Primăria Sibiului, 2000 (Anul 9, nr. 390-439)

2000-07-22 / nr. 417

Consiliul Local al Municipiului Sibiu se va reuni joi, 27 iulie 2000, începând cu ora 14, în sala de consiliu de la sediul Primăriei, în prima sa ședință ordinară de la constituire. Pe ordinea de zi se află în șifișe: d^îf procepe de hotărâri, carsufi aparține, cir concurse discutate, în pre eala bin**îhK unor specialiști în transportul cadrul comisiilor de specialitate ale Consiliului Local, 11 dintre acestea avându- l ca inițiator pe dl. primar Klaus Werner Iohannis, două pe urban de călători din Freiburg și de la firma ’’Strabtec”. Proiectele de hotărâri înscrise pe ordinea de zi a ședinței deliberativului local de --------------------------------I domnii consilieri municipali Gheorghe Suditu și Hans Klein și unul pe dl. consilier municipal Gheorghe Suditu. De asemenea, dl. primar Iohannis va prezenta plenului consiliului proiectul de reintroducere a tramvaiului în Sibiu, jinițiați4*" 1 joi, 27 iulie, vizează: * aprobarea Regulamentului de funcționare a Consiliului Local al Municipiului Sibiu (inițiator dl. primar Iohannis) * aprobarea componenței Comiseu de negociere în vederea stabilirii urii de vânzare a spațiilor comerciale construite din fondurile statului (inițiator dl. primar Iohannis) * constituirea Comisiei care face propuneri pentru acordarea titlului de ’’Cetățean de Onoare al Municipiului Sibiu” (inițiator dl. primar Iohannis) * constituirea Comisiei sociale a Consiliuli Local al Municipiului Sibi (inițiator dl. primar Iohannis) modificarea și completarea Hotărârii nr. 30/1994 Consiliului Local al Municipiului Sibiu (inițiator dl. prima Iohannis) * delegarea unu reprezentant al Consiliului Local al Municipiului Sibiu care să facă parte din Consiliul pentru Dezvoltare Regională (inițiate dl. primar Iohannis) (continuare în pag. 4) * Hotărârea nr. 107/ 2000 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind aprobarea bugetului local al municipiului Sibiu pe anul 2000 Fondat în 1992. Prima publicație a unei Primării din România apărută după Decembrie 1989 SAPTAMANAL DE INFORMARE în Piața Mara nu vor mai fi autorizate manifestări gen "Festivalul Berii" Chiar a doua zi după încheierea "Festivalului Berii”, dl. primar Iohannis a adus la cunoștință publică faptul că nu va mai autoriza astfel de manifestări in plin centrul orașului. Principalele motive care l-au determinat să ia această decizie au fost lipsa de civilizație a consumatorilor, care, în locul grupului sanitar mobil pus la dispoziție de firma "Schuster Co Ecologic”, au preferat locuri mai neluminate din Piața Mică și Piața Huet, inclusiv zona bisericilor Romano- Catolică și Evanghelică, precum și faptul că, deși au fost interzise manifestările zgomotoase după ora 22, acestea au încetat pe scenă, nu însă și în corturile unde se servea bere, ceea ce a determinat reacții de nemulțumire din partea locatarilor din Piața Mare, suprasaturați de "atmosfera" festivalului. (continuare în pag. 4) Opțiune pentru stema tradițională a Sibiului . In baza Hotărârii Guvernului României nr. 64/1993 și a reglementărilor privind elaborarea stemelor orașelor, municipiilor și județelor ale Comisiei Naționale de Heraldică și Genealogie de pe lângă Academia Română, Primăria Municipiului Sibiu a organizat, în vara anului trecut, un concurs public pentru elaborarea stemei municipiului Sibiu. Problema a fost reluată abia miercuri, 19 iulie, anul acesta, când, la sediul Primăriei, s-a întrunit comisia de jurizare a concursului, alcătuită din dl. primar Klaus Werner Iohannis (președinte), d-na Irina Jiniștea de la