Progresul, iulie-decembrie 1863 (Anul 1, nr. 73-169)

1863-09-19 / nr. 115

No. 115. ROMANIA. ANUL 1. FOAEA PUBLICAŢIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEI DE APEL DIN IASI. IN IASSI prenumeratiunea se face la Tipografia Minervel nlila hiristigiel. Dianul se publica în toate dilele afara de serbatori. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iasii, Joi 19 Septemvrie 1863. In districtele României, prenumeratiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 literi costa un leu, cursul fiscului. Iasi! 19 Septemvrie. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Duhovniceasca Dicasterie a Sfintei Mitropolii. No. 2287. Epitropia avereî bisericei pronumitâ Talpalariî din acest orașii, mijlocește a se publica închirierea unei vii a eî, aflătoare în podgoria Socoleî, pe termin de 3 saîî 5 ani, începători de la 26 Octomvrie anul curent, pentru viitoriul anii 1864, din motivul câria, se pubică această înposesiere cu aceasta, ca doritorii muşterei, să se înfăţoşeze în Camera acestei Dicasterii, la oiilej de 15, 16 şi 17 Oct. viitoriu, când are a se hareditui asupra acelui ce ar da cel mai folositoriu preţu pentru biserică, iar condiţiile le pot vide la Epitropie până atunce, şi atuncea în Camera ei. Prefectura Poliţiei Iaşii. No. 17.975. Conform oficiei Ministeriului de Finanţe No. 28.255, motivată de adresa D. Ministru de Resbel sub No. 3342, prin care decisese, că la Ospitalul Ostăşesc din Iaşi, gâsindu-se afară din serviciu, efectele următoare: Fspnitspi, 7 perdele, 4 amvelope de crivate, 37 acoperişe de lână, 82 bonete de postav, 87 colţuri idem, 58 ecusefone de lână, 349 perechi papuci, 36 saltele de lână, 7 paravane mari, 1 idem mic. Efekte di ciklesopiî, 1 caldare de marmore, 1 prapuri. OBiecte de apame, 3 tingiri, 6 sfeşnice, 21 linguri, 5 lighene, 1 clopoţel, 7 ibrice. OBiecte de tinene. 95 stupitori de mână, 100 idem mai mari, 3 feredeie de mână, 192 castroane, 3 ibrice, 2 feredeie mai mari, 1 cofă, 1 caldare, 1 fusii, 1 tablă pentru sobe. OBiekte de u,inir, 7 lampe, 2 strecurători, 2 linguri mari, 3 căldări, 3 ibrice, 1 beasc. OBiekte de tixsine. 60 cane, 46 castroane, 36 talgere întinse, 104 solniţe, 20 pahare. OBiekte de fond. 4 cazane mari, 1 tulumbă. OBiekte de fier, 1 oală, 2 tigâi, 2 cuţite de masă, 5 topoare fără cozi, 67 crivaturi, 2 fereşti, 66 oca felurite ferâ, 1 udâtoare, 1 maşină de bucătărie, 3 mucuri, 1 satâr, 1 cuţit de bucătărie, 3 cazmale, 3 hârleţe. Obiecte de lemn. 198 tăbliţe cu Nopotului, 13 scaune, 51 mese mici de măncat bolnavii, 34 perii de lemn cu pâr, 49 mături, 24 cofe, 2 feredeie mari, 9 idem de şezut, 63 stupitori, 10 ieşnicare, 4 balii de spălătorie, 4 ciubere mici, 3 poloboace, 14 coţi tablelor de paturi, 9 table de scris reţetele, 1 idem de duş bucate, 8 scânduri pentru ibrice de părete, 1 tablă de scris, 6 putini mici şi mari, 1 jumătate puţină, 6 paturi de bolnavi, 1 ciubăr mare, 1 masă de bucătărie, 1 mângâiau, 3 canapele, 3 câlâmari şi nisiperniţi, 1 frânghie pentru fântână, 3 linii. OBiekte de sterie. 