Progresul, iulie-decembrie 1864 (Anul 2, nr. 90-169)

1864-08-05 / nr. 107

PROGRESUL 8. ) Antreprenorul este dator, ca banii cu care va rămânea la licitaţie aceasta antrepriză, eâ’I respunzâ Municipalitâtel în câştîurî pe toatâ luna regulat la 15 a fiecâriea luni în cursul fiscului şi in moneta priimitâ de fiscu. 9. ) Spre sigurariţia plâtei câştiurilor pânâ la împlinirea terminului contractului şi păzirea condiţiilor lui, antreprenorul este dator a depune Municipalităţi, garanţii iu numeratoare, câştiurile pe 3 luni, iar în fondosu dupâ toatâ forma de o îndoita valoare. 10. ) Plata imprimare! publicaţiilor acestei antreprize, prin Foaea Progresului din laşi, o va respunde D-lu antreprenorullui, carte cu dovezi sa se înfăţoşeze la aceasta Prefectura spre a o priimi-No. 8815, în comuna Gorunii au picat de pripas o giunca, la pâr porumba deschisa, la urechea dreapta dula coarnele ţapoşe, precum D. sub Prefect a plasei Codru prin raportul sub No. 2501 încrediniţazâ, se publica aflarea păgubaşului şi înfâţoşarea sa la aceasta Prefectură cu dovezile cuvenite spre a o priimi. No. 8817. In comuna Gorunii, au picat de pripas un harmasarî, la parcurg cu petiţe albe pe spinare, coama neagra mare în dreapta, precum D. sub- Prefect a plasei Codru, prin raportul No. 2499 încredinţazâ, se publica aflarea păgubaşului şi înfâţoşarea la aceasta Prefectura cu dovezile ce ar poseda spre al priimi. No. 8818. Pe moşiea Bivolarii au picat de pripas o capâ la pâr murga, alte semne care, precum D. sub Prefect a plasei Turia, prin raportul sub No. 1159 încredinţazâ, se publicâ aflarea păgubaşului şi înfâţoşarea sa la aceasta Prefectură cu dovezile ce ar poseda spre a o priimi. Prefectura district. Cahul. No. 5688- De la 1 Octomvrie anul curent, urmând a se da în antrepriza casâpia, pitâria şi mangeria din târgul Leova, pe timp de un an de zile, se publicâ spre cunoştinţa concurenţilor, ea e mai înainte cu 3 zile de sosirea terminului menţionat, sâ se înfăţoşeze la Poliţia târgului Leova, unde are a fi mezatul. Prefectura district. Covurluiu. No. 7096. D. Sub-Prefect de Prut refereazâ prin No. 2699 câ, la satul Odaea lui Manolachi au picat de pripas 2 cal, unul la pâr negru ţintâ în fructe,u o rana micâ deasupra cozii, cu pete alte pe spinare, pântânog la picioarele dinapoi, şi unul la pâr nurg laârunţâl la trup, fara alte semne, se publicâ iflarea păgubaşului care în terminul legiuit sâ se nfâţoşeze aice cu dovezi, spre a ’i se elibera vitele. Prefectura district. Dorohoiu. No. 7498. Din raportul Domnului sub-Prefecturaei Basâu No. 1225, luând informaţie câ pe moşiea sevenii s’au pripăşit 2 vaci una li par porumba »ulubă, la coarne ţapoşâ, înteratâ la şoldul stâng, şi de-lea în pâr balae la coarne greblişă şi pişcatâ la amândoue urechile, se publicâ spre deşteptarea păgubaşului carele în terminul destinat de 3 lunî, sâ e înfăţoşeze aice cu dovezi legale spre a ’i se face egluita îndestular’e, câci la din contra vitele se vor tinde licitativ. Prefectura district. Roman. No. 6709- Jidovul Solomon Leiha, s’au tânguit aestei Prefecturi, câ în mergerea sa de la Roman Muncel, au perdut pe drum 3 chitanțe, sub scrise .e D- Gheorghie Vladu, 2 cuprinzetoare de 10 ocâ anus, datate una Iunie 20, și a doua 26 August, mlie 1863, iar al 3-le pe soma de 1165 lei din 16 martie 1863, se publicâ în comun, câ ori cine va fi âsit s’au ar gâsi acele chitanțe, sâ le ailueâ la Precturâ în termin de 100 zile, câci la din contra nu or fi considerabile-No. 6949. La neurmarea Ds Vasile Petrovich cu data banilor ce datoreşte jidovului Iţic Frocman, figurându-se o trâsurâ, 2 cai, 1 vacă cu viţelu, 1 ânzatâ şi 11 merţe popuşoî într’un g eoşeriu, care rmeazâ a se vinde licitativ, se publicâ terminul de zile socotit de la data Foael, la împlinirea cârnea datorii de a le cumpâra, sâ se prezinte în Camea acestei Prefecturi, unde are a se face mezatul. No. 7435- în comuna Braniştenii de sus acest judţu, au picat de pripas o mânzatâ ca de un an şi albine, în păr porumba, coada cu dalba, înferatâ şoldul stâng drept dinapoi, şi cu furculiţă la ure- rea dreaptâ, se publicâ terminul