Progresul, iulie-decembrie 1864 (Anul 2, nr. 90-169)

1864-07-02 / nr. 90

din Folticeni, urmând a se închine pe timp de 3 luni începători de la 26 Octomvrie anul curent; se publica terminul de 40 zile ca concurenţii ce vor fi, sâ se înfăţoşeze la Tribunal cu garanţii în toate Vinele din lâuntrul acelui termin, precum şi în cea întâi Vinere de la a lui rspirare, când are a se face strigările mezatului şi adjudecaţia, după condiţiile de mai înainte. PROGRESUL Tribunalul district. Tecuciu. No. 3248. La împlinirea a 50 zile socotite de la data Foaei, regulându se din nou termin spre cercetarea procesului intentat de D. Iancu Cruceanu, contra Dr. Dimitrie Velicu, răzeşii Pleşeşti, Ioan sin Pavelicu Cruceanu şi ai lor părtaşi, pentru pământ din hotarul Budi sau Şerbâneştii, se publica spre cunoştinţa persoanelor ce fac parte în chestiune, ca la împlinirea arătatului termin sâ vie la Tribunal cu dovezile ce vor fi având spre înfâţoşare, câci la contra se va cerceta numai în fiinţa pârtii stârnitoare. Tribunalul district. Tutova. No. 3286. După publicaţia urmata prin Foea No. 254 din 20 Noemvrie 1862, terminul de 6 luni împreuna cu acele 15 zile de respect, pentru vânzarea de wol silnic prin mezat a părţilor de pământ din moşia Pleşeştii a repos. Costachi Duca, spre încasuirea banilor ce datoreşte în Tribunal, espirând, şi înlâuntrul lui neivindu-se vreo pretenţie afară de pretextul înregistr. la No. 7440, dat de Epitropia casei repos. Vasile Atanasiu şi soţia sa asupra botarnicei publicată în citata Foae, ca adecâ, cu acea hotarnicâ s’ar fi vâşluit 20 st. din stăpânirea fondului tot din acel hotar a casei repos. Vasile Atanasiu, după care contestaţie fiind misionată. Preşedinte a observa lucrarea făcută prin acea hotarnicâ, s’au priimuit procesul verbal încheiet de D-lui la faţa locului, prin care se arată că contestaţia citata mi’şi are locu, în priivire că casa Atanasiului îşi are în stăpânire partea sa din acel hotar, cu care lucrare remâind mulţumită numai D na Maria Duca buna orfanilor, carele la D. Vasile Popovici din epitropul acei case ne mai priimindu-se respuns dacă şi după descoperirea arătată de D. Preşedinţi îşi mai urmăreşte pretenţia, Tribunalul au încuviinţat licitaţia de 40 zile pentru vinderea arătatului fos cu sarcina arătată mai sus, pentru care, se publică acest termin spre deşteptarea concurenţilor amatori, carii sâ se prezinte la , Tribunal în toate Vinerele zile de mezat câte vor ezista în lâuntrul acelui termin, spre a se urma strigările şi în cea întâi Vinere dupâ împlinirea terrainului când are a se adjudeca vânzarea asupra celui ce ar da mai folositorii preţui cu banii respinşi în Tribunal. No. 3625. Dupâ publicaţia urmată prin Foea No. 106 din 4 Septemvrie 1863, terminul de 6 luni pentru vânzarea de veci silnic prin mezat, fondului de pământ ce D. Gheorghie Menciu are în hotarul moşiei Cârjooaniî, spre îndestularea creditorilor sei espirând, şi în lâuntrul lui nemeduse vre-o pretenţie, afară de: 1) adresa Prefecture! district. No. 22467, prin care mijloceşte ca din vânzarea acestui fond sâ se facă îndestulare D. Costachi Menciu cu banii 106 galbeni şi a lor procent ce are a lua; şi 2) tot Prefectura districtuală prin adresa No. 23416, arată că, contractul împosesuirei acestui fond câtre D. Costachi Drosu au espirat de la 7 Dechemvrie 1863, mijlocind totodatâ ca din vânzarea fondului sâ se satisfeze şi pe Epitropia proprietatei acestui oraşu cu banii 875 lei şi a lor procent ce are a lua, dar de mai înainte s’au găsit următoarele: a) roclamaţia făcută de Iconom. Gheorghie Vrabie la 20 Dechemvr. 