Progresul, iulie-decembrie 1863 (Anul 1, nr. 73-169)

1863-11-25 / nr. 153

t HiMihal VL. PUBLICAŢII JUDECATOREŞTI. Curtea de Apel din Iaşi.  No. Procesul reclamat de D-lui Costantin Chichiţă, contra fraţilor Râşcâneşti, clironomi râpos. Ca jamira Râşcanu, pentru pâmant din modica Hai bujii şi alte hotare, la care proces face parte şi Dna Hiena soţia lui Apostol Lefcochino, de câtru aceastâ Curte s’au terminat din nou acestu proces cu termin tot de 50 zile, socotit de la data hoaeî, pentru care pe de o parte sau fâcut cunoscut feţelor împricinate, şi anume: D-luî Costachi Chichiţa, D-na Ileana soţie a râpos. Scarlatachi Sandu, D. Gheorghie Râşcanu, D. Ştefan Râşcanu, D. Vasilie Râşcanu, D nel Zamfira soţie a preotului St. Râşcanu, D. Gavril Râşcanu, D. Necolai Râşcanu, D. Ioan Râşcanu şi D el Ileana soţie a lui Apostol Lefcochino, iar pe de alta se publica acest termin spre ştiinţa tuturor împricinaţilor ca la împlinirea termenului, negreşit sâ se înfăţoşeze la Curte, în persoane sau prin formali vechili, pe care singuri urmează a’i încunoştiinţa, cu toate documentele atingâtoare în chestie, la neurmare procesul pe temeiul art. 371 din Reglement se va hotâri în fiinţa numai a pui cel ce ar stărui. Comisia Epitropiceascâ din Iaşi. No. 2699. Actul de emancipare ce s'au eliberat de Comisiune D-nel Domnica Bontas nâscutâ Gheorghiu, se publicâ în toata a lui cuprindere spre obşteasca ştiinţa. Komisiea Enepolimeasm din Imul. D. Preşedinte a Tribunalului de Iaşi Secţie a I-ia, cu adresa sub No. 14032, au comunicat Comisiunea între altele atestaţie a rudelor Ds. Domnica Bontashiea râpos. Manolachi Gheorghiu, în cuprindere, cât el este sosită în etate legiuită de 25 ani, cu buna purtare, încât merită a se ocârmui de sine, pe basa unor asemenea şi a declaraţiei fâcutâ de D-na Catinca Gheorghiu muma numitei, câ se uneşte cu socotinţa rudelor, se aprobeazâ de Comisiune emanciparea Ds. Domnica Bontaş, şi dar conform § 335 din Codul.civil, ’i se şi eliberează acest act spre a fi cunoscută în viitor de sositâ în etatea legiuită. Leon, N. Larabrino, N. N. Mutu, Direct. Leon. No. 2698, Noemv. 20, 1863. (L. P.) Judecat, dist. Iaşi. Secţia l-iii. No. 13878. Ilotarnica primitoare pe locul de zestre a consoartei Ds. D. Costachi Chiru şi aflatoriu în Iaşi, din dosul Monast. Sfinţilor Treî-Erarhi, se publica în termin de 6 luni, spre deşteptarea şi înfâţoşarea tuturor celor ce ar ave vreo pretenţie, cu orice drit, sa reclame la acest Tribunal în prescrisa vreme. HOTARNICA. Anul 1863 luna August în 3 zile, sub iscolitul Candidat Giudecat, district. Iaşi secţia l-iu, după lucrările înaintite in urmarea însercinarei ce i s’au pus de câtrâ a sa Cameră prin adresa No. 8417, cu care ’i s’au recomendat în original suplica Ds. D. Costachi Chiruş, spre a i se face mâsorişte şi hotarnica locului de zestre a consoartei Ds., aflat prin aice în oraş în dosul Monast. Sfinţilor Trei-Erarhî, astăzi la zioa terminalul au păşit la faţa locului, unde din partea Consiliului Muninicipal, după mijlocirea ce li s’au adresat sub No. 1215, nu s’au înfăţoşat nimine, aşa dar cu sf. domnesc de 8 palme, acâunea palmâ se însemneazâ pe marginea hotarnicei, s’au