Pentru Socialism, martie 1964 (Anul 14, nr. 3147-3172)

1964-03-01 / nr. 3147

X * 31! Anul XIV Nr. 3147 ★ ♦ ♦ ♦ ♦ +♦ Duminică, 1 martie 1984 ★ 4 pagini — 20 bani ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ >* Citiți în pag a 4-a. — Conferința internaționala a tineretului și studenților pentru dezarmare, pace și independență națională. — Consiliul de Securitate continuă dezbaterile în problema Ciprului. — Pregătirile „rundei Kennedy” in impas. — Incidente grave la Santo Domingo. deschiderea terilor conferinței mam refliciare n.il. Ieri dimineață, In sala cinematografului „Minerul" din Baia Mare au început lucrările Conferinței organizației regionale Maramureș a Uniunii Tineretului Muncitor. La lucrările Conferinței participă delegați aleși la conferințele raionale și orășenești U.T.M., precum și numeroși invitați evidențiați in muncă, conducători din întreprinderile industriale, S.M.T., G.A.S. și G.A.C., activiști de partid și ai organizațiilor de masă. Aflindu-se în vizită in regiunea Maramureș, tovarășul Dumitru Coliu, membru supleant al Biroului Politic al C.C. al P.M.R., a fost invitat să participe la conferință. Delegații și invitații au primit cu vii și îndelungate aplauze apariția în sală a tovarășului Dumitru Coliu, membru supleant al Biroului Politic al C.C. al P.M.R., a tovarășului Iosif Uglar, prim-secretar al Comitetului regional de partid, a celorlalți membri ai Biroului Comitetului regional de partid, a tovarășei Elena Poparaci, secretară a C.C. al U.T.M. După curtatul de deschidere roPth de tovarășul Gheorghe Covor, prim-secretar al Comitatului regional U.T.M., a fost ales prezidiul conferinței. ? In continuare au fost aiese organele conferinței și a fost adoptată ordinea pe zi. " O delegație de tineri a adus in sală drapelul organizației regionale Maramureș a U.T.M. Toți cei prezenți au intonat cintecul „Sub steagul partidului“. La primul punct al ordinei de zi a luat cuvântul tovarășul Gheorghe Covor, prim-secretar al Comitetului regional Maramureș al U.T.M., care a prezentat darea de seamă a Comitetului regional Maramureș al U.T.M. Tovarășul Francisc Lăstran a prezentat raportul Comisiei regionale de revisti. Primit cu puternice aplauze a luat cuvintul tovarășul Iosif Uglar, prim-secretar al Comitetului regional de partid, care in numele Comitetului regional de partid a transmis delegaților și invitaților la conferință, Întregului tineret din regiune un călduros salut. Salutul a fost subliniat cu vii aplauze de întreaga asistentă, manifested îndelung pentru Comitetul Central al P.M.R. in frunte cu tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Apoi s-a trecut la discuții pe marginea documentelor prezentate. ■ Intimpinat cu vii aplauze, la încheierea primei părți a lucrurilor, tovarășul Dumitru Coliu a adresat un călduros salut participanților la conferință, întregului tineret din regiune, avind succes și spor la muncă conferinței, in vederea elaborării celor mai eficiente măsuri creșterea aportului tinerilor din regiunea Maramureș pentru la realizarea sarcinilor trasate , de partid, la îndeplinirea și depășirea,ungasamentelor Uuntiș în cinstea celei de-a XX-a aniversări a eliberării patriei. Delegații au ovazionat îndelung pentru Partidul Muncitoresc Român, Comitetul său Central in frunte cu trtanișul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Lucrările conferinței continuă. DAREA DE SEAMĂ a Comitetului regional U. T. M. prezentată de tovarășul Gheorghe Govor ín partea introductivă a Dării de seamă se arată condițiile în care are loc Conferința regională U.T.M., subliniindu-se marile succese obținute de poporul nostru muncitor in înfăptuirea mărețelor sarcini trasate de Congresul al III-lea al P.M.R. Se accentuează minunatele condiții create de către partidul și statul nostru tineretului din țara noastră care-și poate înfăptui cele mai înaripate visuri. In perioada la care se referă darea de seamă — se arată în continuare — Comitetul regional U.T.M., sub conducerea Comitetului regional de partid, a îndrumat organele organizațiile U.T.M. pentru traduceirea în viață a sarcinilor prevăzute în