de 3 luni spre cunştinţa păgubaşului, care în lâuntrul lui sâ se înfăşeze la Prefeiturâ cu dovezi spre a’şî priimi vita,ci la din contra, are a se vinde licitativ- No. 7253. Considerându-se, câ dupâ lucrările pro- I idate pânâ în prezent, nu s’au înfăţoşat individul ’ jader Nemţanu, scapat la anul 1861, din arestul sa Prefecturei plasei Siretiu de sus, spre a’şi priimi * coropcâ veche, mai multe mârunţuşurî în ea, şi î bâţii, ramase pe urmâî, încât se presupune a fi frate de dânsul aceste obiecte, se publicâ terminul 13 luni spre cunoştinţa păgubaşului, care în râuna lui sâ se înfăţoşeze la Prefectura cu dovezi spre a’şî priimi obiectele menţionate, cad la din contra, urmează a se vinde-No. 7366- In oraşul Romanul în noapte spre 21 Iunie trecut, s’au găsit pe individul Dumitrachi Diaconu şi un Nicolai cu o trăsura de un cal, o capâ în pâr murga deschisâ cu pete albe pe spinare şi coasta dreaptâ, şi o strâjbâ murga închisâ fârâ a da dovezi de proprietatea lor, şi când au vroit un comisariu ar râdicat la Poliţie, cel din urma individ căpătând ocazie s’au fâcut nevăzut, ramâind trăsura, caii, hamurile, un suc nau vechiu, nişte izmene şi o sâcere, se publicâ terminul de 3 luni spre cunoştinţa păgubaşului, care în lâuntrul lui sâ se înfăţoşeze la Prefectura cu dovel spre a’şi primi vitele şi obiectele, câci la contra se vor..vinde licitativ. Municipalitatea die Bacâu. No. 523. Se publicâ pentru a 2 a oara, tacsia vinatelor streine, cu termin la 23, 24 şi 25 cu peritodica la 26 August şi cu respect de 24 oare, ca amatorii sâ se prezinte la Municipalitate cu garanţii formale. No. 524. La 23, 24 şi 25, cu peritocea la 26 August, şi cu respect de 24 oare, se publica pentru a 2-a oara, tacsia dutumului românesc, ca amatorii sâ se prezinte cu formale garanţii. Municipalitatea de Bârlad, No. 988, în consideraţie câ la terminele publicate în Foaea No. 80 şi 89, nu s’au înfăţoşat amatori pentru antrepriza facere!’furajului cailor pompiereşti de aicea, se publica alte zile de mezat la 17, 18, 19 si 20 a lunei August, cu arătare ca amatorii ce ar fi, sa se prezinte aicea întovărăşiţi de garanţiile cuvenite. No. 997. Se publica de a 2-a oara terminele de 2 şi 3, cu respect de 24 oare la 4 ale viitoarei luni Septemvrie, antrepriza casepiilor din acest oraş, publicat în Foaea No. 102, Municipalitatea de Galaţi. No. 1873. Condiţiile dupâ care se da în antrepriză venitul angaratabil de la acest porto, pe timp de un an începător de la 1 Ianuarie 1865, şi care se publica mai jos, cu deşteptare ca doritorii ce vor fi, sâ se înfăţoşeze în Camera acestei Municipalităţi cu garanţii legiuite, în termen de 40 zile enumerat de la data Foael, când are a fi 1-ea strigare. Condiţii. Cu care Municipalitatea de Galaţi da în antrepriză venitul angajatuluî pe vreme de un an de zi,e începător de la 1 Ianuarie anul 1860. 1. ) Se dâ dreptate antreprenorului a lua de la toate corăbiile ce vor vrui în schele ori ori ce parte de locu, ea sâ încarce sau sâ descarce, de oa ce naţie sau protecţie, câte 20 lei cursul fiscului. 2. ) Toate corăbiile şi vasele ce vor veni de la Braila sau de la alte porturi, încărcate cu orice marfă, vrând a mai încărca şi la acest port, vor fi supuse plăţii angajajului. 3. ) De la toate caicele şi ciamurile ce ar veni de la Braila sau de la alte locuri cu orice soi de marfa, macar de se vor fi alătura de la gura Siretului şi pânâ la gura Prutului, se încarce sau se descarce, se da dreptate antreprenorului a lua câte 10 lei cursul fiscului, iar vasele cu peşte, de la 500 oca în sus vor plăti câte 5 lei, şi de la 1000 oca în sus căte 10 lei, vasele mai mici ce aduc lemne de foefi, pari, inele, cărbuni, verdeţuri şi legumi, pentru îndestularea oraşului, vor fi scutite de plata. 4. ) Podurile trecătoare de vîte peste Dunant şi de acolo în partea stângă, ca unele ce sunt vase a Municipalitâtei date de ea in antrepriza, nu vor fi supuse plâtei angujaiuluî ca orice alcătuire a loru. 5. ) Vapoarăle şi şlepurile ce vor veni în acest portu spre a încărca sau a descarcă, asimenea nu vor fi supuse plâtel anguraiuluî, precum asemenea nu vor plâti nici vasele ce vor aduce in cursul acestui an pieatrâ sau alte materialurî în trebuinţa guvernului. 