Primăria Sibiului, 1993 (Anul 2, nr. 26-77)

1993-12-04 / nr. 73

• De la 1 decembrie curent - noi indexări • Poliția municipală față în față cu delincvenții: Buletin infracțional • Noile valori ale burselor studențești • Lista caselor naționalizate din Sibiu prin Decretul 92/1950 al MAN a RPR • Foști primari ai Sibiului atestați documentar • Înregistrări la Starea Civilă (nașteri, căsătorii, decese) • Horoscop (4-11 decembrie 1993) • Cuvinte încrucișate • Vă reamintim: Hotărârea nr. 3/1993 a Consiliului Municipal privind stabilirea taxei pentru autorizarea parcării pe terenurile aparținănd domeniului public al municipiului Sibiu . Așa cum a fost ea prezentată în ultima ședință a Consiliului Municipal: Informare privind măsurile luate de Agenția de Centrale Termice pentru asigurarea agentului termic necesar încălzirii și preparării apei calde menajere pentru 1993/1994 SĂPTĂMÂNAL DE INFORMARE • ANUL II , NR. 73 • 4 —11 decembrie 1993 • 4 PAG. • 20 LEI VĂ MULȚUMIM, DOf IMNUL BIRGIT MIZHUBER! însoțită de cei doi copii ai săi, de familia folfriede și Peter Feinmann, de studenții austrieci care și-au oferit benevol serviciile pentru acțiunile umanitare ale organizației „Frauen für Kinder“, pe care o conduce, precum și de domnii inspectori școlari prof. Marcel Avram și Radu Crețulescu, doamna Birgit Lintzhuber a fost, de curând, oaspete de onoare al Primăriei sibiene. Din 1990, fără întrerupere, prin organizația cu caracter umanitar în fruntea careia se află, doamna Birgit Lintzhuber a contribuit, cu energie și devotament, la ameliorarea condițiilor de viață și de instruire a sute de preșcolari și elevi din Sibiu, mai precis din cartierul Terezian, pentru că a fost impresionată de nivelul de viață din zona respectivă, care i s-a părut mai scăzut. Sosiți acum, cu puțin înaintea Crăciunului, ca în fiecare an, doamna Birgit, familia Feinmann și cei care îi însoțesc au adus, ca de obicei, alimente, îmbrăcăminte, jucării, rechizite și unele dotări pentru grădinițele nr. 15 și 21, trei școli generale (nr. 13, 16 și 18) și Liceul Energetic. Nu exagerăm dacă spunem că pentru copiii de la aceste grădinițe și școli, de aproape patru ani încoace, Crăciunul și Paștele nu ar avea aceeași atmosferă de tihnită sărbătoare fără prezența doamnei Birgit. Ar însemna că ceva lipsește, că sărbătoarea nu este întreagă. Și cum s-ar putea să fie altfel, când buna doamnă s-a aflat în mijlocul acestor copii, înseninându-le chipurile, de 18 ori în mai puțin de patru ani, în numele său și al Consiliului Municipal, dl primar i-a mulțumit cu căldura doamnei Lintzhuber: „Aș vrea să vă mulțumesc pentru vizita pe care ne-ați făcut-o. Consider că onoarea este de partea noastră să vă mulțumim pentru ceea ce ați făcut și faceți pentru Sibiu. Aș avea curajul sa spun că nu dumneavoastră ați câștigat Sibiul, ci Sibiul v-a câștigat pe dumneavoastră. Vă rugăm să vă simțiți ca într-o mare familie ori de câte ori veniți la Sibiu. Am știut, de la Inspectoratul Școlar, despre aceste ajutoare și orientarea dv. a fost bine dirijată și la obiect. Cred că sunt în asentimentul cadrelor didactice și al elevilor, văzând ajutoarele acordate lor, să vă mulțumesc, deși mulțumirile sunt prea mici față de ajutorul dv.". Doamna Birgit Lintzhuber a mulțumit, la rândul său, pentru cuvintele adresate, manifestându-și regretul că nu o poate face în limba română: „îmi pare rău că nu mă pot exprima în limba română. în ultimul an am lucrat mult cu aceste transporturi și nu am ajuns să învăț limba română, îmi pare rău, pentru că este o limbă romanică foarte frumoasă și sper ca pe viitor să reușesc să o învăț". „De fapt, în orice limbă am vorbi - a spus dl primar - cuvintele ar fi prea