1861, pentru înapoirea zestrei dată de el fiicei sale Casandru la însoţirea cu datornicul Menciu, şi care nevârşindu se din viaţă nu ’iar fi remar, copii, din care zestre este şi fondul ce se vinde cu drit de suitor moarti sale fiice; şi b) reclamaţia fâcutâ la 7 Ianuarie 1852 de Dr. Iordachi, Alecu şi Marghioala fii Iconom. Gheorghie Vrabie de a oborî înzestrarea făcută de părintele lor, pentru că fondul dat surorei lor Casandra (acesta ce se vinde) fiind a mumei lor după lege, li s’ar cuveni şi lor legitimă, şi pe care părintele lor înlâturându’l de la legiuita lor moştenire, nu înzestrat cu tot acel fond pe sora lor frxta soţie lui Menciu, care pretenţii priivesc asupra fondului venit în proprietatea datornicului Menciu cu testamentul soţiei sale, şi care fond se vinde spre îndestularea creditorilor lui Menciu. Tribunalul a încuviinţat şi licitaţia de 40 zile pentru vânzarea arâtatului fond, cu sarcina pretenţiilor arătate mai sus la literele a) şi b), care va prim pe cumpărătorii! ; se publică acest termin socotit de la data Foaei, spre deşteptarea concurenţilor, carii sâ se prezenteze la Tribunal în toate Vinerele zile lucratoare câte vor exista în lâuntrul acelor 40 zile şi în cea întâi Vinere dupâ împlinirea lor, când are a se adjudeca vânzarea asupra celui ce ar da mai folositorii preţui cu banii respinşi în Tribunal. No. 2636. De câtre acest Tribunal urmând a se împosesui pe timp de 5 ani începutou de la 23 April 1965, moşiea Stâneştii cu toate hlizele alăturate pe lângă ea, proprietate a casei defunct, Nedelcu Oprişan, pe care moşie se afla următoarele îmbunătăţiri: 1) moşiea Stâneştii întrupată la un loc de siliştile Cocini, Şerpenii, Saca, Vălenii, Poeana Bejânosu şi 263 st. Eliza din hotarul Chetrenii, cu aşazare casele boereşti şi toate acareturile şi beiurile de pe moşie; 2) o moară cu 2 pietre şi ezetura în buna stare; 3) 3 prânzi, una la moara, al 2-lea la Cociu şi al 3-lea în poeana Bejânosul; 4) o vie pe Saca de 9/2 pogoane lucrătoare; 5) 195 fălci pământ loc boeresc de arat, afară de alte ca 40 fălci loc destinat la Castrobel, pentru deschidere în trebuinţa agriculturei şi osebit de loc de hrană a locuitorilor de pe moşie; 6) 52 fălci oarba de coasă boereascâ osebit de emaşul boeresc şi a locuitorilor; 7) 133 locuitori din care 103 locuitori pe întreg pontul, iar 30 pe giumatate, în care se numera şi desrobiţii, osebit de slujbaşii volnici şi alte slugi; 8) stânj. părţilor din hotarul Chilienii şi Pâeurâreştii câţi astăzi se stăpânesc de câtrâ casa şi anume : în hotarele Chilienii 188 str. 3 patruace cumpărăturile de la D. Andrem Silanu şi neamurile sale Coroeştî şi Pleşeştî din hotarul Pâeurâreştii, 217 st. 3 palme 6 linii cumpărăturile de la Panaite Dobranici şi Smaranda Luchieneasâ cu aşezare în siliştea satului Chilienii, o casă vâjâiascâ cu livadă, vie boereascâ de 