Opinia, iulie 1926 (Anul 22, nr. 5726-5751)

1926-07-22 / nr. 5743

i I ’SSR ”* Restaurantul „LA VIORICA* strada I. C. Brătianu No. 163 Aduce la cunoştinţa onor. Public şi Clienţilor că localul său fiind mărit prin construirea a încă unui Etaj compus din DOUĂ SALOANE MARI şi o TERASa de unde se va admira o splendidă privelişte a oraşului şi împrejurimilor; a fost totodată complect renovat. Instalaţie higienică. Restaurant de primul rang cu mâncări şi băuturi delicioase.—Gratar Special, atât ziua cât şi noaptea la dispoziţia consumaţiilor. Serviciu prompt şi ireproşabil. — Preţuri moderate. Localul se inaugurează Duminică 25 [ — Nu ,v. poate absorbi fără ca să fim pedepsiţi, tot felul de băuturi; există una singură care se recomandă n mod cu totul special şi care se întrebuinţează simplă sau amestecată cu vin pe care nu-l tulbură. O veţi obţine turnând într’un litru de apă potabilă conţinutul unui pachet de Libines * DGustin care vă va da o apă delicioasă, alcalină, luinată, recomandată pentru disolvarea acidului uric şi contra tuturor afecţiunilor de Rinichi, Ficat, Stomac şi Intestine. Reprezentanţa Generală pentru România Agence Generale Fransaise en Roumanie Bucureşti, Strada Romulus 55 Depozit in Iaşi: BANCA ROMÂNO - FRANCEZĂ »taf MHMMeaέ ntreprinderile Forestier© S. WEISSMANN FABRICA DE CHERESTEA IAŞI - ŞOSEAUA MOARA DE FOC No. 24-26 — IAŞI Vinde cu preţurile cele mai reduse: Rigle, grinzi şi scânduri de stejar, frasin, tei, ulm, plop, stâlpi de gard, furci de casă, căpriori, lătunoaie, lemne de foc, rămăşiţi de scânduri şi rumegătură de ferestreu. Primeşte spre tăiere buşteni la gartere şi la maşini de tâmplărie. Execută orice comenzi speciale. Din cauza mutării depozitului Socola de la trei fântâni, vinde materialele de acolo cu preţ de desfacere. »WFRUivítt Sfl la i THMT. ReprezantMt p. laşi şi Moldova Moritz Abramovitz Iaşi, str. Sf. Atanasie 13 bis.*1 AGENŢI prezentabili, cu garanţie morală şi materială, angajează Isiria Iaşi, str. Lăpuşneanu 19 ■România Tribunalul Jud. Iaşi secţia III-a EXTRACT No. 14674 1926 Iulie 13 Prin ordonanţa Preziden ială No. 5639 din 12 Iulie 1926 s-a dispus convocarea creditorilor falimentului Soc. în nume Colectiv Alex. Stănescu et Sava Ilaşcu sub emblema „Victoria“ Fabrica Metalurgică cu sediul în Iaşi, şoseaua Arcu No. 6, în ziua de 23 iulie 1926 înaintea d-lui Judecător Sindic al Tribunalului Iaşi, pentru a discuta cererea de moratoriu făcută de numiţii faliţi cu petiţia înregistrată la No. 22278-1926. Grefier, Al. Mustăreţ Publicaţia ne Se publică spre cunoştinţa generală că în ziua de 26 Iulie 1926,orele 10 a. m, se va ţine licitaţie publică cu oferte închis, la sediul Regiunei 1 Iaşi Societala Ocrotirea orfanilor din Război Serviciu. Ad-tiv, din strada Palade No.