documentele partidului nostru, în hotărârile Congresului al III-lea al U.T.M. și ale Conferinței regionale U.T.M. Pătruns de un atașament și dragoste fierbinte față de partid și popor. Însuflețit de dorința de a săvîrși fapte mari spre binele patriei, tineretul din regiunea noastră participă cu elan, alături de vîrstnici, la dezvoltarea producției industriale, la sporirea rodniciei holdelor, la înflorirea culturii, urmînd minunatul exemplu al comuniștilor. Comitetul regional, sub conducerea Comitetului regional de partid, în plenare ale comitetului, în ședințele de birou și cu aparatul său a analizat periodic modul in care organizațiile U.T.M. se ocupă de mobilizarea tineretului la îndeplinirea planului de producție, a angajamentelor luate în întrecerea socialistă. De asemenea, în exploatările miniere, în întreprinderile constructoare de mașini și ale industriei ușoare au fost trimise colective formate din activiști bugetari și extrabugetari, specialiști în problemele respective, cari au ajutat timp mai îndelungat organizațiile U.T.M. pentru a-și îmbunătăți preocuparea în vederea antrenării tineretului la întrecerea socialistă, la continua ridicare a calificării profesionale a tinerilor, întărirea disciplinei socialiste a muncii etc. O atenție deosebităă a sortat Co— TEXT PRESCURTAT — mitetul regional activității organizațiilor U.T.M. din industria minieră, principala ramură a economiei regiunii noastre. Intensificarea muncii politice și organizatorice pentru mobilizarea și antrenarea tineretului în întrecerea socialistă se oglindește și în creșterea numărului tinerilor evidențiați în întrecerea socialistă, care a ajuns la aproape 5.000, iar cel al fruntașilor în întrecerea socialistă la 2.200 tineri. Cu toate acestea, trebuie să arătăm Conferinței că nu toate organizațiile U.T.M. se ocupă cu destulă perseverență de antrenarea tineretului la întrecerea socialistă, de realizarea angajamentelor luate în vederea ridicării productivității muncii și obținerii de economii peste plan, întregul nostru activ trebuie să fie bine înarmat cu sarcinile economice din ramurile în care își desfășoară munca, ca astfel să asigure o îndrumare eficace a organizațiilor de bază din întreprinderi, exploatări miniere, șantiere de construcții, transporturi. In perioada la care se referă darea de seamă, organele și organizațiile U.T.M. au ajutat conducerile întreprinderilor, comitetele sindicatelor în organizarea și mășurarea cursurilor de ridicare deja cunoștințelor profesionale. La cursurile de ridicare a cunoștințelor profesionale din întreprinderi și șantiere sunt cuprinși peste 11.700 tineri. Ca urmare a perfecționării cunoștințelor profesionale, a crescut aportul tineretului la lupta pentru creșterea productivității muncii, reducerea prețului de cost și îmbunătățirea calității produselor. Regiunea noastră, ca toate regiunile țării, a devenit un vast șantier de construcții. Se înalță fabrici noi, cartiere de locuit cu o arhitectură modernă. Frumoasa meserie de constructor a atras mulți tineri din regiiune*. noa%necesar ca Comitetul regional, comitetele orășenești și raionale să îndrume și să ajute mai mult organizațiile U.T.M. pentru îmbogățirea cunoștințelor profesionale ale tinerilor care să ducă la executarea unor construcții de bună calitate, la reducerea timpului de dare în folosință a obiectivelor industriale și social-culturale. Educat de partid, tineretul nostru se caracterizează prin atitudinea plină de răspundere față de îndeplinirea exemplară a sarcinilor de producție, dînd dovadă de o înaltă disciplină conștientă în muncă. Organele și organizațiile U.T.M. din regiune se preocupă continuu de dezvoltarea acestor trăsături morale, luînd poziție față de manifestările de neglijență și indisciplină. Să educăm utemiștii și pe ceilalți tineri muncitori în spiritul înțelegerii importanței deosebite a disciplinei socialiste a muncii — obligație elementară a fiecărui tânăr. Ținând seama de sarcinile stabilite de Conferința regională de partid, noul organ care va fi ales trebuie să acorde toată atenția lichidării neajunsurilor din activitatea organizațiilor