6. ) In timpul acestui an orice împiedecare ar simţi D-lui antreprenorul din oprirea navigaţiei sau altele, va fi pe sarcina sa şi nu va avea nici un drept a reclama despăgubire de la Municipalitate. 7. ) In tot ce priveşte aceste condiţii şi pentru toata întâmplarea antreprenorul va fi supus despoziţiilor guvernului local, fârâ a se putea apăra cu vre-o streina protecţie, nici el nu e! vre-un tovarăşi sau moştenitor al seu, Municipalitatea de Neamţui. No. 1076. Bratul tiutimului de ţarâ, urmând a se antreprizui pe timp de 3 ani, cu începere în lucrare de la 1 Ianuarie 1865, se publica ca concurenţii ce vor voi a lua acest etat, sa se înfăţoşeze cu garanţii formale la aceasta Municipalitate la terminul de 40 zile, socotit de la data Foael, când urmeazâ a fi strigarea liu şi cetirea condiţiilor. No. 1081. Veniturile sporite in 1860 câte 20 paii, de la vadra bere, 20 par, de la oca drojdie, 2 lei de la oca talg, şi 2 parale de la oca lâna cursul pieţii, câte 5 parale cursul fiscului de la fie-care vadră vin şi rachiu, urmeazâ a se antreprizui pe vreme de 3 ani cu începere de la 1 Ianuarie 1865, când ecspira contractul lucratori, se publica ca concurenţii abotnicî, sâ se înfăţoşeze în Camera Municipalităţii întovărăşiţi de garanţii formale la împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foael, când este strigarea liu a mezatului şi cetirea condiţiilor, iar terminele ce se vor mai destina, vor fi earaşi anonsate prin Foae. No. 1086. Veniturile de la vinaţele strâine urmând a se autoeriezui pe vreme de 3 ani, cu începire în lucrare de la 1 Ianuarie 1865, se publica ca concurenţii ce ar fi abotnieî, sâ se înfăţoşeze în Camera Municipala, acompaniaţi de garanţii formale la împlinirea terminului de 40 zile de la data aceştia, când urmeaza a fi strigarea f -in şi cetirea condiţiilor de antreprezuire. No. 1091. Bratul băuturilor rate 5 lei 16 par. de fiecare vadra rachiu, câte 20 par. de vadra vin, câte 10 par. de vadra bere, şi câte 1 leu de vadra pâcurâ ce întră în oraş spre consumaţie, toate în cursul fiscului, urmeazâ a se asigura din nou cu contract pe timp de 3 ani, cu începere de la 1 ianuarie 1865, când ecspirâ contractul lucrâtoriu, se publica ca concurenţii abotnicî acompaniaţi de garanţii formale în valora de 40000 lei sau în numărătoare 20000 lei, sâ se înfăţoşeze la Camera Municipală în ziua împlinire! terminului de 40 zile de la data Foael, când are a fi strigarea f-ia şi cetirea condiţiilor, iar terminele ce se vor mai destina vor fi earâşt avansate prin Foae. No. 1095. Bratul cantabaticel urmeaza a se da în antrepriză pe vreme de 3 ani cu începere în lucrare de la 1 Ianuarie 1865, se publica ca concurenţii ce vor vroi a lua acest erat, sa se înfăţoşeze cu garanţii formale în Camera Municipalităţii la terminul de 40 zile socotit de la data Foael, când urmeaza a fi strigarea 1-in a mezatului si cetirea condiţiilor. No. 1101. Tacsa a 4 parale de la fiecare ocâ lână ce se consumâ in oraşu, urmeazâ a se antreprezui pe timp de 3 ani cu începere de la l-iu Ianuarie 1865, când ecspirâ contractul lucratori, se publicâ ca concurenţii abotnieî sâ se înfăţoşeze îa Camera Municipală, in ziua împlinire! terminuluî de 40 zile socotit de la data Foaei, când este strigarea liu şi cetirea condiţiilor, cunoscând câ terminele ce se vor mai însemna vor fi earâşi anansate prin Foae, No. 1108. Terminul de 40 zile publicat prin Foaea No. 100, asspirâ la 26 August când urmeazâ a fi r ea strigare, pentru antreprezuirea luminarisirel aestui oraş cu 140 fanare, se publicâ spre ştiinţa concurenţilor, câ celelarte 2 strigâri de mezat au a fi la 4 şi 10 Septemvrie, cu legiuita peritocîcâ de 24 oare. No. 1116. Intrea strigare a antreprezuire! câsepii Municipalitatea de Hârlau. No. 261. Terminul al 2-lea antreprezuirei câsâpiilor, mungeriilor şi a pitâriilor, publicata prin Foaea No. 84, respirând la 28 a trecutei, se publica al 3-le de 10 zile cu definitiva adjudecaţie şi cu respectul de 24 oare, care se împlinește la 8 August curent.