ţi în conformitate cu legea de contabilitate publică a Statului pentru furnizarea orfelinatelor cu cantitatea de 155 (una sută cancrete şi cinci) vagoane lemne de foc, esenţă tare, fag şi cârpe,ţţ. Condiţiunile şi caetul de sarcini se pot vedea în oricaii ____ de lucru la sediul Regiunei de Iaşi str. Palade No. 1. Direcţiunea OPINIA Tribunalul Jud. Iaşi secţia II-a Publicaţie de Vânzare No. 5731 din 10 Iulie 1926 D-l Avocat A. Dumbravă în calitate de procurator al soţilor Simon şi Olga Handier de Fink.I proprietari dornic. În Iaşi strada Cuza Vodă No. 39 cu petiţia înreg. la No. 12893 1926 a cerut Trib. Iaşi s. III să autorize Corpul Portăreilor să facă comandament și toate formele de vânzare prin licit.publ. a imobilului din Iași str. Unirei No. 7 denumit „Circul Sidoli“ proprietatea debitorului Iancu Mendelsohndin Iași str. Păcurari No. 29, pentru îndestularea creditorilor cu suma de 600.000 lei capital cu proc. de la 4 Octombrie 1925 plus 10.000 lei onorar de avocat plus cheltueli de urmărire ce are a lua în baza Actului de Împrumut cu ipotecă înscris la No. 132 1 923 și investit cu form. exec.tă No.5 I 926. Tribunalul admițând cererea prin jurnalul No. 3033 1 926 a autorizat Corpul Portăreilor laşi să facă comandament şi toate formele de vânzare prin licit. publ. a imobilului urmărit, s’a făcut şi comuncat comandamentul No. 3487 cu termen de 30 zile libere şi după expirare la stăruinţa creditorilor, conform art. 503 pro. civ. s’a făcut Procesul Verbal de situaţie a cărei descriere este: Imobilul din Iaşi str. Unirei No. 7 denumit „Cinema bidoli“ se compune dintr-o clădire de metal, construcția de zid acop, cu tablă, la parter se află antreul în sala de cinematograf, la stingă de la intrare se află o cameră ce servește pentru casa de bilete şibiurou, iar la dreapta sunt două odăi, una pentru casa de bilete şi una pentru servitori. Tot la parter se află o sală mare de cinematograf şi teatr, lungă aproxmativ de 24 m. şi lată, de aproximativ de 20 m. având un rând de loji şi un rând de galerii, iar sala cuprinde 800 scaune, construcţia fojelor îşi a galeriilor e de ciment armat, sala are ca ornament figuri de gyps şi plafonul tot in gyps. In fundul sălei se află o scenă de teatru cu decoruri şi o pânză de cinematograf, cum şi cabine de scânduri pentru artişti, în stânga sălei este o sală pentru eşire şi closetul care e de zid. In sală sunt două policandre cu becuri electrice plus becurile de laloji. In curte în stânga de la Intrare se află un subsol unde este montat motorul care conduce aparatul cinematografului şi lumina, motor care după declaraţia debitorului are o putere de 12 cai. In sală la mijlocul galeriei se află instalată ghereta cu aparatul cinematografic împreună cu instalaţia. La etaj sunt două camere şi un birou, în dosul Iscenei se află o curte, împrejmuirea acestui imobil este din zidurile imobilelor vecine. Unobil se megieşeşte la răsărit cu Hotel Rusia, la apus cu imobilul Rosen, la miază-zi cu curtea imobilului Segal şi la miază-noapte cu str. Unirei. Imobilul are următoarele sarciai conform cu lista de sarcini făcută de creta Trib. Iaşi Secţia 111-a: 250.000 lei cu proc. de 12 la suită pe an în baza ipotecei «scrisă la No. 217 I 921, qonstiteiîâ de Iancu Mendelsohn ip favoarea Băncei Moldova 300.000 lei cu proc. de 12 la sptâ pe an In baza ipotecei înscrisă la No. 301 I 922 constituită de lancu Mendelsohn în favoarea D-lui Căpitan Ch. Corjescu; 600.000 lei creanța urnăritoare; 1.600.000 lei cu procesură pe an în baza ipotecei înscrisă la No. 5927, constituită de KNcu Mendelsohn Un mare transport de Teascuri şi Zdrobitoare pentru presat