fâcut mâsorişte pomenitului loc, în urmâtoriul chip, adecâ: 1 st. 3 palmace partea despre râserit din marginea zaplazului despărţitorii de locul caselor lui Necolai Pascariu, pana în colţul caselor mari a Dumisale Costachi (hi ruşi; 7 st. tot partea despre râserit pe lângâ scara caselor mari a D. Chirusi, şi pânâ in zaplazul despârţitoriu de o hudiţă ce este despre meazâ-noapte; 17 st. 5 palme partea despre meaza-noapte pe lângâ pomenita hudiţă, care desparte acest loc de a Ds. Necolai Donici, pânâ în locul caseor Diaconului Alecu Vartic, 5 st. 4 palme partea despre apus, pe lângâ locul caselor Diaconului Alecu Vartic şi a Ds. loan Vasiliu; şi 19 st. 6 palmace partea despre meăzâ-zi alăturea cu locul cailor mari a Ds. D. Costachi Chiruşi, pânâ la locul de unde 1iu sau început cu măsura; acest loc este supus bezmânului câtrâ Monast. Sfinţilor Treî-Erarh pentru care s’au făcut hotarnica de fatâ. Candidat Antipa. In prezenţa noastră s’au fâcut mâsoriştea şi hotarnica de faţă. 1 Constantin Chiruşi. Faţă fiind la această am iscălit. A Vartic, loan Vasiliu. In fiinţa me au iscălit persoanele de mai sus. (Rudidat Antipa. TpiEsnaMA de raiul Schida ). Hotarnica de faţă fiind săvârşita prin lucrarea Candidatului acestui Tribunal, D. Dimitrie Antipa potrivit cu însărcinarea ce au avut, se legalizaze vremelnic, iar statornica încredinţare se va face după urmarea legiuitei publicaţii de 6 luni, care tot acum s’au înaintit, dacă înse nu vor mijloci cazuri în pedecatoare. V. Chendrino, A. Stoeanovici, Dr. Cimbalâ. No. 169, 1863, Noemv. 1, Secţia a 3-a. No. 1431. Actul prin care Del Mariea Palada, au dânuit ospitalului din Monast. Sf. Spiridon, nişte case cu locul lor din mahalaua Berăriei, adeverindu-se provizor de acest Tribunal, se publica în toată a lui cuprindere spre obşteasca ştiinţă, cu lămurire, câ toţi acei ce ar ave vreo pretenţie în contra acestei dâruirî, sâ o reclame la Giudecât, competentă în termin de 6 luni, dând în ştire şi acestui Tribunal. ACT DE DANIE. Casele cu tot locul lor din mahalaua Berăriei, ce mi-auî remas elironomie de la repos, fratele meu Petrachi Palada, din buna mea vroinţâ le dânnesc ospitalului din Monast. Sf. Spiridon, pentru pomenirea sufletului repos, frate, aşadar pe lângâ acest act trădând Epitropiei zisului institut, cu opis toate documentele ce au avut repos, asupra acelor case, de astăzi înainte şi în veci spitalul se aibă a le stăpâni ca pe o dreaptă a sa proprietate, pentru care urmează a mea iscălitură, rugând şi pe Curtea de Confirmaţie a legaliza actul de faţă. M. Palada. 1862 Iunie 18 zile. In numele Măriei Sale Domnului Principatelor Unite Române, Alecsandru loan I. TpiufinaASA llieU de laiul Sevuisnca a 3-a. Luându-se încredinţare cu iscălitura de sub actul de faţă, este a Ds. D-nei Mariea Palada, precum şi despre titlurile proprietăţii, Tribunalul conform încheierii sale din 18 a curentei, No. 21 a Protocolului adevereşte provizor acest act, cu lămurire cu statornica întâriturâ, se va face după urmarea legiuitei publicaţii de 6 luni, dacă nu se vor ivi cazuri în pedecatoare. Cardaşi, I. Anghelichi, Grefier Grebliş, sub-Grefier Giurcâneanu. (Lt.) No. 1429. 