Progresul, iulie-decembrie 1864 (Anul 2, nr. 90-169)

1864-07-02 / nr. 90

No. 90. ROMANIA. ANUL FOAEA PUBLICATIUNILOIr OFICIALE DIN RESORTUL CURTEI DE APEL DIN lASI. IN JASNI prenumeratiunea se face la Tipografia Minerve!, nlitia l'hiristegiel. Dianul se publica de la 3—6 coaie pe septamana. Abonamentul pe au 111 lei, pe patru lnn!37 lei. Joi2Iulie 1864. In districtele Românie!, prenumeratiunea se face la biuromme postale. Inserarea ouat rând de 35 litere costa un leu, cursul fiscalul Iaşii 2 Iulie. Depeşe Telegrafice. Bucureşti 2 Iulie. A. S. Ministrul afacerilor străine din Constantinopoli, prin o depeşe cu data de astâzî încunoştiinţazâ pe înălţimea Sa, câ Majestatea Sa Sultanul şi toate Puterile garante au recunoscut lnstituţiunele din România, ce s’au dat în zilele de 10—14 Mai trecut. Protocolul şi cele alte documente s’au şi încredinţat Agenţiei noastre, care ni leau şi espediat.. Mîne Vineri în 3 Iulie Monitorul va cuprinde decretul Domnesc de promulgare în ţara. Astâzî în 2 Iulie Prea înălţatul Domn au subscris promulgarea statutului şi a legii electorale, aprobat de plebiscitul din 10—14 Mai, cu micele modificaţiuni adoptate prin împreună înţelegere a Înălţime! Sale cu Poarta şi cu adesiunea tutulor puterilor garante. Tot astăzi s’au instituit Curtea de Corupturi, şi Consiliul de stat la care s’au rânduit vice-Preşedinte D. Constantin Bosianu. Prin un mesagiu special, Consiliul de Stat este invitat ca în actele şedinţelor să se ocupe cu redilarea proectuluî de lege rurală, care oborând clasa şi menţinandu stăpânirea clacaşilor pe locurile ce le aîî astâzî in posesiune, în puterea legilor în fiinţă, se garantează totodatâ şi proprietarilor de moşii o dreaptă şi sigură despăgubire. Monitorul din 3 Iulie va publica aceste acte. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura Poliţiei Iaşii. No. 9194. Neputându-se efectua vânzarea cailor D. Victor Roa şi A. Verner, la terminul de 25 a trecute!, publicat prin Foaea No. 66, spre îndestularea creditorilor, din cauză câ nu s’au înfăţoşat indestu! muştereî. Prefectura publică din nou terminul de 21 zile socotit de la data Foaeî, la care doritorii de a cumpăra asemenea cai, să se prezinte la localul eî, spre a se fini vânzarea. Prefectura district. Iaşii. No. 7055. Din ograda caselor lui Emil Griciman, în dimineaţa de 27 a trecute! s’au făcut nevăzut 2 boî, unul la pâr plavan, şi altul porumb, amândoi cu coarnele botoasâ, inferaţi cu litera A, pe cornul stâng, se publică aflarea lor. No. 4173. Spre îndestularea Doamne! Smaranda Coroî, proprietara moşie! Spinoasa cu o somâ ban!, ce reclamă de la D. Scarlatti Şişcanu, posesorul aceî moşi!, împlinindu-se de la D. Şişcanu 130 merţe orzi, 150 merţe ovaş, 15 stoguri fân, 2 ca! de ham, 2 vac! cu viţei, 1 vacă sterpâ, 11 boî, 1 gonitorui, 5 îepe, 3 ca!, 2 trăsuri, 3 pluguri, 1 sanie de 2 cai, 12 stânjin! pae şi 1 naetişancâ, care urmează a se vinde licitativ, se publica terminul de 40 zile, cu deşteptare, ca concurenţi! ce ar fi să se înfăţoşeze în Camera aceste! Prefecturi în ziua împlinirei terminului spre aterisire, dar vroind a se informa despre calitatea lor, în timpul pubicaţie! se pot adresa la D. sub Prefectul plasei Bahluiu, de câtra care s’au făcut acea asigurare. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Trib. Civil de Iaşi Secţ. l-iii. No. 6839. Testamentul remas de la repos. Grigorie Grecescu, se publică în toată a lui cuprindere în termin de 100 zile împreună cu moartea repos, spre obşteasca ştiinţă, cu deşteptarea ca în arătata vreme să se prezinte la Tribunal, ori cine va avea să reclame contra repos, cu orice drit. TESTA M E N T. Vâzindu-mâ cuprins de o boală hronicâ, şi îngrijindu-mâ ca să nu mă apuce fără de veste sfârşitul vieţeî, aşa precum văd desele esemple ce se tâmplă cu mulţi din muritor, am găsit cu cale, astăzi încă când sânt în întregimea facultăţilor mentale, să arăt voinţa mea ce de pe urmă, în priivirea puţinului meu avut, agonisit cu ostenelile mele, şi dar regulez următoarele: 1). Tot avutul meu se mărgineşte în bani, producte, vite, moşia ITolboca ce astâzî o am în posesie, din district. Iaşii şi alte obiecte ce se vor mai găsi, asupra acesta! avut am unica fiică numită Victoria, născută din legiuita însoţire cu Dnei! Zoiţa fiica Ds. Dimitrie Hriskcopolu, las dar pe numita me fiică Victoria de universală moştenitoare în mărginirea § 915 lit. A din Codul Civil. 2). La căsătoria me cu D-neii Zoiţa, deşi n’am luat avere, dar considerându bunele purtări, unirea şi iubirea ce mea îi desvălit în un şir de 8 ani aproape, probele ce mi-au dat de onestitate de bună soţie, şi de adevărată mumă copile!, apoi va ave de la mine 600 galb., ban! în numărătoare, toate bijuteriile, straele ce are făcute şi date de mine în timpul acelor 8 ani, de conveţuire precum şi toate mobilele cu toată pojijia casei, o bivoliţă şi o vacă cu viţel, iar după priimirea tuturor acestor bani, obiecte şi vite, soţia me nu mai poate are dreptul a mai cere nimica alta din avutul meu mencionat, sail din acel ce s’ar ma! adăogi până la finitul meu, aşa precum după calculile făcute în trec cu mult peste aceia ce dupre legi pute se ceară soţia me în analoghia 1 959 din citatul Cod. 3). Bijuteriile, straile, mobilile şi tot ce las soţie! mele prin punctul al 2-le, în osebite efecte şi vite vor fi la deplina dispoziţie a soţie! mele, iar banii va fi îngrădită a dispune soţia me, ce în tot timpul până la a sa trecere din vieaţa va trage numaî venitul tot în razimul 1 959 citat mai sus, pâzinduse această urmare şi în caz când soţia me ar trece la a doua însoţire, pentru câ ea fiind tânără, ar fi nedrept a o opri de la asemine urmare. 4). Măritându-se soţia me de a doua oară, precum am zis şi având copii cu bărbatul eî, atuncea tot acel avut ce ’iam dat va trece la legiuiţi! se fii, dar ne având copii, după moartea eî se va întoarce şi acest avut tot câtrâ copila me Victoria. 5). Soţia me ca mumă şi firească epitropâ, este datoare ca din venitul avere! fiicei mele să îngrijascâ pentru educaţia şi studiul copile!, prin înţelegerea şi conlucrarea cu D-lor D-ui! Iacob Marcopol şi Iancu Marcopol, pe cari rog se priimascâ sarcina de sinepitrop! până va sosi copila în vrâsta de a se mărita, când atunce va trece avutul ca zestre la dispoziţia soţului eî, ce ’iar da D-zeu, încredinţindu-se zestrea sub sigură garanţie, iar la din contra va trage numai venitul, totodatâ D-lor sin epitropi! sunt rugaţî a privighea asupra avere! de a fi asigurată, la caz în se ferească D-zeu, sevârşindu-se din vieaţâ fiica me, ma! înainte de maica sa şi soţia me, şi ma! înainte de a fi căsătorită şi a avea fi! legitim! moştenitor!, atunci jumătate din venitul avere! fiice! mele moştenită de la mine, o va lua soţie a mea, iar ceia întâ jumătate fraţi! meî, şi după moartea soţie! mele întregul venit cu întreaga mencionata avere, va trece la dispoziţia neîngrădită a fraţilor meî. 6). Orice încercare spre oborârea acestei de pe urmă a me voinţă va fi considerată ca nimica, şi se va rădica încercâtorului toatâ dreptatea ce ’i se dă prin acest testament, pentru câ un pricinuitoriu de nemulţemire cade chiar din dreptăţile ce legea ’i se acordă, în acest chip urmând voinţa me ce de pe urmă, se va păzi întocmai cu nestrămutare, rugând pe D-niî sin epitrop! fraţii meî, şi pe soţia me ca să o respecteze a’ş! ave aplicaţia ei întru toate cele dispuse prin ea, pentru câ numai o aşa urmare va face liniştea şi