Opinia, mai 1927 (Anul 23, nr. 5981-6004)

1927-05-03 / nr. 5981

Banca Româno-Franceză* Societate Anonimă Capital şi Rezerve Lei ^10.500.000 IAȘI,—strada Ştefan cel Mare No. 4 Se ocupă cu tot felul de operaţiuni de Bancă. Scontează portofoliu comercial cu dobânzi convenabile, deschide credite în cont curent, acordă avansuri pe mărfuri finanţeaază şi participă la afaceri comerciale." Face lombard pe titluri. Emite acreditive, scrisori de plată, cecuri, în condiţiunile cele mai avantajoase (comision 1%0 — unu la mie— asupra Bucureşti, 2%8 — două la mie — asupra celorlalte oraşe importante din întreagă ţară). Cumpără şi vinde efecte publice, acţiuni şi cupoane. Face vinculaţiuni. Primeşte spre încasare efecte locale şi asupra tuturor oraşelor din ţară cu un comision 1%0 (una la mie) pntru efectele din localitate şi 2— 3°/oo 1 (două până la trei la mie) p pentru celelalte localităţi importante din întreaga ţară. Primeşte bani spre fructificare plătind: La carnete de economie 12% (douăsprezece la sută) dobândă anuala. La depuneri pe termen de 3 luni 14% (patrusprezece la sută) dobândă anuală. La depuneri pe termen de 6 luni 15% (cincisprezece la sută) dobândă anuală La depuneri pe termen de un an 16% (şasesprezece la suta )dobândă anuală. Secţie de Agentură, Comision, Consignaţiuni şi Asigurări HAINE GATA „RATAK OPINIA Kim .COMERŢUL FORESTIER” SOCIETATE ANONIMĂ ROMÂNA IAŞI- Sediul central str. Ştefan cel Mare 4 (la Banca Româno-Franceză) Depozit de Cherestea EN-GROS şi EN-DETAIL STRADA UZINEI No. 23 (vad comercial de cherestea de zeci de ani) Bogat asortat cu tot felul de materiale lemnoase, servind prompt extrem conştiincios şi cu preţuri mai eftine ca oriunde. Facem mari înlesniri de plată fără nici o dobândă.  calităţi superioare şi croială modernă, întrecând cele de Comandă, se poate obţine, numai la MAGAZINUL UNIVERSAL IAŞI — strada Gh. Mârzescu 34 — IAŞI Având un Raion special de Stofe străine cu metru precum şi Mantile de Cauciuc pentru Barbaţi şi Dame. Un Raion special de Manufactură, Mătăsuri pentru rochii şi mantouri, Lenajuri, Chifoane, Zefiruri, Lingerie, Oelanterie, Pălării, etc. Un Raion special de Încălţăminte pentru Domni şi Doamne, Mobile, Oglinzi, Pendule etc. SE VINDE CU PREŢURI AVANTAJOASĂ PLATIBILE IN RATE LUNARE !* fVjrtomvTKysioi CONi IfftiO jaitâif .(îomn 1 ^ AHiJgywi lâoumsB WiennVni D’I Ol «wit Faur pi Propui75 ! O FACE CU PROTO IO . Post durabil cu LEAFA FOARTE MARE (fix şi provizon) oferi o frmă arondiatei în branşa electrică, domnilor energici, abili la vorbă şi silitori, cu o mică garanţie cari să demonstreze aparate electrice de menaj unei clientele de elita. Deoarece instrucţiunile sunt predate gratuit după ultimele metode americane, nu se cere cunoştinţe comerciale sau technice, cari însă,nu au voe să vânză decât mărfurie noastre pentru oraşul Iaşi şi împrejurimi Amatorii se vor adresa personal d-lui Braunstein Gherman Hotel Continental orele 9—11 a. m. şi 5—7 p. m. Tribunalul Jud. Iaşi Secţia 111-a Publicaţie de Vânzare No. 3003 din 28 Marie 1927 Se încunonoştiinţează că Tribunalul Iaşi, So lll-a corn. în urma raportului d-lui jude Sindic No. 1677 I 927, prin Jurnalul No. 2475 I 927, a autorizat a se scoate din nou în vânzarea publică prin mijlocirea Corpului de Portărel Iaşi, şi în condisiunile Jurnalului anterior, averea falitului Strui Strul, din Iaşi, Strada Colonel Langa No. 5, compusă din articole de încălţăminte, evaluată de expert la suma