Progresul, iulie-decembrie 1863 (Anul 1, nr. 73-169)

1863-07-01 / nr. 73

— -—Si—a-a - a un __ !..■ —- l ~ r.j înfăţoşeze la cancileriea sub-Prefecturei de munte, unde are a se desăvârşi vânzarea. No. 7181. în comuna Boroaea Râşcâî, s’au gâsit de pripas 3 vite cal, ale cârora semne sânt: 1 capâ la pur surâ înferatâ la şoldul stâng, 1 cal murg închis şi un strîjnb negru sur cu ste în frunte, aşa dar spre cunoştinţa proprietariuluî se publică ca în terminul legiuit, sâ se înfăţoşeze la sub-Prefectura deMoldova, cu dovezi legale spre a’ş!priiui paguba. No. 7184. Fiind câ şi la terminul de 25, 26 şi 27 a contenite! luni Aprilie, nu s’au înfăţoşat nici unu concurent spre a lua în antrepriză facerea condicilor necesare caneileriilor comunale de la acest district, se publică un altul pentru zilele de 11, 12 şi 13 iulie prezent, ca doritorii ce vom vroi a lua asupra le facerea unor aseminea, sâ se înfăţoşeze în Camera acestei Prefecturi, unde vor vede şi condiţiile. Prefectura district. Tecuciu. No. 4822. Spre îndestularea D. Staicu Vidraşcu cu banii ce au reclamat de la loan Armaşanul, asigurânduse 2 boi şi o vacă cu viţel, se publică în termen de 40 zile spre cunoştinţa concurenţilor, carii sânt invitaţi a se presenta la concileriea sub-Prefecturei de Nicoreşti. No. 5316. Prin D. sub-Prefect a disparţirei Bârladul, asigurânduse de la individul loan Gângan 4 cai şi 15 oi cu mei, drept sumă de 1451 lei 26 par. cu care datoreşte D. Costachi Popovici, se publică în termin de 40 zile, prenumerat de la data Foael, ca persoanele ce vor fi amatoare a cumpără nişte aşa vite, sa se presinte la camera Sub-Prefecturei de Bârlad, unde urmează a se face adjiudecaţiea. No. 6896. Pentru îndestularea D. Costandin Iliade cu suma de 557 lei, de la Dumitrachi Rusu, asigurânduse de câtrâ D. Sub-Prefect dispârţirel Necoreştii, o scurtelcâ de postav cu feţele de vulpe, o fermene feţele cu samur, 2 lâvicere învrâstate, 2 toi de scoarţă alease, 1 foae de scoarţe veche, 2 lâvicere vechi, 2 giumâtate lâvicere, 3 saci de moară lână, 1 ţol vechiu de lână 2 oglinzi, 1 sfeşnic aramâ, 1 chimeriu, 1 Icoana înbrâcatâ cu argint, se publicâ în termin de 40 zile spre cunoştiţa amatorilor, carii sânt invitaţi a se adresat la tactul sub-Prefecturel de’Nicoreştî, unde are a se ţinea licitaţia. No. 7139. La pretoriul sub-Prefecturel de Zeletin, urmând a se vinde licitativ 1 bou asigurat de la D-lor fraţii Negruţeşti, în pretenţia D. Alecu Tirichiu pentru 2 chile sacarâ, se publicâ terminul de 40 zile spre cunoştinţa muştereilor. No. 7570. Spre îndestularea D. Costachi Popovici cu o sumâ bani de la D. Panaite Istrati, asigurânduse 4 boi, o vacâ, 1 cal şi 1 giuncan, se publicâ vinderea lor în termin de 40 zile, spre cunoştinţa amatorilor, carii sânt invitaţi la respirarea terminului a se adresa la pretoriul acestei Prefecturi unde are a se da finit mezatului. Prefectura district. Vaslui.  