Orizont, 1979 (Anul 30, nr. 1-52)

1979-01-04 / nr. 1

IUL 2005 Proletari din toate țările, unițî-vâ ! SIMBOL AL ÎNCREDERE IN VIITOR Am pășit in anul 1979, an plin de evenimente cu profunde semnificații in viața poporului nostru : Congresul al XI lea al Partidului Comunist Român, Aniversarea a 35 de ani de la Eliberarea țării de sub jugul fascist, sărbătorirea a 120 de ani de la Unirea Moldovei cu Țara Românească. Pentru un întreg popor, strins unit în jurul partidului, al secretarului său general, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, semnele de bun augur care au marcat intrarea în noul an, sînt înseși sentimentele reunite în volumul „OMAGIU PREȘEDINTELUI NICOLAE CEAUȘESCU", volum apărut la cumpăna anilor, spre a cinsti, încă o dată, pe cel mai iubit fiu al poporului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, cu prilejul împlinirii, la 26 ianuarie 1978, a 60 de ani de viață și peste 45 de ani de activitate revoluționară. Manifestările prilejuite de eveniment, întregul florilegiu al sentimentelor oamenilor muncii, al tuturor cetățenilor țării, devin, prin acest volum omagial, un vibrat document al unității de conștiință și iubire a întregului nostru popor față de conducătorul său, o vie recunoaștere a meritelor tovarășului Nicolae Ceaușescu la ridicarea țării pe plan intern și extern, o puternică afirmare a bucuriei întregii națiuni socialiste de a-și ști în fruntea ei un partid și un conducător care au ca principală preocupare slujirea intereselor vitale ale națiunii, ale cauzei socialismului și comunismului, păcii și progresului. Oglindind numeroasele manifestări prilejuite de aniversare, atît în țară cit și peste hotare — telegrame, mesaje, sfrîișuri, articole, lucrări literare, creații artistice — volume creează imaginea vie a sentimentelor întregului popor și a prestigiului deosebit de care se bucură președintele României în întreaga lume. Ca un adevărat bilanț al structurii creșterii țării, marile idei ce parcurg întregul volum subliniază aprecierea unanimă că alegerea tovarășului Nicolae Ceaușescu în fruntea partidului și statului a marcat un moment crucial in opera de construcție socialistă în România că, mai mult ca oricînd, în acești ani, poporul român s-a afirmat plenar ca stăpîn unic și deplin asupra propriului său destin. Evidențiind transpunerea în viață a orientărilor elaborate de secretarul general al partidului, mesajele, telegramele, scrisorile, articolele înmănunchiate în volum, subliniază recunoștința poporului față de preocuparea tovarășului Nicolae Ceaușescu în vederea dezvoltării economice a țării, ca bază a ridicării nivelului de trai al oamenilor muncii — țel suprem al politicii partidului, față de preocuparea de a fi situat, neabătut, in centrul operei de construcție socialistă - omul, afirmarea multilaterală a personalității sale. Totodată, volumul pune in evidență neobosita activitate a tovarășului Nicolae Ceaușescu pentru întărirea partidului și a rolului său conducător în societatea noastră, aducînd cea mai înaltă prețuire pentru opera științifică a secretarului general al partidului ca gînditor revoluționar de larg orizont, ca promotor cutezător al noului, pentru ale cărui merite i-au fost conferite înalte titluri științifice de către foruri științifice românești și din numeroase țări ale lumii. Alături de profundele semne ale recunoștinței tuturor categoriilor sociale ale oamenilor muncii din țară, sentimente ce ilustrează o realitate fundamentală a zilelor noastre — unitatea de nezdruncinat a întregului popor în jurul secretarului general al partidului, sînt așezate în volum mesajele de prețuire venite de peste hotare, mesaje ce aduc mărturia vie a înaltei aprecieri a meritelor excepționale ale tovarășului Nicolae Ceaușescu în elaborararea își tridducerea în viață a politicii externe a României socialiste, consecventa luptă dusă în concordanță cu interesele vitale ale popoarelor pentru cauza păcii, contribuția amplă și perseverentă pentru rezolvarea problemei dezarmării, lupta continuă a președintelui României ca promotor al cauzei libertății, independenței și progresului tuturor popoarelor. Prin întregul său, volumul, „Omagiu