de 32.525 lei. Vânzarea şi adjudecarea acestei averi va avea loc în ziua de 9 Martie 1927, ora 2 p. m. la faţa locului în Iaşi Str. Colonel Langa No. 5, incepându-se licitaţia publică de la suma de 32.525 lei, evaluată de expert, cu facultatea D-lui Judecător Sindic, de a o începe şi de la o sumă mai mică, sub rezerva omologărei Tribunalului. Dosar No. 40 | 926 Sind. Preşedinte, MEŞIANU Portărel, C. P. Maior şi PIERDUT un ceasuleţ de aur de damă cu patru brianţele în fiecare colţ câte unul cu brăţara din panglică, pierdut între străzile Cuza-Vodă, Alexandri, I. C. Brâtianu, Rusească, Lăpuşneanu. rog ca găsitorul să-l aducă la D-na Kempinschi Cuiza- Vodă 52 pentru care va primi o bună recompensă. IN URMA incendiului de la Moara Sf. Gheorghe din şoseaua Păcurari-cap, au rămas de vânzare : un motor de gaz 45 H.P., un valţ 75 ganţ, un compresor, una pompă de apă, un auspus, două butoaie fier, un zecimal, etc. Toate în bună stare. A se adresa str. Speranţa No. 8. DE VANZARE un birou mare de stejar. A se adresa la ziar. DE VANZARE o fabrică comicată, compusă din 10 maşini pentru tâmplărie mecanică, cu curele, cuţite, accesorii , forţa motică, ora locomobilă 10 H.P., se vinde şi total şi parţial. Eventual se închiriază, preţ cât se poate de convenabil. Instalaţia fiind montată pentru funcţiune, se predă cu probă. A se adresa Carol Sidor str. Marmaroc No. 101 Iaşi. ANGAJEZ imediat dactilografe (dactilografi) perfecţionate cu referinţe bune. Având representarea maşinilor de scris Woodstock, Triumph, Yost, vând în rate cu preţul famned, asemene cumpăr şi primesc maşini uzate pentru schimb. Primesc practicante şi eleve la învăţătură. Aneta Bucur, Birol de dactilografie din Palatul de Jup Tâxi. I Când se mută Prefectura de Judeţ D. prefect Axinte şi-a exprimat dorinţa că vrea să serbeze zia de 10 Mai la Palatul Administrativ, ceeace ar Insamna că Prefectura să se mute Înainte de această zi. In adevăr lucrările de mutare vor începe zilele acestea. D. prefect a cerut un număr de vreo 20 soldaţi dela d.gen. Zadic, care vor lucra la mutare. Până acum s’au pus la dispoziţia Prefecture! numai cinci odăi din Palat. Lucrările la celelalte încăperi ale Prefecture! continuă. Inaugurarea va avea loc după 10 Mai. Pentru claritatea recepţiilor radiofonice O intervenţie a ieşenilor la Direcţia generală a poştelor Deoarece emisiunile radiofonice ale unui post local tulbură audiţiile concertelor, un grup de amatori au luatiniţiativa de a semna o petiţie către Direcţiunea generală a poştelor cerând Încetarea acestei stări de lucruri. In toate ţările civilizate emisiunile telegrafice prin fără fir, sunt făcute în astfel de condiţie încât să nu sufere cu nimic audiţiile. Telegraful lucrează pe alte lungimi de undă decât acele obicinuite aparatelor de recepţie şi In orice caz vn oarele în cari nu sunt concerte—adică înainte de 9 seara. Pe lângă aceasta, trebue să se ţie seamă şi de împrejurarea că amatorii plătind statului un abonament anual, acesta este obligat să le asigure liniştită întrebuinţare a pasurilor de recepţie şi în orice caz să nu o supere cu nimic. Petiția se află depusă spre semnare la magazinul „RADIOELECTRICA“, str. Lapuşneanu No. 46 şi va fi expediată imedat ce va conţine numărul necesar de semnături. Fabrica de ponfecţiuni BUCUREŞTI Calea 13 Septembrie No. 258 Angajează pe timp îndelungat, croitori, verificatori, lucrători şiucrătoare la maşini, fete la mână, toţi pentru lucru militar