Progresul, iulie-decembrie 1863 (Anul 1, nr. 73-169)

1863-09-21 / nr. 116

No 116. ROMANIA. ANUL I. -------------- ***^><y „ - ry FOAEA PUBLICATIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAȘÎ. NI JASSI prenumeratiunea se face la Tipografia Minervel, ulitia Chiristegiel. Diarul se publică lu toate zilele afară de serbatori. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iașii Sâmbâta 21 Septem. 1863. in districtele României, prenumeratiunea se face la birrourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere costă un leu, cursul fiscului. Prefectura district. Suceava. No. 10273. Pentru îndestularea fiscului cu banii 405, ce are a lua de la D. Iorgu Moldovanu, s’au sechestrat la datornic 3 stoguri fân, se publica vânzarea lor licitativ în termin de 40 zile socotit de la data Foaeî, concurenţii doritori de a cumpără se vor înfâţoşa în comuna Pânureştii, unde mezatul are a se fini de D. sub-Prefect plasei Moldova. Iaşi, 21 Septemvrie. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura Poliţiei Iaşii. No. 15614. Neputându-se afla în acest oraş şî pe eliberatul soldat din comanda pompierilor de arce, spre al încarca la dare, se publica aflarea şi înscrierea lui între contribuabili acolo unde se va afla. No. 17889. Pentru un cal la pâr murg, la trup mic, pe spinare o pata alba, picat de pripas, dupâ încredinţarea ce da Comisia a II-a prin raportul No. 4410, se publica aflarea păgubaşului, de a se înfăţoşa cu dovedi la Prefectura spre al primi. Prefectura district. Covurluia. No. 10543. In pretenţia D. Eni Caţichi, prin sub Prefectura de Prutu, împlinindu-se de la locuitorii din Vârlezî, Vasile Patriciu, loan Hogaşu, Necolaî Prodrorau si Costin Tofan, 4 boî şi o vacâ, se publica vinderea lor, la împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foaeî, în Galaţi cu forma licitativâ. Prefectura district. Neamţfi No. 12934. Din averea râpos. Marin Bidianu, întru îndestularea D. Stefan Petrovici de 100 galb. asigurându-se lucrurile urmâtoare şi anume : 1 karaba de 2 cai, 1 câruţa de un cal legata cu fer, 1 sanie de un cal, 2 poloboace de curechiu, 6 putini, 2 ceaune, 1 topor, 1 cojoc de mei, 1 covor vechiu, 6 lâvicare, 2 icoane de lemn, 2 lazi, 1 scaune de lemn, 1 ţol de cânepa, 3 covâţi, 1 caţaveică faţa brunei blânitâ cu mei, 3 saci de cânepâ, 1 şe de pus pe cal, 1 pâreche hamuri, 1 masâ, 5 stupi, 1 chirostii, 1 cal, 2 vaci şi un viţelu, 9 perini de cap, 22 oi, 2 ciubere, 2 scroafe cu 6 purcei, 1 cântariu, 4 cergi, 1 ogheal, 1 caţaveicâ de postav blânitâ, 4 prosoape 1 prostire, 1 faţâ de masâ, se publicâ vânzarea lor licitativ în termin de 40 zile, la împlinirea cârnea, amatorii sâ se înfâţoşeze la Poliţia de Neamţu, unde are a se face harediluirea. No. 12936. Terminul ce se regulase pentru cercetarea chestiei dintre D. Alecu Trifan şi alţii, pentru un vad de moarâ din târgul Neamţu, anulându-se din cauza câ D. Preşedinte a Tribunalului local, cu care D. Prefect area întră în operaţia acestei lucrâri, se gâsea întrat în sesie, şi unul din membri era absent, s’au însemnat un alt termin la 5 Oct. viitoriîi, se publicâ spre obşteasca ştiinţâ câ feţile figurante în chestie, sâ se înfâţoşeze în aratata zi la faţa locului cu dovezile ce vor fi posedând. No. 12957. Pentru boul în pâr porumb, coarnele butace, înferat pe şoldul stâng cu ferul satului lit. F, picat de pripas în comuna Filioara plasa de sus, se publicâ aflarea păgubaşului şi înfâţoşarea lui la Prefectura, în terminul legiuit de 6 luni. Prefectura district. Tecuciu. No. 8692. Spre îndestularea Sf. Sale Diaconului Iacov de la Monast. Râchitoasa cu o sumâ bani, de la câţiva locuitori din comuna Râchitoasa, asigurându-se