Progresul, iulie-decembrie 1864 (Anul 2, nr. 90-169)

1864-11-26 / nr. 155

No. 155. ROMANIA. ANUL IL PROGRESUL FOAEA PUBLICATII)NILOR OFICIALE DIN RESORTUL UUBȚEÎ DE APEL DIN IAȘÎ. ^ ^ASSl prenumeratiunea se face la Tipografia Minerve*, alicii Chiristegiel. Diarul ce publică de la 3—6 coaie pe septamaca. _ Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iasii, Joi 26 Noemvrie 1864, postule din districtele României, prenumeratiunea se face la binionul Inserarea ouai rând de 35 litere costă un leu, cursul fisculu ""........ " ......" Iaşi, 26 Noemvrie, Depeşe Telegrafice. Bucureşti 22 Noemvrie. „Monitorul“ de astăzi conţine : 1) . înfiinţarea pe domeniile oraşelor Giurgiu, Brăila, Iaşi, Ismail, de pepenieri forestiere şi de duzi, administrarea acestor stabilimente se va face in regie. 2) . Sunt numiţi şefi ai acelor pepenieri, Franţi Raus la Giurgiu, Dieadane la Iaşi, Anton Cheler la Brăila, Teodor Timiraescu la Ismail. 3) . Mai multe alte numiri la posturi secondare. 4) . Articolii esenţiali ai cadtului de însărcinări pentru construirea podurilor de fer: 41. Peste Ialomiţa la Urziceni. 2). Râmnic la Râmnic Sarat. 3). Rimna la târgul Cucului. 4). Oroava la Popeşti. 5). Milcov la Cerdac. 6). Putna lângâ Faurei. 7). Susiţa, Bisigeşti. 8). Aramoasa. 9). Peste Trotuşu lângâ Agiudul nou. 10). Bistriţa lângâ Bacâu. 11). Moldova lângâ Roman. 12). Siretiu la Scheia. 13). Putna lângâ Mârâşeşti. 14). Siret, Furceni. 15). Peste Siretiu la Mârâşeşti. 16). Peste Siretiu la Ionâşeşti. 17 şi 18). Două poduri pe Olt la Slatina. 19). Peste Sabarul, lângâ Jilava. Bucureşti 25 Noemvrie. „Monitorul“ de astâdi conţine: 1 ). înfiinţarea pe conta Statului a unie herghelii de cai, un tamaslâc de vite albe, şi o fermâ-model pe proprietăţile Statului pentru a se da plata tuturor comunelor rurale, precum şi admuinistraţiunea militară, caii de remontă din productele acelui stabiliment. 2) . înfiinţarea unui serviciu de inspecţie pe lângâ Ministeriul de Interne, Agriculturâ şi Lucrări Publice, a cârnea dare de samă va fi tipărită sub denumire de: Analele Agriculture! Comerciului industriei României. 3) . Circulara câtra Prefecţi în chestiunia episootiei contegioase, ce de la un timp încoace a luat întindere. 4) . Persoanele îndrituite de a se alege la Camera de Comerţu din Covurlui, precum şi a eligibililor. La alegerile urmate în zilele de 24 şi 25 Noemvrie, a-au ales deputaţi la Adunarea Electivă a României. Pentru colegiul judeţului Iaşii: DD. Alecsandru Vuluţa cu 91 voturi, Iancu Alecsandrescu cu 69 voturi. Pentru colegiul oraşului Iaşii: DD. Costantin Negrea cu 91 voturi, Constantin Balaisu 92 voturi, Dimitrie Gusti cu 96 voturi, Doct. Dimitrie Zisu cu 90 voturi, şi Pentru colegiul T. Frumos, pe D. Teodor Vasiliu. Comitetul de Inspecţiune Scolara. No. 1030. Se publică concura pentru ocuparea posturilor de institutori pentru limba română şi pentru acea ebraică, la şcoalele Israelite Române din Iaşi, ce se reînfiinţazâ Concursul se va ţine dinaintea Comitetului în ziua de 30 Noemvrie. De la candidaţii pentru limba română se cere aceleaşi condiţiuni ca pentru şcoalele primare naţionale , de la candidaţii pentru limba ebraica se cer certificate de studii justificatoare instrucţiune flor respective, precum şi atestate de moralitate. