvest de Umb. Armata Keoves a atacat linia generală de la Lazarovatz la nord de Arongevatz şi Bubrovac şi la vest de Katary. Armata Galwitz a luat cu asalt malul rîului Jasenika şi înălţimile dominînd Baudrac, luptînd violent. In valea Toka înălţimile de la vest şi nord-vest de Kocinovac au fost ocupate. Armata bulgară a generalului Bokeff a luat creasta înălțimilor de la Knelevo-Glava-Mirkov, la 20 km, la nord de Pirot. Se caută un apartament frumos mobilat, compus dintr’un birou și dormitor. Se dă preț bun. Informațiuni la tipografia H. Goldner. De închiriat de la 27 Octombrie 1915 UN APARTAMENT în casele d-lui Moritz Wachtel, str. Lăpușneanu 32, compus din 5 camere, bucătărie și odaie de servitori, avînd apă, canal, electricitate. A se adresa proprietarului sau la magazinul de mobile Lobel. FÎCIlŞI ŞI FILODENDROM co: _______puci nalţi foarte frumoşi, precum şi DIFERITE lucruri casnice, se vind de ocazie. Strada Palat No. 2 in curte. Intrarea sub balconul de fier. Tot la aceiaşi adresă se vinde şi un CANE St. Bernard, de 6 luni, exemplar rar. ___ De inchiriat ___ _______________tombrie 1915 pe un period de 10 ani, un hotel din un oraş din nordul Moldovei, în stare perfectă, 24 camere, lumină electrică, salon de restaurant şi tot confortul ne-CCSQTI A se adresa la administraţia acestui ziar. Doctor E. I. Mironescu Asistent şi secundar al clinicei Trapeutice. —Iaşi (Prof. dr. Riegler) Specializat în boli interne şi de piele Execută un laboratorul clinicei orice analize de sânge. ReacțiuneaWassermann Analiză complectă de urină, de materii fecale, de suc gastric, de spută, de acid cefalo-rachidian, de oricet derivate şi produse patologice (din boli venerice, tumori, etc). Face orice tratament de zaccin şi seroterapie. — Neo-salvarsan ; Infecţii mercuriale, etc. etc. Consultaţii in fiecare zi de la 1—3 p. m. Str. Neculai Gane IVo. 3 bis Iaşi i 2 LOCUINŢE a 3 odăii şi o bucătărie n 3 „ 1 Toate cu canal şi apă se închiriază de la 26 Octombrie 1915 in casele Isidore Margulies, str. Ştefan cel Mare 27. taMoral ft bilin liflule jl IiduMlc î-Dra. ratianu Chimul inptomat et la UnwtraMm eim th**m IAȘI - Strada Cnxa-Vodi (GoMa) 46 - IAȘI Excentăr Cale mai complecte analize de urină, din punct de vedere chimic și microscopic; Analize chimice și microbiologice de lapte de la doici: Analize bacteriologice de spute asupra barilului tuberculozei; Apaiize de secreţiuni uretrale asupra Gonococilor Neiser; Analize alimentare de vinuri, lapte, făinuri etc. Analize de stofe din punct de vedere a compoziţiei şi a conţinutului m lână, umbac sau mătasă etc. etc. Cereţi instrucțiuni pentru orice analiză. A L IAŞI, Strada Carol 20 Aduce cu plăcere la cunoştinţa publicului şi numeroasei sale clientele, că s’a mutat din strada Zmeu 3, în STRADA CAROL 20 regiunea cea mai ridicată şi mai sănătoasă a Iaşilor. Clinică chirurgicală modernă: Săli speciale pentru operaţiile aseptice şi septice , instrumentar complect şi ireproşabil. ORTOPEDIE. MECANOTERAPIE (Zander). MEDICINA INTERNA. FACERI. ELECTROTERAPIE. HIDROTERAPIE Tratamentul Sifilisului cu mercur şi Neosalvarsan. Medici consultanţi distinşi în toate specialităţile. Consultaţii 1—3 şi 8—9 p. m. —Telefon 79 — Îngrijire perfectă. Prețuri moderate.