struguri. Vânturătoare pentru curăţit grău. Pietre de pioară franţuzeşti din carierile di® Feriés/s Jouarre. Curele de transmisiuni şi se vinde cu preţuri convenabile la Magazinul de ferărie Fraţii GOLDENBERG In soţilor Maria şi N. str. I. G. Brătianu 132 Krupensky şi care gravează moara „Prutul“ din Huşi : 1.000.000 lei cu proc. de 24 la sută în baza ipotecei înscrii la No. 340925 constituită de Iancu Mendelsolm în favoarea D-lui Solomon Wachtel, grevând imobilul din str. Lăpuşneanu No. 15 şi 17, Păcurari No. 29 şi moara Prutul din Huşi. 1.500.000 lei cu proc. de 12 la sută pe an în baza ipotecei înscrisă la No. 577 I 925 constituită de Iancu Mendelsohn în favoarea D-lui Isac Faiton, grevând şi imobilele din str. Lăpuşneanu No. 15 şi 17 şi Păcurari 29 şi Moara „Prutu“ din Huşi. Urmăriri s-au găsit : Comandamentul transcris la No. 51 I 925pentru suma de 1.000.000 lei capital cu procente de 36 la sută pe an de la 12 Decembrie 1925 ; 25.000 lei onorar de avocat, plus cheltueli de urmărire în pretenția D-lui Solomon Wachtel. — Comandamentul transcris sub No. 63 I 926 pentru suma de 600.000 lei arătat mai sus, şi comandamentul transcris sub No. 83 1925 pentru suma de 1.600.000 lei cu proc. de 20 la sută pe an de la 1 Ianuarie 1926, plus 30.000 lei onorar de avocat şi cheltueli de urmărire în pretenţia D-nei Pulcheria Doiciu din laşi. Se încunoştinţează că vânzarea şi adjudecarea acestui imobil vă avea loc în pretorul Trib. Iaşi S. Ul-a în ziua de 25 Octombrie 1926 ora 12 amează începând licit. publ. de la suma de 750.000 lei fixată de creditori prin cerere. Sunt somaţi toţi ce ce au vreun drept de arendă, chirie, ipotecă sau alte privilegii ca înaintea adjudecărei să arăte înaintea Tribunalului pretenţiile lor, cunoscând că în urnă nu li se vor mai ţinea In seamă. Dos. No. 584 1 926. Preşedinte, G. DiMITRIU Portărel, Gh. Popovici MICA PUBLICITATE SUBSEMNATUL Iţic Beniaminovici domiciliat în Orcheiu arzând biletul de identitate cu No. 2710 eliberat în anul 1925. II declar nul şi fără valoare în mâinile oricui s’ar afla. IŢIC BENIAMINOVICI DECLAR nule şi fără valoar în mâinile oricui s’ar ăsi următoarele acte, ce mi s’au furat in noaptea de 12 spre 13 Iulie a. c. conform circulărei Circum. IV-a No. 10145, Buletinul Biroului populaţiei, procura dată mie de către Firma Berman David. Loco, precum şi un accept emis de d-l Golhman Avram dinTeleneşti în ord. D-lui Berman David, cu scadenţa în luna August 1925. IANCU M. KIVA str. Tăetoarei 5, lași SUBSEMNATUL Constanţin Grigoriu actualmente cu domiciliu în laşi, Disp. V-a strada Oancea No. 34 bis, aduc la cunoştinţa generală că perzând Buletinil meu cu No. 109 1921 eliberat de Biroul populaţiei C-fra V-a laşi, îl declar nul şi fără valoare în mâinile oricui s’ar afla. C. GRIGORIU DE ÎNCHIRIAT chiar imediat o locuinţă la o vie in regiunea copoului 5 minute depărtare de tramvai compusă din trei odăi, una bucătărie, un antret, un geamlâc, una verandă, grajd, şură, pivniţă şi eventual părtaş la recolta viitoare a viei. Se închiriază şi odăi pentru sezonul de vară. A se adresa în str. I. C. Brătianu 132 la L. G. MOTOR de benzină, 12—14 cai, Ober Ursei Frankfurt și dinam A. E. G., 58 amperi, 115 volţi, în