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura district. Iaşii. No. 17,302. La împlinirea terminului de 40 zile publicat prin Foaea No. 135, neînfâţoşindu-se concurenţi de a cumpăra 20 chile grâu tritat, şi 5 chile grâu ne trierat, ce este împlinit de la D. Vasilie Dimitriu, spre îndestularea D. Dimitrie Filipescu cu o sumă bani, se publică spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi, că mezatul pentru vânzarea acestui grâu, s’au amânat pentru a 3-ea Vinere, a se face în Camera acestui oficiu. Prefectura district. Bacou. No. 16947. Orucând a se vinde licitativ mai multâ marfă frogasierie, asigurată de la D. Bogdan Avedic, în pretenţia D Vasile Teodorul, se publicâ terminul de 40 zile pentru ştiinţa concurenţilor, ca sâ se înfăţoşeze la Poliţie a târgului Ocnil, unde urmează a se face mezatul. No. 16972, în comuna Ardeoauil picând de pripas un bivolu, buhaia, la pâr negru, cu dalba coada, alte semne n’are, avansat de sub Prefectura Tazlâu de gios prin raportul No. 4659, se publicâ terminul de 3 luni spre aflarea păgubaşului, ca să se înfăţoşeze cu dovezi de a’lu priimi. Prefectura district. Botoşani. No. 15887. Pe moşiea Zăiceşti, picând de pupas o capâ la pâr murgă, cotonoagă de picioarele de dinainte, şi un cal negru cu steluţă în frunte şi slab, precum sub-Prefectul de târg prin raportul No. 4608 încredinţazâ, se publica terminul de 3 luni pentru aflarea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se înfăţoşeze aice de al priimi. Prefectura district. Dorohoia. No. 13679. Pentru suma de 430 galb. şi a lor, procent de la 26 Octomvrie trecuta, ce D. Iancu Volcinschi, posesorele moşiei Drâguşenii de sus, datoreşte D. Iacob Manea, după poliţa D. Ştefan Gherghel, câştiul Sf. Dimitrie trecut, sechestrânduse din averea los. 860 merte popuşoî, socotite pe glumâtate galbăn merţa, se publică terrainul legiuit de 40 zile pentru vănzarea acestui product, ca curenții ce vor fi sa se prezinte în Camera acestei Prefecturi, spre a se efectua mezatul. No. 13280. Se publică din nou terminul de 40 zile pentru vânzarea în Camera acestei Prefecturi, a 2 stoguri orzit și un stog sacard, asigurate de la D. Costachi Frunzeti, spre îndestularea D. Alecsandru Dumitrianu, ca concurenţii ce vor fi să se prezinte aice spre a se tini mezatul. No. 13594. De la evreul Ghidale sin Halm Meer din Vorniceni, spre îndestularea altuia Lupu sin Aron, asigurându se 5 stoguri fân, 1 stog grâu, 60 copifi coşolină grâu, 2 clăpar’ orzu şi 6 merfe grâu, socotite toate aceste pe valora datoriei, se publicâ terminul de 40 zile pentru vânzarea arătatelor producte, ca concurenţii ce vor fi sâ se prezinte în Camera acestei Prefecturi, la respirarea terminalul unde urmeazâ a se fini mezatulu. Prefectura district. Neamţu. No. 14853. Pentru câ nici la terminele înserate în Foaea No. 144, nu s’au prezentat concurenţi a lua în antrepriză restauraţia acoperemântuluî bisericei Monastireî Buhalniţa, se publicâ din nou, ca muştereii ce vor voi a lua asuprâle mencionata antrepriza, sâ se înfăţoşeze în Camera Prefecture! la zilele de 9, 10 şi 11 Dechemvrie viitoriu. No. 14684. D. sub-Prefect plasei Piatra, prin raportul No. 3936, înştiinţazâ, cA pe moşiea Negreşti au picat de pripas o vacâ la pâr plâvanâ, şi cu furculiţă la urechea stângâ, se publicâ spre obşteasca ştiinţâ, ca proprietariui unei asemenea, vite sâ se înfăţoşeze la aceastâ Prefectură în termin de 3 luni, întovârâşit cu dovezile legale, dar neaflându se în cursul ficsatului termin, se va regula vânzarea licitativa acestei vite. Prefectura district. Roman. No. 11493. La împlinirea terminului de 40 zile, publicat prin Foaea No. 129, nu s’au putut vinde 116 ocâ fâinâ mâna întâi, și 60 ocâ mâna a 3-a, asigurate de la jidovul Haim Moisâ din Roman, pentru neplata stratului de 2 