300 pogoane; 9) hliza numită Râdiul Focşii cuprinzetoare de 50 fălci loc de arătură sau fânaţu boeresc şi un rediu apârâturâ, se publică terminul de 40 zile socotit de la data Foaei, ca concurenţii amatori de aceasta posesie, sâ se prezenteze la acest Tribunal în toate Vinerele ce vor ezista în lâuntrul acelui termin, precum si în cea întâi Vinere dupâ espirarea lui, când are a se fini mezatul asupra concurentului ce ar oferi valora cea mai favorabilă şi dupâ condiţiile cu care se împosesueazâ moşiile Monastireşti, fiind pregătiţi DD, concurenţi şi de garanţiile respective ca pentru o avere orfaniceascâ. Tribunalul district. Yasluiu. No. 2696. Conform mijlocire! Prefecture districtuale No. 4041, urmând a se arenda de câtre acest Tribunal pământul ce individul Costantin Manolachi din comuna Curseştii răzeşi, posedeazâ în câtime de 10 st. socotiţi în 85 praf. 160 butuci vie roditoare cu locul lor şi un bordeiu prost cu 20 pomi împrejurul lui, pe atâta timp, pe cât cu banii numeraţi înainte va acoperi datoria reclamată de D. Costantin Sofronie în suma de 400 lei şi a ei profit până la numărătoare, dupa obligaţia cu data din 26 octomvrie 1859, bine-înţelegându-se ca fără a trece peste 5 ani obicinuiţi în ţara , se publică terminul de 40 zile considerat de la data Foaei, ca concurenţii ce ar fi de a lua în arendă arătatul fond cu începere de la 23 April anul viitor 1865, informându-se despre calitatea lui, sâ se înfăţoşeze apoi la Tribunal în tote Vinerele ce exista în lâuntrul mencionatului termin, precum şi în cea întâi Vinere dupâ a lui espirare, când urmează a se face adjudecarea mezatului asupra acelui ce va lasa stăpânirea imobilului citat pe mai puţin timp şi se va priimi cu condiţiile ce se vor ceti la mezat. Epitropia testamentului repos. Nicolai Roşea Codreanu. Proces-Verbal. Anul 1864 luna Iunie 8 zile, subscrişii Colonelul N. Boteanu, Doctor. Emanoil Costin şi Iordachi Ganea epitropi şi executori testamentului repos. Nicolai Roşea Codreanu, luând în deliberaţie referatul plenipotentului acestei Epitropii cu cuprinsele în el lucrări şi, având în vedere greaca respundere la care suntem chiemaţi prin îndatorirele ce ne pune testamentul, având în priivire măsurile luate de Guvern, având în vedere ca timpul punerei în aplicaţie a cinoia din punctele prevăzute prin testament au sosit, pentru care sunt şi înaintite lucrări, considerând ca prin numirea acelui întâi dintre subscrişii, Epitropia este complectă cu membrii toţi locali de aice având în vedere ca sarcinile şi îndatorirele acestei Epitropii acum la luarea seriilor de câtre Guvern, prin Comisia specială ce au fost, devin mai interesante, sub-scrişii în unită înţelegere regulăm: a) Toate sunetele de bani şi documente primitoare pe Epitropie, se vor păstră într’o ladă de fier la cel întâi dintre sub-scrişii, unde va fi şi locul întrunire pentru regularea lucrărilor, care ladă va avea 3 încuetori, şi se va da fiecâruî raembiu câte o cheie, iar condicile şi arhiva va sta sub îngrijirea şi respunderea plenipotentului Epitropiei; b) Plenipotentul Epitropieî va urma îndatorirea sale, tot în condiţiile şi cu salariul ce au avut până acum, decât se va da în publicitate prin Foile Oficiale ca, ori ce suma de