cazon. Lucrătorii din provincie găsesc camere de locuit în aproprierea fabricii şi pe bază de garanţie li se avansează costul drumului, locuinţei şi întreţinere. Podgoreni şi Agricultori Asiguraţi-vă contra la Soc. „Asigurarea Românească“ IAŞI Str. Lăpuşneanu No. 40 Telefon 162 Cereţi prospectele, gazeta şi calendarul nostru ce vi se trimite gratuit la cerere sau chemaţi-ne printr’o cartă poştală, venim la domiciliul Dv. pentru a vă da informaţiuni.Magazinul cu Jucării şi Muzică CHITARA S’a mutat din str Lăpuşneanu in str. V. Alexandri vis-a-vis de Primărie Mare asortiment de Gramofoane şi plăci pentru gramofoane SALON DE MODE Şedinţa Bursei I propa!M] vizitei O acţiune In contra tacsei de timbru la procedurile în faţa Camerei Arbitrale Ieri dimineaţă a avut loc în sala Camerei de Comerţ şedinţa Comitetului Bursei de Comerţ sub preşidenta d-lui M. Wachtel. Au participat d-nii I. Botez, I. Oriveanu directorul Băncei Iaşilor, Fred Şaraga, P. Ghinsberg şi Hertemberg. După admiterea unui mare număr de comercianţi în Corporaţia Bursei,Comitetul a fixat cota cotizaţiilor, după importanţa Comerţului şi capitalul învestit. S-a numit apoi o comisiune compusă din d-nii Criveanu, Şaraga şi Guinsberg, care să întocmească un regulament interior al bursei de cereale şi mărfuri. Aceiaşi comisiune va întocmi şi un regulament petru reglementarea uzuanţelor comerciale pe piaţa Iaşului. Comisiunea numită a hotărât să ia contactcu reprezentanţii categoriilor direct interesate, mai ales în a doua chestiune : judecarea diferendelor dintre negustori la Camera Arbitrală. De altă parte noua lege a timbrului impune pentru prima dată taxe de timbru la procedura in fața Camerei Arbitrale, întrucât prin asemenea taxe se aduce o stânjenire, acestei instanţe de judecată rapidă a diferendelor comerciale, Comitetul Bursei a decis să se Întreprindă o acţiune a tuturor Burselor de ţară, pentru scutirea definitivă de taxe de procedură, aşa cum de altfel a fost şi până acum. Şedinţa a luat sfârşit la orele 1 p. m. L. PL. din Iaşi oaspeţilor olandeji Comitetul pentru primirea la Iaşi a oaspeţilor olandeji compus din d-nii P. Bodan, rectorul Universităţei, g.N. Petrea, primarul muncipiului, I. Axinte, prefectul Judeţului, prof. Şerban şi prefectul poliţiei, întruninduse a stabilit următorul program: Marţi 17 Mai. Ora 8 a. m. recepţia In gară, prezentări, cuvânt de bun sosit din partea primarului 1 8.30 încartiurea oaspeţilor la particulari. 10 a. m. Participarea la serviciul divin de la Mitropolie. 11.30. Vizitarea Bisericilor Trei Erachi şi Sf. Neculai, Palatul de Justiţie, Biserica Golia, Teatul Naţional şi Muzeul de Antichităţi. Orele 1—3 Dejunul. Ora 3 recepţia oficială la Universitate. Vizitarea Universităţei şi a Facultăţei de Medicină. Orele 5—7. Serbare la Şcoala Normală cu muzică şi dansuri naţionale. Orele 9 seara.—Banchetul oficial dat de primărie. Mercuri 18 Mai. Orele 10 a. m. Pornirea din Piaţa Unirei într’o excursie la Cetăţuia. 