Direcția de Urbanism și Amenajarea Teritoriului (secretar), dl. loan Virgil Ispas, directorul Direcției de Urbanism și Amenajarea Teritoriului, d-na Gabriela Mihăilescu, directorul Direcției Administrație Publică Locală, dl. Cornel Drăgan de la Consiliul Județean, dl. prof. Cornel Lungu, directorul Muzeului de Istorie și dl. Adrian Popescu, jurnalist și membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România. (continuare în pag. 4) Primarul se va ocupa personal de felul cum se prezintă Sibiu la Hanovra Joi, 20 iulie, dl. primar Klaus Werner Iohannis a primit, în biroul domniei sale, vizita domnului Sorin Fodoreanu, comisar general al pavilionului României de la Hanovra, însoțit de câțiva colaboratori, printre care gazetarul și caricaturistul Octavian Andronic, pentru a discuta problema prezentării Sibiului la Expo Hanovra 2000. La întâlnire a fost prezent și arhitectul șef al Sibiului, dr. Ioan Virgil Ispas și a participat, ca invitat, domnul senator dr. Corneliu Bucur. Discuțiile s-au axat pe faptul că, până în prezent, a lipsit un concept general, privind prezentarea standului Sibiului, care ocupă mai mult de jumătate (60 mp) din suprafața de 100 mp a pavilionului României. Dl. Andronic a reliefat faptul că atractivitatea pavilionului României (căruia îi trec pragul, zilnic, cca 6000 de vizitatori, deși biletul costă 85 DM) constă în aceea că nu se constituie ca o suită de exponate, ci este un pavilion viu, unde se prezintă 10 - 12 spectacole pe zi (folclorice, muzicale, de teatru). Având în vedere că Sibiul dispune, în momentul de față, de o sală amenajată provizoriu, care nu permite vizitatorului să perceapă specificitatea Sibiului, s-a convenit relansarea proiectului de amenajare, în acest scop s-au convenit următoarele: încheierea unui contract-cadru între Agenția Națională pentru Dezvoltare Regională, reprezentată prin dl. Sorin Fodoreanu și Primarul Municipiului Sibiu, dl. Klaus Werner Iohannis, în vederea reorganizării salonului Sibiului. (continuare în pag. 4) Demersuri pentru accesarea fondurilor ISPZI Tot pentru ședința ordinară a Consiliului Local de la sfârșitul acestei luni, dl. primar Iohannis a inițiat un proiect de hotărâre privind autorizarea primarului pentru demararea negocierilor în vederea inițierii asocierii Consiliului Local în scopul accesării fondurilor ISPA (Instrument Luni, 17 iulie, cele 5 comisii de specialitate, pe domenii de activitate ale Consiliului Local al Municipiului Sibiu s-au întrunit pentru prima dată în ședințe de lucru, prilej cu care, fiecare comisie și-a ales președintele și secretarul. Astfel, președintele Comisiei de studii, prognoze economicosociale, buget, finanțe și administrarea domeniului public și privat al municipiului a fost ales dl. consilier municipal Helmut Mathes (FDGR), secretar dl. Daniel Fântână (CDR, domnia sa fiind și viceprimar al municipiului Sibiu), iar membri sunt domnii consilieri municipali Ion Ariton, Ioan Cindrea specialitate și-au ales președinții și secretarii și Cornel Ioan Langa. Comisia pentru administrație publică locală, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor și libertăților cetățenilor l-a ales ca președinte pe dl. consilier municipal Ilie Mitea, ca secretar pe dl. consilier municipal Constantin Bascarache, iar membri sunt domnii consilieri municipali Gheorghe Barbu, Oprea Cimpoeru și Kurt Klemens. (continuare în pag. 4) Structural de Preaderare) pentru refacerea sistemelor de apă-canal din Sibiu și zona înconjurătoare și creării unor rampe de gunoi ecologice. "Am fost vineri (n.n. 14 iulie) la București și m-am interesat