puține față de ceea ce ați făcut dv. După cum ați observat probabil, Sibiul este un oraș cu vechi tradiții alături de etnicii germani. Aceste relații s-au apropiat și se strâng în continuare. Avem relații de parteneriat, relații cu primăriile, relații de prietenie. Nu știu cum s-a ales orașul Sibiu, dar sunt convins că elevii și profesorii, cu ajutorul dv., au reușit sa vadă măcar drumul sau direcția în care trebuie pornit în această democrație. Sunt convins că de Sibiu v-ați legat și este foarte greu să te rupi de un oraș unde ai găsit ceva deosebit. Alături de o parte din colegii din Primărie am avut posibilitatea să vă vizităm o parte din țară și important este să știm, deocamdată direcția. Numai de noi depinde să lungim sau să scurtăm perioada ca să ajungem la țelul propus. Vă rugăm ca ori de câte ori veniți la Sibiu să veniți și pe la Primărie“. „Este ca și când am veni la prieteni - a spus dna Lintzhuber - și mulți oameni din Austria simt ca noi ne ajută și vor să îi ajute în continuare, din toată inima, pe sibieni. Vom continua deci, colaborând cu Inspectoratul Școlar, care a organizat foarte bine acțiunea. Sunt multe persoane din Sibiu care prin amabilitate, simpatie și dragoste ne-au dovedit că prietenia nu are granițe. Sperăm că vom avea o Europă unită". Ne alăturăm copiilor al căror Crăciun va fi mai fericit datorită darurilor primite, urând familiei Lintzhuber, familiei Feinmann și tuturor acelora care nu au uitat Sibiul și România, „Frohe Weihnachten!" Anca-lleana Moraru Activitatea de apărare civila va fi reconsiderată, în sensul obligativității acesteia Comprimata la maximum, datorită anunțatei vizite a doamnei Birgit Lintzhuber, reuniunea de lucru de vineri, de la Primărie, a punctat doar principalele aspecte de soluționat în perioada următoare. De notat că întâlnirea săptămânală cu gospodarii orașului nu a fost „expediată“, aceștia întâlnindu-se zilnic cu conducerea Primăriei și cu comartimentele de resort, iar la actu, dl primar fusese chiar în diimineața respectivă, la 7:30. In legătura cu drumurile, dl primar i-a cerut directorului Agenției de Drumuri și Prestări în Construcții să asigure aprovizionarea materialelor, pentru a fi pregătiți să înceapă lucrările de îndata ce vremea se va mai încălzi. „Vreau să vă pregătiți pentru panta Alba Iulia. După aia vorbesc eu cu Cel de sus să facem căldură“. In privința salubrității orașului, adresându-se directorului S.C. „Getesile“ S.A., dl primar s-a arătat nemulțumit: „Domnule coleg, revin la punctele cu bubă. Repetabilitatea curățeniei este cam rară... Cel care vine să ridice containerul să aibă și lopată și mătură. Vin sărbătorile. Să nu aud că oamenii dumneavoastră cer țuică, vin sau alte produse... minerale!“ întrucât de față era și directorul R.A. „Tursib , dl primar i-a solicitat concursul în privința deszăpezirii: „Die Rada, vreau să fiți umăr la umăr cu deszăpezirea... Vreau să fiți ca frații..._Atmosfera este atât de încărcată cu afară... Vreau să mă înțelegeți, să nu ne trezim că ninge de o jumătate de metru și nu suntem pregătiți“. Prezenți la întâlnirea de vineri, domnii locotenent-colonel Pantelimon Buzianu și locotenentcolonel Dan Drăghici, reprezentanții Statului Major Județean de Apărare Civilă au solicitat concursul Primăriei în organizarea acestei activități, care £ „nu este benevolă, ci obligatorie , și oricine trebuie să înțeleagă, chiar dacă este rezervist, că este “ în funcție și trebuie să acționeze în consecință. Când sună goarna, pleacă acolo și desfașoara activitatea și i se dau toate drepturile“. S-a subliniat că există agenți economici, ca RENEL sau ROMGAZ, care au organizate asemenea activități, insă va trebui să-și reconsidere