galb., se publicâ unu alt termin de 40 zile spre cunoştinţa concurenţiloru, carii la împlinirea lui sâ se înfăţoşeze la Prefecturâ, unde are a se face mezatul. No. 11667. în oraşul Roman au picat de pripas o capâ la pâr neagra închisă, cu pete albe la amândoue pârţile, bâtrănâ şi foarte slabâ, se publicâ terminul de 3 luni spre cunoştinţa păgubaşului, care în lâuntrul lui sâ se înfăţoşeze la Prefectură cu dovezi spre a’şî priimi vita, câci la contra se va vinde licitativ. Prefectura district. Suceava. No. 11271. Pe moşiea Pleşeştii, gâsindu-se da pripas o gluncâ la pâr porumbâ, cu coarnele greblişe, beteagâ la ochiulu drept, se publicâ spre obşteasca ştiinţâ, ca proprietariul ce va fi, în terminulu legiuit sâ se înfăţoşeze la sub-Prefectura de Comuzi cu dovezi legale, aşi priimi paguba. Prefectura district. Tutova. No. 20258. A conta banilor ce D-nul Gheorghie Iaraandi are a lua de la individul loan Filiche în calitate de garant pentru lipovenii Grigorie Alecse şi tovarăşii sei, asigurându se de la debitoriu 2 boi, se publicâ spre obşteasca ştiinţâ, ca concurenţi! ce se vor gâsi sâl cumpere, sâ se înfăţoşeze la Camera Prefecturei dupâ împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foael, când are a se fini mezatul cu forma cuvenitâ. No. 2^259. A conta banilor ce D na Ana Bogdan are a lua de la D. Manolachi Costachi Epureanu, f Pigur|hdu-se de la debitoriu 100 bol de glugi, 400 oi tunse sterpe, 10 bivolițî, 400 chile popuşoî si 496 chile sacarâ, se publicâ spre obşteasca ştiinţâ, ca concurenţii ce se vor gâsi, a cumpăra vitele şi productele arătate, sâ se înfăţoşeze la Camera Proiectare! dupâ împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foael, când are a se fini mezatulu cu forma cuvenită. No. 20267. A contobauilor ce D. Toader Popa datoreşte Ds. Mendel Falfendac, asigurându-se de la debitare un neatm la par murg deschis, se publicâ vânzarea lui spre obşteasca ştiinţâ, ca concurenţii ce se vor găsi sâ’l cumpere, sâ se înfăţoşeze la Camera acestei Prefecturi după împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foael, când are a se fini mezatul cu forma cuvenită. No. 19575. A conta banilor ce D. Dimitrie Budachevici are a lua de la D. Nechita Scarpete, asigurându-se de la debitor 15 chile grâu trierat, se publică ca concurenţii ce se vor găsi sa cumpere grâul arâtat, sâ se înfăţoşeze la Camera Prefecturei dupâ împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foael, când are a se fini mezatul cu forma cuvenitâ. Prefectura district. Vaslui. No. 10659. De la clironomil răpos. Iordache Cuza, pentru reachitarea preţului productelor, ce anual sânt obligaţi prin testamentul râpos. Ada Shimonahil Elisaveta Cuza, s’au secvestrat vitele şi productele următoare: 20 chile ovaş netrierat, socotite aprocsimativ într’o gireadâ, un stog fân, 1 bou, 8 vaci, din care 6 cu viţel şi 2 sterpe, se publică vânzarea lor în termin de 40 zile socotita de la data Foael, la Camera acestei Prefecturi. No. 10770. Se publică vânzarea în termin de 40 zile la Camera Prefecture la 66 chile poposol şi 20 chile grâu, asiguraţi de la D. Vasile Siona, întru îndestularea D-lui Vasile Stepano. No. 10913. în privire cu terminul publicat prin Foaea No. 109 din 11a trecutei luni Augusta, pentru vânzarea vitelor secvestrate de la D. Petrachi Ciurea, spre îndestularea D. Anton Schilete, cu banii cel reclamâ, s’au zâdârnicit, se publicâ din nou vânzarea al acești! averi în termin de 40 zile, la acțruea espirare, concurenții se vor presenta la pretoriul acestei Prefecturi.