1863 April 8. No. 4635. După amânarea înserată în Foaea No. 122 din 30 Septemvrie contenit, la 18 Octomvrie trecut fiind a 3-a Vinere (ziua de adjiudecaţie) pentru închirierea sau vânzarea caselor D. Gheorghie Buzdrug, şi aflându-se stâruitoriu creditoriul, s’au înaintit strigări mai întâi pentru închiriere, şi nefiind concurenţi s’au procedat câtra vânzarea fondului, pentru care au eşit 39 galbeni, şi avându-se în priivire câ acest preţii s’au garantat de D. Lazar Marin prin depunere în Tribunal a 481 lei, Tribunalul pe acest temeiu au încuviinţat amânarea adjiudecaţiei pe o altă a 3-a Vinere socotit de la data Foaeî, şi dar se publica ca concurenţii ce vor fi de a cumpără zisele case, sâ se înfăţoşeze la a- ! cest Tribunal în arătata zi. No. 5147. Legalizindu-se de acest Tribunal obligaţiea de 59 galbeni, cu care evreul Smil Aron sau Smil Aronovici, s’au împrumutat de la D. Nicu Zagura, pe termin de un an fârât dobândă, şi sub siguranţă de amanet o casă cu locul ei supus bezmanului câtre monastirile Nicoliţa şi Sf. loan Gura de Aur, aflătoare aice în oraşui, mahalaua Tataraşii, se face obşteşte ştiut. No. 1901. La 26 April contenit când au fost a 3-a Vinere zi de adjiudecaţie după amânarea înserată în Foaea No. 21, din 11 Mai, pentru vânzea caselor Ds. Dimitrie Teodorul, din împregiurârî neputându-se efectua vânzarea, Tribunalul au încuviinţat amânarea adjiudecaţie! pe o altă a 3-a Vinere de la data Foaeî, se publica ca concurenţii ce vor fi de a cumpără arătatele case după lămuririle publicate mai înainte sâ se înfăţoşeze la acest Tribunal în arătata zi. No. 5098. La 15 Noemvrie anul curent, fiind cea întâi Vinere zi de adjudecaţie, după împlinirea terminului de 40 zile, publicat în Foaea No. 125, din 5 a trecutei luni Octomvrie, pentru vânzarea caselor cu dugheană din târguşorul Nicolina a Ds Elena Costandin, din împregiurâre neputându-se da finit mezatului, Tribunalul au încuviinţat amânarea adjudecaţieî pe a 3-a Vinere socotita de la data Foaeî, şi dar se publica, ca concurenţii ce vor fi de a cumpără zisul fond, să se infâţoseze la acest Tribunal în arătata zi, când are a se urma adjudecaţiea asupra celuea ce ar da mai folositor preţul cu banii aduşî în depozit. No. 5104. Dupâ publicaţiea înseratâ în Foaea No. 123, din 2 Octomvrie trecut, pentru vânzarea caselor din uliţa mare a D-nei Elena Samsonova, la 15 a curentei fiind cea liu Vinere (ziua de adjudecaţie) dupâ espirarea licitaţiei de 40 zile, din împregiurârî o asemenea nu s’au putut efectua, pentru care acest Tribunal au regulat amânarea adjudecaţieî pe a 3-a Vinere de la data Foaeî, şi dar se publicâ ca concurenţii ce vor fi de a cumpără aratatul fond, dupâ lămuririle publicate de mai înainte, sâ se presenteze la acest Tribunal în arătata zi. No. 5134. Dupâ amânarea înseratâ în Foaea No. 140, din 21 Octomvrie trecut, pentru vânzarea în chirie sau de veci a caselor Ds. Vasile Popovicî, la 15 a cu. iv, A rentei fiind a 3-a Vinere (zioa de adjudecaţie) din împrejurări nu s’au putut efectua o asemene, pentru care acest Tribunal au regulat amânarea adjudecatei pe o alta a 3-a Vinere de la data Foaeî, şi dar se publicâ ca concurenţii ce vor fi