atitudinea, în sensul obligativității și nu al caracterului benevol al acțiunilor de apărare civilă. Dl primar s-a declarat de acord cu ideea reconsiderării acestei activități: „Bine că am pornit acum, în 1993. Continuăm anul acesta și anul viitor. Eu zic că-i primul pas. Să se știe programul de toți, să fie programate echipaje de la fiecare unitate. Eu vreau ca acțiunile să fie mai concentrate, mai la obiect, să fie discutate cu fiecare conducător de unitate în parte“. M. Ionescu JUDEȚUL FAGARAS ÎNTRE A NU FI SI A FI ! » > „De la Zamolxe și Burebista rege Văzut ai fulgerul alb al romanilor Ca și spulberul negru al hunilor; Ci ai rămas sub vechea lege Făgăraș Cuib al zăganilor și al străbunilor“ (Mihail Sadoveanu) Aici, la Făgăraș, a avut loc, la sfârșitul săptămânii trecute, Consfătuirea Ligii Naționale,a Județelor Abuziv Desființate. în deschiderea lucrărilor a vorbit de fiz. M. Motoc. A urmat cuvântul primarului municipiului Făgăraș, dr. în chimie N. Ciocan. Istoria Țării Făgărașului a fost evocată de prof. T. Greavu. Au urmat prezentarea filmului „Făgăraș 700“, raportul de activitate al Ligii Naționale a Județelor Abuziv Desființate, prezentat de președintele acesteia, dl ing. D. Balan și vizitarea Mănăstirii Sâmbăta de Sus. La lucrări a fost invitat și primarul Sibiului, care a ținut sa facă o necesară precizare în legătură cu prezența domniei sale la lucrările consfătuirii: „Nu de mine depinde reînființarea sau nu a județului Făgăraș. Singura șansă a județelor care au fost desființate abuziv și vor să se reînființeze este organizarea de referendumuri locale, la nivelul comunelor și orașelor respective“. (A.I.M.) Când se va da în folosință Baia "Neptun”? ... întreabă din ce în ce mai mulți sibieni care fie că nu au apă, din motivele credem știute la această oră de toata lumea (volum scăzut al apei în acumularea de la Gura Râului, debit redus, presiune scăzută la gaz metan), fie nu dispun de baie la domiciliu. Am solicitat un răspuns domnului primar: „La finele lunii ianuarie 1994 - a spus domnia sa - dar numai bazinul de înot și cabinele dotate cu căzi de baie. Celelalte funcțiuni daună, frizerie, coafura, spălătorie, masaj, fizioterapie) se vor da în folosință la sfârșitul trimestrului I 1994“. Abia întors de la Baia „Neptun“, unde asistase la probele unor instalații, dl ing. Gabriel Marius Dănețiu ne-a declarat, în legătură cu stadiul lucrărilor: „Din punct de vedere al lucrărilor de construcții, se lucrează la scara din beton armat aflată în curtea interioară. Urmează evacuarea molozului și resturilor de materiale din subsol și din centrala termică, mici remedieri la zugrăveli, ultimele retușuri la cabinele de dezbrăcare de la bazinul de înot. Baia „Neptun“ se va da parțial în funcțiune, respectiv bazinul de înot și cabinele dotate cu căzi de baie. Practic și sauna este terminată, dar nu sunt gata cabinele din sala de odihnă a saunei, aflate în execuție la S.C. „Special“ S. A., iar frizeria și compartimentul de fizioterapie nu dispun încă de aparatură necesară. Actualmente se află în probe instalația de preparare a apei calde menajere și instalațiile de recirculare și tratare a apei din bazinul de înot, în urma probelor a rezultat necesitatea efectuării unor mici retușuri, normale dacă ne gândim la data începerii lucrărilor. Să nu uităm că unele conducte sau utilaje au fost montate acum 4 ani și n-au fost folosite până în prezent. Mai sunt de pus la punct unele amănunte, pentru că este cam prima instalație de acest gen din Sibiu și sunt anumite aspecte în centrala termică și la stația de tratare și de recirculare a apei din bazinul de înot pe care nu le regăsim în aceeași alcătuire în Sibiu“. D. Stancu