U.T.M. din industrie, să se ocupe continuu de îndrumarea activității organizațiilor U.T.M. din exploatările miniere, din 'întreprinderile 'forestiere, construcții. O atenție deosebită va trebui acordată organizațiilor U.T.M. din comerț și cooperație în vederea educării tinerilor lucrători in spiritul atitudinii pline de atenție față de cumpărători, pentru a îndruma gustul și preferințele consumatorilor, a reduce continuu cheltuielile de circulație și a păstra cu grijă avutul obștesc. * Ol*" ★ Comitetul regional U.T.M., sub conducerea Comitetului regional de partid, a îndrumat organele și organizațiile U.T.M. din regiune în vederea mobilizării tinerilor de la sate pentru a spori contribuția lor la întărirea continuă a sectorului socialist al agriculturii, pentru dezvoltarea intensivă și multilaterală a producției agricole. JCwigw*** I« «** • i’JM Cuvintul tovarășului losif Uglar prim-secretar al Comitetului regional de partid DRAGI TINERI, Permite Ami ca în numele Comitetului regional Maramureș al Partidului Muncitoresc Român să transmit un fierbinte salut Conferinței regionale a Uniunii Tineretului Muncitor și prin ea tuturor atemiștilor și tinerilor din regiunea noastră. Lucrările Conferinței se desfășoară în condițiile unui puternic avînt creator al întregului nostru popor, care, sub conducerea înțeleaptă partidului, a obținut succese de însemnătate istorică în desăvîrșirea construcției socialismului. Așa cum arăta tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej la Conferința organizației de partid a orașului București, „Romînia socialistă se înfățișează ca o țară în continuu progres, cu o economie complexă și o cultură înfloritoare, puse pe de-a întregul în slujba creșterii bunăstării celor ce muncesc“. Poporul român a pășit în penultimul an al sesenatului cu un sentiment de legitimă mîndrie pentru rezultatele însuflețitoare dobîndite și cu hotărirea fermă de a înscrie noi victorii in bilanțul acestui an, în care vom sărbători două decenii de la eliberarea patriei de sub jugul fascist. In cinstea glorioasei aniversări, pe întreg cuprinsul patriei, oamenii muncii și-au luat angajamente în întrecerea socialistă, de a da patriei mai multe produse, mai bune și mai frumoase, economii peste plan, de a obține o productivitate a muncii sporită și reducerea prețului de cost, de a ridica la un nivel tot mai înalt întreaga activitate economică. . Suntem convinși că aceste angajamente vor fi îndeplinite și depășite, pentru că la temelia lor stau realizările trainice obținute in anii construcției socialiste, tehnica ridicată cu care sunt înzestrate întreprinderile, experiența lucrătorilor din fabrici și uzine, din unitățile agricole socialiste, din institutele de știință și cultură, pentru că oamenii muncii sunt pătrunși de hotărirea fermă de a-și pune toată priceperea, talentul și puterea lor de muncă în vederea înfăptuirii politicii profund științifice a partidului, pe care o consideră pe bună dreptate drept propria lor politică, întruchipând cele mai scumpe năzuințe ale poporului nostru. Recent, Conferința regională de partid a făcut bilanțul minunatelor succese repurtate de oamenii muncii din regiunea noastră și a stabilit sarcinile și măsurile pentru a spori și mai mult contribuția oamenilor muncii din regiune la înfăptuirea mărețelor obiective stabilite de Congresul al III-lea al Partidului Muncitoresc Român. Producția în industria minieră și metalurgia neferoasă a crescut cu mult față de anul 1959, a construcțiilor de mașini cu peste 76 la sută. In prezent, întreaga producție a anului 1938 se realizează pe regiune în 33 de zile. Planul producției globale pe 1863 cât și în prima lună a anului în curs s-a îndeplinit și depășit. Au fost obținute succese în dezvoltarea intensivă și multilaterală a agriculturii noastre socialiste, a crescut continuu nivelul de trai al celor ce muncesc. La aceste realizări o importantă contribuție au adus-o tinerii din regiune, care, sub conducerea și îndrumarea organelor și organizațiilor de partid, mobilizați de U.T.M., au participat cu multă însuflețire și elan tineresc la traducerea în viață