Progresul, ianuarie-iunie 1864 (Anul 2, nr. 1-89)

1864-06-25 / nr. 87

. No. 8T. ROMANIA. ANUL II. FOAIA PUBLICATIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEI DE APEL DIN IASI. IN IASSI prenumiratiunea se face la Tipografia Minerve!, ulitia thii istegiei. Diarul se publica de la 36 coaie pe septamana. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iasii, Joi 25 Iunie 1864. In districtele României, premimeratiunea se face la biirourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere costa un leu, cursul fiscalul. Iaşii 25 Iunie. Comitetul Inspecţiuneî Şcolare. No. 473. Se publica spre obşteasca ştiinţa concursurile pentru ocuparea posturilor însemnate mai gros, ziua concursurilor va fi la 5 iulie viitoriu; înscrierile se fac pana atunci în biurourile Comitetului scolastic, pentru a fi însris se cere: a. ) Act. de naştere şi de naţionalitate. b. ) Atestate de studiu şi de moralitate. de la candidaţi, pentru scoalele primare clasa întâia, se cer atestate de 4 clase primare şi de pedagogie, iar pentru scoalele de fete, atestate de absolvirea a V. clase şi de pedagogie. NUMELE CLASELOR. a.) Şcoli primari de bâeţi. ClasaI-ia de la şcoala din Mihailem. n Ia » ni n „ Dorohoiu. y I-ia IV- a n n din Bârlad. y I ia şcoala din Reni. I ia n ii a din Vaslui. » 1 ia II V 11 din Roman. b.) Şcoli comunale. Şcoala din comuna Unceştii. „ p » Canea „ „ „ Unceştii moî. „ „ „ Gâneştii şi Medelenii. „ „ „ Frânceştiî. „ „ V Oţelenii. „ „ „ Râducanii district. Cahul. „ „ Smulţii district. Covurlui. „ r „ Oslovenii dist. Neamţu. c.) Scoli primari de fete. Clasa I-ia de la şcoala de fete din Ismail. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura Poliţiei Iaşii. No. 10009. Doamna Smaranda Cârja, prin suplica ce au dat Prefecture!, au arâtat câ la 6 a curentei au perdut un portofel, în care era 7 galb. bani, şi un sunet de 150 galb. cu data de la Aprilie 1864, sub iscălitura Doamnei Rucsanda Prâjescu, pe care mai înaintea ecspirarei terminului s’au îndestulat, se publică spre obşteasca ştiinţă, câ persoana ce va fi găsit un asemenea, sâ’l prezinte Prefecture!, cunoscându-se înse, câ cu această formalitate nu li se face nici un act. Prefectura district. Iaşii. No. 5703, în comuna Balciu au picat de pripas 2epi, una în pâr murgă închisă, inferată No. 9, la şoldul stâng cu litera I. D. şi ceealaltâ la pâr sură, şi înferatâ tot No. 9 cu litera I. D. şi învăţată a merge în doi, după cum D. sub Prefect de Stavnic încredinţazâ, se publică aflarea păgubaşului, care cu dovezi să se înfăţoşeze spre a le priimi. Prefectura district. Cahul. No. 3652. Fiind câ la respirarea terminului de 40 zile publicat în Foaea No. 44, nu s’au prezentat nici un concurent, pentru a cumpăra 1 cal, o pâreche hamuri de un cal, 1 cerc, 1 capetala cu hăţuri de frânghie, una căruţă de un cal, şi 1 pâreche hamuri de 2 cai, împlinite de la evreul User Gold, spre îndestularea Serjentului Mihail Gheorghu cu 61 carboave 12 cap, se publică un alt termin de 40 zile, la respirarea căruia, muşterei, să se prezinte în Camera Prefecture!, unde urmează a se ţine lîcitaţiea. No. 4159. D. sub-Prefect de plasa Costangalia, prin referatul No. 1696 încredinţazâ, câ pe moşiea Şomâldân au picat de pripas un cal la pâr romb deschis, pete albe pe spinare, coama din amândoi părţile, la trup de mijloc, şi cu danga la şoldul stâng jit. V7 pe o parte au înaintat lucrările cuvenite prin district spre ivirea păgubaşului, iar pe de alta se publică terminul legiuit de 3 luni, spre