bani se va încasui prin stăruința D. Plenipotent la ori care autoritate, sâ se trimatâ Tribunalului de Tutova prin postă și pe cheltueala Epitropiei, spre a se priimi de câtre aceasta Epitropie. c) D. Plenipotent este însărcinat a pune toată stăruința pentru a încasui toate capitalurile ce sunt pe la foţile din deosebitele districte, la timpul când va espira terminul până la care au fost îndobândat vre-un capital cuiva. d) Efectuarea punctului de mai sus, se va pune în aplicație de’ndata, spre a se pute realiza adunarea cât se va pute mai în grabă. e) D. Plenipotent de’ndatâ ce se vor încasui vericare sume de bani, va refera spre a se regula cele de cuviinţă. f) Orice împrumut, amânare de termin sau prefacere de sunet, de astăzi înainte se va face prin ştirea şi lucrarea Epitropiei. g) Pentru pastrarea obligațiilor, documente și a capitalului nacht ce ar avea Epitropia, se încuviințaza cumpărarea unei lăzi de fier de valora a 740 lei (20 galb.) în care soina se va cuprinde și osebitele 2 încuetari spre complectarea No. de 3 prevăzut la litera a) din acest proces; şi h) Întrunirile subscrişilor vor fi regulate de 2 ori pe septâmânâ, adecâ: .leea şi Duminica, dar la caz de trebuinţa ori când ar fi nevoe, şi pentru solidaritatea şi întocmai urmare sau încheiet acest proces-verbal, care de îndatâ se va pune în aplicaţie, dându-se şi în publicitate prin Foae această a noastră regulare, pe conta Epitropiei. Colonel Boteanu, Dr. Costin, Ganea. No. 111. Epitropiea Sf. Spiridon. No. 1164. In 1iivire cu moşiile de mai jos au remas nearendate, şi la terminul publicat în Foea No. 160 din 7 Mai, din cauză cu preţurile oferite de concurenţi erau cu totul păgubitoare acestei case, s au regulat a se publica earâ şi arendarea lor pe 5 ani de la 23 April 1865, pentru 7 şi 8 a viitoarei luni August ce urmează a se ţine concurenţa, iar la 10 a acei luni adjudecaţi», moşia Chipereştii şi Borşa district. Iaşii, moşia Sirbii cu siliştile ei, moşia Cârnicenii, moşia Hreaţca, moşia Ştreanga sau jumătate din Molniţa, toate aceste din distr. Dorohoia, moşia Orăşenii distr. Botoşani, se publică menţionata regularisire cu deşteptarea concurenţilor, ca la arătatele termine, muştereii sâ se înfăţoşeze în Camera acestei Epitropii cu formale garanţii, unde urmează a se desevârşi mezatul dupâ condiţiile ce se vor ceti muştereilor mai înainte de începerea concurenţei. PH'.liipi 'încep Otm* ANONSO. 1) SCHIMBAREA LOCUINŢEI Piciorului & Fotografului A. Schiverl. Mulţemind pentru bine-voitoarea încredere şi îmbrâţoşarea cu care înalta nobleţă şi respectabilul public au onorat până acum pe subscrisul, se grăbeşte a aduce la cunoştinţa publică cu: ATELIA SA FOTOGRAFICA AU TRANSMUTAT-O în casele D. Neuschotz, mai’nainte Miculi, peste drum de Otelul de Europa. Îndemânarea localului, pregătirile necesare şi posiţiunea uscată a localului, vor adăogi la ajungerea resultatelor mult mai perfecte în arta fotografică. ER ATI M lcnlps 1 piusna.it.i de Usina. în Foaea No. 83 din 19 Iulie 1863, în adresa Tribunalul de Putna cu No. 6176, 3’au înserat câ binaoa este supusA Iu bezmfin câtrâ Monast. Miera, cărei trebue să se cetească câ este pe proprietatea bsericei Sf. Dimitrie, se rectifică o asemene eroare.