de câtrâ sub-Prefectura de Zeletin, 3 oi de la Gheorghie Fitcol, 3 oi Costantin Balde, 1 vacâ V. Onofrei, 1 vacâ Vasile Socoschi, 1 mânzat Ştefan Miron, 1 mânzat Iancu Leurlacu, 3 oi Vasile Dorneanu şi 1 mânzat Alecsandru Dumitru, se publicâ în termin de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi sâ se adreseze la tactul zisei sub-Prefecturi, unde are a se ţine licitaţia. No. 8674. La pretoriul sub-Prefecturei de Bârlad, urmând a se vinde 4 boi de giug, asiguraţi de la D. Alecu Ursachi, spre îndestularea D. Ioan Pricopescu cu suma de 26 galb, se publicâ terminul de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi sâ se adreseze la tactul zisei sub-Prefecturi, unde are a se ţine licitaţia. No. 2081. Pentru îndestularea D. Stefan Constantinov cu o sumâ bani, de la Petrea Şendrea, asigurându-se 2 boi şi 1 vacâ, se publicâ a lor vindere în termin de 400 file, spre cunoştinţa mustereilor, care la împlinirea terminului, sânt invitaţi a se prezenta la pretoriul sub-Prefectului de Bârlad, unde are a se fini mezatul. Prefectura district. Putna. No. 17516. D. Sub-Prefect de Gârle referâ sub No. 4177, câ în comuna Pânticeştii, au picat de pripas o mânzatâ la pâr plavanâ, pe spinare şi între coarne gâlbie, pe de o parte s’au înaintat cuvenitele publicaţii în district, iar pe de alta se publicâ aflarea şi înfâţoşarea proprietarului acei vite, în terminul legiuit, la coarne butac, se publicâ terminul legiuit de 3 luni socotit de la data Foaeî, spre cunoştinţa păgubaşului, care în lâuntrul lui sâ se înfăţoşeze la Prefecturâ cu dovezile cuvenite, întru a’şi priimi vita. Prefectura district. Roman. No. 9357. S’au pus sechestru pe 3 oi, una cu miel şi 2 sterpe, a lui Laclor Donic din Avereşti, spre satisfacerea lui Costantin Mitru cu 44 lei preţul a nişte copaci taeţi samavolnic, se publicâ terminul de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi, la împlinirea lui sâ se înfâţoşeze la Prefecturâ, unde are a se face mezatul. No. 13228. în comuna Recea de sus, acest giufleţu, au picat pe pripas un bou în pâr porumb şi Municipalitatea de Galaţi. No. 2166. La 26 a curentei luni Septemvrie cu adjiudecaţie dupâ 24 oare, fiind strigarea a 3-ea pentru antreprezuirea venitului adaosului pe vin şi rachiu din acest oraşîî dupâ condiţiile publicate în Foaea No. 94, se publicâ spre deşteptarea concurenţilor. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Judecat, district. Iaşi, Secţia 3-a. No. 3885. Adeverindu-se de acest Tribunal numai încât priveşte adevârata iscâliturâ, testamentul D-lui Vasilie Apostol, se publicâ în toatâ a lui cuprindere, spre obşteasca ştiinţâ. TESTAMENT. De vreme ce întâmplările cele viitoare sunt necunoscute şi însuşi îngerilor neştiute, pentru câ numai lui Dumnezeu sunt toate cunoscute, drept aceea cu Vasilie Apostol fiul râpos. Necolae Apostol, veţuitor în oraşul Iaşi, mahalaua Tataraşui, poporul bisericei cu hramul Sfinţilor Voivozi, pronumit Roşea, am socotit mai înainte pânâ a nu mâ cuprinde sfârşitul vieţei mele, şi pânâ sunt cu minţile sânâtoase, ca se fac testament şi sâ dovedesc gândul meu câtrâ moştenitorii mei cei aleşi, care vroesc sâ chivernisascâ averea mea mişcâtoare şi nemişcâtoare dupâ sevârşirea vieţei mele, adecâ: casa cu dugheana ei şi pivniţa de peatrâ, precum şi ori ce se va mai gâsi, pentru care casâ se rosteşte şi în jurnalul Tribunalului de Iaşi Secţia I din anul 1849, câ casa este râmasâ şi mie clironomie, însâ fârâ înbunâtâţirile de astâzi, în care casâ şi dugheanâ au întrat şi zestea soţiei mele Feodora, mârginitâ în sumâ de 100 galbeni bani înalt, care astâzi speculez meseria bâcâlie, care toate le las soţiei mele