ivirea păgubaşului, care cu dovezi legale să se prezinte la Prefectură spre a ’i se da întru îndestulare. Prefectura district. Dorohoia. £. • «1 No. 5763. In privire câ la eespirarea terminului de 40 zile anonsat prin Foaea No. 55, nu s’aîî prezentat concurenţi de a cumpăra licitaţiv 500 merţe orzu şi 4 stoguri fân, secvestrate de la D. Costachi Rizo, spre plata câştiului Sf. Gheorghie trecut 1863, a posesiei moşiei rămasă după râpos. Zamfirachi Ţinta, se publică un alt termin de 40 zile, ca concurenţii ce ar fi să se prezinte în Camera acestei Prefecturi, unde urmează a se desevârşi mezatul. No. 5782, în privire cu terminul de 5 a curentei, avansat prin Foaea No. 55, pentru vânzarea licitaţie a 40 merţe popuşoi, asiguraţi de la D. Costachi Terinte, a conto impozitului fonciar, au respirat din cauza neînfâţoşerei concurenţilor, se publică un alt termin spre finirea unei asemenea licitaţii. No. 5777. D. sub-Prefect plasei Coşula, prin raportul No. 831 supune, ca la 13 a curentei, viind la crâşma de pe moşiea Sindricenii, D. Grigorie Gherghel, ce este în şleahul mergătorii spre Ibâneşti, un individ necunoscut cu o capâ în pâr albă cu mânza, şi un cal în pâr murg, râmâind acolo peste noapte, şi a doua zi lăsând acele vite s’au făcut nevăzut, se publică spre deşteptarea păgubaşului, carele în terminul destinat de 3 luni să se înfăţoşeze aice cu dovezi legale, spre a ’i se face legiuita îndestulare. Prefectura district. Roman. No. 5640. în comuna Mogoşâştii acest judeţu, au picat de pripas una capâ în păr murgă, coama şi coada neagră, ţintatâ în frunte, şi cu o pată albă pe spinare, care au fost vândută de un locuitor de acolo unui altuea, a câruea domiciliu nu’l cunoaşte, se publică terminul de 3 luni spre cunoştinţa păgubaşului, care în lâuntrul lui sâ se înfăţoşeze la Prefectură cu dovezi spre a’şi priimi vita. Prefectura district. Tecuciu. No. 3432. La pretoriul sub-Prefecturei de Bârlad, urmând a se vinde licitativ un cal, asigurat de la Pavul Manea, în pretenţia D. G. Botezatul, se publică terminul de 40 zile spre cunoştinţa muştereilor. No. 5788. La neurmarea individului Eni Zbârnea, cu răspunderea banilor 255 lei 20 parale căpiţe şi a lor procent, reclamaţi de D. Teodor Udrea, de câtre sub-Prefectul de Bârlad, asigurându-se 1 bou, se publică vinderea lui în termin de 40 zile spre cunoştinţa muştereilor, carii sânt invitaţi, ca la arătatul termin sâ se prezinte la pretoriul zisei sub-Prefecturî, unde are a se ţine licitaţiea. Consiliul Municipal din Iaşi. No. 1730. După cele înserate în Foaea No. 76, pentru antreprizuirea acsizii de 6 lei cursul pieţei sporită la vadra de rachiu ce va întră în Iaşi, zilele de mezat fiind la 13, 14 şi 15 iulie viitoriu, cu recurs de 24 oare. Consiliul Municipal publică de a doa oară spre obşteasca ştiinţă, iar concurenţii de a lua aşa antrepriza, sunt invitaţi a se întâţoşa la Municipalitate în zilele de mezat arătate mai sus, cu garanţiile cuvenite spre târguire ; condiţiunele vise a acestei antreprize, concurenţii le vor pute vede în Municipalitate şi care au a se publica cu a 3-a publicaţie. Municipalitatea de Galaţi. No. 1505. La 1 a viitoarei luni iulie cu adjudecaţia după 24 oare, fiind a 3 ea strigare, pentru antreprizuirea facerii din nou a 30 halaturi pentru vară, 60 prostiri de americă, 30 talgere de fier alb, 21 şervete de olandă şi reperaţia a 30 cupce, trebuitoare la Ospitalul Sifilitic din acest oraşu. Municipalitatea publică de 3-ea oară ca doritorii ce vor fi, sâ se