Pentru Socialism, mai 1968 (Anul 18, nr. 4439-4463)

1968-05-03 / nr. 4439

b ¥ jt jL t ZIUA DE 1 MAI SĂRBĂTORITĂ SUB SEMNUL ANUL XVIII NR. 4439 VINeRI 3 mai 1968 4 pagini — 30 banI ATAȘAMENTULUI PROFUND FAȚĂ DE POLITICA PARTIDULUI COMUNIST ROMĂN MITINGUL ȘI DEMONSTRAȚIA DIN CAPITALA La București, demonstrația oamenilor muncii s-a desfășurat în Piața Aviatorilor. Peste 250.000 de bucureșteni au venit la demonstrație cu flori, cu numeroase grafice și pancarte care ilustrează progresele patriei noastre socialiste, rezultatele transpunerii în viață a istoricelor hotărîri ale Congresului al IX-lea și ale Conferinței Naționale a partidului. Piața Aviatorilor a îmbrăcat haină festivă. Deasupra tribunei centrale se află un mare glob pămîntesc și un steag roșu cu data festivă — 1 Mai. Pe o eșarfă purpurie ce înconjoară globul este înscrisă chemarea: „Proletari din toate țările, uniți-vă", iar dedesubt urarea: „Trăiască 1 Mai, ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, ziua frăției muncitorilor de pretutindeni!". Sunt, de asemenea, înscrise urările: „Trăiască Partidul Comunist Român, conducătorul încercat, al poporului, inspiratorul și organizatorul victoriilor noastre!", „Trăiască și înflorească scumpa noastră patrie — Republica Socialistă România!". De cealaltă parte a pieței, (Continuare in pag. a 4-a) Manifestația oamenilor muncii din Baia Mare Luna florilor și a luminii s-a revărsat din nou peste meleagurile țării îngemănînd deopotrivă bucuria, zîmbetul, voioșia cîntecelor, înălțimea gindului cu primăvara izbînzilor. Oamenii muncii din orașele și satele țării au sărbătorit anul acesta ziua de 1 Mai sub semnul unei puternice afirmări unității de neclintit a întregului popor în jurul partidului, al efortului creator menit să ridice pe o treaptă nouă societatea noastră socialistă, al realizărilor și perspectivelor luminoase deschise de Congresul al IX-lea, de Conferința Națională și de documentele ulterioare ale plenarelor C.C. al P.C.R. Baia Mare a trăit, alături de întreaga țară, mărețe clipe de entuziasm! Ora 10. După intonarea Imnului de stat, tovarășul Ioan Vijdeluc, prim-secretar al Comitetului municipal de partid, președintele Consiliului popular municipal provizoriu Baia Mare, deschide mitingul oamenilor muncii, prilejuit de Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, la cuvîntul tovarășul Petre Sigheartău, Biroului Comitetului membru al județean de partid, președintele Consiliului județean Maramureș al U.G.S.R. Ora 10,15. Tumultul glasurilor ovazionînd sub imensa cupolă a cerului, foșnetul de mătase al miilor de steaguri anunță începerea demonstrației. Piața Gheorghe Gheorghiu,Dej. In tribuna oficială iau loc membrii Biroului Comitetului județean Maramureș al P.C.R., ai Comitetului executiv al Consiliului popular județean provizoriu, membrii Biroului Comitetului municipal de partid Baia Mare, ai Comitetului executiv al Consiliului popular municipal provizoriu, reprezentanți ai organizațiilor de masă și obștești, conducători de întreprinderi și instituții, vechi militanți ai mișcării muncitorești, fruntași ai întrecerii socialiste din întreprinderile băimărene, oameni de artă și cultură, activiști de partid și de stat. viu Se pune în mișcare un firneîntrerupt de oameni, formînd o coloană fără sfîrșit, sudată, prin gînd și prin faptă, prin cele mai scumpe năzuințe exprimate în dragostea nețărmurită față de partid și patria socialistă. Grupuri de oameni poartă drapele ale Republicii Socialiste România și ale P.C.R., portretele clasicilor marxism-leninismului, ale membrilor Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., lozinci cu urări adresate partidului și patriei, cuvinte de salut adresate popoarelor frățești din țările socialiste, mișcării comuniste și muncitorești internaționale. Coloana oferă imaginea dinamică a muncii. Graficele ■ devin oglinzi, reflectînd :■ însufletitoarea imagine , a contribuției fiecărui colectiv de muncă la propășirea patriei, la ridicarea bunăstării materiale, și spirituale a celor ce muncesc. Trec rînd pe rând mineri și preparatori, urmați îndeaproape de chimiști și metalurgiști, de muncitorii industriei locale. Intîlnim în coloană intelectuali, oameni de artă și cultură, exprimîndu-și adeziunea fată de partidul clasei muncitoare, deschizător de largi orizonturi culturii și științei românești. Multicolora podoabă a florilor, demonstrația însuflețitoare a tinerei generații, măiestria sportivilor, pitorescul costumelor maramureșene au dăruit manifestației o exuberantă haină de sărbătoare. Cuvîntarea tovarășului Emil Bodnaraș Dragi tovarăși, Stimați oaspeți de peste hotare, Sărbătorim