Progresul, iulie-decembrie 1863 (Anul 1, nr. 73-169)

1863-10-24 / nr. 137

PROGRESUL. Listă De slapostii a diferite.wp hopnopauii din Iaiui. DD. Pavel Lupasc, Stan Iân Petru, Alecu Dimitriu, Ioan Munteanu, Vasile Dimitriu, Tudurachi loan, Teodor Radu, Vasile Chiriac, Teodor Vasiliu, Vasile Olariu, Teodor Timofev, Anastasa Boşcu, Necolai Enciu, Costachi Neculau, Necolai Domescu, Bogdan Grigorie, Gheorghie Dimitriu, Petrea Hristea, Dimitrie Sprinceanu, loan Vasiliu, Gheorghie Negrea, Gheorghie loan, Dimitrachi Sârbu, Enachi Atanasiu, Ionica Chetrarasu, Dimitrie Teodoru, Alecu Grigoriu, Vasile Tricolici, Vasile Paraschiv, Costachi Stroici, Anton Picoschi, Grigorie Andoniu, Mihalachi Macsim, cu Fatu, Nechita Andoniu, Costachi Tomida, Grigori Savelu, Costachi Stefânescu. Despărţirea V. Iconomî: Gheorghie Jorascu, loan din Talpalaru, Vasilie Coroi, loan Poenariu. Preoţi: loan Balaban, Gheorghie Dimitriu, Mihalachi Costantin. DD. Anastasie Panu, Alece Fotino, Cihac, Iancu Antoniadi, Costachi Balaisi, Scarlat Baragina, Panaite Izmirliu, Panaite Hristea, Scarlat Pastiea, Vasilie Munteanu, Dimitrie Gustea, Arcadi Chisilev, Panaite Mangirov, Costachi Necolaide, Sotirî Portari-başa, Iosi’ Burgheleanu, Costachi Dediu, Alecu Vârnav, Enacachi Roset, Iancu Corjascu, Anton Cugler, Dionisie Combaţi, Costachi Zoea, Necolai Poliz, Isaia Treancu, Fotachi Dimitriu, Caracaşi Tacov, Costachi Cucută, Dimitrie Stoica, Mihalachi Gheorghiu, Gheorghie Cuparencu, Dimitrie Mangirov, Vasile Peltechi, Grigorie Pavlov, Costachi Tomsa, Gheorghie Sebean, Costachi Popovici, Grigori Munteanu, Dimitrie Naghi, Stamati Hâncu, Costachi Gheorghiu, Tudurachi Vasiliu, Costachi Cimbala, Ioan Sandru, Gheorghie Damaschin, Anastasie Gheorghiu, Gheorghie Tâutu, Petrachi Budescu, Costachi Butu, loan Vasiliu, Gheorghie Carp, Costachi Munteanu, Vasile Filipovici, Necolai Hrisochefor, Costachi Teohari, Grigori Lefter, Enachi Margârint, loan Pânzariu, Gheorghie Petrescu, Dimitrie Teodoru, Costachi Buznea, Dimitrie Hristofor, Vasile Păun, Alecsandru Șumleanu, Alecsandru Mihailescu, Matachi Castroean, Mihalachi Ionescu, Necolai Avramiu Heiban, Ioan Bornea, Mihalachi Boldescu, loan Gheorghiu, Costachi Grigoriu, Necolai Encic, Necolai Zamfir, Mihalachi Ionide, Vasile loan, Iordachi Angliei, Hristea Carâmidariu, Necolai Leonti, Costachi Mihailescu, Lazar Marin, Dimitrie Popescu, Anania Popovici, Necolai Pavli, Manoli Stoean, Toma Chirilovici, Stefan Tuduri, Tancu Julescu, Paval Vasiliu, loan Vasiliu, Dimitrie Bruhariu, Mihalachi Botez, Alecu Neculau, Nicu Hulubei. Despărţirea VX Iconomî: loan Agapie, A. Gavrilescu, Anfilohi Ionescu, loan Ionescu, Gheorghie Porfiriu, loan Piciorman, Mihalachi Stihi, loan Gheorghiu, Costach Ionescu, Anfilohi Ionescu. Preoţi : Zamfirachi Baltag, Alecsandru Gavriliu, Vasilie Irimescu, Mihalachi, Dimitrie Zaharescu. Diaconi : Hristea Alecsandrescu, Vasile de la Roznovanu, Toader Gheorghiu, Stefan Gheorghiu, Mihalea Milu, Onofrel Florea, Ionichie Vovileanu, Stefan Ciuhureanu, Toma Ciuhureanu. DD: Iordachi Chiriac, Costachi Alcazî, Anton