despre procedura care trebuie parcursă pentru a accesa fondurile ISPA - a spus dl. primar. Este destul de complicat. Este necesară o documentație amplă și destul de detaliată. Toată procedura este destul de stufoasă, dar sunt hotărât să demarăm aceste proceduri. Această documentație amplă, care trebuie întocmită, urmează apoi să treacă prin mai multe faze succesive de aprobare la Uniunea Europeană. Este vorba de o comisie care funcționează la Bruxelles și care trebuie să aprobe, mai întâi, studiul de prefezabilitate, pe urmă fondurile pentru studiul de fezabilitate și, în final, după o anumită perioadă, proiectul, ca atare, va fi luat în discuție. (continuare în pag. 4) Pentru liniștea Sibiului și a locuitorilor săi Atât reclamațiile celor domiciliați în zona Pieței Mari, cât și ale unora dintre sibienii pe care i-a primit în audiențe și care i s-au plâns că trebuie să îndure până la ore târzii din noapte decibelii zburdând la nivel maxim, emiși cu generozitate și pentru urechile vecinilor, din diverse baruri, restaurante sau chiar chioșcuri răspândite prin oraș, l-au determinat pe proaspătul primar al Sibiului să inițieze o hotărâre pentru liniștea sibienilor, pe care o va supune dezbaterii și aprobării Consiliului Local al Municipiului Sibiu în cadrul ședinței ordinare din 27 iulie. ”Am considerat că într-un municipiu cum este Sibiul este oportun să existe ore de liniște - a spus dl. primar Iohannis - și, ca atare, voi propune Consiliului Local ca orele cuprinse între 22 și 6 dimineața să fie declarate ore de liniște și să fie interzise manifestările zgomotoase de orice fel. Există o hotărâre în acest sens, dar fără detalierea orelor de liniște. Este vorba de Hotărârea nr. 30/1994 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu. Pe aceasta doresc să o completez. Este vorba, desigur, de un proiect și este la latitudinea consilierilor dacă consideră oportună sau nu inițiativa mea". Dl. primar a mai precizat că prin introducerea orelor de liniște nu înseamnă că vor fi interzise nunțile, botezurile sau alte petreceri la nivel de municipiu. Acestea vor trebui, însă, organizate de așa manieră și cu atâta bun simț încât să nu-i deranjeze pe cei din jur și se va solicita acordul vecinilor. A început ridicarea bunurilor abandonate pe domeniul public După trecerea celor 5 zile stabilite ca termen în apelul pe care Primăria l-a adresat săptămâna trecută cetățenilor Sibiului, Direcția Tehnică din Primărie, cu concursul S.C. Drumuri și Prestări Construcții S.A. și al gardienilor publici, a declanșat joi, 20 iulie, acțiunea de ridicare, transportare și depozitare a bunurilor (utilaje, materiale de construcții, caroserii de autovehicule) pe care le-a găsit abandonate sau depozitate pe domeniul public (străzi, trotuare, parcuri, terenuri virane, piețe etc), fără aprobarea serviciilor publice ale Consiliului Local al Municipiului Sibiu și fără plata taxelor legale, în prima zi a acțiunii, în prezența responsabililor de sector din cadrul Serviciului Gospodărie al Direcției Tehnice a Primăriei (d-na Felicia Baba și dl. Ioan Orțan), au fost ridicate 5 caroserii de autovehicule, găsite abandonate în cartierul Ștrand (str. Gorjului, solare Ștrand, str. Sălajului, str. Bihorului). Vineri, 21 iulie, avându-i ca responsabili de sector pe dl. Dan Voinea și pe d-na Ana Mare, de la Serviciul Gospodărie al Primăriei, acțiunea a continuat în cartierele Lazaret și Vasile Aaron (Calea Gușteriței, str. Cezar Bolliac, str. Șurianu, parcare Vasile Aaron, str. Semaforului, str. Urlea), unde se aflau depozitate 8 caroserii abandonate. (continuare în pag. 4)