Progresul, ianuarie-iunie 1865 (Anul 3, nr. 1-71)

1865-01-02 / nr. 1

PSGGRESUL. sale D. Consilier intime, Feldmarschal Lieut, şi Locotenente a Preşedintelui la Tribunalul Militarii a ţerei în Viena. Wilchelm Bai on de Lebzeltern. Yiena în 2 Aprilie 1864. (Lt.) isc. Teuchert mp. F. M. Lt. Spre certificarea iscalitureî din partea c. r. Ministeriu de Resbel. Viena în 2 Aprile 1864. De câtrâ c. r. Ministeriu este din Consilieriul de Curte. (L. S.) Barou d ■* Mensshengen mp. Aceastâ traducţiune fiind conform cu originalul scris în limba germanâ, se adevereşte de câtrâ dragomanatul c. r. Aghenţii şi General Consulatului. Iaşii în 24 August 1864. (L. S.) Dragomanul Primar c. r. Aghenţii şi General Consulatului. Szawu, mp. No. 8104. Dupâ cele avute în consideraţiune, urmând ca maşina de trier cu moara de vapor de la moşia Ţibucanil, cumpărate de repos. Ioan Botez, de la D. Hubazi, sâ se vândă odată cu fondul Ţibucanul; până la aceia, se publicâ terminul de 40 zile de la data Foaei, pentru împosesuirea lor pe un an cu banii plâtiţi înainte, şi cu garanţie legiuitâ pe valora maşinilor, câ la împlinirea anului le va da posesorele tot în starea în care ei se vor trada, prezentându-se D- ii concurenţi la acest Tribunal în toate Vinerile ce mijlocesc în arâtatul termin, când urmeazâ a se ace strigările, cum şi în cea întâi Vinere după împlinirea terminului, cănd are a se urma adjudecarea asupra persoanei ce ar da mai folositorii preţii. No. 8750. După publicaţiea înseratâ prin Foaea No. 36 din 19 Martie anul trecut, împlinindu-se terminul de 6 luni şi 15 zile, pentru silnica vânzare a unei dugheni cu locul ei din uliţa mare a oraşului Peatra a evreului Moise Alamaria, spre îndestularea creditorilor sei, se publica şi licitaţiea în termin de 40 zile, ca muştereii ce ar fi, sa se înfăţoşeze la acest Tribunal în toate Vinerile din lâuntrul arătatului termin, şi mai cu samă în cea întâi dupâ ecspirarea lui, când este a se face adjudecaţiea asupra celui ce ar da mai folositoriu preţu. No. 7875. Sunetul pe suma de 50.142 lei 32 par. şi a lor procent, cu care D-lor Alichi Zimanoglu şi Ibraim Zaimoglu, se obligă ai răspunde D. Petrachi Liciu, în termin de 6 luni, cu asigurare în suma de 2500 merţâ popuşoî ce au pe moşie» Şărbeştii, legalizindu-se de Tribunal sub No...» se face obşteşte ştiut. No. 8604. Legalizindu-se de acest Tribunal, garanţiile în No. de 2, cu care D. Costantin Stavare, voeşte a garanta în fondul locului caselor ce are în oraşul Peatra, uliţa mergătoare spre Bistriţa, proprieta râzeşască, pentru orice posesie de moşie, împrumut de bani, şi în fine pentru orice interesu, se face obşteşte ştiut-No. 8964. D. Utis Filatitis, urmând a se lua în cercctf.'e de Tribunal în chestiunea următoare asuprâi, pentru abusurile ce ar fi comis în timpul câta s’au aflat Inspector scoalelor săteşti de la acest judeţu., se publicâ spre deşteptarea Ds. ca în termin de 30 zile, să se înfăţoşeze la acest Tribunal, spre finitul arătat. No. 8790. Legalizindu se provizor de Tribunal sub No...., actul prin care D. Alecsandru Braun, trece în proprietatea soţiei sale Profira nâscutâ Şarbandovici, a conta lipsurilor de zestre, moara şi vadul de feredeu ce are pe moşia Crâcăoaniî, cu plată de bezmân câtrâ Monast. Buhalniţa, se publicâ în termin de 6 luni spre ivirea tuturor acelor ce ar avea vreo prevenţie asupra acestei transacţiî, sâ se arate la acest Tribunal cu legiuite reclamaţii in lâuntrul arâtatului termin, aceasta în urma sarcinilor lămurite Tribunalului. No. 8863. Vânzarea averei repos. Grigorie Crupenschi arâtata în Foaea cu No. 119, urmând a se face în a 3-ea tinere de la data Foaei, se publica ca muştereii ce ar fi, sa se afle atunce la faţa locului moşia Vădurelele, unde are a se esecuta vânzarea de rânduitul Tribunalului. Tribunalul district. Putna. No. 11652. Spre cercetarea procesului urmâtor la acest Tribunal dupa reclamatia Ds. Emil Ghelber, pentru o suma bani ce pretinde de la falitul Nastasie loan, s’au regulat al 2-le termin de 50 zile numerar de la data Foaei, se publica zisul termin spre încunoştiinţarea atât a reclamantului Ghelber, precum şi a Ds. Tobieasu Grimberg curatorii pricinilor falitului Nastase loan, ca la espirarea terminului citat, să vie la Tribunal cu dovezile ce vor avea, spre înfâţoşare, căci la neurmare se va aplica art 305 din Regulament. No. 12800, în terminul publicaţiei de 6 luni şi în respectul de 15 zile avansat prin Foaea No. 60 din 17 Martie 1862, ne ivindu se nici o pretenţie asupra unor case cu locul lor de veci din acest oraşu Focşanii, proprietate a D. Gavril Stamatin, ce urmeazâ a se vinde de veci prin mezat, spre încasuirea banilor în sumă de 12.869 lei 27 parcei are luaţi cu împrumut din acei orfaniceşti administraţi de acest oficiu, cu obligaţia datata la 5 Noemvrie 1863 sub No. 34, a cârora mârimi şi îmbunătăţiri sunt înserate prin citata Foae, se publicâ terminul de 40 zile spre încunoştiinţarea concurenţilor ce vor fi de a , cumpâra arătatele imobile, carii în fiecare Vinere zi lucratoare ce va fi în lâuntrul prezisului termin, să vie la Tribunal pregatiţi de garanţiile cuvenite, spre a se face atriguri, iar în cea întâi Vinere dupâ împlinirea a 40 zile socotite de la data Foaei, spre a i se da finit mezatului asupra celui ce va da preţi mai avantajos, adnotându se câ cumpărătorul în terminul de 10 zile este obligat a depune în Tribunal preţul cumpârâturei, primindu-i şi tacsa mezatului de 3°/0-No. 13212. Acest Tribunal dupâ cererea Ds. monahului Gherasim Ianoli, dar în mirenie Comis. G. Ianoli, din petiţia din 24 Iunie anul trecut înregistr. la No. 1489, urmând a vinde de veci 2 perechi case, pe loc de veci din acest oraş şi Focşanii, din care unele mari şi altele mici, cele întâi cu 7 odâi, antret şi galerie, cele al doile cu 4 odăi, antret şi bucătărie, osebit în ogradă cuhne, odai pentru servi, hambarin, şuri, 2 grajdiuri şi 2 beciuri, iar locul acestor imobile este în mârime de: 30 st. plasa despre nord mărginită cu drumul, 25 st. plasa despre vest în linie curba pe marginea gârlei ce au fost odinioara graniţă între Moldova şi Valachia, 26 st. plasa despre sud în megieşie cu locul caselor D. Alecu Sihleanu, 16 st. plasa despre est mărginită cu drumul, şi 97 st. împrejură, precum asemene şi 4 pogoane vie din podgoria Odobeştii pe loc de veci, a cârnea loc este în măsurile arâtate mai jos: 65 st. plasa despre râserit în megieşie cu Dna Marghioala Vidraşc, 41 st. plasa despre sudi în megieşie cu viile repos, loan