Ionașcu, Petrachi Dorneanu, Vasile Procopi, Toader Grosu, Petrachi Samaca, Vasile Botezi, Dimitrie Sucevanu, Dimitrie Teodorescu, Dimitrie Gheorgescu, Iordachi Sâcârescu, Sava Stoean, Ionică Sâcârescu, Ioan Teodor, Simion Dânicescu, Gheorghie Dimachi, Grigorie Costinescu, Grigorie Carpu, Gheorghie Popovici, Dimitrie Petrovu, Grigori Teodoru, Necolai Varlami, Alecu Paraschivu, Necolai Balâceanu, Iordachi Dimachi, Gheorghie Carabulea, Costachi Stroescu, Iordachi Tataru, Grigori Ilaciu, Dimitrie Ciudin, loan Gheorghiu, Iordachi Duca, Lupi Casteanu, Iancu Neagu, Grigori Hargara, Alecu Sadoveanu, loan Varlami, Mihalachi Mitirliu, Gheorghie Ulievici, loan Mandinescu, Iftime Andoniu, Costachi Agachi, Necolai Alecsa, Tanasa Bohim, loan Bornea, Gheorghie Botezatu, Manolachi Buda, Vasilie Beşleagă, Gavril Baldorici, Vasilie Botezi, Costachi Botizu, Iulino Bogusu, Toma Buza, Ştefan Vasiliu, Costachi Botezatu, Gheorghie Vasiliu, loan Variam, Necolai Variam, Necolai Gheorghiu, Gheorghie Grigoriu, Mihalachi Gheorghiu, Iancu Gheorghiu, Stavri Gheorghiu, loan Gheorghiu, loan Dimitriu, Gheorghie Dimitriu, loan Epura, Mihalachi Julescu, Stefan Zamfir, Ilie Zamfir, Marcu Hie, loan Trandafir, Gheorghie loan, Panaite loan, loan Alcazu, Osean Carabei, Sava Costantin, Vasilie Croicis, Dimitrie Chiriac,Gheorghie Carpfi, Mihail Chiriac, Oscan Carabei, Dimitrie Costantin, Gheorghie Chirila, Sava Costantin, loan Mâcâleanu, Vasilie Mâhalu, Necolai Masol, loan Mardara, loan Mihailescu, Dimitrie Necolau, Gheorghie Onofreie, Dimitrie Popa, Vasile Popovici Dascalu, loan Patraşcu, Cerchez Popovici, Costachi Popovici, Leon Popa, Costachi Popovici, Vasile Racoviţă, loan Radu, Necolai Stefaniu, Alecu Sofice, Vasilie Simion, Gheorghie Sava, Mihalachi Subţirelu, loan Sterea, Dimitrie Spiru, Necolai Soroceanu, Costachi Spiru, Stefan Sarchizu, Gheorghie Sava, Iordachi Sâcârescu,gheorghie Teodor, Gavril Ticu, Panaite Tudorescu, Nastasa Talmaciu, Costachi Teodor, Gheorghie Ilatzâr, Grigori Hargara, Dimitrie Haretîi, Gheorghie Tanu, N. Stefâniu Pascal, Bogdan Stefâniu, Costachi Ticu, Petrachi Necolau, Gheorghi Simionescu, Apostol Ianoliu, Iorgu Iordachevici, Vasilie Ciuntuc, Toma Buza, Ioan Dimitriu, Petrachi Necolau, Costachi Teodoru. Municipalitatea de Chilia. 1). No. 437. La 25, 26 și 27 Noemvrie anul curent, aceasta Municipalitate urmând a da în antrepriză pe anul viitorii 1864, eratele cantariul, demerlia şi corul, se publica spre obşteasca ştiinţă, spre înfâţoşarea doritorilor în pretoriul ei la zilele destinate, precum şi într’acea adjiudecaţie1. 1). No. 438. La 8, 9 şi 10 Dechemvrie anul curent, aceasta Municipalitate urmând a da în antrepriză pe anul viitor, 1864, eratele vinul, păcura, tiutiunul, ghecetul şi anguratul, se publica spre obşteasca ştiinţă, spre înfâţoşarea doritorilor în pretorul ei la zilele destinate, precum şi în acea adjiudecaţiel. Municipalitatea T. Frumos, No. 456. în lista publicată în Foaea »No. . . . , da persoanele cu drituri de a fi aleşi şi alegători Membrilor şi a Candidaţilor acestei Municipalităţi