astăzi, împreună cu clasa muncitoare de pretutindeni, cu forțele muncitorești revoluționare din toate țările, cu întreaga omenire progresistă, Ziua solidarității și frăției internaționale a oamenilor muncii în lupta lor pentru o viață demnă și liberă, pentru independență națională și eliberare socială, pentru democrație, socialism și pace. Cu prilejul acestei mari sărbători, dului Comitetul Central al PartiComunist Român, Consiliul de Stat și Consiliul de Miniștri adresează muncitorilor, țăranilor, inginerilor și tehnicienilor, oamenilor de știință, cultură și artă, întregului popor muncitor al țării un salut tovărășesc și calde felicitări pentru bogatele înfăptuiri în economie, știință și cultură, în înflorirea României socialiste. Salutăm cu căldură pe toți delegați și invitații de peste hotare, a căror prezentă la această tradițională manifestare populară exprimă prietenia și solidaritatea dintre popoarele noastre, însuflețite de țelurile nobile ale păcii și progresului social. Sărbătorim ziua de 1 Mai sub semnul activității intense și larg desfășurate pentru realizarea programului de desăvîrșire a construcției socialiste elaborat de Congresul al IX-lea al Partidului Comunist Român, întregit de importantele hotărîri ale Conferinței Naționale — izvoare de profunde înnoiri in societatea noastră socialistă. Măsurile complexe de îmbunătățire a organizării economice și administrative, a tuturor formelor și metodelor de conducere a vieții sociale dau un puternic impuls construcției socialiste, creează condiții pentru afirmarea largă a spiritului novator, constructiv, al oamenilor muncii, pentru afirmarea cu mai multă vigoare a potențialului material și spiritual al națiunii noastre socialiste. Desfășurînd o muncă plină de energie și pricepere, colectivele de muncitori, ingineri și tehnicieni realizează cu succes obiectivele planului pe anul în curs, asigurînd dezvoltarea în ritm susținut și modernizarea continuă a industriei — temelia propășirii întregii economii naționale, a creșterii nivelului de civilizație și bunăstare al întregului popor. Preocuparea perseverentă de organizare științifică a producției și a muncii, demobilizarea rezervelor și valorificarea deplină a posibilităților de care dispun întreprinderile noastre se concretizează în noi și însemnate succese, în ridicarea producției și a productivității muncii, în creșterea eficienței economice în industrie, construcții, transporturi și în celelalte ramuri ale economiei nationale. Constatăm cu deosebită satisfacție că pe trimestrul întîi al a(Continuare în pag. a 4-a) Cuvîntarea tovarășului Petre Sigheartă. Stimați tovarăși. Împreună cu oamenii muncii din întreaga lume, poporul român sărbătorește intr-o atmosferă de puternic entuziasm ziua de 1 Mai, ziua solidarității internationale a celor ce muncesc, ziua frăției muncitorilor de pretutindeni, în Permiteți-mi cu acest prilej ca, numele Comitetului județean de partid, al Consiliului popular județean și al Consiliului județean al sindicatelor, să adresez bravilor noștri minerigiști, constructori, tuturor metalulmuncitorilor, țăranilor, intelectualilor un călduros salut și felicitări pentru frumoasele realizări obținute în dezvoltarea economică și social-culturală a județului, în înfăptuirea politicii înțelepte a Partidului Comunist Român. Exprimînd sentimentele noastre profunde de dragoste și prețuire fata de partid, transmitem cu ocazia acestei tradiționale sărbători salutul nostru fierbinte Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului Nicolae Ceaușescu, adînca recunoștință a comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii din județul Maramureș pentru consecvență, dăruirea și înalta principialitate cu care conduce poporul român în măreața operă de desăvîrșire a construcției socialiste. In acest an, poporul nostru sărbătorește ziua de 1 Mai în condițiile puternicului avînt creator generat de hotărîrile Congresului al IX-lea și ale Conferinței Naționale a partidului, care au deschis largi perspective promovării noului în toate domeniile vieții economice și sociale, ridicării României pe noi trepte ale civilizației și progresului. Prin munca harnică, plină de abnegație a clasei muncitoare, a țărănimii, a intelectualității, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, se dezvoltă susținut industria socialistă a patriei, se ridică nivelul agriculturii de stat și cooperatiste, crește continuu nivelul de trai al celor ce muncesc. Cu fiecare an, cu fiecare lună ce trece, România socialistă este tot mai bogată, mai puternică și mai înfloritoare. In condițiile noii organizări ad(continuare in pag. a 2-a)