Cotigă, 61 st. plasa despre vest în megieşie cu viile lui Mihalcea Şoricariu, 41 st. plasa despre nord mârginitâ cu drumul, şi 208 st. împrejur , la care vie se afla o cramâ cu căsuţă de bârne, 5 câzî vechi, 1 curâtoare, 1 linii de brady şi un poloboc cu cercuri de fer, toată aceastâ avere a numitului monah Gherasim Ianoli, care urmeazâ a se vinde spre îndestularea D. Costachi Tudori ginerile Ds. de suma de 1500 galb. zestrea ce au dat fiicei sale Sciaranda la însoţire cu D. Tudori în anul 1856, se publica terminul de 6 luni pentru vânzarea arătatelor imobile, spre încunoştiinţarea tuturor acelor ce ar avea pretenţii asupra lor, de a reclama la Tribunal în lăuntrul terminului conform art. 306 din Reglementă Cap. VIII și legiuirea de la pag. 241 Col. vol. II. No. 13373. Sub No. 124, legalizindu-se provizor actul cu care D. E. Burchi, voluntar au trecută în vânzare D. Iordachi Momitcu în 600 galb., viile sale din comuna Crucea de jos, hotarnica făcută acelor vii, se publica în toata a ei cuprindere cu termen de 6 luni, spre deşteptarea celor cu legiuite pretenţii, a se arata la Tribunal cu reclamaţii, conform art. 306 din Reglement şi legiuirea de la pag. 241 Col. vol. II, iar respunderea banilor de cumpărător nu se va comidera pânâ la espirarea terminului de 6 luni. : HOTARNICA. Anul 1864 luna Noemvrie în 4, subsemnatul Candidat Tribunalului Putna conform învercinareî ce are de la Camera, a face hotarnică viilor și a locului din Crucea de jos hotarul satului Nou, proprietate a D. Enachi Burchi, ce le trece în vânzare câtre D. Iordachi Momitcu, astâzi pâşind în faţa locului în unire cu D. Primar respectiv, am procedat la mâsurâtoarea arătatelor imobile cu st. de 8 palme gospod, şi au resultat precum urmează: 152 st. 5 pal- ^ mo partea din sus despre raeazâ-noapte care se megieşeşte cu viile văduvei Mânuţei a lui I. Mate-acre, preotul I. Mârâşcu şi Sava şi Dumitru Momanu, 10 st. fundul despre soare râsare pe lângâ locul sterpii a lui Sava Momanu, 15 st. partea earâşi din sus despre mează-noapte pe lângâ locul sterpă a lui Sava Momanu pânâ în uliţa numită a Şerbăneştilor, 9 st. fundul despre soare râsare pânâ în uliţa Şerbăneştilor, 47 st. partea din jos despre meazâ-zi pe lângâ viea lui N. Bucuroiu, 6 st. 5 palme fundul despre viea lui N. Bucuroiu, 45 st. partea din jos despre meazâ-zi pe lângâ viea lui N. şi O. Bucuroiu, 69 st. fundul despre soare râsare pe lângâ viea lui G. Bucuroiă 24 st. 5 palme partea din jos despre menza zi pe lângâ viea lui G. Bucuroiu, 6 st. 2 palme fundul despre soare râsare pe lângă viea lui G. Bucuroiă, 67 st. partea despre meza zi pe lângâ viea lui G. si litiae Bucuroiă, 19 st. 7 palme fundul despre soare râsare pânâ în uliţa Şerbâneştilor, 40 st. 6 palme partea din jos despre meazâ-zi pe lângâ viea Iul I. sin preotul P. Mărâscu, 14 st. 6 palme fundul despre râserit pe lângă viea lui loan sin preotul P. Mârăscu şi a lui Sândulachi Taban, 46 st. 1 palma partea despre meazâ-zi alăturea cu viea lui I. Taban şi cu a preuteseî Mâruţa soţia preotului I. Micul, 14 st. 3 palme capătul despre soare apune pe lângâ viea preutesei Mâriuţa soţia preotului I. Micul, 23 st. 5 palme partea despre meazâ-zi pe lăngă viea carâşi a preuteseî Mâriuţa, 5 st. 2 palme fundulu