înfâţoşeze la arătatul termin în Camera ei, cu garanţiile legiuite. Municipalitatea de Huşi, No. 698. La 8, 10 şi 15 a viitoarei luni Iulie, urmând a se da finit mezatului arâtat prin Foaea No. 72, pentru antreprizuirea casâpiilor din această poliţie, cu condiţiile descrise în Foaea de mezat, se publică spre ştiinţa concurenţilor. No. 699. La 29 Iunie, 5 şi 8 Iulie viitoriu, urmează a se da finit mezatului arâtat prin Foaea No. 67, pentru furajul trebuitoriu comânzei pompierilor de aice, se publică spre ştiinţa concurenţilor. Municipalitatea de Roman, No. 1189, în 2, 3 şi 5 Iulie viitoriu, are a se opera licitaţia cu adjiudecaţiea legiuită, pentru arendarea îmbunătăţire ce sâ se facă localului comânzei pompierilor din acest oraş, prin aplicarea devizului ce este format, se publică spre obşteasca ştiinţă, ca concurenţii ce vor fi pentru a se angaja, sâ vie la aceste termine, în această Municipalitate spre a participa PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI Trib. Civil de Iaşi Secţia l-iu. No. 6595. Hotarnica primitoare pe locul supus bezmanului câtru Monast. Sf. loan Zlataust, cu casă pe el din mahalaua Tataraşii, a Sf. sale Iconomului loan Piciorman, se publică în toată a ei cuprindere în termin de 6 luni spre deşteptarea şi înfâţoşarea tuturor celor ce ar ave vre-o pretenţie cu orice dtit asupra citatei hotărniii, sâ reclame la acest Tribunal în prescrisa vreme. HOTARNICA. Anul 1864 luna Mai, 18 zile, Sfinţia sa Iconomul loan Piciorman, prin suplica ce au adresat Tribunalului Civil de Iaşi Secţia l-iu la 28 Ianuarie anul curent, ce s’au înregistrat la No. 736 au aratat, ca în foburgul Tataraşii malul stâng al Cacainei aici în Iaşi, având o căsuţă cu loc de grădină şi cu ogradă, pe care ar stâpâni-o de la 1831, după cumpărătura ce are, plătind bezmanul câtru Monast. Sf Ioan, unde se află servitorii până în prezent, ar fi urmat cu stăpânirea bazându-se pe zapisul particular a vânzetoriului şi titlurile de plata bezmanului, au cerut a ’i se face o formulă hotarnica pe stăpânirea de faţă, o asemine suplică după ce Tribunalul s’au încredinţat despre titlul de proprietate numitul Iconom are asupra acestui loc, pe lângă adresa No. 1182, au recomendat’o în original subscrisului Candidat mencionatuluî Tribunal, cu însercinare ca prin a formilor dipliniri în prezenţa megiesilor, a Municipalitâtei şi a advocatului Ministeriuluî Cultelor, dacă contestaţia nu va urma se formeze mijlocita hotarnica, subscrisâ de toate feţile, ear la din contra cu lămurire sâ referez, după priimirea aceştia prin adresul No. 208, am cerut ştiinţă de la suplicant Iconomul, cine anume sunt megieşi locului ce au cerut a se măsura, de la care la 24 a trecutei luni Martie am priimit respuns câ nu are nici un megieşi, pentru câ locul este de giur împregiur granituit cu strade şi pieţe, am înaintit apoi cuvenitele lucrări câtrâ D-lui Teodor Bonei, advocatul Ministeriuluî de Culte, câtrâ Consiliul Municipal a însercina din partei un delegat, şi câtrâ suplicant Iconom, şi prin urmare astăzi la terminul încuviinţat, păşind la faţa locului am găsit numai pe D-lui delegatul Municipalităţii şi pe suplicant, iar D-lui Teodor Bonciu advocatul Ministeriuluî nu s’au prezentat, refuzând chiar a priimi şi adresa cei s’au făcut sub No. 396, unde având în priivire zapisul din 28 Octomvrie 1831, a devenit numai de martori, prin care Toader Cioclu Hociunga au vândut acest loc cu casă pe el suplicantului Iconom, și titlurile de plata bizmanului câtru Monast.