2 termometre, 4 fânare mari. OBiekte de fiement, 4 lighene, 83 castroane, 6 ulcioare, 1 cârnar ; cere a se vinde licitativ. Prefectura, publică terminul de 40 zile numerar de la data Foaei, ca concurenţii ce vor voi a cumpăra arătatele obiecte, să se înfăţoşeze la Prefectură în ziua terminului, când urmează a se face adjiudecaţia asupra cărora ar da mai avantajos preţul Prefectura district. Neamţu. No. 12,813. Pentru vânzarea licitativ a 22 căpiţe vite cornorate, şi anume: 2 vaci slâbonoage cu 2 viţei mici, 2 vaci bătrâne mai mari, 2 gonitori mai buni, 1 gonitori mai mărunt puţin, un alt mic gonitoraş, 2 mânzaţi mai buni, 4 mânzâţâi, 4 mânzate şi 2 mânzetele, ce trec peste zestrea Monast. Văraticul, după ordonanţa D. Ministru Cultelor No. 23.196, se publică terminul regulat de 40 zile socotit de la data Foaei, la împlinirea carnea, muştereii ce vor vroi a cumpăra, să se înfăţoşeze în Camera Municipalitâtei târgului Neamţu, unde în prezenţa D. Prefect, a Casieriului General şi a rânduitului din partea comitetului Monast. Văraticul, în 3 zile de-a rândul urmează a se face strigările cuvenite, şi în cea de pe urmă a se sevârşi adjiudecaţia asupra celui ce ar da mai folositorii preţîi. Prefectura district. Roman. No. 12979. De la D-ei Savastiţa Buhoşi, asigurânduse 500 merţe grâu tahmeluite din 5 giedi de pe moșiea Criveștii, spre plata banilor 498 galb. ce ’i s’au dat în depozit de câtrâ Del Maria Strat, se publică vânzarea acelui grâîi în termin de 40 dile socotit de la data Foaei, la împlinirea căruia amatorii de al cumpără să se prezinte în Camera acestei Prefecturi, unde are a se face mezatul şi harediluirea asupra persoanei ce ar da mai folositorii preţui. Prefectura district. Suceava. No. 10,145. Spre îndestularea D. loan Burchi, cu suma de 154 galb. şi procentul a 464 galb., de la D. Iordachi Geanoglu, secvestrându-se 25 pârechi boi, se publică în termin de 40 zile, întru cunoştinţa amatorilor de a cumpăra asemene vite, să se înfăţoşeze la comuna Vălenii plasa Muntele, unde are a se defini licitaţia. No. 10,147. Se publică în termin de 40 zile, ca muştereii ce vor fi de a cumpăra un antereu de mur şi un burnuz de atlaz, la împlinirea mencionatului termin, să se prezenteze la Poliţia orâşieneascâ, căci ea are a desevârşi mezatul. No. 10,184. Spre despăgubirea Direcţiei penitenciarului din târgul Ocna cu o somâ bani, de la Haralamb Moroi din Brâteşti, asigurându-se prin I). sub-Prefect de Siretîî, 20 merţâ grâu şi sacarâ, 20 merţâ orzi, 20 merţâ sacarâ, 5 merţâ ovâsîi, cuprinzetoare toate aceste în 4 stoguri netrierate încă, precum şi 400 ocâ cânepă netopitâ şi 4 cai, se publică în termin de 40 zile, ca doritorii ce vor fi, să se înfăţoşeze la faţa locului, când urmează a se sevârşi licitaţia de zisul sub-Prefect. No. 10,186. Pentru îndestularea clironomilor mort. Mendel sân Aron, cu banii ce are a lua de la D. Iorgu Moldovanu, s’au sechestrat de la datornic 2 boi, pentru care se publică în termin de 40 zile, ca concurenţii doritori a lua asemene vite, la împlinirea lui, să se înfăţoşeze în comuna Pânureştii, unde mezatul are a se fini de D. sub-Prefect de Moldova. Prefectura district. Tecuciu. No. 7303. La pretoriul sub-Prefecturei de Bârlad, urmând a se vinde licitativ un giuncan şi o giunca, asigurate de la Costin Paraschiv, în pretenţia D. Paraschiv Matgros, se publică terminul de 40 zile, spre cunoştinţa muştereilor. No. 9792. La pretoriul sub-Prefecturei de Berheciu, urmând a se vinde licitativ 1 cal şi o trăsură de 2 cai, asiguraţi de la evreul Solomon san Falcă, în pretenţia D. Panaite Atanasiu, se publică în termin de 40 zile, spre cunoştinţa D-lor amatori. Prefectura district. Tutova. No. 17,826. A conta banilor 4 galb. şi a lor procent, ce D. loan Jipinschi, datoreşte D. Dimitriu, asigurându-se de la datornici harmasariîi la par murg închis, se publică ca toţi acei ce ar vroi sâ-l cumpere, să se înfăţoşeze la Camera acestei Prefecturi în termin de 40 zile socotit de la data Foaei, când are a se fini mezatul cu forma cuvenită. Prefectura