No. 5471. Spre a se pute vinde licitativ la Camera sub Prefecturei de Racova, obiectele înplinite de la Vasile Chirica, în pretenție a Paraschivei soţie a lui Petrea Radu, se publică al 2-lea termin de 40 zile. No. 5509. Pentru arendarea licitativ a prânzii satului Tanacu, se publica în termin de 40 zile, si se arată concurenţilor, ca la espirarea unui aseminea socotit de la data Foael, sa se presinte în Camera acestei Prefecturi, unde are a se fini mezatul cu condiţiile aratate atuncea. No. 5567. De la jidovul Şmil sân Ilerscu, aconta banilor datoriţi ls. Gheorghie Macri, înplininduse 2 boi, o vacâ, şi 1 mânzat, se publicâ vânzarea lor în termin de 40 zile, ca concurenţii de cumpărare, sâ se înfăţoşeze la espirarea lui în Camera Prefecturei, unde are a se face mezatul şi ndgiudecaţica asupra celui cu mal folositorin preţu. No. 5569. l)c la fraţii Părtineşti din comuna Hârşova, înplininduse o capă, a conto strcafului de 100 lei, hotărâtă pentru neadevârata reclamaţie ce au întins, se publicâ în termin de 40 zile spre a el vindere la Camera sub-Prefecturei de Racova. Municipalitatea de Bacâu. No. 325. Se publică pentru a doua oară darea în antrepriză furajului anousat în Foaca No. 59, cu termin la 4, 5, 6 şi peritonea la 7 a curentei, şi cu respect de 24 oare, ca sâ se adune concurenţii. Municipalitatea de Folticenî. No. 530. I)n vreme ca la termineletf de 14, 16 şi 17 Iunie publicate prin Foaca No. 59, nu s’a fi înfâ- |t PROGRESUL, doşat concurenţi, pentru a luoa în antrepriză casâpiele şi mangeriele, apoi s’au regulat alte termine la 26, 28 şi 29 Iulie, cu adgiudecaţiea de 24 oare. Municipalitatea de Galaţi No. 1431. La 4 a presentei luni Iulie, cu adgiudecaţie de 24 oare, fiind a triea strigare pentru antreprizuirea reperaţiei necesare la încâperea de zid a marchidaniei aflătoare în schelea acestui port, se publica arătatul termin, ca doritorii ce vor fi, sâ se înfăţoşeze în Camera ei, cu garanţiile legiuite. Municipalitatea de Focşani. No. 1248. Fiind câ la zilele de 10, 15 şi 18, a trecutei, nu s’au efectuat licitaţia pentru facerea a 20 rampe cu fanare din nou şi stâlpi, în acest oraşu, din cauză câ nu s’au ivit concurenţi, s’au regulat din nou zilele de 10, 15 şi 20 a prezentei luni Iulie, se publicâ menţionatele zile spre cunoştinţa D-lor concurenţi de a se înfăţoşa la pretoriul Municipalităţii cu garanţiile cuvenite. Municipalitatea de Peatru. No. 537. Urmând a se da în antrepriză prin formă de mezat ştergerea ogeagurilor din acest oraş, pe timpii de la darea contractului pânâ la finele anului 1866, cu prosfora pentru casa comunală şi cu condiţiunile ce la licitaţiune se vor vide, se publica spre ştiinţa amatorilor de această antreprizâ, ca sâ se înfăţoşeze la aceasta Municipalitate cu legiuitele garanţii în acea zi când va espira terminul de 40 zile socotit de la data Foaei. Municipalitatea de Homarul. No. 1476. Eratele băuturilor şi cantariu, au a se aronda pe anul viitoriu 1864, se publica ca concurenţii de a lua aceste erate, sâ se înfâţoşeze cu garanţii în această Municipalitate, la terminul de 40 zile socotit de la data Foaei, când este strigarea întâi a mezatului. No. 8069. Prin Lucrările acestui Tribunal urmând a se închirie cu formă de licitaţie pe timp de 3 ani începători de la 26 Octomvrie viitorin anul curent, o dugeanâ cu pivniţă şi odăile ei din cvartalul al 4-le, divale de biserica Albă, a mortului evreu Herşcu sin Buium, se publicâ aceastâ închiriere în termin de 40 zile, spre deşteptarea persoanelor