despre râserit în capâtuiu viei preutesei Mâriuţa, 42 st. partea despre meazâzi pânâ în drumul numit a muchii pe lângâ via preutesei Măriuţa, 82 st. 4 palme faţa despre soare apune pe lângâ uliţa numită a muchii, în a câriea capât sunt elâdite 2 crânai şi o casă de chelârie, adecâ 691 şi 3 palme conţine de jur împrejur viea atâtatâ tu locul sterp şi ograda, care însumează în pogone 15% în total, care sunt despărţite de megieşi prin semne fireşti adecâ haturi, şi care şi acum s’au stârpit cu petre hotarâ pe la locurile cuvenite, pentru care s’au constituit acest act de hotarnica, în care megieşii neiscâlind s’au rezervat dreptul a reclama în termin de 6 luni de vor avea vre-o pretenţie. (Urmează adeverirea comunei). No. 13393. Hotarnica fâcutâ de D. Supleant acestui Tribunal asupra viilor din podgoria Odobeştii cu 2 crami a D. loan Velniceanu, ce dupâ mijlocirea D. Prefect local No. 12089 din anul trecut, urmează a se vinde de veci cu licitaţie, spre îndestularea D-nei Mândica Raseu (foasta soţie a sa) de suma banilor de zestre ce are a lua dupâ hotărârea judeciarâ, se publicâ în toată a ei cuprindere cu termin de 6 luni, spre deşteptarea tuturor celor cu legiuite pretenţii asupra arătatelor vii, a se arăta la Tribunal cu suplici începătoare, conform art. 306 din Reglement şi legiuirea de la pag. 241 Colecţia vol. II. HOTARNICĂ. Anul 1864 luna Dechemvrie 1, conform însercinărei ce am de la Cameră prin adresa No....., astâzi am procedat la podgoria Odobeştii şi în unire cu D. sub Prefect despărţire] Gârlele, cu st. de 8 palme gospod, am mâsurat viea D. loan Velniceacu No. de 7 pogoane, pe care sunt clădite 2 crâmi, 1 de bârne şi 1 de inele lipitâ cu lut, amăndoue s’au gâsitu nvâlite cu şindilâ şi vechi. Eşuata .fixtdî, 32 st. curmezişul marginea la mează-zi megieşita cu drumul, 133 st. lungul marginea despre apus megieşită cu viea D.Manolachi Salmaşa, 29 st. curmezişul la meazâ-noapte megieşit cu bucata a 3-a, 123 st. lungul marginea despre râserit megieşită cu vine repos. Costantin Velişu. Eşuata a dosa. 8 st. 3 palme curmezişul la meazâ-zi megieşit cu via D. loan Băltâreţă, 73 st. lungul marginea la apus megieşita cu via lui Manolachi Salmaşa, 15 st. curmezişul marginea la meazâ-noapte megieşita cu drumul, 84 st. 4 palme lungul marginea la râserit megieşită cu bucata a 3-ea. Eşuata a treia. 132 palme curmezişul marginea la meazâ-zi megieşiţii cu bucata întâi, 54 ct. lungul spre apus megieşit cu bucata a 2-a, 19 st. fundul la meazâ noapte megieşit cu drumul, 73 st. lungul marginea la râserit megieşită cu viea lui Spiridon Vâsuiu. Eşuata a vatra, 27 st. lungul marginea la râserit megieşită cu viea repos. Costachi Vetişă, 14 st. fundul la meazâ-noapte megieşit cu viea lui Spiridon Vâsuiu, 29 st. curmezişul la meazâ-zi megieşit cu bucata întâi 27 stânj, lungul marginea la apus megieşitâ cu bucata a 3-a. Aceastâ mâsurâ fâcându-se pe stăpânirea de faţâ, s’au alcătuit hotarnica prezentă. Supleant Cernât, sub-Prefect N. Burlan. No. 12531. Adjudecaţia vânzerei de veci prin licitaţie a moşiilor Coţofâneştii, Uricheştii şi Cornuţelu din acest judeţu, a D. N. Burghelea spre îndestularea creditorilor unei hipotecari şi hirografari de banii ce au a lua, a cârora mărimi şi îmbunătăţiri