district. Vasluiu. No. 8593. La 1 Iulie, când au ecspirat 40 zile, publicate în Foaea No. 51, neînfâţoşindu-se muşterei de a cumpăra o căruţă cu hamuri şi o manta, a lui Iosup Leiba, pentru banii casei mort. Bereu Strul, se publică un alt termin tot de 40 zile, ca amatorii să se înfăţoşeze în Camera sub-Prefecturei Fundurile. PUBLICAŢII JUDECATORESCÎ. Curtea de Apel din Iaşi. No. 3721. Procesul reclamat de D. Vasile Buţa asupra râzeşelor de moşie a Igeştii pentru 96 stânjini 4 palme, 4 palmace din zisa moşie Igeştii, s’au terminat de câtre această Curte cu termin de 50 zile, socotit de la data Foaei, pentru care pe de o parte s’au făcut chiemuri împricinaţilor, iar pe de alta se publică citatul termin atât spre ştiinţa împricinaţilor, cât şi a celor ce s’ar mai socoti că faci parte în acest procesu, şi spre a se înfăţoşa la Curte cu toate documentele relative, căci la neurmare se va hotăra numai în prezenţa pârtei stăruitoare, pe temeiul Art. 371 din Reglement. Judecat. district. Iaşi, Secţia l-a. No. 11551. De câtre acest Tribunal, urmând a se închirie cu formă de mezat pe timp de 3 ani, începători de la 26 Octomvrie viitor in anul curent, binalele din Podul Iloaei ramase de la mortul evreu Iţiefi sin Moisi, se publică această închiriere cu termen de a 3-a Vinere de la data Foaei, spre cunoştinţa concurenţilor amatori de a se prezenta în Camera Tribunalului în arătata zi, în care urmează să se facă adjudecaţiea asupra persoanei ce va oferă preţul cel mai avantajos. No. 11552. Prin lucrările acestui Tribunalu urmând a se închirie pe timp de un an, casele remase pe urma râpos. Marghioala Marinov, începâtoriu de la 26 Octomvrie anul curent, se publica această închiriere pe a 3-a Vinere de la data Foaei spre deşteptarea tuturor muştereilor de a se presenta în Camera acestui Tribunal. No. 11597. Prin lucrările acestui Tribunalu urmându a se închirie cu formă de mezatit numai binalele din faţa uliţei de peste Rohatca socolei, rămasă de la râpos. Costachi Vasiliu afară de o odăiţă din fundul ogrăzii, pe timpu de 3 ani, începâtoriu de la 26 Octomvrie viitoria, se publica această închiriere pentru a 3-a Vinere, socotită de la data Foaei, spre deşteptarea concurenţilor şi înfâţoşarea lor la acest Tribunal, când urmează a se face adjudecaţiea asupra aceluia ce ar da mai folositor preţ. No. 11121. Testamentul rămas de la râpos, Diacon Teodor Zaharia, se publica în toată a lui cuprindere, dimpreună şi cu moartea numitului râpos, în termen de 100 mile spre obşteasca ştiinţă şi deşteptarea pretenţiilor ce vor fi, să se prezinte la acesta Tribunal în arătata vreme, iar acei cu pretenţii băneşti la partea împlinitoare. TESTAMENT. AIn numele Tatâlului şi al Fiului şi a Sfântului Duh amin, subscrisul Ierodiaconul Teodor Zaharia Romano, mai înainte până a nu mă cuprinde sfârşitul vieţei şi până ’mi sunt în toată întregimea minţei, am găsit de a me datorie a’mi regularisi avutul ce’l am, nesilit de nimine ce de a me buna voinţă legiuescu următoarele: 1) Dugheana cu a ei încăpere precum şi osebita casă în alăturare cu dugheana, care sunt proprie a mele drepte, le lasa bisericei Sf. Erarhi Vasilie din Tatarash, unde este înmormântat părintele meu, 2) osebite case ce sunt la vale lângă zisa biserică, ce după testamentul ce am de la râpos. meu părinte Iconomul Zahariea Romano amu dreptul de proprietate, însă după sevârşirea maicei mele Paraschiva din vieaţa şi aceste casă carâşi le lasa pe puterea testamentului Sf. Locasu zis mai sus, însă după săvârşirea din vieaţâ a maicei mele spre