repaosul meu, întâmplându-se a muri lângă familie înmormântarea se va mărgini în cheltueli cel mult până la 10 galb. și altă nimica. Anul 1864 luna Martie 9 zile. Gr. Grecescu. Acest testament fiind scris de mine dupre dictarea Ds. testatoriului mă subscriu de martori. N. T. Vasiliu. Prezent fiind la facerea și isculirea acestui testament adeverez prin subscriere. N. Poliz. Atestez ca D. Grigorie Grecescu, au fost la iscâlirea acestui testament în plină şi întreg simţiri a sale mentale. Martur Arhimandrit Neofit. SsE-IIpefeiîtbpa ÜAasei Epaniiutea. Testamentul de faţă fiind sub adevărata subscriere a D. Grigorie Grecescu, se legalizaza întru cât priiveşte indentitatea eî, pe temeiul declaraţiei D. Grecescu verbal, şi prin suplica înregist. la No. 949. Sub-Prefect N. Poliz. (L. P.) No. 687. 1864 Martie 10 zile. No. 6955. Dna Elenea Sturza prin petiţia adresată acestui Tribunal, au cerut anularea vechilimelor ce dâdu-se D. Costachi Bibere din 25 Maiu 1861, legatizatâ sub No. 248, se face obşteşte ştiut. No. 7091. Se publică moartea repos. Nicolai Condurachi cu termin de 100 zile, spre deşteptarea îndrituiţilor la succesia remane şi a legiuitelor pretenţii ce vor fi, să se arate la acest Tribunal, în arătata vreme. Secţiea a 3-a. No. 4291. De acest Tribunal legalizindu-se garanţia prin care D. Gheorghie Mincu, au garantat cu fondul unui loc vecinic aflatoriu aice în oraş la strada pronumita St. Teodor, suma de 181 */4 galb. spre al servi pentru luări de antreprizi, pentru împosesuiri de moşii dea clerului, şi pentru împrumuturi băneşti, se face obşteşte ştiut. No. 4238. Casele cu locul lor aflătoare aice în Iaşi cvartalul al 3-lea D. Costachi Ţone, fiind scoase în vânzare sâlnicâ, în urmarea lucrărilor înaintite de foasta Curte de întârituri şi a publicaţiilor înserate în Buletinul No. 90 din 14 Noemvrie 1857, Monitorul No. 205 din 17 Iunie 1860, Monitorul No. 224 din 12 Iulie 1861, Monitorul No. 22 din 22 Ianuarie 1862, Foaia Oficială No. 8 din 11 Ianuarie şi Foa°a No. 5 din 6 Mart anul 1863, la 22 a acei luni fiind ziua destinată pentru efectuarea adjudecatei acestei vânzări, iar acest Tribunal având în consideraţie, ca dintre creditorii ce au dritul a urmări vânzarea conform cu dezlegarea din Colecţia II pagina 494, nu sânt alţii decât numai eroul Mendel Prijan cu 6000 lei, care nu s’au prezentat cu stăruinţă, apoi în viderea osebiţilor creditori care sânt iviţi în urma publicaţiei de 6 luni cu acele 15 zile de respect, ceisi recomendaţi de Prefectura oraşului şi anume : D. Ioan Polihroniade cu 11.213 lei, şi procent de la 1 Septemvrie 1859, după mijlocirea No. 8886 din 1861 şi 8020 din 1862, 1. G. Pruncu cu 50 galb. şi procent, de la 23 Aprilie 1859, după mijlocirile No. 3807 şi 7398 din 1862, D. Alecsandru Iuliano care păstrează documentele caselor numite pentru plata sumei de 1109 % galb. şi a lor procent de la 1859 August 12, după mijlocirile No. 8287 şi 8364 anul curent, banii cei reclamă cu dreptăţile Prinţului Gheorghie Cantacuzino, cesionariul D-nei Kucsanda Grigorie Balş, recunoscută din lucrări cu suma de 1109 galb. şi procent, după mijlocirile No. 10.505 din 1861 şi 2868 din 1862, şi D na Ecaterina Chinez cu 125 galb., după adresa No. 37’22 din 1863, ce urma ca D. Ţone această sumâ s’o respundâ D-nei Chinez la 1 Maiu 1863, ca rest din suma de 434 1/4 galb., pentru care să priimise mijlocirea Prefecture! în lâuntrul terminului publicaţiei de 6 luni, Tribunalul prin adresa No. 1458 au făcut întrebare Prefecture! oraşului, dacă şi pentru aceşti creditori să se facă vânzarea, (adecă afară de D. Iuliano arătat mai sus, care acum este în locul Dnei Balş), pentru care după legi trebue a se proceda o din nou publicaţie de 6 luni, fiind