de a cumpără arâtatele case dupâ lămuririle publicate mai înainte, sâ se înfăţoşeze la acest Tribunal în arătata zi. No. 5136. Dupâ publicaţiea inserată în Foaea No. 123, din 2 Octomvrie trecut, pentru vânzarea în arendă sau de veci a medeanului râpos, Dirmitrie Miclescu, aflatoriu în mahalaua Muntenimei de sus, la 15 a curentei fiind cea 1-in Vinere (ziua de adjudeaţie) dupâ espirarea licitaţiei de 40 zile, din împregiurârî o asemenea nu s’au putut efectua, pentru care acest Tribunal au regulat amânarea adjudecaţiei pe a 3-a Vinere de la data Foaeî, şi dar se publicâ ca concurenţii ce vor fi de a cumpără aratatul fond dupâ lămuririle publicate mai înainte, sâ se prezenteze la acest Tribunal în atâtata zi. No. 5142. Obligaţiea cu care evreul Calman Sfarţl, au împrumutat 300 galbeni de la D. Gheorghie Baumaister, pe termin de un an, cu procent legiuit, şi sub siguranţie de amanet fondul binalelor cu locul lor vecinic, aflătoare aice în oraşu la uliţa ce merge la Sf. Spiridon spre Sf. Necolai din Muntenime, legalizindu-se de acest Tribunal în urma sarcinelor de 1000 galbeni şi a lor procent ce numitul Sfarţb datoreşte tot câtre D. Baumalster, se face obşteşte ştiut. No. 5146. Obligaţiea de 875 galbeni cu care D. Iorgu Voinescu, s’au împrumutat de la D-luî Lehenantul Alecu Negruţî, pe termin de un an, cu procent legiuit, şi cu asigurare în fondul moşiei Prigorenii din acest district, legalizindu-se de acest Tribunal în urma sarcinelor cunoscute prin lucrările lui, se face obşteşte ştiut. No. 4388. Actul prin care D. Ioan Cernat în preţ de 400 galbeni, au vândut Ds. Necolai Leondari o vie din podgoriea Vişanului supusa embaticului, adeverindu-se provizor de acest Tribunal, se publica în toatâ a lui cuprindere spre obşteasca ştiinţă, cu lâmurire ca toţi acei ce ar avea vreo pretenţie asupra acestei vânzări cu orice drit, sâ o reclame la Tribunalul competent în termin de 6 luni, dând în ştire şi acestui Tribunal. ACT DF VFORNICA VÂNZARE. Prin care sub iscâlitul loan Cernat, fac cunoscut câ viea din podgoriea Vişanu, pe moşia supusă embaticului câte 132 lei pe an, ce o am cumpâratâ cu formal act de la D lui Mâgârdici armanul, în mârime de 6 pogoane vie lucrătoare cu livada şi cil loc de arat şi fânaţî, cât se găseşte cuprins cu îngrăditura şanţului şi a sâcîului precum şi cu tote edicurile trebuitoare vieii cu mobilele şi înbrâcâmintea odăilor arâtate anume prin osebit inventar, de buna voe am vândut’o astâzî Ds. Necolai Leondari cu preţ de 400 galbeni, pe care ’iam şi primit deplin de la D-lui, aşa dar o data cu acest act trădând Ds. cumpărătorului toate documenturile ce posedez asupra arâtate! vii, va si intra în stăpânirea viei dindatâ dupâ culesul ei, stâpânind’o D. Leondari şi urmaşii Ds. din neam în neam ca pe o proprietate cumpâratâ cu bunâ credinţă. 1863 Septemvrie 20. I. Cernât spatar, în numele Măriei Sale Domnului Principatelor- Unite-Roonâne, Alecsandru loan ITplusiiaAsA Vidia de Uimi Schitia 3-ia. Luându-se încredinţare câ iscălitura de sub actul de faţă este adevărată a Ds. Ioan Cernat, precum şi despre titlurile proprietate, Tribunalul conform încheiere! sale din 3a curentei luni Octomvrie, No,