președintelui Nicolae Ceaușescu", rămîne un înalt simbol al unității întregului popor, al încrederii sale în viitor, simbol sub semnul căruia am pășit, de cîteva zile, în 1979, în anul XXXV al noii istorii a României. Sunt sentimente cu care întreaga națiune a primit „Mesajul tovarășului Nicolae Ceaușescu adresat Întregului popor cu prilejul Anului Nou". ORIZONT Sculptură executată de Ion Popescu, pentru Muzeul din Scornicești. • (564) • 4 ianuarie 1979 • anul XXX • SERIE NOUA • 8 pagini 1 leu • 2944) . Aniversăm, acum in ianuarie, cînd zăpezile se cern pur pe întinderile și înălțimile patriei, ca intr-o poveste a copilăriei, ziua de naștere a tovarășei Elena Ceaușescu. Sărbătorim de fapt o viață model, în care se oglindesc virtuțile femeii române ca mamă, cetățeancă și eroină. Sărbătorim in cele din urmă modelul unei familii românești, al cărui destin s-a implinit, prin luptă și consecvență, ca o întrupare a unui basm minunat. Căci, alături de tovarășul Nicolae Ceaușescu, eroul și conducătorul poporului nostru, viața tovarășei Elena Ceaușescu a cunoscut același drum al luptei și jertfei, dar și al împlinirilor celor mai frumoase. Născută in sînul poporului, tovarășa Elena Ceaușescu devine militantă a Partidului Comunist Român din ilegalitate, îndeplinind diverse sarcini de răspundere în rîndurile Uniunii Tineretului Comunist și ale sindicatelor. Alături de cel care avea să devină, pornind de la condiția fiului de țăran, conducătorul destinelor națiunii noastre, tovarășa Elena Ceaușescu a străbătut drumul revoluției socialiste românești, spre împlinirea marilor idealuri sociale, dar și spre împlinirea unei vieți proprii în conformitate cu cerințele unei epoci în care lupta socială se îngemăna cu progresul științei și cunoașterii. Astfel că, pornind de la condiția de muncitoare, tovarășa Elena Ceaușescu s-a ridicat la aceea de academician, fiind dr. inginer în chimie, director general al Institutului central de cercetări chimice, membru de onoare al Societății internaționale de chimie industrială, dubiind această activitate științifică de o tot atît de impresionantă activitate revoluționară intre membrii de frunte ai Partidului Comunist Român, ca membră a C.C. al P.C.R., a Comitetului Politic Executiv al partidului nostru, purtînd titlul de „Erou al Muncii Socialiste"Viața și activitatea tovarășei Elena Ceaușescu reprezintă o sinteză a formării omului nou in România socialistă, ca produs al revoluției socialiste indicînd dimensiunile neobișnuite care definesc ridicarea omului prin revoluție, de la condițiile de viață cele mai umile în regimul trecut, la măreția deplină in condițiile triumfului revoluției, in acest sens, acest model de viață demonstrează cu prisosință calitățile și capacitatea omului din popor, inteligența și puterea creatoare care caracterizează însuși poporul nostru. Prin activitatea sa multilaterală, pe plan politic, științific și obștesc, activitate care solicită o neobișnuită putere de muncă, tovarășa Elena Ceaușescu contribuie în modul cel mai direct și mai eficient la împlinirea marilor deziderate ale poporului nostru, de înfăptuire a societății socialiste multilateral dezvoltate, de ridicare a patriei la condiția de țară dezvoltată, de națiune măreață și demnă între celelalte națiuni ale lumii. Recunoștința de care se bucură in patria noastră, ca și pe plan internațional, este o dovadă vie a calităților și virtuților inclte care caracterizează și a caracterizat in întreaga noastră istorie personalitatea femeii române, a cărei viață s-a dovedit a fi, în toate epocile mari ale istoriei noastre, o viață implicată direct in destinul neamului, o viață care a știut să nască viață prin copii, o viață care a știut să acționeze în istorie prin luptă și prin sacrificii, o viață care a știut să participe direct la înfrumusețarea vieții și a istoriei. Ne bucurăm nespus că avem prilejul de a adresa, acum în ianuarie, când zăpezile se cern pur peste întinderile și înălțimile patriei, urarea născută din inimile oamenilor muncii din județul Timiș, români, maghiari, germani, sârbi și de alte naționalități, tovarășei Acad. Elena Ceaușescu, LA MULȚI ANI CU SANATATE ! Vasile VERSAVIA