a sarcinilor trasate de partid. Comitetul regional de partid dă o înaltă prețuire contribuției aduse de utemiștii și tinerii din regiune la succesele obținute în exploatările miniere, în uzine și fabrici, șantiere, pe ogoare, în școli, le transmite cele mai călduroase felicitări și le urează noi succese în munca lor entuziastă pentru înfăptuirea măreței cauze a partidului — construirea socialismului și comunismului. Prin activitatea ei rodnică, organizația regională U.T.M. s-a dovedit a fi un ajutor de nădejde al organizațiilor noastre de partid in educarea comunistă a tineretului, în mobilizarea lui la lupta pentru îndeplinirea sarcinilor economice și social-culturale, în întreaga construcție economică și de stat. Mărețul program adoptat de cel de-al III-lea Congres al partidului, a cărui înfăptuire va desăvîrși construcția socialismului și va deschide perspectiva trecerii la construirea comunismului în patria noastră, a creat tineretului posibilități vaste pentru activitatea sa creatoare, pentru afirmarea nestăvilită a energiei «i 'wi. Dezvoltarea impetuoasă a întreprinderilor noastre pune în fața organizațiilor U.T.M. sarcina ca, sub conducerea organelor și organizațiilor de partid, să desfășoare o asemenea muncă politică și organizatorică care să ducă la mobilizarea atemiștilor și a tuturor tinerilor la lupta pentru înfăptuirea sarcinilor planului de stat în mod ritmic și la toți indicatorii. Organele și organizațiile U.T.M. trebuie să asigure antrenarea tuturor utemiștilor și tinerilor în întrecerea socialistă organizată de sindicate, în cinstea celei de-a XX-a aniversări a eliberării patriei, pentru îmbunătățirea calității produselor, creșterea productivității muncii și reducerea prețului de cost, să asigure ca toți utemiștii și un număr din ce in ce mai mare de tineri să devină fruntași în producție, înzestrarea continuă a întreprinderilor cu mașini și instalații dintre cele mai perfecționate, la nivelul tehnicii mondiale, mecanizarea automatizarea producției cer tinereși tului muncitoresc de a-și însuși mereu, cu pasiune comunistă, tehnica nouă, de a lupta cu perseverență, alături de muncitorii vîrstnici, învățînd de la ei, pentru promovarea a tot ceea ce este înaintat în producție. O atenție sporită trebuie acordată calificării tinerilor din sectoarele minier, construcții și forestier. Conducerile întreprinderilor și organizațiilor sindicale au datoria să sprijine ridicarea necontenită a nivelului profesional al tinerilor — viitorii constructori ai comunismului. Organizațiile U.T.M. trebuie să treacă de la preocuparea generală pentru ridicarea calificării profesionale a tineretului la o muncă mai concretă, diferențiată, tinînd seama de necesitățile pe care le ridică fiecare întreprindere și loc de muncă în parte. Este necesar ca organele U.T.M. să acorde un ajutor mai substanțial îmbunătățirii activității organizațiilor U.T.M. din școlile profesionale, tehnice și tehnice de maiștri, pentru a mobiliza elevii la însușirea temeinică a cunoștințelor predate la cursurile teoretice și la practica în producție în așa fel ca după absolvirea școlii fiecare tinăr să posede o înaltă calificare și să devină un constructor activ al socialismului. Ceea ce caracterizează tineretul nostru este atitudinea înaintată față de muncă, disciplină, înaltul spirit de răspundere față de îndeplinirea sarcinilor de plan. După cum a scos în evidență Darea de seamă a Comitetului regional U.T.M. prezentată în fața conferinței, mai sunt unele cazuri de atitudine necorespunzătoare din partea unor tineri. Va trebui ca organele și organizațiile U.T.M. să acorde toată atenția educării tineretului în spiritul disciplinei socialiste în muncă, combaterii oricăror manifestări de indisciplină, lipsuri nemotivate, întârzieri în producție, nefolosirea deplină a timpului de lucru, nerespectarea procesului tehnologic etc., să ia măsuri pentru a lichida în mod hotărît cu orice manifestare înapoiată, folosind pe o scară mai largă rolul educativ al opiniei de masă. Organizațiile U.T.M. din comerț sunt datoare să întărească munca de educare a tinerilor în spiritul grijii