stare nouă, de vânzare. Ocazie rară. A se adresa str. Carol No. 20,Iași. A sosit  Anastasia Tornu In noaptea de 19 a curentei luni s’a stâns din viaţă Anastasia Tonu in vrâstă de 84 ani, la fiica sa, d-na Th. Burada. Anastasia Tonu nu era o simplă muritoare, ci o distinsă macedoniană din Monastir capitala Macedoniei. Soţul ei Ioan Tonu, pentru sentimentele lui româneşti, a fost bătut cu pietre şi ucis de o bandă de grecibulgari şi turci într’o zi pe când intr’un cerc de români adunaţi în stat, a îndrăznit să susţine în mod documentatat că poporul român are drept la o egală conveţuire cu celelalte neamuri pe întregul pământ al Macedoniei ca cel ce este cel mai vechiu aşezat pe acele meleagguri. Ion Tonu murind, a lăsat cu limbă de moarte nevestei sale Anastasia sarcina de a duce înainte lupta pentru românism şi a-şi creşte copii în acest crez; şi numai când nu va mai avea chip să trăiască acolo, să-şi desfacă gospodăria şi să plece în ţară, adică în România, cu toţi ai săi pe care-i va mai avea în juru-i. Văduva Anastasia Târvu în advăr că nu a mai pututTai în Macedonia, cu toată cerbicia cu care şi-a apărat casa şi copii, aşa că după ce-şi desfăcu avutul agonisit iar casa şi se dădu pentru a se face în ea şcoală românească, fugi într’o noapte cu copiii ,ca să scape de moartea ce i-o juruisă grecii şi bulgarii. Ea Veni în ţară, unde’şi avea pe fiică-sa Elena măritată după defunctul Theodor Burada, iar soră-sa după Papacostea, tatăl fraţilor Papacostea, cunoscuţi destul de bine în societatea românească, prin demnităţile ce le ocupă. Anastasia Tonu, cât timp a mai putut sta în Macedonia după uciderea bărbatului său, a avut mereu casa deschisă tuturor românilor , şi dintre cei mulţi care şi-au găsit ospitalitate la ea, a fost şi ginerele ei dispărutul folklorist Th. Burada neobositul scriitor și artist, care ne-a lăsat atâtea amintiri despre activitatea sa rodnică. EM.MANOLIU Pungaşi de trenuri arestaţi în gara Vereşti Botoşani.Agentul special al Brigăzii de siguranţă din localitate, dl. Cărămidaru, a putut prinde şi aresta în gara Vereşti pe doi periculoşi pungaşi care operează în trenul Vereşti Cernăuţi. Legaţi bine au fost aduşi în Botoşani. Şeful Brig. dr. Comisar Reţescu, luându-i în cercetare, a putut afla de la ei numele a doi complici care operează pe liniile principale. Ei se numesc Elias Segal zis Ciobotaru şi Buium Segal. S-a prezintat la Siguranţă un mare comerciant din Suceava care este şi d-sa victima unui furt, declarând că recunoaşte pe unul din pungaşi. Cercetările urmează şi se speră ca întreaga bandă va fi în curând prinsă. Louis Adler I PRECIZARE in ziarul „Opinia“ din 20 iulie a apărut sub titlul „Instituţiunile evreeşti din Iaşi vor f susţinute din America“,—un articol în care se cuprind o sursă de afirmaţiuni cari au nevoe de precizări. E vorba de proectul d-lui Morris Griffler din New-York de a ajuta un număr limitat de instituţiuni. Filantropul american s’a adresat în acest scop comitetului şcoalei Talmud Tora Mare din Podul Roş, al cărui membru de onoare este, cerând ca să se convoace câte o delegaţiune a fiecărei instituţiuni pentru a discuta situaţiunea acestora şi a înainta budgetele respective în vederea unei eventuale ameliorări. E vorba deci numai de un proect şi orice amănunţimi în această privinţă sunt premature şi nu pot decât strica. Când vom avea un răspuns precis, îl vom aduce la cunoştinţa generală. In numele comitetului delegaţilor, 5. Iăger DIN PAŞCANI Furt.