pentru viitoriul an 1864, din eroare nu au fost trecut şi D. Vasilie Ciudin, da aceia se publica pe D. Ciudin între orăşenii acestui târg cu asemene drepturi. Municipalitatea T. Odobeşti. No. 439. Conform art. al VllI-le din aneasa litera H. al Regulamentului Organic, se publica spre obşteasca ştiinţă lista de reţele cu au drit de alegători şi aleşi de Membri şi Candidaţi acestui Consiliu Municipal pentru anul viitor, 1864, spre cunoştinţa persoanelor osebite ce se vor cunoaşte în drept, a reclama în interval pentru a se înscrie, iar cele citate prin menționata listă, sunt invitate ca la 1 Noemvrie viitorii, să se prezenteze în Camera Municipalitatei, spre a vota în alegerea Membrilor acestei Eforii. Lista De feţele ce au drit de alegători şi aleşi de Membri Consiliului Municipal din Târgul Odobeşti, districtul Putna pentru anul 1864. NUMELE ŞI PRONUMELE. DD. Dimitrie Polizu, Dimitrie Tudurachi, Gheorghie Ioan Giurgea, Necolai Faur, Milea Radovici, Petrea Vrabie, Chirila Popa, loan David, Zaharia loan, Asanachi Pamfili, Vasilie Giurgea, Gheorghie Zalaru, Gheorghie Faur, Dimitrie Faur, Gheorghie Grigori, Costantin Velniţâ, Dimitrie Avram, Gheorghie Petrovu, Ioniţa Pantazi, Necolai Velniţâ, Asanachi Popa, Petrachi Dimitriu, Enachi Popa, Necolai Antonii, Vasilie Hristofor, Manolachi Apostol, Theodor Ionescu, Toma Hristoforfi, Nastasie Sterian, Ioan Sandu, loan Mafteiu, Haralamb Petrova, Necolai Alevra, Vasilie Crăciun, Costantin Ciuboteifi, Necolai Rusu, Iordachi Blanaru, Ştefan Gheorghiţa, Vasilie Miroslava, loan Crudu, Tanasa Culiogul, Pamfilie Burueanu, Hristachi Zalaru, Vasilie Grigori, Vasilie Popa, Gheorghie Gofer, Necolal Zalaru, loan Vasiliu, Necolal Vasiliu, Necolal Bâzna, Gheorghie Crudu, Costantin Popa, Manolachi loan, Chirila Picior-grosc, Mihalcea Soricarfi, Gheorghie Salmasa, Gheorghie Vasiliu, Sardulachi Pulbere, Tachi sin preotul Radu, Toader Mandea, Ionaseti Faur, Stoean Ghitaru, Petrachi Vasiliu, Tachi Ionaşeti Tatu, Gheorghie loan, Tachi Zalaru, Stefan Gheorghiu Bordianu, Dimitrie Grigoriu, Gheorghie Gologan, loan Mardari, Anton sin Iconomu Ioniţa Picior-gros, Grigorie Tiroiu, Costantin Mihai, Dumitru Picior-gros, loan Tudurachi, Dumitru Popovici, loan Tiroiu, Zlate Minen, Mateie Popoiu, Vasilie Dica, Costachi Mardari, Costantin Mardari, Ştefanachi Pamfilie, Iacov Popovici, Necolai Hristofor, Mihai Ilaldimu, Manolachi Salmaşa, Anghel Haldimu, Vasilie Moşielungu, Niţu Ştefan, Dimitrie Zalaru, Eni Paraschiva, Stoean Lepadatu. CLERUL. Iconomî: Necolai Pamfilie, Vasilie Blândă, Gheorghie Pamfilie. Preoţi: Radu Profira, Enachi Dediu, Stanciu Mandea. Dascali: Paval Helciu, Gheorghie sin Costantin Paraschiv, Dumitru Parfaite Blândă, Gheorghie sin preotul loan Nechita, loan sin loan Nedelcu, Gheorghie sin Dumitru Paralpanu, Ştefan Cucoşu, Tachi Necolau starostele târgului. Municipalitatea de Eoman. No. 2091. După regularisirea făcută de D. Prefect de Judeţîi, trustelele erate ce sunt pe ischiu şi vin cu tacse în totul de 8 lei şi 16 par. la vadra rachiu şi 30 par. la acea de vin cursul tesaurului, în