față de avutul obștesc și al atitudinii pline de grijă față de deservirea consumatorilor. Un cîmp vast de activitate creatoare este deschis tineretului nostru de la sate, care este chemat să muncească cu hărnicie pentru consolidarea economico-organizatorică a gospodăriilor agricole colective și întărirea unităților socialiste din agricultură. Este de datoria organizațiilor U.T.M. de a mobiliza întregul tineret in vederea obținerii unor producții sporite vegetale și animale, să explica cu răbdare și perseverență tinerilor colectiviști că a lupta pentru consolidarea G.A.C. înseamnă să muncești cu hărnicie pentru a obține producții mari. Tineretul trebuie să-și aducă o contribuție însemnată la fertilizarea solului, la aplicarea riguroasă a regulilor agrotehnice și să muncească într-un mod nou, corespunzător cerințelor marii agriculturi socialiste. Pentru a sprijini dezvoltarea sectorului zootehnic, organizațiile U.T.M. trebuie să recomande pe cei mai buni usemiști și tineri, harnici și dornici de a învăța, să lucreze cu dragoste și răspundere la creșterea animalelor. Tineretul de la sate va trebui să facă un titlu de onoare din sporirea contribuției sale la îndeplinirea sarcinilor trasate de partid, participind activ la îngrijirea și curățirea pășunilor, creșterea fertilității lor, la construirea de grajduri și saivane, la redarea de noi terenuri agriculturii, la repararea de drumuri și șosele, întru ««4i 2-*4 ! esarul adresat de tovarășul Ion Gheorghe Maurer Conferinței internaționale a tineretului și studenților pentru dezarmare, pace și independență națională de la Florența Răspunzind cu plăcere la rugămintea Comitetului internațional de pregătire a Conferinței internaționale a tineretului și studenților pentru dezarmare, pace și independență națională, doresc să adresez conferinței un călduros salut și să asigur pe toți participanții de profunda mea simpatie față de inițiativa dv. Problemele care formează obiectul dezbaterilor dv. sunt probleme arzătoare ale epocii noastre care afectează destinele tuturor popoarelor. Suprema garanție a păcii, necesitatea imperioasă pentru progresul material și spiritual al societății umane, este fără îndoială dezarmarea generală și totală. Totodată cauza păcii nu poate fi despărțită în zilele noastre de cauza independenței naționale a popoarelor. Rezolvarea pozitivă a acestor probleme vitale depinde în bună măsură de poziția și contribuția tineretului, viitorul omenirii. Pornind de la aceste considerente, Guvernul Republicii Populare Române a supus Adunării Generale O.N U. încă din 1960 examinarea unor măsuri pe care fiecare stat în parte și organizațiile internaționale ar urma să le ia pentru promovarea în rîndurile tineretului a ideilor păcii, respectului reciproc și înțelegerii intre popoare. La sesiunea a XVIII-a a Adunării Generale O.N.U., împreună cu alte 25 de delegații, delegația romînă a prezentat un proiect de Declarație internațională în această problemă care, conform hotărîrii adoptate, urmează, să fie dezbătut în vederea elaborării finale la cea de-a XIX-a sesiune a Adunării Generale. Suntem convinși că principiile și idealurile înscrise în proiectul de Declarație prezentat la O.N.U. vor găsi înțelegere și aprobare din partea tuturor guvernelor ca și a organizațiilor de tineret din lumea întreagă, însăși conferința dv. constituie o manifestare a dorinței și a hotărîrii tineretului lumii de a trăi in pace, într-o lume fără arme și războaie, în care fiecare popor să fie liber și egal în drepturi cu celelalte." Urez deplin succes conferiniței ln realizarea nobilelor sale țeluri. Promoție nouă de ingineri agronomi în unitățile agricole Zilele trecute la Consiliul agricol regional Maramureș s-au prezentat 37 de ingineri agronomi și zootehniști din promoția anului 1964 a institutelor agronomice din București, Timișoara și Cluj, pentru a fi repartizați în unitățile agricole socialiste. Majoritatea dintre ei au pornit spre gospodăriile agricole de stat și colective din raioanele Cehu Silvaniei, Lăpuș, Sighet și Oaș. Tinerii ingineri vor incepe, așadar, să pună în practică cele învățate în anii