— Nişte răufăcători s-au introdus la Dl. Cătuneanu, cu gândul de a-i prăda. Find simţiţi, au dispărut. Sport.— Duminică 18 iulie a avut loc pe terenul sportiv un match de footbal intre echipele „Sporting“—Paşcani şi „Olimpia“—Iaşi cu rezultatul de 9—0 pentru echipa Paşcani. Olimpia a desfăşurat un joc destul de slab. Ia schimb Sporting a furnizat o partidă frumoasă, care este rezultatul unei lungi şi îndelungate antrenăr. S-au distins următorii: Bartolomeu Virgil şi Corneliu, Lopata, Feller, Ionescu, Melciu etc. Golurile au fost marcate în ordinea următoare: Bartolomeu 3, Lopata 3, Taciuc 1 şi Virgil Bartolomeu 2. Arbitrajiul D-lui M. Harabagiu corect şi imparţial. Vestitor Un cadavru In apa Prutului Bivolari.— Din apa Prutului a fost pescuit azi dimineaţă, in dreptul târgului nostru, cadavrul unui necunoscut Cadavrul pare a fi a unui tânăr ca de 22 ani şi nu are nici o îmbrăcăminte. S’a deschis o anchetă pentru stabilirea identităţii. De la partidul socialist 1 Asistenţă judiciară— Cu începere de Mercuri 21 Iulie, funcţionează zilnic în mod regulat, între orele 11—12 luni, precis, In sala soc. Wecker din str. Mârzescu, un birou de asistenţă judiciară, care va sta în mod gratuit la dispoziţia populaţiei muncitoare şi nevoiaşe a laşului. Biblioteci populare.— In cursul acestei săptămâni se vor deschide două biblioteci populare. Prima va funcţiona la centru în sala soc. Wecker din str. Mârzu seu ; cealaltă va funcţiona in cartierul Socolei în localul Casei Poporului. Data exactă a zilelor şi orelor când vor sta la dispoziţia publicului, se va face cunoscut printr'o încunoştiinţare specială. Plata cotelor. Plata cotelor precum şi ridicarea noilor cărţi de membru se face în mod regulat în fiecare Duminică dimineaţa, la Casa Poporului din Socola, între orele 10—12. INFORMAŢII . Ziarul „Cuvântul“, în măsură de a şti ce se petrece în rândurile cuziştilor, afirmă că tineretul din Liga creştină cere convocarea marelui consiliu, fiind vorba ca şefia d-lui A. C. Cuza să fie înlocuită printr’un comitet de direcţie. Frământările din sânul Ligii vor deveni în curând publice. O cerere dreaptă.— Locuitorii din strada Brânduşă adresează următoarea rugăminte administraţiei comunale: Locuitorii din acea stradă se alimentează cu apă dintr’o singură fântână care acum în toiul verii este în mare parte serată, iar apa îngroşată cu noroi. E uşor de închipuit starea igienică a acesteiape. Locuitorii din Brânduşa roagă să se prelungească conducta de apă de la No. 48 înainte până la Bulevardul Brătianu, cap cu strada Albineţ. Este într-adevăr o lucrare de edilitate de o nevoe urgentă. Cererile adresate de locuitori trecutei administraţii liberale au rămas fără succes. Oamenii speră că de data aceasta vor avea mai mult noroc. Se anunţă că zilele acestea va fi convocată adunarea generală a uniunii camerelor de comerţ pentru a protesta contra hotărârii guvernului de a desfiinţa camera de comerț din Iași.