12 a. m. Dejunul. Cu trenul de 1.20 oaspeţii olandezi vor părăsi Iaşul, plecând spre Bucureşti. Un mare furt In str. Sărărie Locuinţa unui profesor complect devalizată Un mare furt s’a săvârşit în str. Sărărie. D. prof. Miron Dimitriu de la Seminarul Veniamin, întorcându-se ieri din vacanţă, a constatat că in lipsa lui, locuinţa a fost complect devalizată. Necunoscuţi au deschis uşile cu chei false și au furat covoarele, toată lengeria, au spart un saltar în care se aflau bate, etc. Comisia 3. a deschis o anchetă. Şedinţa Sfatului Negustoresc O mişcare negustorească în contra legei speculei Ieri dimineaţă s-a întrunit comitetul Sfatului Negustoresc sub preşidenţia d-lui senator I. Botez preşedintele Sfatului. in urma discuţiilor la care au participat d-nii Botez, Fred Şaraga, Georgescu, Lupu, B. Kaufman etc. s-a hotărât organizarea unei mari mişcări negustoreşti pentru suprimarea legei speculei. Deasamenea s'a hotărât ca Sfatul Negustoresc să înainteze Ministerului de Finanţe un memoriu prin care să se formuleze un deziderat pentru evitarea marilor inconveniente create comerţului prin intrarea in vigoare a noului tarif vamal pe ziua de 24 Aprilirt. S’a mai hotărât participarea Sfatului Negustoresc Iaşi prin delegaţiunea compusă din d-nii I. Botez, Fred Şaraga, Em.Lupu, D. Hertzemberg, B. Kaufman, Em. Marcovici, Goldstein şi alţii, la banchetul pe care negustorimea din toată ţara îl organizează în onoarea d-lui M. Manoilescu, subsecretar de stat la Finanţe, care a adus la îndeplinire marea dorinţă a negustorimei din toată ţara: desfiinţarea impozitului pe cifra de afaceri. x D. Stanislav Durabrăveschi din str. Zugravilor 56, aa reclamat că necunoscuți spărgând un geam, au pătruns un salon unde topon un caitaf, au furat 3 do. INFORMAŢII x Mercur! 4 Mai se întrunesc ofiţerii de rezervă la ora 6 p. m. la Primărie (Biroul Parcelelor). Va lua parte Dl. Dr. Enăşescu. Membrii sunt rugaţi a veni în număr mare. Se aduce la cunoştinţa publică, că toate cererile ce se adresează Instituţiunei Sf. Spiridon, trebuesc să fietimbrate ; contrar nu li se va da curs. x Lăptarul Leizer Leibovici din str. Dancinescu 12 a reclamat că di pe şesul Morei de Vânt i s‘a furat un cal. x D. Arnold Brocin r, te roagă să desminţim ştirea dată de un ziar cum că ar fi făcut vre’o afacere de orice natură cu d. prof. Corneliu Şumuleanu, Economice.— Fabrica „Zimica“ din Piatra N. a intrat în proprietatea Societăţei „Ripiceni“ — care a delegat pe d. I. Subiner cu conducerea fabricei. — Marile fabrici „Eichler“» încheie bilanţul pe 1926 cu o pierdere de circa 3 milioane lei. Pierderea se explică prin faptul că numita societate a avut de suportat pe anul 1926 dobânzi de peste 7 milioane. — „Oficiul Petrolifer“ a ratificat cooptarea d-lui Solo Cleciner ca membru In consiliul de administraţie. x Hoţii de cal la lucru.— O bandă de hoţi de cai a dat Sâmbătă două lovituri In jud. laşi.. Hoţii au furat doi cai ai locuitorului Th. Vlădănescu din Podul Iloae, şi alţi doi cai proprietatea gosparului P. I. Putină din corn. Ungheni. 3 . In şedinţa de astăzi, Consiliul de război a amânat— din lipsă de martori—procesul pentru sustrageri şi falsuri intentat d-lor ÎL Ionescu şi plutonier Balan din Reg. 5 artilerie greaVi . Consiliul Eparhial. Mâine dimineaţa la orele 10 se întruneşte la Mitropolia Moldovei, consiliul eparhial plenar. Va prezida I. P. S. S. Mitropolitul Pimen. Se vor discuta diferite chestiuni în legătură cu bunul mers al biserici, apoi se vor face câteva numiri de preoţi. x D. dr. Weiselberg simpaticul medic al spitalului „Dr. Ghelerter“, care se afla grav bolnav, se găseşte scăpat de orice primejdie şi curând va poatea relua ocupaţiunile. x Concursul pentru catedrele de trompetă şi trombon, de la Conservatorul de muzică, va continua la 16 Mai, când se va ţine proba plastică. D. Grig. Ghica-Deleni, s’a plâns că necunoscuţii au furat din grădina coxei din Str. Carol, o masă şi 2 scaune de fofi.