anecsare şi acel de la bere, mâhâlitul, păcura şi mortosepia vitelor, urmând a se arenda ori întrunite prin un contract saui în deosebirea lor pe un an ori pe trei, cu începere de la anul viitorin 1864, se publica ca concurenţii ce vor fi de a le lua, sâ vie cu garanţii în aceastâ Municipalitate în 7, 8 şi 10 a viitoarei luni Noemvrie cu legiuita adgiudecaţie, când are a se opera mezatul. No. 2103, în 13, 15 şi 17 Noemvrie viitorii, are a se opera mezatul cu legiuita adgiudecaţie, întru arendarea pe anul 1864, a luminarisirei oraşului, se publica ca concurenţii de a lua acest obiect, să vie cu garanţii în aceasta Municipalitate, spre a se fini mezatul. No. 2104, în 22, 25 şi 27 Noemvrie viitore, are a se opera mezatul cu legiuita adjiudecaţie, în arendarea pe anul viitorii 1864, a eratului cantariu, se publica ca concurenţii de a lua acest hrat, să vie cu garanţii în această Municipalitate, spre a se fini mezatul. No. 2105, în 22, 26 şi 28 Noemvrie viitorii, are a se opera mezatul cu legiuita adgiudecaţie, în arendarea facerei minierului de 12 perevezi de pele cu maşinele de fer, trebuitoare soldaţilor pompieri, ■ a publica ca concurenţii de a lua aceste obiecte, să vie cu garanţii în aceastâ Municipalitate, spre a se fini mezatul. publicaţi! JUDECĂTOREŞTI. Judecat district. Iaşi. Secţia l-a. No. 13433. Se publicâ moartea râpos. Ioniţa Sion cu termin de 100 zile, spre deşteptarea şi înfriţoşarea tuturor acelora ce ar ave vreo pretenţie cu orice drit asupra avere! remasa. Secţia a 3-a No. 4273. Adeverindu-se de acest Tribunal numai în cât priveşte semnătura testamentului D-nel Rucsanda Sirghievici, se publica în toată a lui cuprindere spre obşteasca ştiinţă. TESTAMENT. Spre îndeplinirea tuturor datoriilor sfintei mele religii ortodocse, în care sânt nâscutâ, aflândumâ întru toată întregimea minţei, de nimene silită, ce povăţuită numai de singurul meu cugitu, aflu de cuviinţă şi hotârâscu aceste: 1) casa me ce o am dreaptă proprieta aice în Iaşi în m:halaoa numită sub Feredeul Turcesc în despărţirea al 2-le, cu toată pojijica din lâuntru şi din afară, cu toate mobilile aflătoare de ale gospodăriei, după trecerea me din vieaţâ va rămâne în de vecin proprieta copilei orfani anume Rucsinda, pe care eu am botezat’o, am crescut’o acum de 19 ani, şi pe care o am ca şi o fiică sufletească, hârâzândul toată averea mişcătoare şi nemişcătoare, pentru că şi ea mau slujit cu toată credinţa şi râvna; 2) pentru că eu nu am nici suitori nici pogorâtori, aşadar olironoama me Rucsanda, după trecerea me din vieaţa în termin de 6 luni, va da 50 lei lui Iancu Croitorie, şi 50 lei lui Gheorghi Odobaşa, lăsând pe acest din urmă a locui într’un bordeiu din ograda caselor unde şede şi acum pe toată viaţa sa, fără ca prin aceasta are bună vroinţa se jignească dritul propriitâtel copilei Rucsanda. Şi îndată după trecerea me din vieaţâ, copila Rucsanda este datoare, ca din numărul odăilor casei, se deie una cu chirie, şi banii ce va scoate în curs de 7 ani, rânduri precum îî va primi de la chirigii, sedele bisericei cu hramul .