doritoare de a se înfăţoşa în camera Tribunalului în fiecare Viliere ce ar eczista în lâuntrul acestui termin, urmând ca în cea întâi Vinere dupâ a lui espirare, sâ se facă adjiudecaţia asupra persoanei ce va da preţ mai avantagios. No. 8360. Actul sub No. 1593, relativ la emanciparea D. Necolai Roset Roznovanu, fiiul râpos. Vnst. Necolaî Roznovanu, se publica în toată a lui cuprindere spre obşteasca ştiinţă. Komisia Entiponneasiz din laiul. D. Preşedinte al Tribunalului Civil de Iaşi Secţia l-ia, pe lângă adresa No. 6445, au comunicat Comisiei atestaţiea subscrisâ de membrii consiliului familiarii a casei râpos. Inst. Necolai Roset Roznovanu, adeverită şi de D-ej D-na Maria Roset Roznovanu, soţia râpos, şi firească epitropâ, cuprinzetoare, câ aşa precum D. tânărul Necolai Roset Roznovanu, fiiulu râpos, dupâ actulu mitricalu din 6 Mai 1856, au agiuns în etate de 22 ani, şi fiind câ purtările sale au dovedit totdeauna câ este înzestrat cu toate însuşirile unul deplinu vrâsnicu, sâ se emancipeze definitivii, pe temeiul unor aseminea a adresei Ministeriului Justiţiei No. 13378 din 20 a trecutei, şi pe temeiul § 333 din Codul Civil, se încuviinţazâ de Comisiune emanciparea la-sale tânărului Necolai Roset Roznovanu.8i dar în conformitatea § 335 din citatul Codii, ’i se și eliberează Ds. acest actîi spre a fi cunoscut pe viitorime ca desevârșit la vrâstâ. (Is.) Leon, N. Neculcea Mutu, D. Gherghel, (L. P.) P. Director C. Ciurea. No. 1593. 1863 Iunie 26 zile. Municipalitatea de Tecuci. No. 481. După anansul fâcut prin Foaea No. 65, terminul de 40 zile se înplineşte la 22 a presentei luni Iulie, pentru antrepriza facerii unei reterazi în ograda încăperilor Municipalitâtei, se publicâ a doua oară mencionata antrepriza, cu zilele de mezat la 22, 26 şi 28 tot a presentei luni Iulie, iar adjiudecaţiea definitivă dupâ espirarea a 24 oare, invitânduse pe D- nii concurenţi a se presenta la aceasta Municipalitate în zilele aceste cu legiuite garanţii. No. 473. Terminul de 40 zile avansat prin Foaea No. 65, pentru antrepriza facere din nou a unui foişor de lemn pentru privighere de incediu, un grajdier şi o şurâ pentru cal şi instrumente, o butcă, 2 pârechi caloşi şi 2 cojoace necesare soldaţilor de serviciu, se înplinesce la 22 a presentei luni Iulie, când are a se ţine întâia licitaţie. Municipalitatea publicâ a 2 oară aceasta antreprizâ cu zilele de mezat la 26 şi 28 tot a presente! luni Iulie, pentru a 2-a şi a 3-a strigare, spre cunoştinţa amatorilor ce vor fi de a lua aceasta antreprisâ, carii în zilele mai sus aratate sâ se presenteze în pretoriul acestii Municipalităţi asocieţi de legiuitele garanţii, car definitiva ad-giudecaţie, se va urma dupâ espirarea a 24 oare de la a 3-a strigare. No. 477. Terminul de 40 zile anosat prin Foaea No. 65, pentru antreprisa facerii a 10 podeţe peste şanţurile şoselii din cuprinsul acestui oraş, se înplineşte la 22 a prezentei luni Iulie, când are a se ţine întâea licitaţie. Municipalitatea publicâ a 2-a oarâ aceastâ antreprizâ, cu lămurire câ a 2-a şi a 3-a strigare, s’au hotărât a fi la 26 şi 28 tot a presentei luni Iulie, cu adgiudecaţiea dupâ 24 oare, invitânduse pe Domnii amatori a se presenta la aceastâ Municipalitate în zilele arătate cu garanţiile legiuite. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Judecat, district. Iaşii Secţia l-a. No. 7368, în consideraţie câ dupâ căutarea făcută de servitorii acestui Tribunal, Ds. Dimitrie Bleahu, nu s’au putut afla spre al înmâna chiemârile relative la procesul înfiinţat contra Ds. dupâ reclamaţia epitropiei casei repos. Gheorghie Pârpâuţi, pentru o vie din podgoria Tomeştil,şi o casă din Tataraşi, se publica în termin de 50 zile, spre deşteptarea numitului ori unde va fi, ca la înplinirea arătatului termin sâ se înfâţoşeze la Tribunal cu dovezi căci la neurmare procesul se va cerceta numai în fiinţa poliţei stăruitoare. Secţia a 3-a. No. 3019. De câtre acest Tribunal legalizinduse contractele în minier de 2, prin care D. Post. Gheorghie Cuciureanu, au în posesuit venitul Moşiei D-sale Solonţul din districtul laşii, Ds. Pitarului Vasile Rateu, pe termin de 5 ani începători de la Sf. Gheorghie 1864, şi pânâ la 23 April 1869, cu preţ de 400 galb. pe anii, plătitori în 2 căştiuri, şi anume: 200 galb. cu 15 zile înainte de Sf. Gheorghie, şi 200 galb. cu 15 zile înainte de Sf. Dimitrie al fiecâruea an, se face obşteşte ştiut. No. 3018. Prin Monitorul No. 190 din 31 Mai 1860, fiind publicată vânzarea a 2 dughene pe loc supus bezmanului, aflătoare aicea în oraşu la uliţa Podului Lung, a evreului Iţic Şiraga, spre îndestularea monahiilor Migdonia şi Olimbieada Polizu, dupâ espirarea terminului de 6 luni, lucrările acestui mezat, dupâ încheierile desfiinţate! Curţi de întârituri s’au suspendat, acum însă acest Tribunal din motivul stăruinţelor a unuea din numitele creditoare luând în cercetare lucrările, şi având în privire ca terminul citat de 6 luni, cum şi osebitele 15 zile de respect au espirat încă de la 1861, în lâuntrul câruea nu s’au ivit nici un caz în pedecatoriu, afară de reclamaţie a datornicului de a fi scăzut din suma de 500 galbeni cu banii ce dupâ un înscris zicea câ nu dat creditoarelor, având în privire câ dupâ aceastâ reclamaţie a datornicului s’au înfiinţat proces la Tribunalul secţia a 2-a, şi câ lucrările de vânzare au stat în suspensie, dupâ încheierea desfiinţatei Curţi de întârituri din 1 Fevruarie 1861 No. 3 a protocolului, pânâ dupâ hotârîrea ce s’ar da în citatul proces necunoscânduse valora datoriei, având în privire câ creditoarele pe lângă suplica dată la 16 Iunie anul curent presenteazâ sentinţa Curţii de Apel prin care se decide câ dacâ monahica Migdonia va sevârşi formaline giurâmânt, atuncea evreul Siraga va fi datoriu a plăti întreaga sumă de 500 galb, după obligaţia intabulată, şi având în privire adresa Tribunalului secţia a 2-a No. 8157, mijlocitoare de a se aduce întru înplinire sentinţa Curţei de Apel, aşa precum monahia Migdonie au desăvârşit formalnic giurâmânt, pe aşa temeili Tribunalul au încuviinţat înaintarea şi a licitaţiei de 40 zile, se publicâ ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra arătatele dugheni dupâ lâmurirele descrisă şi acele publicate mal înainte, sâ se înfăţoşeze la acest Tribunal în toate Vinerile ce vor mijloci în lâuntrul terminului de 40 zile, şi mal ales in cea 1 Vinere dupâ înplinirea lui, când arc ase face