Feodora cu condiţie ca Dei mai întâi de toate dacâ eu mâ voiu sevârşi, se mâ îngroape şi sâ’mi facâ şi pogribaniile dupâ lege şi agiuns pânâ la 3 ani de zile, datoare fiind a da creştere şi învâţeturâ copilului Necolaî, şi pe 2 copile a le înzestra tot din această avere, şi D-ei se râmâe în stăpânirea casei pânâ la sfârşitul vieţii D-sale, şi în urma copiii vor înpârţi fraţeşte toate acareturile şi ce se va mai gâsi, datoare fiind earâşi a face pogribaniile pentru soţia mea şi pentru mine, şi spre a fi acest testament sfânt şi nestrămutat de câtvâ ori cine din rudeniile mele, lam iscâlit însuşi cu mâna me, rugând totodatâ prin osebitâ suplicâ şi pe onor. Giudecâtorie a districtului Iaşii Secţia a IlIea, a se legaliza dupâ legi şi forme. (Isc ) Vasilie Apostol. 1863 August 4. Urmează adeverirea Prefecture! oraşului Iaşii sub No. 1137, la 15 August 1863. AIn numele Mariei Sale Domnitorului Principatelor unite Române, Alecsandru loan I. TommnaMA lfieu de laiul Seuuiea a lil a. Adivereşte acestu testamentu numai în cât priveşte adevârata iscâliturâ a Ds. Vasilie Apostol. (Isc.) Ianov, I. Anghelichi. No. 3864. Dupâ publicaţia înserată în Foaea No. 271 din 13 Dechemvrie 1862, pentru vânzarea binalelor cu locul lor vecinic de aicea din oraş, aflătoare la uliţa Sf. Vineri a D-nei Elena Samsonov, spre îndestularea casei râpos. Melhior Rigler cu 3000 galbeni, care binale şi cu osebitele heiuri din actul de prejeluire legalizat de Tribunalul Secţia I, la 14 Noemvrie 1857 No. 419, avut în privire la întabularea citatei creanse, se vâd a fi: 1) o casâ cu 2 rânduri cuprinzătoare de 16 odai în amândoâ rândurile zidite de cârâmidâ pe temelie de peatrâ sub un acoperemânt de şindilâ, la faţa uliţei balcon de fer, şi în dos cerdac de lemn, sub ele o pivniţâ de peatrâ, 2) grajdin, şurâ şi o odae ziditâ de cârâmidâ pe temelie de peatrâ sub un acoperemânt de şindilâ, 3) o odae la poartâ de cârâmidâ acoperită cu şindilâ, 4) o dugheanâ la faţa uliţei despre Aghenţie cu 4 odâi în dos zidite de cârâmidâ pe temelie de peatrâ sub un acoperemânt de şindilâ, iar sub ele o pivniţâ de peatrâ în mârime peste 30 st., şi 5) zid împregiur la casâle mari cu parmaclâcuri de lemn pe temelie de peatru şi în sus de cârâmidâ, terminul de 6 luni cum şi osebitele 15 zile de respect împlinindu-se şi în cursul lor vreun caz împiedecâtor vânzârei ne ivindu-se, acest Tribunal din motivul cerbei şi a stăruinţei clironomilor râpos. Rigler, au încuviinţat înaintarea şi a licitaţiei de 40 zile, se publicâ acest termin spre deşteptarea concurenţilor ce vor fi de a cumpâra arătatul fond, dupâ lâmurirele descrise şi acele publicate în citata Foae, sâ se înfâţoşeze la acest Tribunal în toate Vinerile ce vor mijloci în lâuntrul terminului de 40 zile, şi mai ales în cea l iu Vinere dupâ espirarea lui, când are a se face adjiudecaţiea asupra celui ce ar da mai folositor preţ cu banii aduşi în depozit, deşteptându-se ca pe lângă lâmurirele ce se dau prin publicaţie, totuşi concurenţii sunt invitaţi a se încredinţa şi la faţa locului de calitatea şi numerul încăperilor aflate pe locul ce se vinde, şi totodatâ în ziua de adjudecaţie sâ fie pregâtiţi cu garanţiile cerute de legiuirea din Colecţiea a II-a pagina 137 art. 5, şi cu adâogire, câ pe cumpârâtor are al privi impositul fonciar, tacsia pavelilor şi a mâturatului uliţilor, câre nu va fi plâtite în trecut, iar vânzarea şi eliberarea actului are a se efectua în conformitatea regulamentului publicat în Monitorul No. 210 din 1862, tacsia cuvenită fiscului are a se încasui dupâ adjiudecare din preţu. No. 3884. Adeverindu-se de acest Tribunal procura prin care D-luî Moriţi Câţi, înputerniceşte ptf