de studii, contribuind cu întreaga lor capacitate la pregătirea campaniei de primăvară. In zilele ce vin se mai așteaptă sosirea a încă 23 de absolvenți ai institutelor agronomice din țară care au fost repartizați în regiunea Maure?. Ocrotirea monumentelor naturii Recent. Consiliul regional pentru ocrotirea monumentelor naturii analizat felul in care sunt a conservate și popularizate frumusețile reliefului Maramureșului. Cu această ocazie au fost Ioate câteva măsuri care vor contribui la creșterea efectului estetic al monumentelor naturii. Astfel, în acest an, va începe repopularea Pietrosului cu iezi de capră neagră aduși din munții Retezat, iar despre plantele fosile descoperite la Chiuzbaia se va întocmi un studiu care va contribui la răspândirea cunoștințelor legate de flora existentă cândva pe aceste meleaguri. De asemenea, s-a prevăzut ca munca de ocrotire a monumentelor naturii să fie mult îmbunătățită în acest an. (Dl la ing. V. MAREȘ.) Respectînd condițiile contractuale . U.R.C.C. Cărei a Încheiat în acest an contracte cu gospodăriile colective din raion pentru livrarea unor însemnate cantități de carne de pasăre. Datorită conștiinciozității cu care sînt respectate condițiile contractuale de către aceste gospodării, pînă în ultimele zile din luna februarie planul trimestrial de preluări din contracte a fost depășit cu peste 3.000 de kg carne de pasăre. Printre gospodăriile colective evidențiate in această privință se numără cele din Aciș, Urziceni, Craidorolț etc. ? în excursie Azi dimineață pornesc într-o excursie prin țară 50 de colectiviști din raionul Șomcuta. Excursia durează 5 zile. Colectiviștii vor vizita orașele Cluj, Sibiu, București etc. In Codlea, Cristian și Răscruci, excursioniștii vor vizita și gospodăriile agricole colective. De 1 martie, un mărțișor INSTANTANEE: J JHiu'țișov ) Iarna își menține incă covorul alb, dar apropierea primăverii este de Ia netăgăduit. Și mai cu seamă azi — prima zi din martie — cînd tradiționalul mărțișor se arborează pe reverul paltonului mamei, al iubitei sau al tovarășelor de muncă. Obiceiul de a dărui mărțișoare in pragul primăverii e vechi și specific poporului nostru. Exprimă optimismul izvorît din freamătul naturii retrezite, din încrederea în bogăția anotimpurilor ce urmează, din dragoste nețărmurită față de lumină și soare. Am trecut ieri pe străzile orașului, oprindu-mă în fața numeroaselor vitrine în care minuscule bibelouri, țintuite pe palete acoperite cu catiofea, zîmbeau trecătorilor opriți și ei pentru a alege cite un strop de primăvară. Cineva preferă ghiocelul de fetru. Un altul s-a decis asupra icoșarului înalt... de cîțiva milimetri. Un tînăr e în mare dilemă: nu știe ce să aleagă, banca aurită cu două inimioare ori cocheta colivie cu perechea de porumbei. Pînă la urmă decide și le cumpără pe amîndouă. Toate sunt podoabe minunate. E o lume miniaturală. O lume în care 5 zeci de ființe și obiecte ale vieții zilnice își dezvăluie gingășia și frumusețea cuceritoare. .. < O dată cumpărate, mărțișoarele au devenit o taină pînă azi dimineață , cînd au fost dăruite însemnul prieteniei și dragostei. Printre mărțișoarele anului 1964 se găsesc cîteva modele în primă apariție. Sînt sateliți și rachete milimetrice, fidele reproduceri după cele p < care au deschis o eră nouă, un nou capitol al năzuințelor omenirii. .. .Aseară în gară am asistat la o sărbătoare puțin timpurie a mărții șorului. Pînă la plecarea trenului mai erau cîteva minute, cînd băiatul cu mișcări oarecum stîngace a prins pe reverul paltonului iubitei o miniatur <nală rachetă aurie și o inimioară, legate cu șnur împletit... Spuneam că mărțișoarele sunt micii bibelouri prin care zeci de ființe și obiecte își dezvăluie gingășia și frumusețea cuceritoare. Da! Insă trebuie să mai aștern ceva în continuare.Mărțișorul dăruit aseară în gară, precum și miile de asemenea mărțișoare dăruite azi dimineață dezvăluie năzuințele tinerești, visurile înaripate și energia creatoare a unei generații care se află la vîrsta primăverii. Ziua mărțișorului este o prefață sărbătorească a primăverii care se apropie. , > . OH. MOLDOVAN